طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان نوسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 اسفند 1395 در ساعت 10 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان و نوسازی ساختمان


نوسازی یا بازسازی (Renovation) ،در ایران مفهومی پیشینه ای دارد. در ایران درگذشته مفهوم نوسازی و بازسازی به صورت سنت خانه تکانی هر ساله مرسوم بوده است به جز ایران در اغلب کشورها هم این عمل وجود دارد به طور مثال در کشور آمریکا به علت اینکه اغلب ساختمان ها ساخت آنها از متریال چوب می باشد هر ساله هزینه های زیادی بابت خوردگی چوب توسط موریانه پرداخت میکنند که جز هزینه بازسازی منزل محسوب میشود.

با این حال با توجه به ساخت و سازهای که اکنون در ایران انجام می شود ، شرایط  به صورتی است که نیاز به بازسازی خانه و تعمیرات ساختمان بسیار بیش تر از نوسازی ساختمان احساس می گردد. چرا که عمدا عمر مفید برای  یک ساختمان ۵۰ سال طراحی می شود اما متاسفانه در ایران به دلیل ضعف در کیفیت اجرا، قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی نیاز به بازسازی آپازتمان پیدا می کنند و امروزه ،نوسازی بیشتر از بازسازی انجام میگردد. برای انجام این عمل باسازی و تعمیرات ساختمان در مرحله اول نیاز به داشتن اطلاعات سازه ای و معماری می باشد  و برای این کار باید حتما توسط نیروهای ماهری که در این زمینه تاکنون فعالیت حرفه ای داشته اند،انجام شود.

1- مشاوره کردن از طریق شرکت بازسازی ساختمان در ضمینه طراحی داخلی بازسازی ساختمان :

در مرحله اول باید اطلاعات کاملی در مورد ساختمان خودمان داشته باشیم ولی قبل از هر کاری باید بیاندیشیم که عمل بازسازی ساختمانی یا نوسازی ساختمان برای ساختمان ما کدام مقرون به صرفه تر است ، به طور مثال اگرساختمان در مدت طولانی از لحاظ اسکلت ساختمان و یا سقف ضربی دچار مشکل شده باشد و فرسوده شده باشند ، عمل بازسازی ممکن است خطر جانی  برای ما داشته باشد . چرا که ساختمان های قدیمی از نظر سازه ای در برابر زلزله بسیار ضعیف تر می باشند. و برای مشاوره کردن در این مورد می توانیم به شرکت های ساختمانی مراجعه کنیم

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/IMG_20170210_215013.jpg

2-تخریب کردن ساختمان به روش مهندسی

در مورد تخریب ، به دلیل اینکه این کار جز کارهای پر خطر می باشد حتما باید زیر نظر مهندسان ساختمان به صورت مهندسی تخریب شود. متاسفانه موارد زیادی در ساختمان ها  را می توان دید که در برخی موارد مشکلاتی که به وجود آمده و به دلیل عدم دقت پیمانکار ، و تخریبی که انجام شده باعث هزینه دیه چند صد میلیونی در پروژه شده که باعث متوقف شدن پروژه گشته است . به همین خاطر درمورد بحث پر خطر تخریب ، باید حتما  از تیم متخصص و حرفه ای که تخصص آنها در ضمینه طراحی داخلی ساختمان می باشد در این کار استفاده شود چرا که تیم متخصص از طراحی سازه ای ساختمان به شکل کلی اطلاع دارند.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/IMG_20170209_010025.jpg

3-مراحل اجرای دکوراسیون داخلی منزل براساس نیازهای آن

اولین مرحله ای که برای یک اجرای دکوراسیون منزل  باید در نظر گرفت در نظر گرفتن نیاز های مشتری می باشد. باید  اول بدانیم که مشتری برای تعمیرات ساختمان چه نقاط ضعفی در نوسازی ساختمان خود میبیند و دقیقا چه نیازهایی دارد. به طور مثال در بعضی پروژه ها  کارفرما خواستار این می باشد که در اجرای کابینت آشپزخانه به حالت اپن تغییردهد ، یا اینکه دیوار را حذف کند و یا اضاقه کنند و یا آن را به حالت پارتیشن بندی تبدیل کند . قبل از هر چیز در این مرحله باید توجه داشته باشیم که تاکید ، بر استفاده کردن از دیوارهای پیش ساخته است چون که ساخت یک دیوار در بازسازی خانه ، علاوه برنیاز ساختمان ، نیاز به نقاش و … که آسایش را از اهل خانه می گیرد ، از لحاظ اقتصادی هم نیز مقرون به صرفه نیست. اما امروزه دیوارهای عایقی وجود دارد که عایق صوت ،  دما و رطوبت بوده و از لحاظ هزینه ای نیز در حد عالی محسوب می شوند.

 

از پروژه های دکوراسیون لوکس و طراحی ویلا ما دیدن فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات