طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 شهریور 1401 در ساعت 12 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 14 )

 دکوراسیون کلاسیک و طراحی داخلی کلاسیک تخصص هیرادانا

دکوراسیون کلاسیک را می توان جز آن دسته سبک هایی دانست که تمامی افراد آشنایی حداقلی با آن دارند و می توانند تا حدود زیادی آن را از دیگر سبک ها تشخیص دهند. درواقع همه می دانند که مبل های سلطنتی و آنتیک، دیوارهای پتینه شده، گچبری ها و آینه کاری روی سقف و دیوار، کاغذ دیواری هایی با طرح های هندسی و هنری خاص، پرده های مخملی و فاخر، عناصر چوبی و چرمی، رنگ هایی مانند قهوه ای، زرشکی، سبز تیره و کرمی، لوسترهای بزرگ و براق، تابلوهای اروپایی و ... همه و همه از ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون کلاسیک به شمار می روند. درواقع وجود این ویژگی ها در هر خانه ای افراد را به یاد سبک طراحی داخلی کلاسیک در دکوراسیون داخلی می اندازد. درواقع سبک دکوراسیون کلاسیک نوعی از شکوه و اصلت را به بینندگان خود نشان می دهد و آن ها را علاقه مند به این شکوه و اصالت و جلال می کند.

می توان گفت سبک دکوراسیون کلاسیک از قدیمی ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که ابتدا در اروپا و سپس در تمامی دنیا مورد توجه قرار گرفت. این سبک در کشور ما ایران نیز از محبوب ترین سبک های دکوراسیون از گذشته تا به امروز بوده است و به همین دلیل است که اکثر افراد از سبک طراحی داخلی کلاسیک آگاهی حدودی ای دارند.

شرکت دکوراسیون داخلی کلاسیک هیرادانا با کادری مجرب و حرفه ای در انجام انواع پروژه های بازسازی و طراحی معماری داخلی در خدمت شما کارفرمایان محترم می باشد.  

این شرکت با بیش از ۱5 سال فعالیت موفق، و بالغ بر 500 پروژه در کارنامه درخشان خود همواره در تلاش است با ارائه ایده های نوین و نوآورانه خود در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی لوکس برای پروژه های ساخته شده یا درحال ساخت رضایت شما عزیزان را جلب کند.

طراحی ، نظارت و اجرای صفر تا صد دکوراسیون کلاسیک در کاربری های مسکونی ، ویلایی ، نما و اداری تجاری

همچنین شرکت طراحی داخلی هیرادانا در زمینه دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون نئوکلاسیک با آشنایی بر جزییات و ضوابط این سبک که شامل کلیه ی متریال ها بافت ها نور پردازی ها گچ بری ها و سایر موارد هست اقدام به طراحی نموده و پس از تایید طرح توسط مشتریان خود به صورت کامل همراه با مبلمان تحویل مشتریان خود میدهد.

دکوراسیون-کلاسیک-2

از طریق شماره های 09125754921 با هیرادانا در تماس باشید 

دکوراسیون کلاسیک یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی می باشد این سبک فضای مجلل و لاکچری را ایجاد می نماید.

سبک کلاسیک دارای قدمت طولانی در زمینه  معماری و طراحی دکوراسیون داخلی است  و  به مرور زمان در ایران نیز به کار برده شد و با گذشت زمان یکی از محبوب و پرکاربرد ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی قرار گرفت.

 شما را در ادامه با ویژگی های این سبک خاص معماری بیشتر آشنا میکنیم.

دکوراسیون کلاسیک؛ سبکی نوستالژیک برای سلیقه های خاص

دکوراسیون کلاسیک سبکی است که از گذشته تاکنون در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، هرگز از مد نمی افتد و هرگز قدیمی نمی شود. به طور مثال مبلمان کلاسیک با پارچه های براق از گذشته تا امروز استفاده می کنند. به همین دلیل می توانیم بگوییم دکوراسیون کلاسیک منزل یک سبک بی زمان است که در دنیای مدرن امروز نیز جایگاه خود را حفظ کرده است.

قطعات و لوازم در سبک کلاسیک حس نوستالژیک را منعکس می کنند. در نتیجه افراد خاصی به این سبک علاقه دارند. ممکن است شما نیز به سبک کلاسیک علاقه دارید اما نمی دانید چگونه به طراحی داخلی کلاسیک بپردازید. بیایید با هم یک سری نکات را درباره طراحی و اجرای معماری داخلی کلاسیک مرور کنیم.

روش های طراحی و دکوراسیون کلاسیک

زمانی که قصد طراحی دکوراسیون کلاسیک دارید باید ابتدا زیر شاخه کلاسیک را مشخص کنید، مانند سبک ویکتوریایی یا فرانسوی. برخی افراد سبک کلاسیک را به عناصر مدرن ترجیح می دهند، مانند سبک نئوکلاسیک. بنابراین قدم اول انتخاب نوع چیدمان کلاسیک است.

دکوراسیون-کلاسیک-3

این امر منجر به آشنایی با عناصر و متریال های سازه یا بنا می‌شود. در نهایت مهمترین بخش طراحی و اجرای معماری کلاسیک داخلی است که اصول و قوانین خاص خود را دارد. معمولاً در انواع روش ها ابتدا یک نقطه کانونی را مشخص می کنند و در عین حال اصل تقارن به وضوح قابل مشاهده باشد. سپس یک تم رنگی مناسب که هارمونیک و متعادل باشد را انتخاب می نمایند. تمام بخش‌ها مانند نشیمن، آشپزخانه و ... جزئی از یک کل هستند، پس باید بین تمامی اجزا توازن همه جانبه ای برقرار باشد.

سبک معماری کلاسیک چیست؟

معماری کلاسیک با ویژگی های خاص از دیگر معماری ها متمایز می شود. تقارن و تناسب دو موضوع مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون کلاسیک می باشند. طبق این قانون عناصر یک سازه، باید با رعایت تناسب و تقارن ریاضی طراحی و ساخته شوند.

معماری کلاسیک به گونه ای است که نمای جلوی سازه یا بنا متفاوت از سایر نواحی طراحی می شود. این برجسته سازی به کمک ستون و تزئینات انجام می شود. در قسمت بالای بنا گاهی اشکال قوسی و مثلث شکل را طراحی می کنند. این اشکال پدینت نام دارند و در برخی موارد نیز زیباتر تزیین می شوند.

دکوراسیون-کلاسیک-4

مرمر، آجر، سنگ، چوب و بتن رایج ترین مصالحی هستند که در معماری کلاسیک استفاده می شوند. دوام و استحکام در مورد مصالح استفاده شده از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. 

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک

ترکیب بندی متقارن، اشکال و خطوط هندسی منظم، دکوراسیون لوکس، مواد طبیعی گرانقیمت از ویژگی های سبک کلاسیک می باشند. تجمل گرایی و استفاده از لوازم لوکس و گرانقیمت جزو عناصر جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک محسوب می شوند.

در این سبک طاقچه‌ها، طاق‌ها و ستون‌ها را با قرنیزهای گچبری شده و طلاکاری طراحی و زیباسازی می کنند. در طراحی هر قسمت از منحصربه فرد ترین متریال استفاده می کنند. 

به طور مثال برای کفپوش، سنگ مرمر با طراحی کلاسیک را انتخاب می کنند. برای طراحی و تولید مبلمان، چوب های مرغوب و باکیفیت جهت منبت کاری انتخاب می شوند.

به طور کلی کاغذ دیواری ها، پانل های چوبی، سنگ های گرانقیمت، اکسسوری ها و ... را برای دکوراسیون منزل کلاسیک انتخاب می کنند. همچنین از پارچه های ابریشمی، مخمل، ساتن، ملیله دوزی و... برای روکش مبلمان، دوخت پرده و... استفاده می کنند.

طراحی های پر زرق و برق در سبک طراحی کلاسیک چشم هر بیننده ای را خیره می کنند.

دکوراسیون-کلاسیک-5

 قوانین در طراحی داخلی کلاسیک

در نگاه اول برای بیننده چنین استنباط می شود که فضا شلوغ است اما این به دلیل نوع و سبک طراحی داخلی کلاسیک است. تقارن و توازن باید در این سبک رعایت شود. ابتدا شاید چیدمان سخت باشد اما با کمی آشنایی می توانید هر چیزی را در جایگاه اصلی خود قرار دهید. 

بنابراین ابتدا بهتر است نقطه کانونی را در دکوراسیون منزل کلاسیک مشخص نمایید و سپس شروع به چیدمان لوازم کنید. برای دکوراسیون کلاسیک پذیرایی بهتر است موقعیت مبلمان خود را مشخص نمایید. البته علاوه بر مبلمان، شومینه، دیوار پشت تلویزیون و ... نیز می توانید به نقطه کانونی در منزل در نظر بگیرید. سلیقه شما ملاک چیدمان است.

برای چیدمان بهتر می توانید از یک مجری دکوراسیون کلاسیک مشاوره بگیرید .

تقارن در معماری داخلی کلاسیک

بعد از تناسب، تقارن دومین قانون در طراحی سبک کلاسیک است. به این معنی که لوازم و عناصر داخلی در این سبک به شکل آینه ای در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. به عنوان مثال مبلمان کلاسیک یکسان روبه‌روی یکدیگر جای می گیرند. تقارن یک ترفند طراحی داخلی است که نظم و زیبایی بصری را به نگاه بیننده منتقل می کند. تقارن در طراحی داخلی باعث ایجاد تعادل و حس آرامش می‌شود.

رعایت قانون تقارن در مکان های بزرگ به طرز شگفت‌انگیزی ظرافت و زیبایی را به نمایش می گذارد. می‌توانید در دکوراسیون کلاسیک اتاق‌ خواب کوچک‌تر و مکان های شلوغ مانند آشپزخانه، احساس بهتری را با سبک کلاسیک به وجود بیاورید. 

بهترین راه برای ایجاد تقارن در یک دکوارسیون کلاسیک اتاق، پیدا کردن یک ویژگی به عنوان نقطه شروع یا مرکز است. فرقی نمی کند نقطه کانونی کجا باشد و از کجا شروع کنید. حتی در یک فضای غیر متقارن می توانید با طرح یا تصاویر روی دیوار، یک فرش ساده اما دلنشین تقارن را ایجاد کنید. 

دکوراسیون-کلاسیک-6

جزئیات مهم در معماری داخلی کلاسیک

در طراحی داخلی کلاسیک از متریال های مصنوعی و مدرن استفاده نمی‌ کنند. حتی مجسمه ها نیز از جنس فلز، سنگ و... می باشند. تمام پارچه ها و نقوش آن از مواد طبیعی مانند نخ، پنبه و ابریشم تولید می شوند. حتی گلدوزی های روی پارچه ها نیز هنر دست هستند.

تزئیناتی مانند لوسترها، آباژورها و... تماماً هنر دست استادکار ماهر می باشند. تزیین گچبری و پتینه کاری ها نیز توسط استادکار طراحی می شوند. تم رنگی غالب باید در تمام فضای دکوراسیون خانه یا دکوراسیون اداری کلاسیک به وضوح دیده شود.

دکوراسیون-کلاسیک-7

 از مبلمان تک در کنار ست مبلمان استفاده می‌کنند مانند لاوست، شزلون و حتی صندلی گهواره ای. جزئیاتی مانند کوسن‌ها، شال مبل و... باید با مبلمان هماهنگ باشند. از فرش هایی با نقوش سنتی اصیل و دستباف استفاده می کنند.

جزئیات اهمیت دارند، زیرا این جزئیات هستند که تکمیل کننده سبک اصلی می باشند.

متریال های مناسب در دکوراسیون کلاسیک

یکی از شناخته شده ترین متریال ها در دکوراسیون کلاسیک، چوب می‌باشد. در تمام بخش‌ها مانند کابینت آشپزخانه، میز و صندلی، دسته و بدنه مبلمان و حتی ساخت مجسمه ها از چوب استفاده می کنند.

پارچه های طبیعی مانند کتان، پنبه، ابریشم با طرح های سنتی یا ساده را انتخاب می کنند. از فلز، مس، نقره و حتی گاهی طلا برای ساخت ظروف آنتیک و گرانقیمت دکوری و اکسسوری ها استفاده می کنند.

سنگ های مرمر برای کفپوش، دیوارها و حتی نمای کلاسیک کاربرد دارند. نورپردازی در کنار حضور نور طبیعی در سبک کلاسیک و زیر شاخه های آن اهمیت ویژه ای دارند. معمولا در سبک طراحی کلاسیک پنجره ها بزرگ طراحی می شوند.

برای مجری دکوراسیون کلاسیک استفاده قانونمند در عین حال خلاقانه از تمام اجزا، اهمیت ویژه ای دارد.

رنگ های مرسوم در دکوراسیون داخلی کلاسیک

انتخاب رنگ در دکوراسیون کلاسیک به شیوه ای ساده تعیین می شود. رنگ های ساده اما گرم کمک می کند دکوراسیون داخلی کلاسیک همواره مورد توجه باشد و هیچ گاه از دنیای مد خارج نشود. همچنین با انتخاب رنگ های خاص و جذاب نیازی به تغییر رنگ دکوراسیون در هر سال وجود ندارد.

رنگ انتخابی زمانی می تواند گزینه مناسبی برای دیزاین کلاسیک باشد که با معماری کلاسیک همخوانی داشته باشد. اگر رنگ های نزدیک به طبیعت انتخاب شوند در واقع سه ویژگی مهم یعنی زیبایی، آرامش و شکوه را به نگاه بیننده منتقل می کنند. رنگ مناسب برای دکوراسیون کلاسیک منزل را می توان از میان رنگ های مرسوم نظیر قرمز، سبز زمردی، آبی درباری، طلایی، قهوه ای، کرم و ... انتخاب کرد. 

توجه داشته باشید که رنگ های متضاد در دکوراسیون کلاسیک چندان مورد توجه نیستند. باعث از بین رفتن زیبایی فضا و شلوغی بصری خواهند شد. تنها رنگ های متضاد و مناسب ترکیب سیاه و سفید می باشد.

نوع آب و هوا نیز می تواند از گزینه های موثر برای انتخاب رنگ باشد. انتخاب رنگ های سرد مثل آبی برای مناطق گرمسیری و رنگ هایی مانند طلایی و قرمز برای مناطق سرد گزینه های ایده آلی هستند. 

دکوراسیون-کلاسیک-8

مبلمان در طراحی داخلی کلاسیک

مبلمان کلاسیک ویژگی های خاصی دارد. در طراحی و تولید آن ها از چوب های مرغوب منبت کاری شده و پارچه های گرانقیمت استفاده می کنند. این سبک از مبلمان با تقارن و تناسب بینظیر، در چیدمان منزل به عنوان نقطه کانونی بهترین انتخاب است.

مبلمان کلاسیک به شکل متقارن در چیدمان داخلی جای می گیرند. مبلمان سه نفره نیز به شکل مجزا در میان این تقارن قرار می گیرد و یک مرکز کانونی باشکوه را به وجود می آورد.

مبلمان کلاسیک از نظر طراحی نیز بسیار متمایز است. در طراحی این نوع مبلمان به جزئیات، بسیار توجه می شود. شکوه، زیبایی و عظمت این نوع مبل برای تکمیل معماری کلاسیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بیشتر مواقع از مبلمان سلطنتی برای دیزاین کلاسیک استفاده می کنند.

مبلمان سلطنتی ابعاد بزرگتری دارد و میزان چوب منبتکاری شده نیز بسیار بیشتر است. این نوع مبلمان با الگو های کلاسیک مطابقت بیشتری دارد، در نتیجه جلوه باشکوه تری را به نمایش می گذارند.

گچبری و پتینه کاری در دکوراسیون داخلی کلاسیک

گچبری و پتینه کاری در دکوراسیون کلاسیک بسیار مهم و شناخته شده هستند. چون این نوع طراحی باعث زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون کلاسیک می شود. ضمن اینکه جلوه خاصی را در فضای کلاسیک به وجود می آورند.

گچبری و طرح های پتینه را می توان به طور گسترده یا نقطه ای در طراحی داخلی کلاسیک به کار برد. می توان بر روی فضاهای وسیع مثل سقف و دیوار پیاده سازی کرد.

گچبری های حاشیه ای همان طور که از نامش پیداست برای حواشی استفاده می شوند. زوایا، گوشه های راه پله، کناره راهرو و ... را می توان نام برد.

طرح های خاص نیز الگوهای گچبری هستند که اغلب به درخواست مشتری در نواحی خاصی به اجرا در می آیند. اغلب گچبری و پتینه کاری بر روی دیوار بالای شومینه، ستون، سردر و ... طراحی می شوند.

اجرای دکوراسیون کلاسیک در فضاهای مختلف

دکوراسیون کلاسیک محدود به یک فضا یا محیط خاصی نیست. در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری یا سازمانی سبک کلاسیک قابل اجرا می باشد.

البته ویژگی های معماری به سبک کلاسیک در نواحی مختلف یکسان است. افراد برای دیزاین از قوانین و جزئیات دکوراسیون کلاسیک کمک می گیرند. طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل کلاسیک نیز برای قسمت های مختلف قابل اجرا می باشد. سرویس بهداشتی، اتاق خواب مستر، اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن و ... می توان نام برد. این موضوع انعطاف پذیری چیدمان کلاسیک را نشان می دهد.

دکوراسیون-کلاسیک-9

معماری داخلی کلاسیک لابی

بسیاری از افراد گمان می کنند که معماری لابی چندان پیرو الگوهای طراحی داخلی کلاسیک نیست. این در حالی است که الگوی کلاسیک به راحتی در فضاسازی لابی به کار گرفته می شود.

برای کفپوش این محیط از سنگ های بادوام و براق استفاده کنید. در این صورت بازی نور و سنگ را در فضا مشاهده خواهید کرد. گچبری و پتینه کاری بخش مهمی از معماری داخلی کلاسیک لابی است. الگوهای گچبری بهتر از هر الگویی می توانند عظمت لابی را به نمایش بگذارند.

میز کانتر در این محیط نیز باید پیرو قوانین تناسب و تقارن باشد. در این صورت تمام اجزا در فضای طراحی کلاسیک لابی به درستی چیده می شوند. اگر در این محیط از تابلو استفاده می کنید، معادل و قرینه آن را نیز پیدا کنید. برای محیط لابی کلاسیک از نورپردازی های حجیم و باشکوه مانند لوسترهای کریستالی استفاده نمایید. 

تاریخچه معماری کلاسیک 

 سبک کلاسیک از همان ابتدا در تمام هنرها در اروپای قرن 17 ظهور کرد. موسیقی، هنر و ادبیات را می توان نام برد. سپس به بخش های دیگر مانند بازسازی و دکوراسیون نیز راه یافت. این سبک ابتدا در کشور فرانسه شکل گرفت. از آنجا به تمام کشورهای اروپایی نفوذ کرد.

البته منبع الهام این سبک از معماری و طراحی، یونان و روم باستان بوده است. در اوایل قرون وسطی معماری کلاسیک رومی و یونان باستان فراموش شد. در عصر رنسانس به عنوان منبعی برای خلق یک سبک جدید، کلاسیک شکل گرفت. باید گفت که با مبانی اصلی آن متفاوت بود. این احیای دوباره با الهام بخشی از دو تمدن بزرگ در اندیشه فردی با نام آندره پالادیو پدیدار شد.

 به تدریج سبک دکوراسیون کلاسیک که در اروپا رواج پیدا کرد باعث شکل گیری زیر شاخه های سبک کلاسیک در اروپا شد. تمام زیر مجموعه ها جزو سبک کلاسیک محسوب می‌شوند، مانند روکوکو، گوتیک و ویکتوریایی.

چیدمان در دکوراسیون کلاسیک 

هر شی که جنبه کاربردی، دکوراتیوی و اکسسوری داشته باشد در این سبک حضور فعال خواهند داشت. البته در چیدمان نباید قانون تناسب، تقارن و نقطه کانونی را فراموش کنید. این امر باعث می شود که تمام اجزا با محوریت یک اِلمان یا شی زیبا نظم خاصی داشته باشند. در نتیجه از شلوغی بصری و بهم‌ ریختگی جلوگیری می‌ شود. در گذشته معمولاً شومینه نقطه کانونی بود. امروزه میز تلویزیون، میز مبلمان و ... نیز می‌تواند جایگزین آن باشد. البته شومینه همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.

رنگ مبلمان را با پرده ها، قالیچه ها، فرش و هر اِلمان پارچه ای باید هماهنگ و ست کرد. به عبارتی هر طرح، نقش و جنس متعلق به یک گروه خاص باشد. دیوار، کفپوش و سقف در تمام فضاها باید از یک سبک، رنگ و طرح پیروی کنند.

اکسسوری و اشیای دکوری در سایز های مختلف که فاخر، گرانقیمت، اصیل و سنتی هستند را استفاده کنید. البته فضای کلاسیک بدون لوستر و آباژور مطمئناً ناقص خواهد بود.

دکوراسیون-کلاسیک-10

پالت رنگی در معماری کلاسیک

در سبک طراحی داخلی کلاسیک از یک رنگ یا تناژ خاص استفاده نمی‌شود. البته باید قانون رنگ غالب را رعایت کرد. رنگی که شما انتخاب می کنید باید در تمام عناصر، اشیا و اِلمان ها به چشم بیاد. زیرا رنگ نماینده هر سبک محسوب می شود. به طور مثال قانون 60، 30، 10 یک انتخاب بسیار رایج است. 

رگه ‌های از رنگ طلایی و سفید در کنار تمام رنگ های مجاز در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود. رنگ‌هایی مانند قرمز تیره ( زرشکی ) سبز زمردی یا زیتونی، آبی کلاسیک یا درباری فضا را مجلل و فاخر نشان می دهند. رنگ های دیگری مانند کرم، قهوه ای و بژ نیز در پالت رنگی چیدمان کلاسیک دیده می شود.

نورپردازی در طراحی داخلی کلاسیک

 در دکوراسیون کلاسیک باید از نورپردازی های غیر ضروری خودداری کرد. هدف برجسته کردن اِلمان ها یا همان نقش و نگار سرستون ها و منبت کاری ها در سبک معماری کلاسیک می باشد. تقارن در نورپردازی نیز باید برگرفته از سبک کلاسیک باشد.

به طور مثال در ستون ها، طاق‌ها و سردرها باید از دو جهت به صورت قرینه نورپردازی به کار برده شود. نوع کاربری ساختمان ( دکوراسیون تجاری، مسکونی و اداری) در نوع نورپردازی و وسعت آن اثر می گذارد. در طراحی داخلی کلاسیک معمولاً از نورهای سفید و زرد استفاده می‌کنند.

طراحی سقف در دکوراسیون کلاسیک

اولین نکته مهم این است که طراحی سقف در دکوراسیون منزل، اداری و ... باید به رنگ سفید باشد. شاخصه مهم دیگر، گچبری هایی است که در زوایا و مرکز سقف مشاهده می‌شوند. از نقش و نگارهای گل، مرغ و... برای گچبری استفاده می کنند. گچبری هایی که به صورت یکپارچه و قرینه در سقف و ستون ها امتداد دارند.

یکی دیگر از طراحی ها برای سقف در نمای کلاسیک، پتینه کاری است. افراد خاصی آن را انتخاب می‌کنند. ظاهری بسیار مجلل و باشکوه دارد. رنگی بودن آن بر محبوبیت آن می افزاید. سرشار از ظرافت، دقت و تزئینات زیبا می باشد. 

دکوراسیون-کلاسیک-11

تزیینات لوکس در طراحی داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک ایرانی، سبکی اصیل، فاخر و مجلل است که گرایش به تجمل گرایی را به همراه دارد. از اکسسوری ها و دکوری های دکوراسیون لوکس و آنتیک استفاده می کنند. گلدان ها، ظروف تزیینی، شمعدانی هایی از جنس نقره، مس و گاهی با روکش طلا نیز کاربرد دارند. طرح تمام لوازم تزئینی هنر دست استادکاران ماهر هستند. تابلو فرش، فرش دستباف مجلل، دیوارکوب های زیبا و ... در این دکوراسیون جای می گیرند. حتی گاهی از عتیقه‌ جات نیز استقبال می شود.

نکته دیگر اینکه حضور چوب طبیعی و لوازم چوبی نیز اهمیت ویژه ای در دکوراسیون کلاسیک ایرانی دارند. از لوستر های کریستالی، آباژور با شیشه های رنگی و پایه های زیبای کنده کاری شده نیز استفاده می کنند. میزهای عسلی که تمام بدنه و پایه آن منبت کاری شده اند نیز بر زیبایی مبلمان کلاسیک می افزایند.

گاهی حضور یک کلکسیون نیز شما را به وجد می آورد. آینه و ساعت های بزرگ، تابلوهای نقاشی بر روی دیوار نیز شکوه و جلال طراحی داخلی کلاسیک بیشتر می کنند. پرده های گران قیمت که از جنس مخمل، تور یا ابریشم هستند نیز فضای متفاوتی را خلق می کنند.

فواید و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک

در طراحی دکوراسیون منزل کلاسیک چند ویژگی باید رعایت شود. رنگ‌های گرم و اصیل مانند قرمز تیره، زرشکی، سبز زمردی، آبی نفتی، کرم، بژ، طلایی یا قهوه ای و ... استفاده شوند. این ترکیب رنگ ها در تمام لوازم و حتی رنگ آمیزی پتینه کاری نیز دیده می‌شود.

 باز هم می‌گویم نظم و تقارن حرف اول را می‌زند. بنابراین باید یک نقطه کانونی تعریف کنید، مانند شومینه. در نتیجه باید تمام لوازم را در جهت آن قرار دهید. کاغذ دیواری هایی با طرح داماسک یا برجسته با نقوش یا گل های منظم و تکرار شونده استفاده کنید. مبلمان و میز عسلی معمولاً به سبک استیل یا سلطنتی انتخاب می‌شوند.

در پایان زیبایی و نظم بصری باشکوه و بی‌نظیری ایجاد می‌شود. تمام لوازم و عناصر گرانقیمت، باارزش و باکیفیت هستند. ظاهر اصیل این سبک آرامش روحی را ایجاد می‌کند. 

معایب دکوراسیون داخلی کلاسیک

اولین و مهمترین ویژگی که یکی از معایب بزرگ محسوب می‌شود، هزینه بسیار بالا برای طراحی سبک کلاسیک اروپایی است. تمام لوازم و دکوری ها گرانقیمت هستند.

ایجاد نظم و قرینگی در طراحی کلاسیک برای فرد عادی و مبتدی بسیار مشکل است. زمان بسیار زیادی برای ساخت دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل صرف می شود. ست کردن تمام لوازم با یک رنگ برای تمام اِلمان ها و نقش و نگار ها بسیار مشکل می باشد.

متراژ مورد نیاز جهت اجرای دکوراسیون کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک منزل از لوازم متعدد و معمولا با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود چیدمان طراحی داخلی کلاسیک در متراژ متوسط و زیاد اجرا شود. سقف در این سبک باید ارتفاع زیادی داشته باشد. به دلیل اینکه باید سقف را با گچبری ها و لوسترهای بزرگ، زیباتر کرد.

متراژ پذیرایی برای سبک کلاسیک باید زیاد باشد. زیرا استفاده از مبلمان استیل و سلطنتی از ضروریات این سبک خواهد بود. ابعاد هر چقدر بیشتر باشد مسلما چیدمان ایده آل تری خواهید داشت. حضور پنجره با نورگیر طبیعی در تمام قسمت ها الزامی است. پنجره ها با پرده های زیبا و گران قیمت تزیین می شوند.

دکوراسیون-کلاسیک-12

دکوراسیون کلاسیک ایرانی چیست؟

دکوراسیون کلاسیک ایرانی در واقع یک سبک اصیل و تجمل گرا متعلق به غرب می باشد. تمام ادوار تاریخ یونان، روم و عصر ویکتوریایی را شامل می شود. معنای اصیل کلاسیک از این کشورها به سایر نقاط جهان نفوذ پیدا کرده است.

سبک کلاسیک ایرانی را می توان در هر کشور، با توجه به فرهنگ و سنن همان کشور الگوبرداری کرد. درباره سبک کلاسیک ایرانی نیز به همین شکل می باشد. البته باید به قواعد و اصول سبک کلاسیک توجه کرد.

به طور مثال منبت کاری ایرانی برای مبلمان استیل و سلطنتی قابل استفاده است. از ظروف گرانقیمت میناکاری و قلم‌زنی، تابلوهای بزرگ، پنجره های مشبک با شیشه رنگی نیز می توان استفاده کرد. پشتی ها و کوسن ها با روکش ترمه یا سوزن دوزی اصیل ایرانی برای زیباسازی مبلمان کلاسیک بهترین انتخاب هستند.  

تابلو فرش ها و تابلوهای نقاشی با طرح های اصیل ایرانی که بی نظیر و منحصر به فرد هستند به زیباتر شدن چیدمان کلاسیک کمک می کنند. از آینه و شمعدان های اصیل ایرانی نیز می‌توان در این سبک استفاده کرد. هر چیزی که نماد سبک اصیل ایرانی باشد را می‌توان با طراحی کلاسیک تلفیق کرد.

تفاوت دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک

در قرن 18 و 19 میلادی سبک نئوکلاسیک در غرب ظهور کرد. بعد از اعتراضات به سبک مدرن سبک نئوکلاسیک کانون توجه قرار گرفت. در واقع می توان اصلی ترین تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون نئوکلاسیک را در یک جمله خلاصه کرد. اجرای نمادها و طرح ‌های معماری کلاسیک در یک رویکرد عملگرایانه و معاصر با توجه به امکانات دکوراسیون مدرن و جدید است.

انتخاب رنگ ها در سبک نئوکلاسیک آزادتر است. در انتخاب لوازم حساسیت زیادی به خرج داده نمی‌شود. البته فراموش نکنید که باید روح قواعد و اصول سبک کلاسیک مانند قرینگی حفظ شود. این قواعد به هیچ وجه قابل تغییر نیستند.

تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن

تفاوت این دو سبک به شرح زیر می باشد:

  • متراژ: سبک مدرن مناسب خانه و دکوراسیون اداری کوچک است. برای اجرای دکوراسیون کلاسیک به فضایی متوسط و بزرگ نیاز دارید.
  • تجمل گرایی: در سبک کلاسیک تمام لوازم از مرغوب ترین متریال های طبیعی ساخته می شوند. از پارچه پرده تا ظروف آشپزخانه و مبلمان را می توان نام برد. در واقع سبک مدرن در واکنش به سبک کلاسیک از متریال های نوین و مصنوعی به ساده ترین شکل استفاده می‌کند . تجمل گرایی در سبک مدرن جایی ندارد.
  • نقش و طرح: در تمام بخش های سبک کلاسیک (دیوار، سقف و...) از طرح و نقش های اسلیمی، منحنی، گل و مرغ استفاده می کنند. در سبک مدرن خطوط صاف و اشکال هندسی جایگاه ویژه‌ای دارند. برای طراحی تمام لوازم مانند ساعت، میز، لوستر و ... از اشکال هندسی الگو می گیرند.
  • رنگ: در طراحی داخلی کلاسیک از رنگ‌های گرم مانند بژ، طلایی، قرمز، قهوه ای، سبز زمردی و... استفاده می شود. در سبک مدرن قانون استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی، نوک مدادی و... نوشته شده است.
  • متریال و مواد اولیه: در طراحی دکوراسیون کلاسیک از مصالح طبیعی مانند چوب، آجر، پنبه، کتان و... استفاده می کنند. در سبک مدرن موادی مانند انواع مصالح پلیمری، کاشی و سرامیک، پارچه مصنوعی، پلی وود و... کاربرد فراوانی دارند.

دکوراسیون-کلاسیک-13

بهترین شرکت طراحی داخلی کلاسیک

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی کلاسیک مجموعه ای است که اهداف و ویژگی های خاصی داشته باشد. رسیدن به هر یک از این اهداف و ویژگی ها این شرکت را در رده برترین ها قرار می دهد. از مهندسان معمار و دکوراتور مجرب و متخصص استفاده می کند. آن ها نیز با علم روز دنیا در زمینه تخصصشان آشنایی کامل دارند. 

هر چیزی را که کارفرما بخواهد با دقت می شنوند. سپس آن را با ایده های نوین و روز دنیا تلفیق می کنند. در نتیجه درخشان ترین طراحی داخلی کلاسیک را به مشتری خود ارائه می دهند. برای آن ها نوسازی یا بازسازی دکوراسیون داخلی هیچ تفاوتی ندارد.

تجربه نیز به همراه دانش یک معیار مهم است. نمونه کارهایی که در گذشته انجام شده است می تواند تعیین کننده موفقیت یک شرکت باشد. صفر تا صد تمام بخش های یک فضای مسکونی، تجاری و... در بهترین شرکت دکوراسیون کلاسیک انجام می شود.  

دکوراسیون-کلاسیک-14

انواع دکوراسیون کلاسیک

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک عبارت است از:

  • طرح و نقش
  • جزئیات دقیق و حساس
  • قرینگی و نظم فوق‌العاده
  • رنگ های غنی با تناژ گرم

انواع دکوراسیون کلاسیک به شرح زیر می باشد:

  • دکوراسیون کلاسیک منزل: هر منزل از دو قسمت تشکیل شده است، نمای بیرونی و دکوراسیون داخل. در دکوراسیون منزل، تمام لوازم از جنس مرغوب انتخاب می شوند، مانند پرده‌ها، روکش مبلمان، صندلی ( مخمل و ابریشم ) و .... دسته و بدنه مبلمان، صندلی و میز همگی منبت‌کاری شده هستند. از چوب های گرانقیمت طبیعی مانند گردو استفاده می کنند. در نمای داخلی از گچبری های ظریف برای زیبا سازی استفاده می کنند.
  • دکوراسیون اداری کلاسیک: اداره جایی است که زمان نسبتاً زیادی را در آن سپری می کنید. نیاز به یک محیط آرام و خالی از تنش و هیاهو لازمه یک راندمان مثبت کاری است. دکوراسیون اداری کلاسیک می تواند انتظارات شما را از یک محیط مناسب برآورده کند. در محیط اداری به سبک کلاسیک کفپوش را از جنس پارکت چوبی انتخاب می کنند. صندلی های چوبی با انحنای ظریف و دقیق ایده آل هستند. رنگ غالب معمولاً سفید، قهوه ای یا کرم هستند. از نورپردازی نیز نباید غافل نشوید.
  • دکوراسیون کلاسیک ویلا: سبک دکوراسیون کلاسیک به متراژ وسیع نیاز دارد. طراحی ویلا یک مکان، بسیار ایده آل است. ویلا به سبک کلاسیک لوکس، بزرگ و در عین حال کمال‌گرا ساخته می شود . پنجره های بزرگی دارند. در نمای بیرونی ستون های متعدد همراه با کنگره طراحی می شوند. راه پله ها و سقف های بلند به همره گچبری های زیبا بر عظمت ویلا می افزاید. هر چیزی که در دکوراسیون منزل ذکر شده است در ویلا نیز می توان لحاظ کرد.
  • آشپزخانه کلاسیک - کابینت کلاسیک: کابینت آشپزخانه از چوب های مرغوب مانند گردو و صنوبر ساخته می شوند. از رنگ های طبیعی برای زیباسازی آشپزخانه بهترین بهره را ببرید. در طراحی کابینت کلاسیک، تاج و ویترین نیز طراحی می شود. روی درب ها و دستگیره ها نیز طرح های زیبا مشاهده می کنید.

دکوراسیون-کلاسیک-15

  • اتاق خواب کلاسیک: در اتاق خواب کلاسیک نیازی به گچبری‌ های زیاد نیست. تختخواب از جنس چوب با یک روتختی ابریشمی، مخمل گلدار یا گلدوزی شده انتخاب ایده آلی هستند. پرده های ضخیم مخمل در کنار کاغذ دیواری زیبا با رنگهای گرم بهترین انتخاب برای چیدمان کلاسیک است.
  • اتاق مستر کلاسیک: مستر در معنای لغوی به معنای چند منظوره است. معمولاً به اتاق خواب والدین گفته می‌شود. در این اتاق حمام، سرویس بهداشتی، سونا و حمام طراحی می شود. این فضا معمولاً از چوب یا شیشه ساخته می‌شود.

دکوراسیون-کلاسیک-16

  • اتاق کار: در اتاق کار کلاسیک معمولا از رنگ های گرم اما تک رنگ بهره می برند. میز و صندلی رسمی یا اداری نیاز دارید. همانند همیشه چوب متریال غالب است. میز و صندلی چوبی زیبا با کنده کاری، نورپردازی، کتابخانه و... تابع چیدمان کلاسیک هستند. 
  • اتاق کودک کلاسیک: در اتاق نوزاد نیازی به گچ بری و کنده کاری بر روی دیوار نیست. دیوار و پرده سفید ابریشمی نازک بهترین ترکیب است. رنگ های کرم و سفید آرامش بخش و مناسب چیدمان کلاسیک هستند. از رنگ‌های آبی، نارنجی، قرمز و صورتی برای لوازم کودک استفاده کنید.
  • سرویس بهداشتی کلاسیک: از سنگ مرمر، گرانیت و... برای کفپوش، دیوارها و سقف استفاده می‌کنند. در تمام بخش ها و حاشیه ها خطوط صاف و دقیق دیده می‌شود. اشکال سنتی که بر روی برخی لوازم مشاهده می کنید از ملزومات سرویس بهداشتی کلاسیک هستند. برای زیبایی بیشتر می توانید از کاغذ دیواری های ضد آب با طرح های سنتی بهره مند شوید.
  • حمام کلاسیک: در طراحی حمام کلاسیک از لوازم و امکانات اشرافی در طراحی داخلی استفاده می کند. متراژ اختصاص داده شده برای حمام زیاد است. یک وان بزرگ از جنس سنگ قرار می دهند. سقف بلند است و حتی گاهی طاقدار طراحی می‌شود. برای دیوارها از سنگ های مرمر با ترکیب رنگی سفید، طلایی، مشکی یا قهوه ای استفاده می کنند. معمولاً از رنگ های ملایم مانند آبی فیروزه ای، سبز کمرنگ و کرم نیز می توان کمک گرفت. شیرآلات لوکس و به رنگ طلایی یا نقره ای هستند.
  • دکوراسیون پذیرایی کلاسیک: مبلمان به سبک استیل بسیار مجذوب کننده است با پرده‌هایی که از کف تا سقف پوشانده است. کاغذ دیواری با طرح های سنتی اما ظریف و تکرار شونده تداعی نظم و تقارن طراحی کلاسیک می باشد. لوسترهای کریستالی و زیبا را انتخاب کنید. دکوری های عتیقه و آنتیک، آباژورهای رومیزی بر روی میز عسلی جلوه ای زیبا را ایجاد می کنند.

دکوراسیون-کلاسیک-17

دکوراسیون کلاسیک در چه کشورهایی رواج دارد؟

سبک کلاسیک بیشتر در کشورهایی رواج دارد که خاستگاه آن بوده است، مانند فرانسه و ایتالیا. در کشورهای اروپای شمالی نیز از سبک کلاسیک استقبال می شود و رواج دارد. در کشور ایران نیز چیدمان کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد. هر کشوری پیشینه‌ای غنی از فراز و فرودهای این سبک را پشت سر گذاشته است.

البته در کشورهایی نظیر یونان و انگلستان نیز آثار معروف تاریخی به معماری  کلاسیک دیده می شود. ناگفته نماند که در هر یک از این کشورها سیر تکامل و حتی گاهی توقف در این سبک دیده شده است. در نتیجه منجر به ابداع یک نوع (زیر مجموعه) سبک کلاسیک با رعایت مبانی اصلی شده است.

دکوراسیون داخلی کلاسیک پرطرفدار است یا دکوراسیون مدرن

در واقع در هیچ دوره‌ای از محبوبیت معماری کلاسیک کاسته نشده است. همواره مورد تایید و انتخاب افراد زیادی قرار گرفته است. این امر به دلیل جلوه بصری مجلل و باشکوهی است که طراحی داخلی کلاسیک دارد تولد یک عظمت و دیدگاه درونی را تداعی می‌کند. به این دلیل آن را یک سبک کمال‌گرا معرفی می‌کنند.

در این معماری به تمام بخش ها و حتی کوچکترین جزئیات توجه خاصی می‌کنند. نظم و تقارن در چیدمان سبک کلاسیک تاثیرگذار است.

شما در اکثر مکان های مختلف معماری و دکوراسیون سبک مدرن را مشاهده می کنید. این موضوع به دلیل کم طرفدار بودن طراحی کلاسیک نیست. افراد کمی به این سبک گرایش دارند ، زیرا باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنند.

اکثر مجتمع‌های بزرگ و گرانقیمت، معماری داخلی به سبک کلاسیک را انتخاب کرده اند به دلیل اینکه ماهیت اشرافی را به نمایش می گذارد، در نتیجه توصیف جلال و شکوه آن مکان غیرقابل وصف می باشد.

چندین دکوراسیون داخلی کلاسیک معروف دنیا و ویژگی های هر یک 

معماری کلاسیک زیر مجموعه هایی دارد که در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. البته باید قانون کلی سبک مادر در تمام آن ها اجرا شود. انواع دکوراسیون داخلی کلاسیک به شرح زیر می باشد:

  • سبک رومی: در این سبک از معماری، مجسمه ها و تزئینات برجسته و حجمی جایگاه ویژه ای دارند. استفاده از رنگ‌های قرمز تیره، قهوه‌ای و نارنجی در این سبک دیده می‌شود. متریال های طبیعی مانند سنگ در نمای کفپوش و دیوارها خودنمایی می کنند. طاق های نیم دایره در نمای این سبک طراحی می شود. پارچه هایی از جنس پوست و خز حیوانات نیز استفاده می کنند.
  • سبک ویکتوریایی: این سبک بیشتر در بریتانیا و آمریکا رواج دارد. در این نوع از دکوراسیون وسایل تزیینی بیشتر استفاده می شود. یک احساس غنی و پربار را به نمایش می گذارد. تعادل، هارمونی و هماهنگی از قوانین لاینفک آن محسوب می‌شود. فرش های سنتی خاورمیانه، پرده های گران قیمت ضخیم، مجسمه های بزرگ و باشکوه، کاربرد رنگ های تیره (قهوه ای، سبز زیتونی و زرشکی) در این سبک دیده می‌شود.
  • سبک گوتیک: بیشتر آثار این معماری در ایتالیا و فرانسه وجود دارد. در این سبک به واسطه شیشه های رنگی رقص نور را ایجاد می‌کنند. متراژ زیاد بنا با سقف بلند، رنگ های غالب با تناژ تیره ویژگی های دکوراسیون داخلی این سبک است.
  • سبک روکوکو: این معماری متعلق به کشور فرانسه است. ویژگی این سبک تلفیق تزئینات ظریف با رنگ‌های روشن می باشد. رنگ‌های با تناژ روشن و پاستیلی در کنار رنگ های طلایی به وفور استفاده می‌شود. نور و درخشندگی بر زیبایی آن ها می افزاید. البته طرح ها و اشکال در این سبک، سرشار از پیچیدگی و عدم تقارن هستند. 

دکوراسیون-کلاسیک-18

از دیگر نکات مورد توجه در دکوراسیون کلاسیک عبارتند از:

  • نور

در مورد نور در سبک طراحی داخلی کلاسیک باید به این موضوع اشاره کرد که مانند دیگر سبک ها  که استفاده از نور طبیعی برای فضاهای داخلی امری مهم و ضروری محسوب می‌شود و باید تا جای امکان از نور طبیعی برای فضاهای داخلی استفاده شود در این سبک نیز بهره گیری از نور طبیعی امری ضروری محسوب می شود. پرده های زیبا و فاخر کلاسیک نیز برای پنجره‌های خانه های طراحی شده با این سبک مناسب می باشد.

 برای نورپردازی مصنوعی نیز می توان از چراغ های سقفی کلاسیک و لوستر های زیبای کریستالی و همچنین چراغ های دیواری این سبک استفاده کرد.

  • پارچه های پرکاربرد سبک کلاسیک

برای پارچه ها در این سبک پیشنهاد می‌شود از متریال های طبیعی مانند ابریشم، نخ و ... استفاده کنید. یکی از نکات مثبت این سبک این است که شما چندان محدودیتی برای استفاده از طرح‌های مختلف پارچه در این سبک ندارید و می توانید از پارچه های طرح دار زیبا گل گلی و یا طرح های اسلیمی استفاده کنید و تنها کافیست که رنگ پارچه ها از رنگ های گرم و غنی سبک‌ کلاسیک انتخاب شود.

در مورد پرده ها نیز در این سبک اغلب از پرده های بزرگ که از سقف تا کف محیط را می پوشانند استفاده میشود.

  • استفاده از طرح های زیبا و پیچیده

یکی دیگر از ویژگی‌ های سبک کلاسیک استفاده از طرح های زیبا و پیچیده می باشد در واقع این سبک برخلاف سبک مدرن که در اوج سادگی طراحی می شود دارای طرح های پیچیده و کنده کاری شده های زیبایی می باشد.

در این سبک در گچ کاری سقف و دیوارها و در عناصر دکوراتیو و مبلمان دارای  طرح های زیبای کلاسیک می باشند.

در حقیقت طراحی سقف و دیوارهای بسیار پرکار و فاخر از ویژگی های بارز سبک کلاسیک محسوب می شود. گچبری های یکپارچه که به صورت تابلو های برجسته و یا قاب های متعدد در روی دیوارها طراحی می‌شود در کنار پتینه کاری های سقف و همچنین خطوط و طرح های زیبای کلاسیک فضای مجلل و باشکوهی را ایجاد می نماید.

دکوراسیون-کلاسیک-19

  • استفاده از مصالح با کیفیت

متریال و مصالح استفاده شده در این سبک چه در مبلمان و چه در تزیینات اغلب از مواردی مانند چوب طبیعی، سنگ های گرانبها و کمیاب، فلزات ارزشمند و یا حتی متریال هایی همچون پوست و ابریشم می باشد.

 در حقیقت باید گفت که این سبک به دلیل این که سبکی لوکس و لاکچری محسوب می شود در فضاهای داخلی نیز باید از متریال های اصیل و گران قیمت استفاده شود تا بتوان این سبک را به خوبی به نمایش بگذارد.

  • پوشش سقف و کف

سقف های این سبک باید دارای سطحی نرم و صاف باشد و رنگ آن نیز اغلب به رنگ سفید و تنالیته های آن از جمله حاجی، شیری و کرمی انتخاب می شود.

برای پوشش کف نیز مناسب ترین گزینه چوب می‌باشد پارکت لمینت طرح چوب نیز از انواع کفپوش هایی میباشد که در این سبک استفاده می شود. علاوه بر آن سنگ طبیعی نیز از کفپوش های محبوب و پرطرفدار در این سبک می باشد.

سبک کلاسیک قدمتی دیرینه در صنعت ساختمان سازی و بازسازی ساختمان و معماری دارد و میتوان گفت این سبک به جا مانده از سبک های کلاسیک روم و یونان باستان است که در بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان امروزی کاربرد های بسیاری دارند و بسیار پر طرفدار هستند.

این سبک دارای ویژگی ها و مزیت های بسیاری است که اگر شرکت معماری و طراحی داخلی با طراحی و اجرای درست، آنها را در دکوراسیون داخلی منازل به کاربرد، سبک کلاسیک به زیبایی تمام در ایجاد دکوراسیون لوکس در خانه ها ایفای نقش میکند.

این سبک به مرور زمان در سبک های طراحی دکوراسیون داخلی در ایران شکل گرفت و امروزه نمونه های بسیار زیبایی در این سبک در کشور ما اجرا میشود.

اما برای این که این سبک را بتوانیم به درستی در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کنیم باید با ویژگی ها و اصول و قواعد آن آشنا شویم. در این مقاله در شرکت طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم با این سبک بیشتر آشنا شویم.

استحکام و استواری

یکی از ویژگی های اصیل این سبک به علت قدمت و شکوه این سبک، استواری و استحکام داشتن این سبک است. این سبک با طراحی های اصولی و دقیق و به کار بردن جزئیات فراوان در طراحی آن، حسی محکم و قوی را به افراد منتقل میکند. این حس با طراحی ستون های محکم و استوار در فضاهای داخلی خانه و گچ بری و تزئینات جذاب بر روی آن و مواردی دیگر به افراد منتقل میشود.

حضور تقارن و تناسب

این سبک به داشتن نظم معروف است. طراحی های فضاهایی در سبک کلاسیک همه بر طبق اصول و قواعد و بر حسب اندازه های دقیق انجام میگیرد.

این نظم در طراحی فضاهای کلاسیک از طریق داشتن تناسب در اندازه ها و مقیاس و هم چنین تقارن در طراحی های فضاهای داخلی ایجاد میشود. این عوامل باعث میشود فضا از شلوغی و هرج و مرج دور باشد و با حضور در این محیط ها حسی آرامش بخش به افراد منتقل شود.

ارتفاع سقف

یکی دیگر از ویژگی های این سبک طراحی دکوراسیون لوکس ساختمانهایی با ارتفاع سقف بلند چه در داخل و چه در خارج ساختمان است. این ارتفاع سقف زیاد نیز به همان ویژگی استواری و استحکام بر میگردد. ارتفاع سقفی زیاد باعث میشود عظمت و شکوه فضا بیشتر شود و در نتیجه حس استواری به افراد منتقل شود. در کنار این سقف های بلند بالطبع پنجره هایی قدی و وسیع در این سبک شکل میگیرد که به جذاب تر شدن فضای داخلی خانه و هم چنین بهره مندی خانه از نور طبیعی مناسب روز کمک فراوانی میکند.

رنگ در سبک کلاسیک

رنگ عامل مهمی در سبک کلاسیک به شمار میرود. رنگ غالب در طراحی ساختمان هایی به سبک کلاسیک اکثرا سفید است. رنگ سفید چه در نمای بیرون خانه و چه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد. البته در کنار این رنگ استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم، طلایی، نقره ای و بژ نیز میتواند ترکیب های رنگی مناسبی را ایجاد کند تا هارمونی فضایی جذابی در خانه ها به وجود بیاید.

مبلمان سبک کلاسیک

یکی دیگر از ویژگی های مهم سبک کلاسیک در بازسازی منزل، مبلمان مناسب با این فضاها است. مبلمان به کار رفته در این سبک دارای تزئینات فراوان است و حالتی پر زرق و برق و تجملاتی را در خانه ها ایجاد میکند. استفاده از عناصر دکوری و تزئینی جز عناصر مهم در مبلمان سبک کلاسیک است. هم چنین متریال مورد استفاده و پر کاربرد در مبلمان این سبک، متریال چوب است که میتوان شکل ها و تزئینات مناسبی را بر روی آن ایجاد کرد تا جذابیت کار افزایش پیدا کند.

توجه به جزئیات

جزئیات در مبلمان و طراحی فضاهای داخلی از جمله سقف و دیوار ها نقش بسیار مهمی دارد. میتوان گفت جزئیات جز عناصر جدانشدنی این سبک به شمار میرود.

برای مشاهده طراحی و اجرای پروژه های لوکس هیرادانا به بخش پروژه ها مراجعه کنید و از طریق وانساپ و تلگرام موجود در سایت و یا شماره 09125754921 با ما در تماس باشید.

در ادامه میتوانید مقالات متعددی در حوزه ساختمان از جمله طراحی و دکوراسیون مطالعه فرمایید.

9 / 10
از 46 کاربر
ارسال نظر
خادم : کلاسیک
20 1
سبک کلاسیک دقیقا برای متراز های بالا زیباست و در متراژ کم اصلا زیبا نیست
مدیریت : پاسخ
0 0
بله در صفحه خدمات دکوراسیون کلاسیک هم ذکر کردیم. البته بسته به انتخاب مشتری ما در هر متراژی قادر به اجرای دکور کلاسیک هستیم. ولی پیشنهاد ما اجرای دکوراسیون کلاسیک منزل یا ادارات در متراژ بالای 100 متر است.
پگاه : هیرادانا
9 1
طراحی و نمونه کارهاتون خیلی زیباست موفق باشید
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام ممنون از نظرات پر مهرتون
احسان امیری : زیباترین ❤️❤️❤️
8 1
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
ممنون از همراهی شما و مطالعه مقاله دکوراسیون کلاسیک منزل
zeynab : عالی
9 1
بسیار عالی ممنون از توضیحات کاملتون
مدیریت : دکور کلاسیک
1 0
زنده باشید. جهت دکور کلاسیک ویلا و منزل شما در خدمتتون هستیم
محمدی : کلاسیک
10 1
اجرای سبک کلاسیک نسبت به سبک مدرن هزینه بیشتری داره؟
مدیریت : طراحی داخلی کلاسیک
0 0
سلام لزوما خیر . بستگی به حجم دکوراسیون کلاسیک منزل شما و مواد و متریال انتخابی از جمله پتینه کاری دارد.
ساناز : کلاسیک
9 1
به نظر من سبک کلاسیک خاص ترین سبک هست که شرکت هیرادانا مورد اعتماد ترین و عالی ترین شرکت در این زمینه هست👌👌👌👌👌
مدیریت : پاسخ
2 0
سلام ممنون از پیامتون و اینکه از خدمات شرکت هیرادانا راضی بودید.
فرشید سلامیان : دکور کلاسیک
9 1
سلام و روز بخیر دکوراسیون ملاسیک جناب رستی در کرمانشاه که در سایتتون موجود هیت امکانش هست در واتساپ بفرمایید هزینه پتینت کاریش چقدر شد؟
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام بله در خدمتتون هستیم. دکوراسیون کلاسیک همراه با پتینه کاری از صفر تا صد توسط هیرادانا انجام شد. در واتساپ یا تلگرام در خدمتتون هستیم.
فاطمه اصغری : پتینه کاری
1 0
شما پتینه کازی هم انجام میدید؟؟!
مدیریت : پاسخ
1 1
سلام بله خدمات صفر تا صد پتینه با مجرب ترین اکیب های پتینه کاری
ناهید : دکوراسیون اداری
5 0
پتینه کاری هاتون خیلی حرفه ای هست دکوراسیون کلاسیک واقعا خاصه
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام و با تشکر جهت اجرای دکوراسیون کلاسیک محل کار شما با بهترین خدمات و قیمت ها در خدمتیم.
علیرضا : پتینه کاری و طراحی داخلی کلاسیک
5 0
دکوراسیون کلاسیک هایی که انجام میدید خیلی هزینش از مدرن بیشتر میشه؟
مدیریت : تفاوت هزینه دکوراسیون کلاسیک با مدرن
1 0
سلام خیر . هزینه دکوراسیون کلاسیک و مدرن هر کدام بستگی به متراژ و متریال مورد پسند شما متفاوت خواهد بود. با یک بودجه ای معقول و با توجه به تخفیف های همکاری که ما برای شما لحاظ میکنیم دکوراسیون کلاسیک منزل شما به نحو احسنت انجام خواهد شد.
ابتکار : پتینه
1 0
به نظر بنده سبکی شاهکار هست خصوصا با پتینه کاری و و پرده های کلاسیک برای پنجره های کف تا سقف واقعا باشکوهه. در متراژ ۱۸۰ متر مناسب هست برای منزل جدید ما فکر میکنید؟
مدیریت : پاسخ
1 1
سلام بله . طراحی داخلی کلاسیک بسیار مجلل و خاص خواهد بود برای منزل شما . بابت صفر تا صد خدمات پتینه کاری هم در خدمتتون خواهیم بود.
آراد : دکوراسیون
1 0
با سلام طراحی و دکوراسیون منزل از چه رنج قیمتی شروع میشه و اینکه متراژ هم ۶۷۰هست
مدیریت : دکور کلاسیک منزل اراد
1 0
سلام بر شما . صفر تا صد طراحی دکوراسیون کلاسیک منزل بر اساس متر مربع از 100 هزار تومان شروع میشود و بر اساس متراژ، قیمت دکوراسیون کلاسیک متغیر است. در اسرع وقت بعد از درخواست شما برای بازدید رایگان، پیش فاکتور طراحی برای شما ارسال خواهد شد.
زهرا : دکوراسیون
1 0
مقاله عالی بود، واقعا سبک کلاسیک یکی از بهترین و زیباترین سبک های دکوراسیونه
مدیریت : دکوراسیون کلاسیک
0 0
بله دکوراسیون کلاسیک سبک خیلی زیبایی هست مخصوصا اگر منزل شما بالای 150 متر میباشد
مهدیس : دکوراسیون کلاسیک
1 0
بسیار کاربردی و مفید. ممنون
مدیریت : دکوراسیون کلاسیک
1 0
ممنون از همراهی شما
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات