طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی باشگاه ورزشی و بدن سازی

باشگاه خانگی را می توان راهی مناسب دانست که افراد به وسیله ی آن می توانند به راحتی سلامت و همچنین تناسب اندام خود را به دست آورده و حفظ نمایند . در واقع این برای افرادی که دارای مشغله ی فراوانی بوده و توانایی وقت گذاشتن و رفت و آمد به باشگاه های شهری را ندارند ، می تواند گزینه ی مناسبی باشد . به طور کلی برای ورزش کردن در خانه نیاز به مساحت و متراژ خاصی نمی باشد . اما برای قرار دادن دستگاه های لازمه نیاز است که فضای خاصی را برای این کار در نظر گرفت . باشگاه خانگی فضایی ضروری در طراحی خانه ها محسوب نمی شود و وجود آن نیاز به علاقه ی کارفرما و هدف های وی دارد . درواقع برای طراحی دکوراسیون داخلی همچین فضایی در خانه و آپارتمان خود باید انگیزه ی لازمه برای ورزش را داشته تا صرف هزینه برای آن به صرفه باشد .

جهت مشاهده پروژه های اجرای دکوراسیون شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا کلیک بفرمایید .

طراحی داخلی باشگاه ورزشی به صورت تخصصی و تضمینی با کیفیت بالا در کم ترین زمان و قیمت ممکن با شرکت دکوراسیون هیرادانا : 09125754921

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-1

باشگاه ورزشی خانگی چیست ؟

درواقع به طور کلی می توان گفت منظور از باشگاه ورزشی خانگی این است که فضایی را خانه و ساختمان خود برای انجام دادن فعالیت های ورزشی اختصاص دهید . این فضا می تواند دستگاه های مختلف را در خود جای دهد و نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که چگونگی دستگاه ها و مساحت فضا کاملا بستگی به اهداف  و علایق کارفرما یا کارفرمایان دارد . برای ایجاد فضای ورزشی در خانه نیازی نیست که حتما هزینه ی زیادی با سخت گیری صرف کنید تا تمامی دستگاه ها و تجهیزاتی که در باشگاه های شهری قرار دارند تهیه نمایید بلکه با هدفمندی و هوشمندی می توانید با کمترین هزینه ها نیز این فضا را ایجاد کنید .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-2

نکات مهم برای طراحی باشگاه ورزشی خانگی یا اداری

  • توجه به ایمنی فضا

یکی از موارد مهمی که در طراحی داخلی باشگاه ورزشی در خانه و بخصوص بعد از بازسازی منزل یا بازسازی ساختمان و یا در دکوراسیون اداری باید به آن توجه نمود ایمنی فضا می باشد . مهم است که ساختمان دارای اسکلت و کف محکمی باشد تا وزن دستگاه ها به آن آسیب وارد نکنند و از طرفی افراد بتوانند با خیالی راحت در آن به انجام فعالیت های ورزشی خود بپردازند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-3

  • استفاده از کفپوش مناسب

همانطور که گفتیم ایمنی این فضا اهمیت زیادی دارد و یکی از مواردی که روی ایمنی و رفاه افرادی که از این فضا استفاده می کنند تاثیر می گذارد نوع کفپوش این فضا می باشد . بهتر است که از کفپوش های نرمی مانند موکت ، کفپوش بامبو و یا کفپوش هایی که مخصوص فضاهای ورزشی می باشند ، برای پوشش کف این فضا استفاده نمود . این نوع کفپوش ها باعث می شوند به عضلات پا و بدن افراد فشار وارد نشده و در صورت انجام ورزش هایی که امکان افتادن افراد در زمین وجود دارد آن ها آسیب نبینند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-4

طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی خانگی و اداری با برتربن شرکت دکوراسیون در ایران : 09125754921

  • ایجاد تهویه مناسب

فضای ورزشی به دلیل آنکه فعالیت های بدنی زیادی در آن انجام می شود و اغلب دارای دری بسته می باشد ، می تواند به راحتی دارای بوی نامطبوع شود . همین نکته نیز روی آسایش و رفاه افراد در این فضا تاثیر می گذارد به همین دلیل بهتر است که برای فضای ورزشی در خانه و بعد از بازسازی منزل از دستگاه های تهویه و خنک کننده ی مناسب استفاده نمود تا به طور مداوم هوای این فضا عوض شده و دارای هوا و بوی مطبوعی شود . در این صورت تمایل افراد برای استفاده از این فضا نیز بیشتر خواهد شد .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-5

  • نورگیر بودن فضا

از آنجایی که این باشگاه در ملک شخصی قرار دارد می توان آن را نورگیر نمود و این نورگیر بودن علاوه بر اینکه روی هوای فضا تاثیر می گذارد ، روی انرژی افراد هنگام ورزش کردن نیز تاثیر مثبت زیادی می گذارد . به همین دلیل هنگام طراحی فضای ورزشی در خانه و یا حین دکوراسیون اداری ، می توان برای فضا پنجره طراحی نمود و نور طبیعی را هر چه بیشتر وارد فضا کرد .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-6

  • استفاده از تجهیزات مناسب

یکی دیگر از نکات مهم برای طراحی فضای ورزشی در یک خانه و یا حین بازسازی ساختمان های اداری یا مسکونی ، این است که از تجهیزات مناسب برای پر کردن آن استفاده شود . برای انتخاب و تهیه ی این تجهیزات لازم است که در ابتدا نوع ورزشی که افراد خانواده می کنند و بودجه ی آن ها بررسی شود و سپس وسایل مورد نیاز تهیه شود .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-7

برای مثال تجهیزات مربوط به بدنسازی با تجهیزات مربوط به بوکس متفاوت است و با توجه به همین تفاوت نیز بودجه ی متفاوتی را نیز نیازمند می باشد .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-8

مزایای طراحی باشگاه در منزل :

  • صرفه جویی در وقت به دلیل دسترسی آسان تر و سریع تر به وسایل ورزشی و انجام فعالیت های مربوطه
  • رسیدن به تناسب اندام مناسب تنها با داشتن فضای ورزشی کوچک در نزدیکی خود
  • بیشتر شدن انگیزه برای ورزش و امکان آن
  • صرف حداقل هزینه ها و ایجاد فضایی ورزشی با امکانات مورد نیاز در نزدیکی خود
  • بیشتر شدن نظم و همچنین انضباط افراد
  • سالم زیست شدن افراد
  • پایین آمدن سطح استرس
  • داشتن وقت بیشتر برای انجام فعالیت های دیگر
  • و ...

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-9

اصول طراحی باشگاه بدن سازی و ورزشی خلاقانه و حرفه ای : 09125754921

طراحی فضای ورزشی ساده در یک ساختمان

برای آنکه بتوانیم باشگاه خانگی داشته باشیم نیاز است که فضایی را هر چند کوچک در خانه و ساختمان خود به آن اختصاص هیم . این فضا می تواند یک اتاق ، گاراژ ، زیرزمین و ... باشد . همانطور که گفتیم هر ورزش با توجه به نوع فعالیت هایی که دارد به تجهیزات متفاوتی نیاز دارد . اما به طور کلی باشگاه ها دارای یکسری دستگاه های ورزشی و لوازم مربوط به فعالیت های هوازی می باشند . برای این کار می توان از دستگاه هایی که دارای چند کاربرد بوده و با استفاده از آن می توان چند ورزش را انجام داد و همچنین دیگر تجهیزات مانند توپ ها و تشک ها استفاده نمود . این تشک ها باید دارای ضخامتی برابر با بیست میلی متر باشند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-10

برای طراحی باشگاه حین دکوراسیون اداری یا مسکونی فضا در وهله ی اول باید کف فضا را با کفپوش مناسب پوشش داد . همانطور که گفتیم بهتر است نوع کفپوش این فضا نرم باشد تا افراد آسیب نبینند و به بدن آن ها فشار وارد نشود که بعضی از این نوع کفپوش ها عبارتند از : موکت ، کفپوش بامبو ، کفپوش های مخصوص ورزشی و ... . همچنین بهتر است که از آینه های قدی و سرتاسری حداقل برای یک دیوار که در روبروی دستگاه ها می باشد استفاده شد . در این صورت افراد خود را هنگام انجام فعالیت ها دیده و می توانند اشتباهات حرکتی خود را تصحیح کرده و با انگیزه ی بیشتری به انجام ورزش بپردازند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-11

برای چگونگی کاغذ دیواری و رنگ و روی باشگاه نیز مهمترین نکته سلیقه ی کارفرما می باشد . ولی نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که هر چقدر از رنگ های زنده بیشتر در فضا استفاده شود ، حس و حال فضا پویاتر شده و افراد انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های خود به طور ناخودآگاه پیدا می کنند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-12

از جمله حداقل تجهیزاتی که یک باشگاه خانگی باید داشته باشد می توان به بارفیکس ، طناب ، توپ ها و تشک های مخصوص برای انجام ورزش های شکمی ، دمبل و ... اشاره نمود .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-13

طراحی باشگاه خانگی شیک و لاکچری

 برای آنکه بتوانید باشگاهی لاکچری بعد از بازسازی منزل و ساختمان خود داشته باشید ، باید در ابتدا فضای مناسب آن را نیز دارا باشید . برای طراحی باشگاهی لاکچری در متراژ بزرگ به تمام جزییات از چگونگی کفپوش ها و دیوارپوش ها تا امکانات فضایی و تجهیزات باشگاه خود باید دقت نمایید .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-14

این نوع باشگاه باید از لحاظ بصری نیز دارای زیبایی باشد و به همین دلیل به تمامی جزییات مانند نوع کفپوش ، نوع دیوارپوش ، رنگ فضا ، متریال های استفاده شده و ... توجه شود . از جمله امکاناتی که می توان در این نوع باشگاه خانگی قرار داد طراحی قفسه برای قرار دادن وسایل مربوطه ، استفاده از آب سرد کن یا یخچالی کوچک برای قرار دادن نوشیدنی ها و ... اشاره نمود .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-15

به طور کلی می توان گفت یک باشگاه لوکس خانگی باید دارای دکوراسیون مناسبی باشد و تجهیزاتی مانند تشک های مربوطه ، طناب ، توپ و همچنین حلقه ی پیلاتس ، حلقه های لاغری ، تخته استپ و استیر ، دوچرخه و تردمیل و ... برای ورزش های هوازی و همچنین تجهیزاتی مانند میل شنا و همچنین میل بارفیکس ، دمبل های مخصوص ، کش تمرین و ... برای انجام ورزش های قدرتی باشد . تجهیزات دیگر نیز بسته به بودجه ی کارفرما می توانند تهیه شوند و مورد استفاده قرار بگیرند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-16

ویژگی های طراحی باشگاه ورزشی خانگی :

  • داشتن صرفه ی اقتصادی

یکی از جمله مزیت هایی که ایجاد باشگاه ورزشی در خانه دارد ، صرفه ی اقتصادی آن است . در ابتدا شاید خرید دستگاه ها و تجهیزات مربوطه هزینه هایی را بر شما تحمیل نماید . اما می توان ادعا نمود که در دراز مدت به دلیل اینکه شما دیگر از دادن هزینه ی مداوم به باشگاه های شهری و حتی رفت و آمد آن خلاص می شوید می تواند به صرفه باشد .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-17

درواقع برآورد هزینه هایی که به خارج از باشگاه در طی مدت ها می دهید نسبت به برآورد هزینه ای که نیاز است تا یک باشگاه خانگی داشته باشید بیشتر خواهد شد . به همین دلیل انجام این کار صرفه ی اقتصادی برای شما خواهد داشت .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-18

  • راحت تر شدن افراد برای انجام ورزش

همانطور که گفتیم رفتن به باشگاه های ورزشی در خیلی اوقات ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد و همچنین از آنجایی که باشگاه ها شلوغ می باشند ، ممکن است شما نتوانید به راحتی در آنجا ورزش کنید .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-19

به همین دلیل طراحی یک فضای ورزشی در خانه ی خودتان می تواند این ویژگی را داشته باشد که هر زمان و هر چقدر که بخواهید قادر به استفاده از آن در سریع ترین زمان ممکن می باشید و این اشتیاق شما برای ورزش و داشتن تناسب اندام را بالا خواهد برد .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-20

  • امکان بازگشت هزینه ها

تمامی دستگاه ها و تجهیزاتی که خریداری می نمایید ، هزینه هایی را بر دوش شما می گذارند . اما از آنجایی که این تجهیزات تجهیزاتی کاربردی برای عمل خاصی هستند حتی با گذشت چندسال هم می توانید در صورت دیگر تمایل نداشتن به داشتن باشگاهی در منزلتان آن ها را به فروش برسانید و هزینه هایی که صرف کرده اید را دوباره به دست آورید . این نکته می تواند به شما اطمینان بدهد که پول خود را دور نریخته و همواره آن را دارا هستید .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-21

مراحل طراحی باشگاه ورزشی در خانه و یا ساختمان :

  • مشخص نمودن فضای مورد نظر

قبل از آنکه هر کاری برای ایجاد باشگاه ورزشی خانگی انجام دهید باید فضایی را برای آن در نظر بگیرید . این فضا می تواند یک اتاق در خانه ، زیرزمین ، واحدی مجزا در آپارتمان و ... باشد . متراژ آن باید متناسب با بودجه ی شما و لوازمی که قرار است در آن قرار بگیرد باشد تا بتواند به راحتی تمامی این تجهیزات را در خود جای دهد . پس یلبد به این نکته حتما حین بازسازی ساختمان خود توجه کنید .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-22

مهمترین نکته ای که در انتخاب این فضا باید به آن توجه شود این است که نیازهای مختلف یک فضای ورزشی مانند نور خوب ، تهویه ی مناسب و ... را داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی و با آسایش در آن ورزش نمایند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-23

  • تعیین هدف

تعیین هدف دومین مرحله برای ایجاد یک باشگاه ورزشی در خانه می باشد . در واقع هدف به این معناست که شما مشخص کنید قرار است چه فعالیت ها و ورزش هایی را در این فضا انجام دهید و سپس بعد از تعیین آن تجهیزات مربوطه را تهیه نمایید . برای مثال می توان گفت اگر قصد انجام ورزش های هوازی و یوگا و ... را دارید بهتر است از تشک و وسایلی که نیاز آن است استفاده نمایید که هم جای زیادی را نمی گیرد و هم هزینه ی کمتری دارد .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-24

اما برای بدنسازی به دستگاه هایی مانند دوچرخه و تردمیل نیاز دارید که این ها هم جای بیشتری را اشغال می نمایند و هم هزینه ی بیشتری دارند . به همین علت حتما در ابتدا هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید بقیه ی کارها را با برنامه ریزی به جلو ببرید .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-25

  • بررسی بودجه و هزینه ها

بعد از آنکه نوع ورزشی که می خواهید انجام دهید ، مشخص شد می توانید لیستی از تجهیزاتی که به صورت حداقل نیاز است را تهیه نمایید و با درآوردن قیمت آن ها بودجه ی مورد نظر را مشخص نمایید . در صورت بودن بودجه ی بیشتر می توان از تجهیزات بیشتری نیز برای ورزش مورد نظر بهره برد و آن ها را تهیه نمود . برآورد هزینه ها این امکان را می دهد که بتوان از بودجه به طور مناسب تر و درست تری استفاده نمود .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-26

  • طراحی قفسه

قفسه ها و کمدها در باشگاه های ورزشی برای قرار دادن وسایل شخصی افراد و یا حتی وسایل باشگاه مانند توپ ها و دمبل ها و ... می باشند . این قفسه ها می توانند به فضای باشگاه نظم دهند به همین دلیل طراحی دکوراسیون داخلی آن ها از ملزومات اصلی طراحی باشگاه در خانه می باشد . همچنین از آلودگی تجهیزات و گم شدن و یا خراب شدن آن ها تا حد زیادی می توان با استفاده از قفسه ها جلوگیری نمود . چگونگی قفسه ها بستگی به سلیقه ی کارفرما و طراح دارد چرا که این قفسه ها می توانند به صورت بسته و باز با انواع فرم ها طراحی شده و مورد استفاده قرار بگیرند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-27

  • تهیه ی تجهیزات مناسب

نکته ای که نیاز است حتما به آن توجه کنیم این است که یک باشگاه نیاز به تجهیزات زیادی دارد .  اما جای دادن آن ها در فضایی که در خانه انتخاب شده هم از نظر متراژی و هم از نظر بودجه بندی ممکن نمی باشد . به همین دلیل باید تک تک تجهیزات را بررسی نموده و آن هایی که خرید آن ها الزامی تر و استفاده از آن ها ما را به تناسب اندام و هدفمان نزدیک تر می کند را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهیم . درواقع این کار به ما کمک می کند تا با حداقل امکانات بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم . همچنین امروزه دستگاه ها اغلب دارای چند عملکرد و کاربرد بوده که این خود تاثیر مثبت زیادی داشه و در هزینه ها صرفه جویی می کند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-28

  • تهیه ی زیراندازهای مربوطه

زیراندازها و تشک ها یکی از جمله وسایلی می باشند که وجودشان در باشگاه ها الزامی می باشد . چرا که هم هزینه ی زیادی را به کارفرما برای تهیه شدن تحمیل نمی کنند و هم حرکات ورزشی زیادی را با استفاده از آن ها می توان انجام داد . حرکت هایی که مخصوص ورزش یوگا می باشد ، حرکت های مربوط به پیلاتس ، حرکت های شکمی و ... همه و همه به این زیراندازها و تشک ها نیازمند می باشند . برای انجام حرکات مختلف می توان از ضخامت های مختلف آن استفاده نمود . این تشک ها از ضخامت 3 میلیمتر به بالا در بازار یافت شده و می توانید آن ها را تهیه و استفاده نمایید .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-29

هزینه طراحی داخلی باشگاه ورزشی : 09125754921

  • تهیه ی حلقه ی ورزشی

حلقه های ورزشی که از ساده ترین ابزارها برای انجام ورزش در منزل می باشند و به راحتی باعث لاغری شما می شوند را می توان به عنوان یکی از تجهیزات باشگاه های خانگی تهیه نمود . این حلقه ها دارای قیمت بسیار پایینی بوده و اما تاثیر فوق العاده ای روی تناسب اندام به ویژه آب شدن چربی های شکمی دارند . به همین علت استفاده از آن به تمامی افرادی که تمایل به داشتن اندامی مناسب می باشند توصیه می شود و برای باشگاه ورزشی نیز می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد .

  • تهیه ی توپ های ورزشی

توپ های ورزشی نیز از جمله تجهیزات ارزان قیمتی می باشند که می توان از آن ها برای باشگاه های خانگی استفاده نمود . این توپ ها برای انجام حرکات شکمی در ورزش های هوازی و یوگا بسیار مناسب و کاربردی می باشند . این توپ ها اصولا برای ورزش های میان تنه انجام می شوند و همچنین به دلیل داشتن رنگ های متنوع روی زیبایی بصری فضا نیز تاثیر مثبت خواهند گذاشت .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-30

  • استفاده از آینه در فضا

اکثر افراد تمایل دارند تا هنگام انجام فعالیت های ورزشی خود را به صورت کامل دیده و بر حرکت های خود نظارت داشته باشند . به همین دلیل استفاده از آینه های سرتاسری در باشگاه های خانگی توصیه می شود .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-31

این آینه ها می توانند به بیشتر شدن تمرکز افراد ، بالا رفتن اشتیاق آن ها به دلیل دیدن خود در آینه و انجام دادن درست حرکات کمک کند . برای این کار می توان یکی از دیوارهای فضا را به طور کامل آینه نمود و بهتر است که دستگاه ها و تجهیزات به گونه ای قرار بگیرند که رو به روی این آینه ها باشند تا افراد به راحتی خود را مشاهده نمایند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-32

  • تهیه ی انواع دمبل ها

دمبل ها از جمله تجهیزاتی می باشند که هر کسی که ورزش می کند به آن ها نیاز دارد و به همین علت تهیه ی آن ها برای باشگاه خانگی بسیار الزامی می باشد . بسیاری از حرکت های ورزشی با استفاده از این وسیله انجام می شود .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-33

ایده های طراحی باشگاه بدن سازی و استخر با بهترین شرکت دکوراسیون : 09125754921

نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که دمبل ها دارای تنوع در وزن می باشند و بهتر است که از هر وزن آن حداقل یک جفت برای باشگاه خانگی تهیه شود تا افراد مختلف با توجه به توانایی خود بتوانند از وزن های مختلف استفاده کرده و حرکات مروبطه را انجام دهند .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-34

  • رول های شکمی

رول های شکمی نیز یکی دیگر از تجهیزاتی که می باشند که هم دارای قیمت زیادی نمی باشند و هم جای زیادی را نمی گیرند ولی استفاده های زیادی دارند . از این رول ها می توان برای انجام حرکاتی مانند پلانک و ... استفاده نمود . برای انجام حرکات شکمی نیز بسیار مفید می باشند . درواقع از این وسیله بیشتر برای انجام حرکت های مربوط به میان تنه و تناسب آن ها استفاده می شود و به دلیل اینکه به راحتی جمع شده و در قفسه ها قرار می گیرند می توان گزینه ی خوبی برای تکمیل دکوراسیون باشگاهتان در منزل باشد .

طراحی-داخلی-باشگاه-ورزشی-35  

شرکت دکوراسیون هیرادانا طراح دکوراسیون داخلی و مجری دکوراسیون با کاربری های ویلایی ، اداری و تجاری ، مسکونی به صورت تضمینی و از صفر تا صد و مجری بازسازی منزل و بازسازی ساختمان همراه با ارائه جندین پلان آمادگی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ملک کارفرمایان گرامی خود را دارد . از طریق شماره 09125754921 با شرکت دکوراسیون ما در ارتباط باشید .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
سام : باشگاه وزرشی بدنسازی
2 0
سلام وقت بخیر یه فضا به متراژ۴۰۰مترمربع در استان کردستان دارم جهت طراحی و اجرای ان برای باشگاه بدنسازی مزاحمتون شدم آیادر شهرستان هم شرایط انجام کار رو دادین ؟؟هزینه طراحی واجراتون چقدر؟؟ممنونم ازتون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :