طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

بازدید و مشاوره تخصصی در خصوص طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه و اجرای دکوراسیون تخصصی حین بازسازی ساختمان و منزل شما با بهترین ایده ها و متریال جهت راحتی و آرامش فرزندانتان با تم اختصاصی و مورد علاقه آنها ، تخصصی ، تضمینی و با بهترین قیمت

طراحی و اجرای تخصصی دکوراسیون : 09125754921 

همانطور که می دانید هر خانه دارای فضاهای خصوصی ، نیمه خصوصی و عمومی می باشد . فضای عمومی فضایی است که مهمانان می توانند از آن به راحتی استفاده کنند . فضای نیمه خصوصی مانند فضای نشیمن مختص افراد خانواده و نزدیک ترین افراد به آن ها می باشد و فضای خصوصی نیز مختص به افراد خانواده می باشد . اتاق خواب از جمله فضاهای خصوصی در یک خانه می باشد . حال برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید نکات مختلفی را در نظر گرفت که اولین آن جنسیت و سن کسی است که از آن اتاق استفاده می کند . ما در این مقاله سعی در توضیح ترفندها و نکات مهم برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه می باشیم و امیدواریم که مفید واقع شود . طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه در مقایسه با اتاق خواب دخترانه می تواند دارای رنگ و روی متفاوت ، عناصر تزیینی گوناگون ، مبلمان با طرح های مختلف و ... باشند که یک شرکت دکوراسیون باید کاملا به آنها واقف باشد . درواقع جنسیت فرد و سن وی می تواند تاثیر زیادی روی چگونگی اتاق خواب و عناصر آن بگذارد .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-1

بهترین ایده ها برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با شرکت دکوراسیون هیرادانا:09125754921

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

توجه به سن فرد

نکته ای که در چگونگی دکوراسیون اتاق خواب یک پسر تاثیر زیادی می گذارد ، سن فرد می باشد . درواقع سن فرد می تواند رنگ استفاده شده در فضا ، ابعاد عناصر ، عناصر دکوراتیو و تمامی موارد دیگری که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد را تعیین کند . برای مثال برای پسرهایی که در سنین کودکی به سر می برند می توان از نقاشی ها ، اسباب بازی هایی مانند ماشین و هواپیما و ... ، رنگ مانند آبی روشن و سفید و حتی نارنجی و ... ، تخت خوابی با طرح خاص مانند طرح ماشین و ... استفاده نمود . در سنین کودکی برای انتخاب رنگ و عناصر فضا بیشتر مسائل روانشناسانه در نظر گرفته می شود تا تاثیر خوبی روی کودک گذاشته شود . درحالی که برای پسری که در سنین نوجوانی می باشد باید از المان ها و طرح ها و رنگ هایی نسبتا بالغانه استفاده نمود . درواقع می توان گفت باید با آن مانند یک جوان برخورد نمود و از عناصری که باب سلیقه ی وی می باشد و شخصی تر و منحصر به فردتر می باشد برای فضا استفاده نمود . در این صورت وی به اتاق خواب خود علاقه خواهد داشت و رضایت آن جلب خواهد شد .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-2

استفاده از المان هایی متناسب با سلیقه ی وی

همانطور که گفتیم در سنین نوجوانی و جوانی فضای اتاق خواب باید نسبت به دوران کودکی تغییر کند و حس و حالی شخصی تر بگیرد . به همین دلیل برای این کار در ابتدای دکوراسیون داخلی یک اتاق باید حتما سلیقه و شخصیت وی در نظر گرفته شود . برای مثال اگر پسر شما فردی است  که به انواع ماشین ها و موتورها علاقه ی خاصی دارد می توان در کودکی از اسباب بازی ماشین ها و موتورها به عنوان عناصری دکوراتیو برای فضای اتاق خواب آن بهره برد و در سنین نوجوانی و جوانی از فیگورها و یا پوسترهای آن ها استفاده کرد . این کار حسی بالغانه تر به فضا می دهد .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-3

استفاده از ترکیب رنگ مناسب

رنگ به طور کلی جنسیت ندارد اما می توان گفت اغلب پسرها بیشتر تمایل به استفاده از رنگ هایی مانند طوسی ، مشکی ، سبز ، آبی ، سورمه ای و ... در فضای اتاق خواب خود دارند در حالی که دختران بیشتر از رنگ های روشنتر و شاداب تر استفاده می کنند . همانطور که گفتیم نکته ی دیگری که روی ترکیب رنگ استفاده شده در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه تاثیر می گذارد سن فرد می باشد . در سنین کودکی از جمله ترکیب رنگ های محبوب در اتاق خواب های پسرانه می توان به ترکیب رنگ آبی روشن و سفید و یا طوسی با سبز روشن اشاره نمود . در حالی که در سنین نوجوانی و بزرگسالی اغلب از همین رنگ ها ولی با تنالیته ی پررنگ تری و یا از ترکیب رنگ های دیگر مانند سفید و مشکی ، سورمه و سفید ، طوسی و آبی و ... استفاده می شود .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-4

استفاده از تکنولوژی

نکته ای که در پسرها وجود دارد این است که اغلب آن ها به تکنولوژی و فناوری علاقه ی زیادی دارند . از همین رو می توان در طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب پسرانه از تکنولوژی بهره برد و به جذابیت فضای خصوصی آن ها افزود . برای مثال می توان نورپردازی اتاق را به صورتی خاص با انواع چراغ های مدرن مانند ال ای دی ها انجام داد . همچنین بنا به سلیقه ی وی می توان از تلوزیون و یا پروژکتور و یا کامپیوتر در اتاق خواب وی استفاده کرد .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-5

انتخاب مبلمان مناسب

مبلمانی که در فضای یک اتاق خواب قرار می گیرد ، به طور کلی شامل کتابخانه ، میز تحریر ، تخت خواب و ... می شود . اگر پسر مورد نظر در سنین کودکی باشد می توان از تخت خوابی کوچک با طرح های منحصر به فرد برای آن استفاده نمود و اگر در سنین نوجوانی باشد مهم است که تختی با ابعاد معمولی برای وی در نظر گرفته شود تا بتواند حتی در سنین جوانی نیز از آن بهره ببرد . از طرفی فرزندان به عنوان افرادی محصل حتما به میز تحریر و کتابخانه برای انجام تکالیف و نگهداری کتاب های درسی و غیر درسی خود نیازمند می باشند . حال اگر فضای اتاق خواب و بودجه ی کارفرما اجازه دهد می توان با استفاده از سلیقه ی صاحب اتاق از مبل کوچکی برای نشستن و یا طراحی کتابخانه به صورتی منحصر به فرد و ... استفاده نمود تا حس بهتری به فضای اتاق خواب بخشیده شود .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-6

اکسسوری ها و عناصر دکوراتیو مخصوص اتاق خواب پسرانه :

استفاده از پوستر

اغلب پسرها علاقه ی زیادی به یکنواختی نداشته و تمایل دارند بیشتر فضایی منحصر به فردتر با تزیینات خاص داشته باشند . درواقع می توان گفت آن ها نسبتا علاقه ی بیشتری به هیجان و شلوغی را در خود دارا می باشند . به همین علت از جمله عناصری که می توان برای تزیین اتاق خواب آن ها استفاده نمود پوسترها می باشند . در این میان نکته ای که اهمیت دارد این است که طرح های مختلف زیادی وجود دارد که می توان آن ها را به عنوان پوستر چاپ نمود و روی دیوارهای اتاق خواب استفاده کرد . ولی باید حتما سلیقه ی وی و طرح های موردعلاقه ی پسر مورد نظر الویت قرار داده شود . برای مثال اگر پسر شما علاقه به ورزش یا تیم ورزشی خاصی دارد می توان از پوستر بازیکن های مورد علاقه و آن ورزش برای دیوار استفاده نمود . یا اگر وی علاقه ای به موسیقی یا خواننده ی خاصی دارد نیز می توان این کار را انحام داد . در این صورت وی با علاقه ی بیشتر و حس بهتری از اتاق خواب خود استفاده خواهد نمود و رضایت بیشتری خواهد داشت .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-7

استفاده از عناصر خاص مانند وسایل ورزشی ، موسیقی و ...

همانطور که گفتیم ممکن است فرد علاقه ی خاصی به ورزش ، موسیقی ، سینما ، کتاب و ... داشته باشد . با توجه به علاقه و سلیقه ی فرد می توان از المان های مختلف برای تزیین دکوراسیون اتاق وی بهره برد . برای مثال اگر پسری علاقه مند به ورزش فوتبال می باشد می توان از توپ فوتبال ، تور دروازه ، پیرهن تیم مورد علاقه وی و ... برای تزیین اتاق بهره برد . یا اگر وی علاقه ی زیادی به کتاب خواندن دارد می توان مانور بیشتری روی طراحی کتابخانه و فضای مطالعه ی وی داد و حتی از کتاب به عنوان عناصری دکوراتیو در فضا بهره برد و این موارد بستگی به خلاقیت یک شرکت دکوراسیون حین بازسازی ساختمان و یا منزل دارد . افراد در سنین کودکی ممکن است علاقه ی محدود تری داشته باشند و تنها به یک یا دو چیز علاقه ی زیادی داشته باشند و این کار دکوراسیون را آسان تر می کند و خوشحال کردن آن ها نیز راحت تر خواهد بود . اما در سنین نوجوانی و بزرگسالی هم نیازها و هم علایق فرد بیشتر خواهد شد و نکته ای که مهم است این است که بتوان تمامی آن ها به صورتی که اغراق آمیز نباشد در یک فضا جای داد و توجه فرد را جلب نمود .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-8

بازسازی منزل تخصصی و تضمینی با یکی از بهترین شرکت های دکوراسیون و معماری در ایران

چراغ های دکوراتیو

همانطور که گفتیم پسرها اغلب علاقه ی زیادی به تکنولوژی دارند و از جمله مواردی که می توان برای اتاق خواب آن ها استفاده نمود چراغ های پیشرفته ی ال ای دی به صورت خاص می باشد . می توان با استفاده از این چراغ ها طرح ها و اشکال خاصی را روی دیوار و یا سقف اتاق خواب آن ها ایجاد نمود . همچنین می توان دور تا دور عناصر خاص اتاق خواب آن ها و یا برای جلوه گری اتاق در طول شب بهره برد . همچنین چراغ های دکوراتیو دیگری نیز می باشند که می توان با توجه به سلیقه ی هر فرد برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب وی بهره برد . لوسترها ، چراغ های خواب ، آباژور ها ، چراغ های دیواری ، چراغ مطالعه و ... همگی در این دسته قرار می گیرند .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-9

ترکیب رنگ های مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه :

سفید ، آبی ، سورمه ای

از ترکیب رنگ های محبوب در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه در تمام سنین این ترکیب رنگ می باشد . در واقع رنگ آبی به دلیل آرامشی که می دهد ، رنگ سفید به دلیل روشنایی و دلباز کردن اتاق و رنگ سورمه ای به دلیل حس بالغانه ای که دارد ، می توانند انتخاب های مناسبی برای ترکیب شدن و استفاده شدن در یک فضا به خصوص در اتاق خواب پسرانه باشند . همچنین آبی و سورمه ای از یک تنالیته بوده و به همین دلیل در کنار هم قرار گرفتن آن ها می تواند هارمونی خوبی ایجاد نماید . برای مثال می توان از تختی با رو تختی های سورمه ای و سفید ، عناصری سفید ، دیواری آبی و ... برای دکوراسیون فضا بهره برد . نکتهای که در این میان مهم است این است که در سنین کودکی بیشتر تمایل به استفاده از رنگ های روشن می باشد به همین دلیل رنگ سفید و آبی قالب خواهد بود اما در سنین نوجوانی و بزرگسالی بنا به سلیقه ی فرد می توان رنگ تیره تر یعنی سورمه ای را در فضا قالب نمود .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-10

طوسی ، سبز یا هر رنگ دیگری

رنگ طوسی به عنوان رنگی خنثی و مدرن شناخته می شود که امروزه مورد پسند خیلی از افراد می باشد . همچنین این رنگ از آنجای یکه خنثی می باشد به خوبی می تواند در کنار تمامی رنگ ها قرار بگیرد و باعث زیباتر شدن محیط بشود . از جمله رنگ هایی که در طراحی اتاق خواب پسرانه در کنار طوسی قرار می گیرد می توان به اناوع تنالیته ی رنگ سبز ، زرد ، آبی و ... اشاره نمود . رنگ سبز باعث ایجاد آرامش در فضا می شود و از آنجایی که دارای تنوع خوبی می باشد می تواند به فضا زیبایی و پویایی خاصی نیز بدهد . رنگ زرد نیز کمی جسورانه به شمار رفته و باعث جلوه گری بیشتر فضا خواهد شد و در کنار رنگ طوسی نیز ترکیب خیره کننده ای را ایجاد می نماید .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-11

مشکی ، سفید

مشکی سفید از جمله ی محبوب ترین ترکیب رنگ ها به خصوص در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه می باشد . افراد بالغ تر به استفاده از این ترکیب رنگ علاقه ی زیادی دارند چرا که هم به راحتی می توان آن ها را در کنار هم قرار داد و باعث زیبایی فضا شد و هم می تواند حس های مختلفی مانند دارک ، مینیمال ، امروزی بودن و ... را به فضا ببخشد . بنا به سلیقه ی پسر صاحب اتاق می توان رنگ غالب را سفید در نظر گرفت و عناصری مانند روتختی ، عناصر دکوراتیو و فرش را تیره در نظر گرفت و یا می توان حتی رنگ دیوارها را نیز تیره نمود . البته به طور کلی توصیه می شود که رنگ روشن همیشه به فضا غالب باشد تا هم در روحیه ی فرد تاثیر منفی نگذارد و هم فضا را بزرگتر جلوه دهد اما به هر حال با توجه به سلیقه ی فرد می توان تیره را نیز در اتاق خواب بیشتر استفاده نمود .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-12

قهوه ای ، کرم ، سفید

از قدیمی ترین و پر استفاده ترین ترکیب رنگ ها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه و یا در کل حین بازسازی ساختمان و یا منزل ، می توان به ترکیب رنگ کرم ، قهوه و سفید اشاره نمود . درواقع بسیاری از افراد از این ترکیب رنگ استفاده می کنند و علت آن این است که عناصر چوبی طرفداران زیادی دارد و رنگ طبیعی چوب نیز قهوه ای می باشد . رنگ کرم نیز به عنوان رنگی روشن و بالغانه و شیک شناخته می شود که ظاهری مدرن و لوکس به فضا می بخشد . ترکیب این دو رنگ با رنگ سفید که میتواند رنگ دیوارهای اتاق و یا بعضی از اکسسوری های کوچک باشد نیز ظاهری کاملا مدرن به فضا می بخشند . میز تحریر ، تخت خواب ، کمدها ، کتابخانه و ... می تواند دارای رنگ قهوه ای و روتختی ، کوسن های تخت ، صندلی و ... می تواند به رنگ کرم باشد . این رنگ ها در کنار هم هارمونی زیبایی در فضا ایجاد خواهند نمود .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-13

ترفندهایی برای شیک تر کردن دکوراسیون اتاق خواب پسرانه :

استفاده از تکنیک مونوکروم

این تکنیک و یا سبک را می توان از جمله ترفندهایی در دکوراسیون دانست که این روزها از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد . درواقع تکنیک مونوکروم در دکوراسیون اتاق خواب به این صورت است که یک رنگ را انتخاب کرده و تمامی عناصر و پوشش دهی سطوح و ... را با استفاده از تناژهای مختلف همان رنگ انجام می دهند . این کار به صورت ناخودآگاه باعث هماهنگی و ارتباط میان فضا و عناصر موجود در آن می شود و به ایجاد نوعی هارمونی می پردازد . این تکنیک امن ترین و مطمئن ترین روش برای داشتن یک ترکیب رنگ مناسب در دکوراسیون اتاق خواب می باشد . برای مثال در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه می توان رنگ آبی را انتخاب نمود و از کمرنگ ترین آبی تا آبی بسیار پررنگ و سورمه ای را در دکوراسیون استفاده نمود . پرده ها ، میز و صندلی ، روکش تخت ، فرش ، رنگ دیوارها و ... همه و همه می توانند دارای رنگ آبی با تن های مختلف باشند و در کنار هم فضایی زیبا را به وجود بیاورند .

استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های خاص

کاغذ دیواری همانطور که از نام آن مشخص است برای پوشش دیوارها استفاده می شود . در گذشته اغلب دیوارها ساده با رنگی معمولی پوشش داده می شد اما امروزه می توان از نقاشی ، پتینه کاری و یا کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها استفاده نمود . کاغذ دیواری ها می توانند طرح های ساده و منیمیال مانند خط ، گل های ریز ، اشکال هندسی و ... داشته باشند و همچنین می توانند مانند پوستری بزرگ عمل کرده و یا طرح یک نقاشی را روی خود داشته باشند . برای انتخاب طرح کاغذ دیواری در ابتدا باید سلیقه ی فرد و سپس طرح و سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب در نظر گرفته شود . در این صورت هم همه چی با هم همخوانی بیشتری خواهد داشت و هم رضایت فرد نسبت به دکوراسیون اتاق خواب خود بیشتر جلب خواهد شد .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-14

استفاده از ترمووودها برای دیوار

همانطور که می دانید طراحی دیوار شاخص این روزها طرفداران زیادی دارد و ترند می باشد . دیوار شاخص تنها مختص به نشیمن و هال نمی باشد و می توان در اتاق خواب نیز آن را طراحی نمود . گاهی یک دیوار را در اتاق خود مختص چساندن پوسترها و عکس های شخصی می کنند . گاه آن را تبدیل به کتابخانه ای بزرگ و گاهی هم می توان از طرح های مدرن تر و امروزی تر برای طراحی آن استفاده نمود . برای مثال می توان از ترمووودها به صورت عمودی برای پوشش قسمتی از یک دیوار بهره برد و دیگر قسمت های آن دیوار را به نصف شلف ها و گذاشتن کتاب ها یا عناصر تزیینی و یا قاب کس ها اختصاص داد . استفاده از ترمووود روی دیوارها به طور کلی از ترندهای روز در سرتاسر دنیا می باشد که می تواند ظاهری لوکس ، شیک و متفاوت را به فضای اتاق خواب شما ببخشد . از این فضا برای قسمت کناری و بالایی تاج تخت نیز استفاده می شود که باعث بلندتر نشان دادن سقف و بزرگتر دیده شدن اتاق خواهد شد .

سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه :

به طور کلی برای دکوراسیون نمودن یک فضا سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی های گوناگونی نیز می باشند .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-15

برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه یکسری از این سبک ها طرفداران بیشتری دارند و از محبوبیت بیشتری در سرتاسر دنیا برخوردار می باشند . این سبک ها عبارتند از :

سبک مدرن

دکوراسیون مدرن از جمله سبک های امروزی می باشد که در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه به خصوص اتاق خواب پسرهای جوان مورد استفاده قرار می گیرد . دکوراسیون مدرن دارای تزیینات زیادی نمی باشد و اغلب عناصر دارای فرم هایی ساده می باشند . همه چیز در این سبک در سر جای خود قرار می گیرد و عناصر ممکن است دارای چند کاربرد باشند . همچنین تمایل این سبک بیشتر سمت استفاده از عناصر کاربردی بوده و یک دکوراسیون مدرن چه در طراحی ویلا و چه دکوراسیون منزل عناصر دکوراتیو زیادی را در دل خود جای نمی دهد .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-16

سبک مینیمال

سبک مینیمال چه در بازسازی ساختمان و چه در طراحی ویلا از نظر سادگی حتی از سبک مدرن نیز ساده تر است . در اتاق خواب پسرانه ای که به این سبک دکوراسیون شده است عناصر زیادی را نمی توان مشاهده کرد و تنها عناصر ضروری در فضا قرار دارد . اغلب این سبک دارای کمد دیواری هایی می باشد که بسیاری از عناصر را در دل خود جای می دهد تا ظاهر اتاق مرتب تر و ساده تر دیده شود .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-17

سبک اسپرت

سبک اسپرت از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون اتاق خواب پسرانه می باشد که در سنین کودکی و نواجوانی بیشترین طرفدارا را دارا می باشد . این سبک نسبت به دو سبک دیگر کمی شلوغ تر بوده و دارای رنگ های جسورانه تر و عناصر تزیینی بیشتری می باشد .

دیزاین-اتاق-خواب-پسرانه-18

شرکت دکوراسیون هیرادانا طراح داخلی و مجری دکوراسیون منزل ، طراحی ویلا ، بازسازی منزل ، بازسازی ویلا و ... از صفر تا صد در تمامی بخش ها از جمله آشپزخانه ، اتاق خواب ، اتاق کار ، فضای نشیمن و پذیرایی و ... میباشد که تضمین پروژه ای بی نقص و حرفه ای را به کارفرمایان خود خواهد داد . در بخش پروژه ها تمامی نمونه کارها موجود است . جهت بازدید و مشاوره حضوری با شماره 09125754921 در تماس باشید .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :