طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مراحل طراحی نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 اسفند 1395 در ساعت 16 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جهت بازدید و مشاوره با شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا تماس حاصل فرمایید : 44274146 09125754921  44890732

طراحی نمای ساختمان

نمای ساختمان اولین جلوه بصری است که در اجرای ساختمان به چشم بیننده می آید و با ان ارتباط برقرار میکند . طراحی نما ساختمان باید براساس معماری و اصول طراحی نما انجام شود نه فقط به عنوان یک صحفه دو بعدی تنها  بخواهد زیبایی ساختمان را تامین کند .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-03-06_15-02-57.jpg

اصولی که در طراحی نما ساختمان باید در نظر گرفت:

نمای ساختمان به جز زیبای باید طوری  طراحی شود که  با کاربری خود بنا هم ارتباط برقرار کند و نما ساختمان به نوعی حفاظت کننده محیط داخل از بیرون است . نما در طراحی یکی از قسمت های مهم  ساخت یک بنا محسوب میشود . نما ساختمان به جز ارتباط با کاربری ساختمان و محیط داخلی خود باید با محیط منطقه ای و شهری هم ارتباط برقرار کند در صورتی که نسبت به آنها شاخص تر شود در واقع هر ساختمان جزیی از کالبد شهر محسوب می شوند . یک نما خودش به تنهایی نمی تواند توجه مالکان را به خودش جلب کند بلکه باید با جامعه محیطی خودش هم به شرایطی ارتباط داشته باشد . اولین گزینه ای که در طراحی نمای ساختمان باید در نظر گرفت طراحی هماهنگ با همسایگی که نوعی ارتباط برقرار سازد و دیگری انتخاب متریال ها و چیدن آنها در کنار همدیگر می باشد به طوری که هماهنگی در آنها ایجاد شود و رسیدن به زیبایی یک طرح این است که بدانیم چه متریال هایی در کنار هم بیشتر خودشان را نشان می دهند و از دیگر اصولی  که در طراحی نما لازم است تا رعایت شود کنار هم چیدن رنگ ها است که  باید بدانید  که با  چیدن  رنگ و بافت چگونه به زیبایی خواهیم رسید به صورتی که کنار هم قرار دادن آنها باعث شلوغی و بهم ریختگی نشود زیرا طرح های شلوغ از سادگی ساختمان می کاهد و احساس اشفتگی به بیننده دست می دهد . تک رنگ استفاده کردن در طراحی نما ساختمان هم می تواند روی افراد  تاثیر پذیر باشد.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-03-06_15-02-20.jpg

در طراحی نما خط و خطوط اهمیت فروانی دارند به طور مثال اگرساختمان دارای پنجره است برای طراحی نمای ساختمان می توان از خط های افقی و عمودی پنجره امتداد داد که به سطحی مورد نظر برسیم در طراحی نما هیچ حجمی یا خطی بیخود گذاشته نمی شود بلکه برای هر خط و خطوطی  که گذاشته میشود باید دلیل و هدف داشت . در طراحی نمای یک ساختمان می تواند از المان های خاصی هم استفاده شود که لازم است این المان ها از نظر بصری با محیط داخلی خودش هم ارتباط داشته باشد . قبل از طراحی نما مدرن یا نما کلاسیک طراح باید به مطالعه بافت و منطقه مورد نظر بپردازد و نتیجه آن را با ذوق معمارانه خود ترکیب کند و به طرح مورد نظر خودش دست یابد . درنمای ساختمان حتی میتوان با انتخاب کردن متریال ها مختلف و چیده شدن آنها در کنار همدیگر آنرا به کارایی داخل بنا ارتباط داد . 

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/aphoto_2017-03-06_15-02-48.jpg

از پروژه های بازسازی ساختمان | دکوراسیون لوکس | کابینت آشپزخانه و بازسازی و دکوراسیون شرکت معماری هیرادانا دیدن فرمایید

نمای ساختمان | طراحی نمای ساختمان | نما مدرن | نمای کلاسیک | طراحی نما ساختمان | نما کلاسیک | نمای مدرن | بازسازی نما ساختمان | اجرای نمای ساختمان

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات