طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چیدمان در دکوراسیون داخلی

1مجموع 6 مقاله
1مجموع 6 مقاله

برای چیدمان عناصر در کنار همدیگر در یک فضا از سبک های مختلفی می توان استفاده نمود که هر کدام از این سبک ها را با یکسری ویژگی های ظاهری و ارزش ها می توان از یکدیگر مشخص نمود . شرکت معماری هیرادانا با سالیان سال تجربه ی کاری خود در زمینه طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون ، همواره بهترین و متناسب ترین طراحی و اجرا را مطابق با کاربری پروژه کارفرمایان خود ، خدمت آنها ارائه میدهد .

چیدمان اصولی منزل و دکوراسیون اداری تجاری با متخصصین شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا :

09125754921 / 09127305449

چیدمان-منزل-1

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از قدیمی ترین سبک ها در چیدمان دکوراسیون داخلی به حساب می آید که اغلب در کاخ ها و ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گرفته است . امروزه از این سبک در تمامی فضاها می توان استفاده نمود و طرفداران بسیاری دارد . از جمله ویژگی های این سبک می توان به رعایت قرینه بودن تمامی عناصر ، استفاده از رنگ هایی مانند زرشکی ، قهوه ای ، کرم ، بژ و ... ، استفاده از عناصر چوبی با جزییات فراوان ، طراحی ستون ها و ... اشاره نمود . این ویژگی ها در فضا باعث باشکوه تر بنظر رسیدن فضا و بخشیدن جلوه ای شیک ، گرم و ... به فضای خانه می شوند . به همین دلیل سبک دکوراسیون کلاسیک را می توان به طور کلی سبکی لوکس به شمار آورد .

چیدمان-منزل-2

  • سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی شباهت های بسیاری به سبک کلاسیک دارد . اما به نظر خیلی افراد ورژن زنانه و ظریف تر این سبک می باشد . بر خلاف سبک دکوراسیون کلاسیک در سبک ویکتوریایی از رنگ های روشن و ملایم استفاده می شود و همچنین تمامی عناصر دارای جزییات بیشتر و ظرافت زیادی می باشند . مبلمان و کاغذ دیواری و پرده های گل دار نیز در این سبک پر طرفدار می باشند . به طور کلی این سبک در زمان ملکه ویکتوریا و برای چیدمان قصر ایشان پدید آمده است و به همین علت می توان ظرافتی زنانه و شاعرانه را در بخش بخش آن مشاهده نمود .

چیدمان-منزل-3

  • سبک مدرن

از حضور سبک دکوراسیون مدرن در عرصه ی هنر و چیدمان دکوراسیون داخلی سال های زیادی نمی گذرد . اما در طی همین سال ها ساختمان های زیادی به این سبک چیدمان شده اند . در واقع می توان گفت سبک مدرن از محبوب ترین سبک ها در چیدمان حین طراحی داخلی یا طراحی ویلا در سرتاسر دنیا می باشد . از جمله ویژگی های این سبک می توان به استفاده از عناصر کم ، عدم استفاده از جزییات ، استفاده از متریال هایی مانند چوب ، شیشه ، سنگ و ... ، طراحی فضاها به صورت باز و ... اشاره نمود . همین ویژگی ها باعث منعطف بنظر رسیدن فضا و راحت تر بودن افراد در این نوع خانه ها شده اند . از طرفی سبک دکوراسیون مدرن بسیار امروزی بنظر رسیده و به همین دلیل عناصر مختلف زیادی برای آن طراحی شده اند که این نکته دست طراح را برای استفاده از آن ها در چیدمان بسیار باز کرده است .

چیدمان-منزل-4

  • سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک سبکی میان سبک کلاسیک و سبک مدرن محسوب می شود . در واقع این سبک هم از ویژگی های سبک کلاسیک برخوردار می باشد و هم از ویژگی های سبک مدرن در چیدمان بهره می برد . از جمله مزایای این سبک می توان به این نکته اشاره نمود که افرادی که به سبک کلاسیک علاقه داشته ولی می خواهند فضای خانه ی خود را امروزی کنند می توانند از این سبک برای چیدمان استفاده کنند . از جمله ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های روشن و خنثی ، استفاده از عناصر چوبی با جزییات کار شده ، استفاده از تزیینات ولی نه به صورت اغراق شده و ... اشاره نمود . این سبک را می توان یکی از پر استفاده ترین سبک ها در چیدمان خانه های ایرانی دانست .

چیدمان-منزل-5

  • سبک روستیک

سبک روستیک در چیدمان جز زیباترین و خاص ترین سبک ها محسوب می شود . اصل و اساس این سبک از خانه های روستایی پدید آمده است و الهام گرفته است . در این سبک عناصر به همانگونه که هستند و به طور طبیعی اغلب مورد استفاده قرار می گیرند ، همچنین متریال هایی مانند چوب و آجر در این سبک محبوب می باشند . از جمله ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ هایی مانند رنگ قهوه ای و کرم ، عناصر چوبی ، گیاهان ، اکسسوری های دست ساز و ... اشاره نمود . تمامی این ویژگی ها سبب می شوند تا فضای خانه ای که به سبک روستیک چیدمان شده است بسیار گرم و صمیمی بنظر برسد .

چیدمان-منزل-6

ترفندهایی برای چیدمان بهتر در دکوراسیون داخلی

  • استفاده از ترندهای روز دنیا در چیدمان

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای آنکه چیدمان و دکوراسیون منزل شما حرفه ای بنظر برسد این است که از ترندهای روز دنیا در این زمینه آگاه باشید و از آن ها برای فضای خود استفاده کنید . هر چند سال یکبار اکسسوری ها ، فرم ها ، رنگ ها ، متریال ها و ... خاصی ترند می شوند و استفاده از آن ها باعث شیک تر و امروزی تر بنظر رسیدن فضا می شود . به همین دلیل شما می توانید آن ها را بررسی نموده و طبق سبکی که منزلتان را دکوراسیون نموده اید از آن ها استفاده کنید . حتی ممکن است گاهی هزینه ای را به شما تحمیل نکند و تنها با جابجایی عناصر و طرز چیدمان آن ها بتوانید به نتیجه ی مطلوب برسید .

  • بر هم زدن قاعده های همیشگی

بعضی اصول از گذشته در چیدمان خانه های ما رعایت می شده است که امروزه بسیاری از آن ها را می توان نادیده گرفت و یا دستخوش تغییر کرد . برای مثال در گذشته تمامی مبلمان باید به صورت قرینه چیده می شدند ، یا صندلی های مبلمان همگی باید هم رنگ و شبیه به می بودند و ... ، اما امروزه می توان به صورت قرینه مبلمان را در کنار هم قرار نداد و از رنگ ها و حتی شکل های متفاوتی برای مبلمان در یک فضا استفاده نمود . امروزه مبلمان ها با طرح های متنوعی در بازار موجود می باشند که گاهی یک صندلی آن ها دارای طرح و رنگی متفاوت از بقیه می باشد و همین نکته باعث جذابیت آن و محبوب شدنش شده است .

  • استفاده از اکسسوری

اکسسوری های مختلفی هستند که می توانند برای چیدمان در انواع سبک ها استفاده شوند . امروزه آینه ها و قاب های متنوع و دیوارکوب هایی مانند بشقاب های طراحی شده ، کارهای سفالی ، مکرومه ها و ... از پرطرفدارترین اکسسوری ها می باشند . برای شیک تر بنظر رسیدن یک دکوراسیون می توان در چیدمان از این عناصر بهره برد . نکته ای که مهم است و باید به آن توجه شود این است که باید حتما عناصری که به عنوان عناصر دکوراتیو انتخاب می شوند به چیدمان کلی فضا و رنگ آن و عناصر دیگر بیایند و همخوانی داشته باشند .

چیدمان-منزل-7

  • استفاده از فرم های خاص

شاید قبلا فقط از یکسری فرم های مشخص مانند مربع ، مستطیل و دایره برای چیدمان و طراحی عناصر در یک خانه استفاده می شد . اما امروزه فرم های نامشخص و حتی دیگر اشکال هندسی نیز طرفداران زیادی پیدا کرده اند و به شکلی خلاقانه در تمامی عناصر می توانند استفاده شوند .

چیدمان-منزل-8

اشتباهات رایج در چیدمان

  • استفاده از یک رنگ برای تمامی عناصر

یکی از اشتباهاتی که افراد در چیدمان و دکوراسیون منزل و یا حین طراحی داخلی یا طراحی ویلا انجام می دهند ، این است که تصور می کنند برای ست بودن عناصر با هم و زیبا دیده شدن آن ها باید از رنگ های یکسانی در هر کدام استفاده کنند . در حالی که می توان از ترکیب رنگ های متضاد و یا تنالیته های رنگی یک رنگ خاص و دیگر ترفندها استفاده نمود و ترکیب رنگ هایی متنوع ایجاد کرد که باعث پویایی ، انرژی بخشی و زیبایی فضای خانه می شود . برای مثال می توان از ترکیب رنگ زرد ، طوسی ، بنفش و یا از ترکیب رنگ آبی ، طوسی و نارنجی برای فضا بهره برد . همچنین می توان از ترکیب سفید ، آبی روشن و سورمه ای برای چیدمان و دکوراسیون داخلی یک فضا استفاده کرد .

چیدمان-منزل-9

  • چیدمان عناصر به صورت کاملا قرینه

اینکه تصور کنید اگر عناصر مختلف را قرینه بچینید دیگر همه چیز در سر جای خود قرار گرفته و بهترین چیدمان ممکن را در فضای خانه دارید کاملا اشتباه است .

چیدمان-منزل-10

روش قرینه چیدن یکی از روش های قدیمی است که همچنان طرفداران زیادی دارد ، اما حتی برای این چنین چیدمان هم باید اصول خاصی را رعایت نمود تا بهره وری فضا بالا برود و افراد راحت از تمامی فضاها استفاده کنند و زیبایی بصری خانه بیشتر شود . به همین علت برای چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی خانه تان حتما از افرادی حرفه ای کمک بگیرید .

چیدمان-منزل-11

  • استفاده از عناصر تزیینی زیاد در فضایی کوچک

استفاده از عناصر تزیینی به صورت بی رویه در فضای منزل می تواند باعث شلوغ بنظر رسید آن و نازیبایی محیط شود . به همین علت حتما در ابتدا به سبک دکوراسیون و سپس متراژ فضا دقت کرده و از عناصری که هم کاربردی بوده و هم جلوه ای زیبا دارند به عنوان اکسسوری بهره ببرید . این کار باعث امروزی تر شدن و شیک تر شدن محیط خانه ی شما خواهد شد . به صورت کلی افراط در استفاده از جزییات می تواند نتیجه ی عکس دهد و باید به این موضوع همیشه دقت نمایید .

چیدمان-منزل-12

  • استفاده از هنر وابی سابی در چیدمان

وابی سابی را می توان یک فرهنگ و ارزش ژاپنی معرفی نمود که امروزه در سرتاسر دنیا شناخته شده و از آن در هنرهای مختلف به ویژه دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد .

چیدمان-منزل-13

به طور کلی وابی سابی را می توان هنر لذت بردن از نواقص ، شکستگی ها و ... دانست . در این سبک چیدمان عناصر همانگونه که هستند زیبا و کاربردی بنظر می رسند .

چیدمان-منزل-14

دکوراسیون لوکس منزل و چیدمان تخصصی با هیرادانا : 09125754921 

  • پتینه کاری دیوارها و عناصر

یکی از جمله ویژگی های این سبک در چیدمان این است که به پتینه کاری دیوارها و حتی عناصر چوبی مانند کمدها و صندلی ها و ... علاقه ی زیادی دارد . در واقع پتینه کاری در این سبک به گونه ای اعمال می شود که حالت رهایی و آزادی طراح را از کامل نمودن کار خود نشان می دهد . می توان گفت پتینه کاری دیوارها در وابی سابی برای پوشاندن ترک ها نیستند بلکه برای بولد کردن آن ها و زیبا نشان دادن آن ها می باشند . 

چیدمان-منزل-15

  • استفاده از گیاهان

سبک وابی سابی در چیدمان از جمله سبک هایی می باشد که به استفاده از عناصر به صورت طبیعی و استفاده از المان های مربوط به طبیعت علاقه دارد که گیاهان از جمله ی آن ها می باشد . به همین علت می توان گفت از گیاهان می توان برای زیباتر کردن فضا در این سبک بهره برد . همچنین به طور کلی این سبک به سبک مینیمال نیز شباهت هایی دارد و از این رو نباید استفاده از گیاهان به عنوان عنصر تزیینی در آن به صورت بی رویه باشد .  

چیدمان-منزل-16

  • استفاده از رنگ ها به شکلی خنثی

رنگ های تند و تیز در این سبک جایگاهی ندارند . عناصری که برای چیدمان در فضا در این سبک انتخاب و استفاده می شوند اغلب دارای رنگ هایی روشن و یا خنثی می باشند و گاهی حالتی کدر به خود دارند . از جمله رنگ های پر استفاده ی این سبک می توان به رنگ کرم ، قهوه ای ، خاکستری و ... اشاره نمود .

  • استفاده از عناصر چوبی

همانطور که پیش تر گفتیم وابی سابی در چیدمان علاقه مند به استفاده از عناصر و متریال های طبیعی می باشد و از جمله ی محبوب ترین متریال های طبیعی می توان به چوب اشاره نمود . نکته ای که در این نوع چیدمان وجود دارد این است که می توان حتی از چوب ها به صورت خام نیز در این سبک بهره برد و زیبایی طبیعی خاصی به محیط بخشید .

اکسسوری های تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

اکسسوری ها و عناصر دکوراتیو درواقع به عنوان تیر آخر و عناصری که به فضا جان می بخشند استفاده می شوند . این عناصر باعث تکمیل شدن کار و دوچندان شدن زیبایی چیدمان دکوراسیون می شود . از جمله عناصری که استفاده از آن ها امروزه شاخص بنظر رسیده و بسیار پر طرفدار به شمار می روند می توان به انواع گیاهان ، چراغ های تزیینی مانند چراغ های دیواری ، لوسترها و آباژورها ، تابلوهای عکس و نقاشی ، مجسمه و ... اشاره نمود . گیاهان دارای انرژی مثبت فراوانی می باشند و علاوه بر زیبایی می توانند حس و حال خوبی به محیط ببخشند . انواع چراغ ها نیز هم باعث روشنایی فضا و هم زیبایی آن می شوند و عناصری کاربردی دکوراتیو به شمار می روند .

نقش نورپردازی در چیدمان در دکوراسیون داخلی

نورپردازی امروزه یکی از مهمترین نکات طراحی داخلی هر فضایی می باشد . نورپردازی انواع مختلفی دارد که از جمله ی آن ها می توان به نورپردازی تاکیدی ، نورپردازی نقطه ای ، نورپردازی کلی و ... اشاره نمود که هر کدام به دلایل مختلف و در قسمت های گوناگونی استفاده می شوند . برای فضاهایی مانند نشیمن می توان از نورپردازی سقف نیز بهره برد که به فضا حسی صمیمانه ، شاعرانه و دنج بدهد . برای نورپردازی قسمت هال یا پذیرایی بهتر است که به صورت کلی و تاکیدی باشد تا هم به طور کلی تمامی فضا کاملا روشن شده و هم عناصر تزیینی خاص و قسمت های مهم این فضا جلوه ی بیشتری داشته باشند . فضاهایی مانند راهرو ، آشپزخانه و ... نیز می توانند هم دارای نورپردزای کلی و هم چراغ های سقفی باشند . از نور طبیعی نیز امروزه بهره ی بیشتری برده می شود به همین دلیل می توان طراحی پنجره های بزرگ در فضاهای مختلف خانه های امروزی را مشاهده نمود . 

چیدمان-منزل-17

چیدمان آشپزخانه به شکلی حرفه ای

  • استفاده از کابینت های چوبی

کابینت های چوبی جز بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه به شمار می روند . این کابینت ها را می توان با انواع طرح ها و رنگ ها استفاده نمود . همچنین در انواع سبک های دکوراسیون نیز می توانند مورد استفاده قرار بگیرند . کابینت های سرتاسری ، کابینت های دو رنگ و ... از انواع این کابینت ها به شمار می روند .

چیدمان-منزل-18

  • طراحی جزیره به جای اپن

امروزه از ترندهای طراحی آشپزخانه می توان به استفاده از جزیره به جای اپن اشاره نمود . جزیره ها می توانند فضایی برای صبحانه خوری ، کابینت هایی برای نگهداشتن عناصر و حتی جایی برای سینک ظرف شویی باشند . جزیره این ویژگی را دارد که باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه می شود . خانه های امروزی اغلب به صورت فضای باز طراحی شده و اکثر فضاها به یکدیگر راه داشته و متصل می باشند و جزیره در آشپزخانه نیز این امکان را به راحتی فراهم می کند .

چیدمان-منزل-19

  • استفاده از کفپوشی مناسب برای فضا

چگونگی کفپوش هم روی راحتی افرادی که از آن استفاده می کنند و هم روی زیبایی فضا تاثیر به سزایی دارد به همین علت باید با دقت آن را انتخاب و استفاده نمود . همچنین کفپوش ها دارای تنوع زیادی می باشند که از جمله ی آن ها می توان به کفپوش بامبو ، کفپوش پی وی سی ، لمینت ها ، پارکت ها ، موکت و فرش و ... اشاره نمود که پارکت ها و فرش به عنوان بهترین و پر استفاده ترین نوع کفپوش در خانه شناخته می شوند . پارکت های چوبی دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و عمر مفید بالا و استقامت خوبی دارد و به راحتی می تواند نصب و نگهداری شود . همچنین در انواع سبک های دکوراسیون استفاده می شوند .

نکات مهم برای چیدمان اتاق خواب به شکلی حرفه ای

  • توجه به جنسیت صاحب اتاق

یکی از مهمترین نکاتی که می تواند روی چگونگی چیدمان عناصر اتاق خواب برای هر فرد تاثیر بگذارد جنسیت آن می باشد . در واقع دختر یا پسر بودن فرد به طور کلی شاید تاثیر خاصی نداشته باشد . اما روی جزییات تاثیر زیادی دارد . رنگ ، اکسسوری هایی که استفاده می شود و ... همه و همه می توانند با توجه به این موضوع تغییر کنند و متفاوت باشند .

  • توجه به سلیقه ی فرد

اتاق خواب یک فضای کاملا شاخصی می باشد و می تواند به عنوان فضای مورد علاقه برای هر شخص در خانه در نظر گرفته شود به همین علت باید برای چیدمان و دکوراسیون آن حتما سلیقه ی فردی که از آن استفاده می کند در نظر گرفته شود . سلیقه ی وی روی ترکیب رنگ ، فرم عناصر ، عناصری که استفاده می شود ، اکسسوری ها ، نورپردازی و تمامی ویژگی های اتاق تاثیر خواهد گذاشت .

  • توجه به سن فرد

سن فرد نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای چطوری بودن عناصر و چیدمان آن ها می باشد . در واقع سن فرد روی ترکیب رنگ استفاده شده در فضا ، اندازه ی عناصر و به طور کلی عناصری که استفاده می شود تاثیر می گذارد . ممکن است در سنین نونهالی عناصری برای فرد الویت باشد که در سنین نوجوانی نیست . به همین دلیل این فاکتور حتما باید در نظر گرفته شود .

هزینه ی چیدمان دکوراسیون داخلی

برای برآورد هزینه ی چیدمان و دکوراسیون یک خانه فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت که از جمله ی آن ها می توان به مهندسین و طراحانی که کار را بر عهده گرفته اند ، متراژ بنا ، سبک دکوراسیون و همچنین متریال هایی که استفاده می شود و ... اشاره نمود . بعد از بررسی و انتخاب تمامی این موارد در هر پروژه می توان با محاسبه هزینه ای حدودی را به عنوان هزینه ی نهایی اجرای آن پروژه در نظر گرفت . برای توضیح می توان گفت که هر چقدر که یک فضا مساحت بیشتری داشته باشد از متریال ها و همچنین عناصر بیشتری برای چیدمان آن باید استفاده نمود و در نتیجه هزینه ی بیشتری باید صرف پروژه کرد . از طرفی سبک ها به دلیل ویژگی های مختلفی که دارند هزینه های مختلفی را به کارفرما تحمیل می کنند برای مثال سبک کلاسیک که از چوب های با کیفیت و یا سنگ های گرانقیمت در دکوراسیون استفاده می کند هزینه ی بیشتری را نسبت به دکوراسیون مدرن که از عناصر کمتر و متریال های معمولی تری استفاده می کند ، در پروژه صرف خواهد نمود .

دکوراسیون و طراحی فنگ شویی و چیدمان در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی ، اداری و تجاری و ویلایی

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید :

09125754921 | 09127305449

در ادامه با نکاتی از فنگ شویی آشنا خواهیم شد :

ترجمه لغت به لغت کلمه فنگ شویی به معنی باد و آب است که میتوانیم از حرکت آنها برای بیشتر شدن انرژی در زندگی روزمره استفاده کنیم .

فنگ شویی در قاره اسیا برای ترویج شادی ، سلامتی ، سعادت ، اشتیاق و شور و انرژی به وجود آمد . به همین دلیل قوانین آن برای ما ایرانیان نا آشنا نیست و هدف آن ایجاد احساس هماهنگی در محیط و در نتیجه زندگی شخصی افراد است .

بسیاری از مشکلات و تغییرات انجام شده در زندگی با محیطی که ما در آن زندگی میکنیم ارتباط دارد و در واقع فنگ شویی راهی برای شناختن این ارتباط و سالم نگه داشتن ارتعاشات پیرامون است و در هر جایی قابل استفاده میباشد .

چیدمان-منزل-20

عناصر مهم در فنگ شویی

آب ، چوب ، آتش ، خاک ، فلز

در چرخه ی سازنده آب به تغذیه چوب کمک میکند . از چوب ، آتش به وجود می آید و خاک را به صورت خاکستر میسازد و فلز از خاک تشکیل میشود و در انتها میتواند به شکل آب و مایع بشود .

در چرخه مخرب ، آب باعث خاموش شدن آتش میشود و آتش توانایی ذوب کردن فلز را دارد . خاک آب را آلوده میکند و فلز باعث بریده شدن چوب و در نهایت چوب باعث فرسوده شدن خاک میشود .

عناصر و جهت ها در فنگ شویی

هر یک از عناصر نام برده دارای جهت های جغرافیایی هستند .

عنصر آب در جهت شمال .

عنصر چوب در جهات شرق و جنوب شرقی .

عنصر آتش در جهت جنوب .

عنصر خاک در جهات مرکز و شمال شرقی و جنوب غربی .

عنصر فلز در جهات غرب و شمال غربی .

کاربرد عناصر در فنگ شویی

به جز جهت های جغرافیایی که نام بردیم ، هر عنصر دارای شکل ، رنگ و نماد ویژه ای است . همواره باید دقت کنیم تا چرخه ی سازنده تبدیل به چرخه ی مخرب نشود و برای این کار میتوانیم از ویژگی های هر عنصر کمک بگیریم .

اصول مهم فنگ شویی برای چیدمان منزل

هدف از فنگ شویی استفاده از اشیاء و لوازم اضافه در محیط خانه نیست . میتوانیم از اصول فنگ شویی در جاهایی استفاده کنیم که بیشترین استفاده را از آن فضا داریم .

  • نباید از وسایل خراب ، شکسته و دور ریختنی استفاده کنیم .
  • از انباشته کردن لوازمی که استفاده نمیشوند خود داری کنیم .
  • همواره از بی نظمی بپرهیزیم و به تهویه و نظافت محیط توجه کنیم تا انرژی ها بتوانند گردش داشته باشند .
  • استفاده از گل های خشکیده ، باعث ایجاد افسردگی و بیماری میشود و بهتر است از گلدان هایی پر برگ و شاداب برای افزایش انرژی در محیط استفاده کنیم .

چیدمان-منزل-21

انرژی گل ها در فنگ شویی

گل لاله قرمز ، زرد سیر و قرمز تیره با گلبرگ های کنگره دار و دو رنگ دارای انرژی آتش هستند و محیط را بسیار صمیمی وگرم میکنند . گیاهانی که دارای برگ سبز هستند ، انرژی چوب را به همراه دارند و میتوانند انرژی آتش را افزایش دهند . محل قرار گرفتن آنها در فضا میتواند نوع انرژی ساطع شده از آنها را تغییر دهد .

راز شمع استفاده از در چیست ؟

از تجزیه 4 عنصر آب ، آتش ، باد و خاک عالم خلقت به وجود آمده است و راز زندگی در آنها نهفته است و هنگامی که این عناصر یک جا جمع میشوند یک خلقت کامل را بوجود می آورند و به برآورده شدن دعا ها کمک میکنند .

شمع در حال سوختن 4 عنصر را به این صورت آزاد میکند که موم شمع دارای انرژی های عنصر خاک است و شعله آن آتش است و دود حاصل از سوختن نوعی باد است و مومی که ذوب میشود ، دارای انرژی های آب است .

چیدمان-منزل-22

رفاه همراه رنگ ها

استفاده از رنگ آمیزی دیوار به رنگ های بنفش ، قرمز و سبز یشمی میتواند اولین گام برای جذب کردن رفاه در محیط منزل باشد و برای افزایش گردش انرژی آن میتوانیم از نور پردازی و اشیاء دکوری و مبلمانی با این رنگها در جنوب شرقی خانه استفاده کنیم .

ثروتمندی با طبیعت گرایی

استفاده از آب روان ، یک نماد جاودانه برای جذب ثروت و سرمایه است . از این رو استفاده از آب نماها در خانه توصیه میشود . علاوه بر این گیاه بامبو نیز میتواند در هدایت افراد خانه به سمت رفاه و اسایش موثر باشد .

چیدمان-منزل-23

اسب های دونده

استفاده از یک مجسمه و یا تابلو با تعدادی اسب دونده در محل عبور اعضای خانواده باعث افزایش خلاقیت و انرژی برای جذب سرمایه و رفاه میشود .

زیور آلات و انرژی آنها

نگهداری و مراقبت از جواهر ، ظروف کریستالی یا زیور الات در ضلع جنوب شرقی خانه میتواند باعث بهبود روند کار و پیشرفت شود .

دور ریختن زباله ها

نگه داشتن زباله در خانه باعث اختلال در گردش نیروهای مثبت و عدم تمرکز نیروهای رفاه و ثروت میشود .

مواردی که باعث هدر نرفتن ثروت میشود :

  • جلوگیری از چکه کردن آب
  • نگه نداشتن گل های خشک
  • دور ریختن موارد غم انگیز
  • تعمیر یا تعویض لوازم سوخته و یا نیم سوخته

تکنیک های کلی برای فنگ شویی

  • در حد امکان اثاثیه از دیوارها فاصله بگیرند .
  • رنگ آمیزی یکی از دیوار ها به رنگ مورد علاقه .
  • استفاده از گیاهان سبز و شاداب .
  • استفاده از قالیچه در اتاق ها .
  • استفاده از تابلو و یا آینه در اتاق .
  • استفاده از مجسمه ها و اشیاء مورد علاقه .
  • استفاده از وسایل تزئینی مانند کوسن بر روی تخت یا کاناپه .
  • استفاده از منابع نوری جدید .
  • استفاده از پارچه های رنگی با جنس های مختلف .
  • مرتب چیدمان اثاثیه موجود در فضا مانند روزنامه اسباب بازی و ...

تکنیک های فنگ شویی در منزل و یا در طراحی ویلا

فنگ شویی به خلق موقعیت های خوب و تفکری مثبت در زندگی شخصی کمک میکند و حس هارمونی در آن بسیار اهمیت دارد .

در این جا به نکاتی ساده و معجزه آسا برای در اختیار گرفتن انرژی های محیط اشاره میکنیم :

درب ورودی

درب خانه دهانه خانه است و کل خانه را تغذیه میکند و ارتباط بین خانه و محیط بیرون را فراهم میکند و تمام انرژی ها از بخش ورودی وارد خانه میشوند . پس باید دقت کنیم از ایجاد شلوغی در این قسمت جلوگیری کنیم و لباس ها یا کفش ها را داخل جا کفشی و کمد قرار دهیم .

بهتر است این بخش دارای رنگبندی روشنی باشد و استفاده از یک منبع نوری در این قسمت میتواند ایده خوبی باشد .

استفاده از آینه در قسمت ورودی ، برای ورودی های کوچک بسیار مناسب است . اما باید دقت کنیم که نباید آینه را روبروی ورودی قرار دهیم . چون این کار باعث جلوگیری از ورود انرژی ها به داخل خانه میشوند .

یک فرش نرم یا یک گلدان یا کنسول وسیله ی مناسبی برای قسمت ورودی خواهند بود . باید از گذاشتن آشپز خانه یا اتاق روبروی ورودی خودداری کرد .

راه پله

در راهروهای باریک بهتر است از رنگ های تیره استفاده نکنیم و برای گردش بهتر نیروها توصیه میشود در ردیف بالا از آینه استفاده شود .

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن فضایی است که بیشترین اوقات خود را در آن سپری میکنیم و در نتیجه قلب خانه است و میتواند بیشترین تاثیر را بر روی ما بگذارد . بنابراین چیدمان آن میتواند شخصیت ما را برای بیننده به نمایش بگذارد و محلی آرام برای خانواده و فضایی برای مبلمان مخصوص نشیمن باشد . همچنین توصیه میشود در دورترین نقطه از درب ورودی در سمت راست ، یک وسیله یادگاری ، یک عکس خانوادگی و یا گیاهان شاداب نگه داری شود .

برای چیدمان مبل ها شکل نعل اسبی مناسب ترین است و بهتر است از گذاشتن مبل ها در جلوی پنجره خود داری کنیم . یک میز پذیرایی تمیز در وسط اتاق برای گردش انرژی ها بسیار مناسب است .

اتاق خواب

بخش مهمی از اوقات روزانه ما ، در اتاق خواب سپری میشود . در واقع اتاق خواب یک استراحتگاه و مکانی برای تجدید قوا است .

چیدمان-منزل-24

نکاتی برای چیدمان اتاق خواب

مرتب کردن ریخت و پاش ها

آشفتگی در فضا باعث ایجاد سردرگمی و کسل شدن افراد میشود . بنابراین اولین قدم در چیدمان اتاق خواب ، خلاص شدن از شر وسایل اضافی است . حتی توصیه میشود تلوزیون ، وسایل ورزشی و هر چیزی که مانع استراحت میشود از اتاق بیرون برود .

استفاده از هوای تازه و نور کافی در محیط

استفاده از نور و هوای تازه میتواند تحرک محیط را بالا ببرد و انرژی را منتقل کند .

استفاده از درجات نوری مختلف در شبانه روز

در این مورد استفاده از شمع قبل از خواب و یا لامپ های قابل تنظیم توصیه میگردد .

چیدمان-منزل-25

استفاده از وسایل مناسب با رنگ آمیزی مناسب

رنگ بندی فضا از مهمترین فاکتورها در دکوراسیون است . بهتر است از رنگ های کرم تا شکلاتی یا سبز و آبی استفاده کنیم . باید دقت کنیم که از رنگ های سرد باید در کنار رنگ های گرم بهره گرفت تا ارامش محیط کاهش پیدا نکند . اگر از وسیله ها در چیدمان به صورت اریب استفاده میکنیم ، باید آن قسمت را با موجودی زنده پر کنیم تا از تجمع انرژی های مرده در یک قسمت جلوگیری کنیم .

چیدمان-منزل-26

استفاده از تابلوها

هرگز نباید از عکس های خشن با رنگبندی تند استفاده کنیم . میتوانیم از تصاویری با مضمون چیز هایی که دوست داریم برایمان اتفاق بیفتد ، استفاده کنیم .

آینه

استفاده از آینه روبروی تخت به هیچ وجه مناسب نیست . در این صورت بهتر است ارتفاع آن را زیاد کنیم یا قبل از خواب با یک ملافه ی سفید روی آن را بپوشانیم .

بستن در ها

نظم موجود در اتاق را بیشتر میکند و منجر به آرامش میشود .

آشپز خانه

رنگ ها عامل اصلی فوران انرژی در محیط هستند و رنگ های تیره میتوانند اتاق را سنگین و انرژی های منفی را به جریان در بیاورند .

بر اساس چرخه ی مخرب عناصر ، از کنار هم قرار دادن اجاق گاز و سینک یا ماشین ظرفشویی خودداری شود . بهتر است در میان آنها از چوب یا چیز هایی که انرژی چوب را دارند استفاده کنیم . استفاده از مایکروفر در آشپزخانه باعث از بین رفتن انرژی های مثبت میشود .

سینک ظرفشویی ، یخچال و اجاق گاز به هیچ وجه نباید در کنار هم در یک راستا قرار بگیرند و بهتر است سه ضلع از راس یک مثلث را تشکیل دهند . در این صورت کمترین انرژی برای دسترسی به آنها صرف میشود . نباید آب را داخل اجاق گاز به مدت طولانی راکد نگه داریم زیرا باعث بروز افسردگی میشود .

استفاده از گیاهان در آشپزخانه از اهمیت فراوانی بر خوردار است . اما باید دقت کنیم که گیاهان تیغ دار مخالف قوانین فنگ شویی هستند .

چیدمان-منزل-27

تلفن

بهتر است همیشه تمیز و براق باشد و یک پارچه ترجیحا قرمز میتواند انرژی های تلفن را بیشتر کند و گذاشتن یک کارت با نوشته هایی آرامش بخش باعث دوستانه تر شدن مکالمات میشود .

میز

محل قرار گیری میزها از اهمیت زیادی بر خوردار هستند و به هیچ وجه نباید روی آن به سمت دیوار باشد . دیوار مانند مانعی عمل میکند که از دریافت انرژی ها جلوگیری میکند . بهترین جهت گیری برای میز روبروی درب ورودی است .

چیدمان-منزل-28

مهمترین بخش از میز ، وسط آن است که بیشترین انرژی ها را دارد . پس اگر روی میز یک اکسسوری وجود دارد بهتر است آن را در مرکز میز قرار دهید . مثلا میتوانیم با قرار دادن یک گل یا مجسمه یا شمع در مرکز میز نشیمن یا ناهار خوری حداکثر میزان انرژی را از میز دریافت کنیم .

از کارهای بازسازی ساختمان | بازسازی منزل | دکوارسیون اداری | اجرای دکوراسیون مغازه | طراحی نما | بازسازی نما | شرکت معماری هیرادانا دیدن فرمایید .

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :