طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب از خصوصی ترین فضاهای یک خانه محسوب می شود و هر فرد می تواند با توجه به سلیقه و نیاز و شخصیت خود فضای اتاق خود را دکوراسیون نماید . در واقع دکوراسیون یک فضا می تواند روی روحیات افرادی که از آن استفاده می کنند تاثیر زیادی بگذارد و از طرفی باید به گونه ای باشد که نیازهای فضایی مختلف افراد را تامین نماید . به همین دلیل برای دکوراسیون یک اتاق خواب در ابتدا باید شخصیت فرد صاحب اتاق و سپس نیازهای فضایی آن را بررسی نمود و سپس طراحی دکوراسیون و اجرای آن را شروع نمود . چگونگی دکوراسیون اتاق خواب همچنین می تواند از عوامل متعدد دیگری تاثیر بگیرد . برای مثال اغلب رنگ و اکسسوری ها و ... در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه متفاوت از دکوراسیون اتاق خواب پسرانه خواهد بود . البته این موارد نکاتی نیستند که بگوییم به صورت صد در صد در تمامی دختران و پسران متفاوت است چرا که ممکن است با توجه به روحیات و سلیقه ی افراد اینچنین نباشد ، اما به صورت کلی می توان برای آن تفاوت هایی به صورت پیش فرض قائل شد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-1

ضروریات لازم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه :

توجه به سلیقه و روحیه ی فرد

همانطور که گفتیم یکی از مهمترین نکات برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب توجه به سلیقه و روحیه ی فردی است که قرار است از آن اتاق خواب استفاده کند . در واقع این نکته می تواند روی رنگ فضا ، عناصری که در فضا استفاده می شود و چگونگی آن ها و دیگر موارد تاثیر زیادی بگذارد . ممکن است یک فرد کتابخوان باشد و به دنبال همین علاقه نیازمند فضایی برای قرار دادن کتاب های خود در اتاق داشته باشد و ممکن است فردی دیگر در موسیقی علاقه داشته باشد و بخواهد از اکسسوری های مربوط به آن در اتاق خود استفاده کند . به همین دلیل نیاز است که در ابتدا سلیقه و شخصیت وی مورد بررسی و توجه قرار بگیرد و دکوراسیون اتاق از نوع دکوراسیون مدرن یا کلاسیک و یا ... با مشورت کامل آن صورت بگیرد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-2

انتخاب ترکیب رنگ مناسب

بعد از آنکه روحیه ی دختری که قرار است از اتاق استفاده کند ، شناسایی شد نیاز است که ترکیب رنگی مناسب برای رنگ آمیزی سطوح اتاق و المان ها و عناصر مختلفی که قرار است در آن استفاده شود انتخاب شود . درواقع رنگ می تواند تاثیر زیادی روی چگونگی دکوراسیون مدرن و یا کلاسیک و روحیه ی فرد نیز بگذارد . مسلما اتاقی که دارای دیوارهایی با رنگ روشن می باشد بسیار دلبازتر از اتاقی که دارای دیوارهایی به رنگ مشکی می باشد است .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-3

این ترکیب رنگ باید به صورت حرفه ای انتخاب و استفاده شود چرا که فضای اتاق خواب کوچک بوده و هر گونه اشتباهی در انتخاب رنگ ها می تواند تاثیر بیشتری روی ظاهر آن بگذارد . اغلب برای اتاق خواب های دخترانه از ترکیب رنگ های روشن و با نشاط استفاده می شود که از جمله ی آن ها می توان به ترکیب سفید و صورتی و بنفش ، توسی و زرد و نارنجی ، توسی و قرمز ، سفید و سبز روشن و ... اشاره نمود . اگر در حال بازسازی منزل خود هستید حتما سعی کنید که بعد از بازسازی منزل رنگ اتاق خواب متفاوت تر از قبل باشد و از رنگ های تکراری جهت افزایش آرامش استفاده نکنید .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-4

استفاده از اکسسوری های مناسب

یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر بسیار زیادی روی طراحی داخلی اتاق خواب بگذارد اکسسوری است . بسیاری از افراد علاقه مند به تزیین دیوارهای خود و استفاده از اکسسوری هایی که مطابق با علایق آن ها می باشد در اتاق خواب خود می باشند که این یکی از ترندهای روز طراحی دکوراسیون اتاق خواب نیز می باشد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-5

از جمله اکسسوری هایی که می توان در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده نمود می توان به گل و گیاه ، پوسترهای مختلف ، تابلو ، چراغ تزیینی و ... اشاره نمود . درواقع چگونگی این اکسسوری ها ربط مستقیمی به سلیقه ی فرد دارد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-6

سن صاحب اتاق

سن کسی که قرار است از اتاق استفاده کند نیز تاثیر زیادی روی چگونگی عناصر دارد . در واقع این یکی از مهمترین نکاتی می باشد که قبل از طراحی باید به آن توجه نشان داد . یک دختر یازده ساله دارای سلیقه و نیازهای مختلفی نسبت به دختری بیست ساله می باشد . برای مثال تخت خواب دختر یازده ساله کوچکتر خواهد بود و تمامی اکسسوری ها و عناصر حالتی کودکانه خواهند داشت درحالی که اتاق خواب دختر بیست ساله بالغانه تر طراحی می شود و حتی ممکن است فضایی برای انجام کار وی نیز باشد . به همین دلیل به این نکته باید از ابتدا توجه نشان داد . سن فرد روی ابعاد عناصر ، روی ترکیب رنگ استفاده شده در فضا ، عناصری که استفاده می شود و ... تاثیر زیادی می گذارد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-7

ترکیب رنگ های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه :

سفید ، صورتی ، بنفش

این ترکیب رنگ را می توان از پرطرفدارترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب به ویژه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دانست . با توجه به تن رنگی که فرد انتخاب می کند این ترکیب رنگ هم می تواند بسیار ملیح و ملایم باشد و هم می تواند بسیار جسورانه عمل کند . به طور عمومی اغلب دختران رنگ هایی با نشاط و آرامش دهنده را برای اتاق خود انتخاب می کنند که این ترکیب رنگ می تواند در هر دو دسته برای خود جایی داشته باشد . استفاده از رنگی مانند سفید برای عناصر و یا پوشش سطوح می تواند باعث دلبازتر و بزرگتر نشان دادن فضای اتاق بشود که این خود نیز نکته ی مثبتی می باشد . از طرفی رنگ صورتی با روحیه ی دخترانه همخوانی زیادی دارد و رنگ بنفش نیز به دلیل زیبایی که دارد رنگی بسیار دلنشین و در عین حال هیجان انگیز محسوب می شود که به خوبی نیز می تواند در کنار رنگ صورتی و سفید جای بگیرد . این ترکیب رنگ به فضا حسی شاعرانه نیز می بخشند که بسیاری از افراد همچین حسی را برای فضای اتاق خواب می پسندند .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-8

سفید ، سبز ، طوسی

رنگ های خنثی و روشن برای دکوراسیون داخلی همیشه طرفداران زیادی دارند و یکی از دلایلی که این رنگ ها محبوبیت زیادی دارد این است که به راحتی با دیگر رنگ ها ترکیب می شوند و از طرفی تا مدت های طولانی می تواند دلنشین بنظر بیاید و خسته کننده نشود . از ترکیب رنگ های محبوب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می توان به ترکیب رنگ های روشن و خنثی ای مانند طوسی و سفید در کنار رنگ سبز اشاره نمود . رنگ سبز تنالیته ی وسیعی دارد و این به معناست که هم می تواند بسیار ملایم باشد و هم می تواند بسیار پررنگ و جسورانه باشد . از طرفی این رنگ می تواند هم به صورت فانتزی و هم به صورت پاستیلی استفاده شود . به طور کلی ترکیب این سه رنگ با یکدیگر می تواند فضایی دلنشین را ایجاد کند که هم برای دختران با سنین کم مناسب بوده و هم برای دخترانی که بالغ تر شده و دارای سن بیشتری می باشند مناسب می باشد . نکته ای که در این ترکیب وجود دارد این است که می توان از ترکیب تن های مختلف رنگ سبز نیز در کنار هم استفاده نمود و با استفاده از اکسسوری هایی مانند گل ، چراغ های دکوراتیو و ... فضا را پویاتر و زیباتر جلوه داد .

طوسی ، زرد ، نارنجی

ترکیب رنگ طوسی با زرد از محبوب ترین ترکیب های رنگی برای دکوراسیون تمامی فضاها می باشد و اتاق خواب نیز از این نکته مستثنا نیست . رنگ طوسی به عنوان رنگ خنثی و رنگ زرد به عنوان رنگی جسورانه و شاداب می توانند در کنار هم ترکیبی چشم نواز را ایجاد کنند . در اتاق خواب دخترانه از آنجایی که همه چیز می تواند کمی بیشتر جلوه گر باشد می توان از رنگ های دیگری نیز در کنار این دو رنگ استفاده نمود . رنگ نارنجی از جمله ی این رنگ ها می باشد . هم باعث زیباتر شدن فضا شده و هم پویایی و انرژی فضا را زیادتر می کند . این ترکیب رنگ نیز از جمله ترکیب رنگ هایی می باشد که هم برای سنین کم در دختران طرفدار دارد و هم در سنین بالاتر نیز مورد توجه قرار می گیرد و علاقه مندانی دارد .

سفید ، قرمز ، مشکی

سفید ، قرمز و مشکی به صورت جدا جدا از پرطرفدارترین رنگ ها در سرتاسر دنیا در تمامی هنرها می باشند . ترکیب این سه نیز می تواند به طور خارق العاده ای باعث جذابیت فضا باشد . نکته ای که در ترکیب این سه رنگ باهم در دکوراسیون داخلی دارد این است که هر چقدر که یکی از این سه رنگ بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد تاثیر ترکیب آن متفاوت خواهد بود . برای مثال استفاده ی بیشتر از رنگ سفید و استفاده از قرمز و مشکی در جزییات می تواند باعث دلبازی و زیبایی  فضا شود . استفاده ی بیشتر از رنگ قرمز برای اتاق خواب توصیه نمی شود چرا که می تواند استرس زا باشد و استفاده ی بیشتر از رنگ مشکی نیز می تواند باعث تاریک بنظر رسیدن اتاق شود . البته که هر کدام از این موارد نیز با توجه به سلیقه ی فرد می تواند صورت بگیرد اما باید به شکلی حرفه ای انجام شود تا تاثیر منفی روی ظاهر اتاق نگذارد .

اکسسوری های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه :

استفاده از گیاهان در فضای اتاق

گل و گیاه را می توان از ترندهای روز طراحی دکوراسیون داخلی دانست . از این مورد می توان در تمامی فضاها استفاده نمود به صورتی که حتی در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی نیز از گیاهان استفاده می شود .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-9

اتاق خواب دخترانه نیز از جمله فضاهایی است که می تواند گزینه ی خوبی برای استفاده از گیاهان باشد . بسیاری از دختران به پرورش گیاهان و ترکیب این عنصر با دیگر عناصر داخل اتاقشان لذت می برند و به همین دلیل از آن در فضای خود استفاده می کنند و برعکس فضای نشیمن و پذیرایی که به عنوان فضاهایی عمومی به چگونگی گلدان گیاهان توجه زیادی می شود در فضای خصوصی گلدان ها می توانند کاملا دلی و با سلیقه ی فرد انتخاب شوند . البته همچنان باید توجه شود که با سبک کلی و رنگ و روی کلی دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشند تا باعث زیبایی بیشتر فضا بشوند .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-10

نمایش دادن فضای نگهداری لباس ها

یکی از ترندهای روز در سرتاسر دنیا برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نمایش دادن لباس ها و وسایل مربوطه می باشد . استفاده از رگال های مخصوص لباس در فضای کلی اتاق و یا طراحی کمد دیواری ها به صورتی که نمایان باشند می توانند به فضای اتاق خواب حسی منحصر به فرد ببخشند .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-12

استفاده از تابلوها و پوسترهای هنری

از جمله عناصری که برای تزیین فضای اتاق خواب استفاده می شوند ، تابلوها ، قاب عکس ها و پوسترها می باشند . یکی از ترندهای روز طراحی اتاق خواب دخترانه پوشاندن یک دیوار به صورت کلی با این موارد می باشد . عکس ها می توانند عکس خود فرد با دوستان و آشنایان وی باشد و یا می تواند پوستری از هنرمندان و فضاها و ... مورد علاقه ی فرد باشد . این کار باعث شخصی سازی بیشتر و منحصر به فردتر شدن دکوراسیون اتاق خواب می شود و باعث حس امنیت بیشتر در فرد و علاقمندی بیشتر وی به اتاق خواب خود می شود .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-13

استفاده از کوسن و شال برای تخت

کوسن ها و شال های متنوع با طرح های گوناگونی می توان در بازار یافت . یکی از ترفندهای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب استفاده از این موارد برای تخت می باشد . رنگ آن ها می تواند با رنگ کلی دکوراسیون فضا و طرح آن نیز می تواند با سلیقه و علایق صاحب اتاق همخوانی داشته باشد . امروزه طرح های مینیمال برای این عناصر طرفداران زیادی دارند .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-14

استفاده از آینه های دکوراتیو

آینه های دکوراتیو یکی از جمله عناصر تزیینی ای می باشند که می توان از آن ها در اتاق خواب استفاده نمود . در واقع این عنصر علاوه بر اینکه جلوه ای زیبا به فضا می بخشد بسیار کاربردی بوده و بودن آن در هر اتاق می تواند تا حد زیادی به تامین رفاه فرد کمک کند . چرا که هر فرد خصوصا دختران به آینه برای آماده شدن و ... نیاز دارد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-15

دیوارپوش های مناسب برای اتاق خواب دخترانه :

کاغذ دیواری

کاغذدیواری را می توان از عمده ترین و پر استفاده ترین دیوارپوش های در دکوراسیون داخلی منزل دانست . در فضای اتاق خواب نیز بسیار پر استفاده می شود . نکته ای که در انتخاب آن ها بسیار تاثیرگذار است و باید به آن دقت نمود طرح کاغذ دیواری است . طرح کاغذ دیواری می تواند روی بزرگ یا کوچک بنظر رسیدن متراژ اتاق خواب ، تیره یا روشن بنظر رسیدن آن و دیگر موارد تاثیر بگذارد . اگر کاغذ دیواری ای با طرح شلوغ انتخاب کنید می تواند فضای اتاق خواب را حتی اگر دارای عناصر کمی باشد شلوغ تر از آنچه که هست جلوه دهد . اگر کاغذ دیواری شما دارای طرح های عمودی باشد می تواند باعث بزرگتر بنظر رسیدن اتاق خواب بشود و اگر رنگ کاغذ دیواری روشن با طرح های ریز و کم باشد نیز می تواند باعث دلبازتر بنظر رسیدن فضای اتاق خواب شود . در اتاق های دخترانه اغلب از طرح های مینیمال و یا طرح گل برای پوشاندن دیوار استفاده می شود . همچنین باید دقت نمود که تمامی دیوارها را با کاغذدیواری نپوشاند چرا که این کار جلوه ی خوبی به فضا نمی دهد .

پتینه

یکی از روش های خاص برای پوشاندن سطح دیوار پتینه کاری می باشد . پتینه دارای سبک های مختلف و طرح های گوناگونی می باشد که هر کدام با روش ها و متریال های مختلفی اجرا می شوند . بعضی از روش های پتینه را خود فرد نیز می تواند انجام دهد ولی برای بسیاری از آن ها نیاز است که از متخصصین این زمینه کمک گرفته شود . نکته ای اهمیت دارد این است که از پتینه نیز مانند کاغذ دیواری نباید برای همه ی دیوارها استفاده نمود چرا که باعث شلوغی اتاق شده و جلوه ی خوبی به فضا نمی دهد . از پتینه می توان برای سقف نیز استفاده نمود . باید توجه کرد که طرح و رنگ پتینه اگر با سبک و رنگ دکوراسیون اتاق خواب همخوانی داشته باشد تاثیر بیشتری روی زیبایی فضا می گذارد .

رنگ

رنگ ابتدایی ترین ماده برای پوشش دیوار می باشد و بسیار ارزان قیمت نیز می باشد . اما می توان از همین ماده طرح ها و کارهای فوق العاده را روی دیوار به عمل آورد . باید دقت نمود که طرح و رنگی که روی سطوح قرار می گیرد تاثیر زیادی هم روی پگونگی دکوراسیون فضا و هم روی روحیه ی فردی که از آن فضا استفاده می کند می گذارد . می توان از رنگ های ساده و یا طرح های مینیمال برای پوشاندن دیوار استفاده نمود و می توان به وسیله ی رنگ نقاشی ها و طرح های متناسب با سلیقه ی فرد روی دیوار اتاق خواب انجام داد که باعث منحصر به فردتر شدن آن بشود .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-16

کفپوش های مناسب برای اتاق خواب دخترانه :

موکت

موکت نوعی از کفپوش می باشد که در خانه های ایرانی به وفور استفاده می شود . خاصیت موکت ها این است که فضای اتاق را تمیزتر جلوه داده و آن را منظم تر می کند . امروزه موکت ها با طرح های مختلف زیادی در بازار موجود می باشند که دست طراح را برای استفاده از این کفپوش باز گذاشته اند . این کفپوش آب را به خود جذب می کنند و قابلیت شست و شو دارد ولی به طور کلی برای فضاهای تر توصیه نمی شود به همین دلیل استفاده از آن در فضای اتاق خواب به عنوان فضایی خشک می تواند گزینه ی خوبی باشد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-17

پارکت

پارکت ها کفپوش هایی امروزی بوده که استفاده از آن ها بسیار رواج پیدا کرده است . پارکت ها همچنین در انواع رنگ ها یافت می شوند و دارای کیفیت خوبی بوده و دوام خوبی نیز دارند . از این کفپوش در اتاق خواب نیز می توان استفاده کرد و حس و حالی شیک به فضا بخشید . اغلب زمانی که از این کفپوش استفاده شود اتاق دارای کفپوش دیگری مانند فرش یا موکت نمی شود و اگر هم بشود به صورت جزئی و دکوراتیو خواهد بود .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-18

سرامیک

سرامیک ها یکی دیگر از انواع کفپوش هایی هستند که می توانند در اتاق خواب دخترانه مورد استفاده قرار بگیرند . این کفپوش به آسانی آلوده شده و به آسانی نیز تمیز می شود . اغلب دارای رنگ روشن بوده که باعث دلبازتر بنظر رسیدن فضا نیز می شود . همچنین به دلیل شکل و ویژگی هایی که این متریال دارد باعث لوکس تر بنظر رسیدن اتاق خواب نیز می شود .

فرش

فرش را می توان از جمله کفپوش هایی دانست که در خانه های ایرانی محبوبیت زیادی دارد . در اتاق خواب ها هم می توان از این کفپوش به صورت کامل برای پوشش کل اتاق خواب استفاده نمود و هم می توان به صورت جزیی برای پوشش قسمتی از اتاق استفاده کرد . فرش باعث راحتی استفاده از کف شده و فضا را تمیزتر نگه می دارد . قابلیت شست و شو داشته و از دوام خوبی نیز برخوردار می باشد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-19

سرویس خواب برای سنین مختلف :

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اهمیت زیادی دارد سرویس خواب می باشد . همانطور که گفتیم برای طراحی و تهیه ی این مورد نیاز است که حتما به سن فردی که قرار است از اتاق استفاده کند توجه زیادی شود . چرا که سرویس خواب در سنین کودکی دارای تفاوت هایی با سرویس خواب در سنین بزرگسالی می باشد . تخت دختری که سن کم دارد از ابعاد کمتری برخوردار بوده و همچنین می تواند دارای طرح های خاصی نیز باشد . اما تخت دختران بالغ تر ابعاد بزرگتری داشته و اصولا به شکلی ساده و کاربردی می باشند . همچنین عناصر دیگری مانند میز تحریر ، کتابخانه ، کمدها و ... نیز با توجه به سن فرد می تواند دارای رنگ و ابعاد و شکل متفاوتی باشد .

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه-20

شرکت دکوراسیون هیرادانا با سالها تجربه در تمام زمینه های معماری و دکوراسیون و ساختمانی اعم از بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل و طراحی داخلی و ... در حال خدمات رسانی به کارفرمایان عزیز میباشد و از طریق شماره 09125754921 آماده مشاوره حضوری و آنلاین و بازدید حضوری از ملک شماست . با مراجعه به بخش پروژه ها در سایت شرکت دکوراسیون ما ، از تمامی نمونه کار ها بازدید بفرمایید .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :