طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا مدرن و کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 دی 1402 در ساعت 11 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 35 )

 طراحی ویلا مدرن و لاکچری با شرکت طراحی ویلا هیرادانا

طراحی ویلا (villa designطراحی باغ ویلا و طراحی باغچه ویلا به صورت فلت یا ویلا دوبلکس همه و همه در مجموع هنری است که تنها مهندسان خلاق و خوش قریحه توانایی انجام آن را دارند. هر طرح ویلا یک اثر هنری است که مطابق با خواست مشتری و اصول مهندسی بر اساس اصول طراحی ویلا خلق می‌شود. ساخت ویلا در شمال، ساخت ویلا در تهران، طراحی خانه باغ هرکدام قواعد، سبک‌ها و مصالح خاص خود را دارند. یک طراح حرفه‌ای میتواند حتی با یک طراحی ویلا مدرن کوچک مثلا طراحی باغ ویلا 1000 متری و محوطه سازی باغ شما را شگفت‌زده کند.

بنابراین شما میتوانید به کمک یک شرکت طراحی ویلا، باغ ویلا اطراف تهران خود را با تغییراتی در نمای ویلا، طراحی داخلی ویلا، روف گاردن و در نظر گرفتن یک پلان ویلا مدرن دوبلکس حرفه ای، به یک ویلای مدرن لاکچری تبدیل کنید. پس نکته مهم این است که باور کنید هر زمینی می‌تواند به ویلای رؤیایی شما تبدیل شود. زیرا برای یک طراح حرفه‌ای ابعاد زمین ویلا اهمیت چندانی ندارد. اگر سوال شما این است که هزینه طراحی ویلا چقدر است و میخواهید از قیمت طراحی ویلا بر اساس ضوابط طراحی ویلا آگاه شوید با هیرادانا با بیش از 10 سال تجربه کاری تا انتها همراه باشید.

Chamestan-modern-villa-design

طراحی ویلا لاکچری چیست؟

طراحی ویلا ترکیب اصول مهندسی با مشخصات ویلای رؤیایی شماست. گذران اوقات در ویلایی دنج و زیبا در میان باغی سرسبز آرزوی خیلی از افراد است. اما حتی کسانی که توانایی مالی و فرصت خرید ویلا دارند تصور می‌کنند ساخت ویلای ایده‌آل غیرممکن است و ارزش صرف هزینه و انرژی ندارد. در حالی که معماران حرفه‌ای به راحتی می‌توانند به تناسب هزینه مورد نظر مشتری طرحی مطابق سلیقه و خواست او طراحی کنند. بنابراین باید گفت برخلاف تصور عموم، موقعیت مکانی و متراژ زمین و یا حتی هزینه طراحی و ساخت ویلا به اندازه هنر و مهارت مهندس معمار آن اهمیت ندارد. یک شرکت طراحی ویلا و مهندسی حرفه‌ای و خلاق در هر شرایطی می‌تواند یک ویلای مدرن دوبلکس خلق کند.


(( چکیده ای از نمونه پروژه های شرکت طراحی ویلا هیرادانا ))

ویلا به طور کلی به مکانی اطلاق میشود که در آن انسان ها برای خارج شدن از روزمرگی ها و ارتباط هرچه بهتر خود با طبیعت برای کسب آسایش اقدام کنند. انسان ها غالبا در ویلا به امکاناتی بسیار فراتر از زندگی های آپارتمان نشینی امروزه دسترسی پیدا می کنند. کما اینکه متراژ عرصه های داخلی و خارجی ویلا بیشتر از خانه های شهری میباشد که این موضوع موجب می شود امکانات فراتری همچون فضاهای جمعی، سرانه ورزشی، سرانه فضای سبز و در نهایت رسیدن به یک محیط طبیعی و ایده آل فراهم آید و جمع آوری تمامی این موارد در کنار هم دغدغه یک شرکت طراحی ویلا میباشد.

فضاهای سبز و مسیر هایی با پوشش گیاهی یا به عبارت دیگر محوطه سازی ویلا اهمیت فراوانی در ساخت و طراحی ویلا دارند. طراحی ویلا به دلیل پتانسیل های فراوانی که دارد، نیازمند حداکثر خلاقیت و نوآوری میباشد. ارتباط انسان با طبیعت در ویلا به حداکثر ممکن میرسد، لذا عمدتا ویلاها در خارج از شهر و مناطق حاصل خیز و ییلاقی ساخته میشوند. فرهنگ ویلا نشینی سالیان اخیر درمیان بسیاری از مردم کشورمان رایج شده که تاثیرات روحی مطلوبی را در مردم ویلا نشین ایجاد نموده است.

Chamestan-villa-roofgarden-design

خدمات طراحی ویلا

طراحی ویلا متشکل از تمامی فضاهای محصور شده در زمین با هر متراژی میباشد که به طور کلی شامل محوطه ویلا، نما ویلا، طراحی داخلی ویلا و روف گاردن ویلا میباشد که به صورت زنجیره ای با یکدیگر در ارتباط هستند و میبایست به صورت یک مجموعه ی واحد در پروسه ی ویلا مورد بررسی قرار گیرند.

تعهد در طراحی ویلا و مشاوره اختصاصی طراحی ویلا

شرکت طراحی ویلای هیرادانا اعتقاد راسخ دارد یک طراحی ویلا زمانی به هدف نهایی خود خواهد رسید که با توجه به مسائل روان شناختی و پتانسیل های موجود در زمین به عنوان دو مولفه اصلی در پروسه ی طراحی ویلا به صورت خلاقانه و ایده آل اجرایی گردد و جهت تحقق این امر، به کارفرمایان خود تضمین میدهد و در خصوص مشاوره طراحی ویلا کاملا رایگان همراه آنهاست.

آنچه مشهود است جامعه ایرانی موضوع سبک طراحی معماری ویلا را در دو حالت ویلا کلاسیک و ویلا مدرن می شناسد. اما اگر به صورت آکادمیک و تخصصی به موضوع سبک شناسی در طراحی داخلی و یا سایر بخش ها نگاهی کنیم، ضوابط و استاندارد های فراوانی را پی خواهیم برد که به هر چه بهتر و خاص شدن طراحی ویلا و ساخت ویلا کمک شایانی خواهد کرد. همچنین یکی از تاثیرات بسیار مهم در طراحی ویلا اختصاصی توجیه اقتصادی است که می تواند در بر داشته باشد. یک طراحی ویلای قاعده مند، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای افراد به کاهش زمان و هزینه های بالاسری ویلا منجر خواهد شد که بسیار موضوع طراحی باغ ویلا اختصاصی را به آیتمی ارزشمندتر از آنچه فکر میکنیم تبدیل می کند.

پاسخ به سوال هزینه طراحی ویلا چقدر است؟ 09125754921

شرکت طراحی ویلا هیرادانا متخصص در طراحی و اجرای ویلا، طراحی همراه با ساخت ویلای کلاسیک و ویلای مدرن| نوآوری در بازسازی ویلا و محوطه سازی ویلا| خلاقیت در طراحی ویلا باغ| شگفتی در طراحی نما ویلا 

طراحی ویلا مدرن کوچک، طراحی ویلا مدرن دوبلکس، طراحی ویلا مدرن و کلاسیک، مشاوره ساخت ویلا به صورت تخصصی با بیش از یک دهه تجربه 

 کیفیت، ضمانت، صداقت )

 حسن انجام ما تمامی 600 پروژه هایی می باشد که طی بیش از 10 سال سابقه حرفه ای خود به اتمام رساندیم که به لطف پروردگار متعال و در پایان رضایت و خرسندی تمامی کارفرمایان را جلب نموده ایم.

از پروژه های طراحی ویلا کلاسیک و ویلا مدرن ما در بخش پروژه ها دیدن فرمایید.

Lavasan-minimal-villa-design

مزایای همکاری با شرکت طراحی ویلا هیرادانا چیست؟

  • طراحی خلاقانه و تخصصی ویلا در سبک های مدرن و کلاسیک همراه با کانسپت اولیه

شرکت طراحی ویلا و باغ هیرادانا با معماری و اجرای صد ها ویلا و باغ، در این زمینه، کارنامه درخشانی کسب کرده است. این شرکت با بهره گیری از آتلیه طراحی معماری توانمند و اکیپ های اجرایی متخصص، خاص ترین و شیک ترین ویلاها را متناسب با نیاز کارفرماهای محترم خود در تهران و خیلی از شهرهای کشور عزیزمان اجرا نموده است. پروسه ی انجام پروژه های هیرادانا در سبک های طراحی ویلا کلاسیک و طراحی ویلا مدرن کاملا در چهارچوب ضوابط و استاندارد های معماری و افزایش خلاقیت در راستای پویایی ویلای شما و متناسب با دغدغه ها و نیازمندی های مشتریان خود به ثمر می رسد و از همه مهمتر ماحصل فعالیت کارگروهی می باشد.

  • متوقف نشدن طراحی ویلا تا زمان رضایت کامل کارفرما 

بخاطر ارزش فراوانی که برای زمان و بودجه ی کارفرما قائل هستیم، اعتقاد راسخ داریم تا زمانی که به تمام نیازها و ویژگی هایی که کارفرما و تیم آتلیه طراحی هیرادانا مد نظرشان است، نرسیده ایم ممکن است یک پروژه چندین بار نیز تغییر پیدا کند. اما موضوع بسیار مهم این هست که بیش از 95 درصد پروژه های هیرادانا بخاطر کیفیت بالا در بخش مهندسی در همان طراحی معماری اول نهایی شده و وارد ساخت ویلا می شویم.

  • متریال مدرن و مصالح درجه یک با توجه به شرایط موجود در منطقه

یکی دیگر از مزایای طراحی ویلا و باغ با شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا، استفاده از متریال درجه یک در طراحی و ساخت ویلا است. این شرکت با استفاده از متریال مطابق با استانداردهای روز دنیا، بهترین پروژه ها را ارائه نموده است. پروژه ها و نمونه های اجرا شده توسط مجموعه طراحی ویلا هیرادانا در جای جای کشور، گواه این مدعا می باشند.

  • هزینه اجرایی پایین تر در عین بالا بودن کیفیت

هزینه های اجرایی ویلا در شرکت معماری هیرادانا، بسیار مقرون به صرفه می باشد، چون پیشنهادات طراحی سه بعدی ویلا در متریال و جزئیات، مبتنی بر افزایش پویایی و زیبایی فضا و کاهش هزینه های اجرایی می باشد. همینطور تمامی مراحل اجرایی بدون واسطه انجام شده و اکیپ های اجرایی مختص خود شرکت می باشند و بدون واسطه با شرکت در همکاری می باشند، که این امر باعث کاهش بسیاری از هزینه های بالاسری در پروژه میشود. از این رو طراحی و ساخت ویلا توسط شرکت معماری ویلا هیرادانا، میانگین تا 15 درصد هزینه کمتری برای کارفرما در پی خواهد داشت و این موضوع یک اصل کلیدی در قیمت طراحی ویلا می باشد.

  • اجرای معماری داخلی ویلا مطابق با بودجه شما

شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا برای فضای داخلی ویلای شما توانایی پیاده سازی سبک های مختلفی مانند دکوراسیون کلاسیک، دکوراسیون مدرن، سبک های تخصصی مانند سبک روستیک، مینیمال، آرت دکو و ... را دارد که بودجه شما را جویا شده و با توجه به میزان بودجه، معماری داخلی ویلا را اجرا می نماید.

  • اجرای پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن

شرکت طراحی ویلا باغ هیرادانا در طراحی و اجرای ویلا، تاریخ اتمام پروژه ویلا را کوتاه ترین زمان ممکن تعیین می کند. همچنین در قرارداد اجرا و طراحی ویلا توسط هیرادانا، جریمه دیرکرد برای تاخیر در تحویل پروژه ذکر شده است. زمان بندی ها کاملا در قرارداد مشخص و مکتوب میشود ضمن اینکه هیچ گونه محدودیتی در زمان وجود ندارد. بلکه گاهی سه شیفت کاری جهت تسریع فرایند پروژه، طبق شرایط کارفرما مشغول به کار ویلا خواهند شد.

Kangan-Villa-interior-design

مراحل طراحی ویلا توسط شرکت هیرادانا:

اگر می خواهید ویلای شما به صورت اصولی طراحی شده و نتایج رضایت بخشی را در پی داشته باشد، طراحی ویلای خود را به شرکت های معماری توانمند و معتبر بسپارید. مراحل طراحی داخلی ویلا توسط هیرادانا به صورت زیر است:

  • بازدید از ویلا، مشاوره، برداشت و رولوه
  • برآورد قیمت
  • عقد قرارداد
  • تهیه کانسپت و مطالعات فاز صفر و میدانی
  • ارائه پلان های معماری، سازه، مکانیک و برق
  • طراحی داخلی ویلا، طراحی نما ویلا، طراحی محوطه ویلا، مشاعات، طراحی روف گاردن و ارائه نقشه های سه بعدی به صورت فول اچ دی و فول فرنیش
  • برگزاری جلسه حضوری جهت بررسی طرح های سه بعدی
  • آماده سازی نقشه های فاز دو و ارائه ی جزئیات و دیتیل های اجرا

قدم به قدم همراه هیرادانا تا رسیدن به ویلای رویایی تان

برای دستیابی به ویلای شیک و رویایی تان، شرکت طراحی ویلا هیرادانا همراه شما است. این گروه ابتدا از محل پروژه بازدید کرده و طی یک قرار حضوری نمونه پروژه های طراحی و اجرا شده قبلی را به شما ارائه می دهد. سپس شما با توجه به نیازها و شرایط خود، سبک مورد نظر و نیازهای خود را مطرح خواهید نمود. شما می توانید، مشخصات ویلای رویایی خود را به هیرادانا توضیح داده و تیم آتلیه طراحی ویلا منطبق با نیازهای شما و فراخور پروژه پروسه ی طراحی ویلا را پیش میبرد.

خلاقیت در طراحی هوشمندانه و جدیدترین نوآوری ها را از هیرادانا بخواهید

 قیمت طراحی ویلا توسط شرکت معماری هیرادانا چقدر است؟

قیمت تمام شده طراحی ویلا و باغ به عوامل بسیاری وابسته بوده و مجموعه ای از هزینه های مربوط به بخش های زیر است:

  • طراحی نقشه معماری ویلا و باغ
  • طراحی نقشه های سازه، برق و مکانیک ویلا
  • طراحی سه بعدی ویلا و باغ
  • طراحی نما ویلا
  • طراحی دکوراسیون داخلی ویلا
  • محوطه سازی ویلا و باغ
  • روف گاردن ویلا
  • طراحی استخر، آلاچیق و آبنما ویلا
  • دیتیل های اجرایی و نقشه های فاز 2
  • شیت های معماری و پرزانته پروژه 

Facade-design-of-Erbil-villa

صفر تا صد دانستنی های طراحی ویلا

طراحی ویلا به منظور ایجاد جذابیت بصری در ویلا و در عین حال فراهم نمودن فضایی کاربردی برای ساکنان و مهمانان انجام می شود. امروزه با پیشرفت شهرنشینی و معماری، شاهد طراحی و اجرای ایده های خلاقانه و شیک در ویلاها هستیم. همه افراد دوست دارند از فضای پر تلاطم شهری فاصله گرفته و در ویلاهای شخصی خود چند روزی را به استراحت بپردازند. از این رو طراحی ویلا و باغ، باید منجر به ایجاد فضایی آرام و رویایی برای ساکنین شود.

6 قدم مهم در طراحی باغ ویلا و طراحی خانه باغ

1- رؤیای خودتان را بسازید.

اولین گام در طراحی ویلا باغ ترسیم رؤیای شماست. از همان ابتدا باید مشخص کنید هدف شما از ساخت خانه باغ چیست. مکانی برای استراحت، مکانی برای برپایی مهمانی، باغبانی در یک فضای خصوصی، ورزش و شنا در هوای پاک، گذران دوران بازنشستگی و یا حتی کسب درآمد هر کدام می‌توانند هدف ساخت ویلا باشند.

2- تحقیق کنید.

پیش از خرید زمین در مورد مسائل مختلف اعم از شرایط خاک، آب و هوا، امکانات موجود، قوانین صدور مجوز ساخت ویلا و ضوابط طراحی ویلا و ... در محل مورد نظر خود تحقیق کنید.

3- به دنبال معمار حرفه‌ای باشید.

در طراحی باغ ویلا ایده‌پردازی و اجرای ویلا بر مبنای اصول مهندسی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین برای انتخاب معمار پروژه خود وسواس به خرج دهید.

4- محدوده بودجه تعیین کنید.

کمبود بودجه و توقف کار یکی از مشکلات رایج در حوزه ساخت و ساز ویلا است. پس در مقایسه بودجه خود با برآورد هزینه ساخت ویلا واقع‌بین باشید.

5- بر حسب نیاز خود هزینه کنید.

در هنگام طراحی ویلا لاکچری علایق و نیازهای خود را کاملاً شفاف مطرح کنید. طراحی پلان ویلا، طراحی حیاط ویلا، محوطه سازی ویلا، محوطه سازی باغ و کلیه امکانات و تجهیزات را بر مبنای نیاز خود انتخاب کنید.

6- به طور دائم با مهندسین پروژه در ارتباط باشید.

تمامی مراحل ساخت ویلا از طراحی گرفته تا اخذ مجوز ویلاسازی و عملیات اجرایی باید کاملاً تحت‌نظر کارفرما صورت گیرد. مهندسین پروژه موظفند گزارش پیشرفت یا گزارش مشکلات احتمالی در طول کار را به کارفرما ارائه دهند.

در هیرادانا، با تکیه بر تجربه و تخصص خلاقانه تیم ما، طراحی ویلاهای مدرن و لاکچری با کمترین قیمت را به شما ارائه می‌دهیم. با بهره‌گیری از آخرین روش‌های معماری و استفاده از مصالح با کیفیت بالا، ویلاهایی را طراحی می‌کنیم که علاوه بر زیبایی و شکوه، تمامی نیازهای شما را در نظر می‌گیرند. از داخلی تا خارجی، همه جزئیات را با دقت برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بهترین تجربه را برای شما فراهم کنیم. با ما همراه شوید و ویلایی را با طراحی منحصر به فرد و استثنایی خودتان ایجاد کنید.

سبک های طراحی ویلا:

طراحی ویلا در سبک های گوناگونی انجام می شود. پیاده سازی سبک مناسب به سلیقه شما وابسته بوده و هیچ گونه محدودیتی در زمینه ویلا وجود ندارد. گرچه سه مورد بسیار مهم ( اقلیم – فرهنگ – موقعیت زمین ویلا ) میتواند بسیار تاثیر گزار باشد. در زیر سبک های مختلف معماری داخلی ویلا را با هم بررسی خواهیم نمود.

طراحی ویلا مدرن

این سبک یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در طراحی نما و طراحی داخلی ویلا می باشد. این سبک در اوج سادگی طراحی میشود و اولویت طراح عملکرد تمام اجزا است. در این سبک فرم پیرو عملکرد می باشد. در طراحی پلان ویلا های مدرن طراح از آزادی و ابتکار عمل بیشتری برخوردار می باشد و به همین خاطر ویلاهای طراحی شده به سبک مدرن فضاهای بدون استفاده و پرت به طور چشمگیری کاهش می یابد.

ویلاهای طراحی شده به این سبک دارای پنجره های بزرگ می باشد و طبیعتاً نور طبیعی مطلوبی دریافت می کند.

در حقیقت یک ویلای طراحی شده به سبک مدرن حاصل تعادل میان طراحی و بهره وری عملکردی با ظاهری زیبا می باشد.

در طراحی نمای ویلاهای مدرن نیز هدف اصلی طراحی یکپارچه ارزش های زیبایی شناسی و پرهیز از ساختار غیر ضروری است.

در طراحی و معماری ویلا مدرن از روش های نوین معماری استفاده می شود. در این سبک از طراحی ویلا، از متریال و مصالح جدید استفاده می گردد. پنجره های بلند قدی برای بهره گیری از نور طبیعی خورشید و ویو و چشم انداز به سمت محوطه باز و یا استخر از مشخصه های ویلا مدرن است.

در سبک مدرن، خطوط معماری ویلا اعم از دیوارها و یا المان ها، صاف و بدون انحنا بوده و کاملا بر نظم و جنبه های زیبایی شناختی تاکید دارند. در معماری و دکوراسیون مدرن، انتخاب های بی پایانی برای نحوه طراحی وجود داشته و امکان پیاده سازی مدل های بدیع و مبتکرانه وجود دارد. از نظر انتخاب رنگ نیز دست شما باز است، اما رنگ های خنثی در سبک مدرن، جلوه خاص و منحصر به فردی را ایجاد می کنند. 

modern-villa-design

طراحی ویلا کلاسیک

از ویژگی های بارز طراحی داخلی کلاسیک می‌توان به استفاده از ستون‌ های بلند، سرستون های زیبا، طاق های بلند، قوس هایی با ظاهر شکیل و زیبا و تزیینات ظریف و پیچیده و غیره اشاره کرد.

در طراحی ویلا کلاسیک تمام اجزا در تقارن و نظم هستند و می توان در تمام قسمت ها تعادل را مشاهده کرد. مبلمان، فرش ها، تابلو ها و حتی طرح ها و نقش و نگارهای دیوار و سقف در تعادل و توازن هستند.

در طراحی این سبک از ویلا اغلب از زاویه های تیز پرهیز شده و تا حد امکان از خطوط منحنی استفاده می شود.

این سبک به استفاده از رنگ های غنی و سنگین معروف است. در این سبک از طراحی ویلا نسبت به طراحی ویلاهای مدرن شما گزینه های کمتری برای انتخاب رنگ دارید.

از رنگ های پرکاربرد در این سبک میتوان به رنگ طلایی قهوه ای آبی کرم شیری و … اشاره کرد.

چوب یکی از متریال های پرکاربرد در سبک کلاسیک می باشد و اغلب برای کابینت آشپزخانه ویلاهای این سبک از کابینت تمام چوب و یا طرح چوب استفاده می شود.

در طراحی نمای مدرن ویلا های سبک کلاسیک اغلب از سنگ استفاده می شود.

طراحی ویلا کلاسیک مبتنی بر معماری سنتی و نقش و نگارهای مجلل می باشد. در این سبک از طراحی، از ستون های بلند در طراحی نما کلاسیک استفاده می شود که شکوه و ابهت خاصی را به ویلا می بخشند. سنگ پرکاربردترین متریال مورد استفاده در این سبک است و نمای ویلا به شکل نما رومی طراحی می گردد. سقف های بلند نیز به شکوه و جلال طراحی ویلا کلاسیک اضافه می کند. دکوراسیون داخلی ویلای کلاسیک نیز با المان های کلاسیک و پر نقش و نگار و لوسترهای کلاسیک زیبا تکمیل می گردد. 

classic-villa-design

طراحی ویلا به سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک سبکی محبوب و پرطرفدار در طراحی ویلا می باشد. این سبک برای افرادی که نه به ویلاهای مدرن که در اوج سادگی طراحی می شود علاقه مند هستند و نه ویلاهای کلاسیک با طرح های پیچیده و شلوغ را دوست دارند مناسب می باشد.

در اصل این سبک طرحی میان دکوراسیون کلاسیک و مدرن میباشد. اگر بخواهیم این سبک را در یک جمله تعریف کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که این سبک  پوسته ای کلاسیک بر روی امکانات سبک مدرن می باشد.

در این سبک از آینه های بزرگ، چوب، فلز، سنگ، شیشه، فولاد و غیره استفاده می شود مبلمان باشکوه مخمری نیز در این سبک بسیار پرکاربرد می باشد. در طراحی ویلا های سبک نئوکلاسیک از تناسبات هندسی کلاسیک در کنار عملکرد گرایی سبک مدرن استفاده می شود.

در این سبک، از نقش و نگارهای سبک کلاسیک کاسته و کمی چاشنی مدرنیته به آن اضافه می نماییم. نئوکلاسیک برگرفته از معماری یونان و روم باستان در قرن هجدهم است. در مجموع این سبک دارای نمای ساده تری نسبت به سبک کلاسیک بوده و ستون ها دارای نقش و نگار خیلی کمتری هستند. در این سبک از سنگ و آجر برای طراحی نما ویلا بهره گرفته می شود. میتوان از طراحی ویلا و باغ به سبک نئوکلاسیک، پروژه های فاخر و مجللی را خلق کرد.

neoclassic-villa-design

طراحی ویلا مینیمال

طراحی مینیمال ویلا، یکی دیگر از سبک های محبوب طراحی ویلا در جوامع مدرنیته است. در سبک مینیمال از کمترین المان ها در طراحی استفاده می شود و به طور کلی تاکید این سبک بر سادگی است. در این سبک نیز از شیشه های بلند و خطوط صاف و بدون جزئیات استفاده می شود. المان های داخلی مینیمال و ساده نیز زیبایی خاصی را در این ویلاها ایجاد می کنند. ویلاهای مینیمال مثال بارز این ضرب المثل هستند که زیبایی در سادگی است. 

Minimal-villa-design

طراحی ویلا روستیک

معنی لغوی کلمه روستیک، روستا است. این سبک دکوراسیون، سبکی روستایی است که تاکید بر طبیعی بودن المان ها در آن وجود دارد. عناصری مانند سنگ های طبیعی و چوب، اعضای جدای ناپذیر سبک روستیک هستند. ویلاهای روستیک به نوعی الهام گرفته از طبیعت هستند و زندگی ساده روستایی را به تصویر می کشند. به طور معمول، در طراحی داخلی ویلای روستیک به جای کاغذ دیواری و رنگ از المان هایی مانند سنگ و چوب و مصالح بومی استفاده می گردد که حس یکی شدن با فضای پیرامون و طبیعت به مخاطب القا شود. 

Rustic-villa-design

طراحی ویلا سنتی ایرانی

معماری سنتی ایرانی یکی از معماری های شاخص در دنیا است. با این سبک از طراحی ویلا، حس خانه باغ های قدیمی ایرانی را خواهید داشت. سبک سنتی مورد علاقه بسیاری از افراد بوده و حس نوستالژی و گرما و صمیمیت خانه های قدیمی ایرانی را در آن ها به وجود می آورد. عنصر اصلی در طراحی این نوع از ویلاها، آجر بوده و می توان با شیشه های رنگی کوچک پنجره ها را دیزاین کرد. برای داخل ویلا نیز از عناصر سنتی ایرانی مانند کاشی کاری ها و آینه کاری های سنتی می توان بهره گرفت.

طراحی ویلا تلفیقی

ویلاهای تلفیقی، ویلاهایی هستند که با تلفیق چند سبک گفته شده در بالا ساخته می شوند. این ویلاها برای افرادی که ویلاهای کلاسیک را پسندیده، ولی علاقه مند به داشتن امکانات مدرن و نوین هستند، مناسب می باشند. شما می توانید، بخشی از ویلا را به روش سنتی دیزاین کرده و در کنار شومینه چوبی خود استراحت کنید. یا بخش دیگر را به استخرهای مدرن و شیک اختصاص دهید. به طور کلی ادغام طراحی ویلا کلاسیک و مدرن را کنار هم هوشمندانه خواهید داشت.

Integrated-villa-design

به طور کلی ویلاها دارای انواع سبک های مدرن و کلاسیک است. ویلاها به شکل های گوناگونی همچون ویلای دوبلکس، تریبلکس، فلت و … طراحی می‌ شود، این فرم ها  با استفاده از کانسپت های مختلف طراحی شده اند.

یکی از مباحث مهم در طراحی  و بازسازی ساختمان ویلا محوطه سازی می باشد که این موضوع با توجه به سبک انتخابی شما برای طراحی داخلی ویلا انجام می گیرد به عنوان مثال اگر طراحی دکوراسیون داخلی ویلای شما به سبک مدرن باشد محوطه سازی نیز به این سبک انجام می گیرد.

یکی از نکات مهم در طراحی و بازسازی ویلا که باید مورد توجه قرار گیرد آشنایی با محیط و شرایط اقلیمی مانند جهت بافت تابش نور خورشید بافت منطقه‌ای و نیاز کارفرما می‌ باشد که به این موارد به اصطلاح مطالعات فاز صفر می گوییم و ایده اولیه طراحی پروژه در این مرحله انجام می گیرد.

Modern-and-stylish-villa-design

انواع ویلا های رایج و متداول

 به طور کلی ویلاها از نظر شکل ظاهری به سه نوع زیر دسته بندی می شوند:

ویلا فلت

ویلای فلت، ویلایی است که هم سطح با زمین بوده و در یک طبقه ساخته شده است. این ویلاها معمولا دارای متراژهای 60 تا 180 متر می باشند. ویلاهای قدیمی اکثرا به صورت فلت بودند، اما امروزه با بالا رفتن قیمت زمین، طراحی و اجرای ویلا مدرن یا کلاسیک اغلب به صورت دوبلکس و تریبلکس انجام می شود. با این وجود طراحی ویلا مدرن برای بناهای فلت میتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، اگر خلاقانه در آن ایده پردازی کرد.

ویلا دوبلکس

ویلاهای دوبلکس دارای دو طبقه هستند. این ویلاها به طور معمول دارای اتاق خواب ها و سرویس های بهداشتی مجزا در طبقه بالاتر می باشند. در حال حاضر بیشترین ویلاهایی که در مناطق تفریحی مانند شمال کشور ساخته می شوند، از این دسته هستند. برای طراحی ویلا کلاسیک مخصوصا با زیر بنای بالای 300 متر میتوان بسیار با شکوه با طاق های زیبا خلق کرد. همچنین طراحی ویلا مدرن نیز به صورت دوبلکس یا بازی با اختلاف ارتفاع در تعامل فضاهای عمومی و طبیعت اطراف میتواند عمارت های ویلایی بسیار هیجان انگیزی را ایجاد کند.

ویلا تریبلکس

ویلا تریبلکس به صورت سه طبقه ساخته می شود و در هر طبقه، بخش های مختلفی از ریز فضاهای ویلا قرار دارند. ارتباط بین طبقات به کمک پله های زیبا از سالن نشیمن ویلا انجام می شود و گاها از بالابر نیز استفاده میگردد. طبقات دو و سوم نیز می توانند، شامل اتاق خواب ها، کتابخانه، سالن های نشیمن یا فضاهای بازی و غیره باشند. 

Triplex-villa-design

اصول طراحی ویلا

طراحی ویلا و باغ دارای فوت و فن ها و اصول خاص خودش است. توجه به رنگ، بافت، المان ها و بسیاری از فاکتورهای دیگر در طراحی اصولی ضروری است. فاکتور رنگ، مسئله بسیار مهمی است که در طراحی و اجرای ویلا توسط افراد مبتدی معمولا نادیده گرفته می شود. انتخاب های رنگی گوناگونی وجود دارد. اما برای ایجاد جذابیت بصری بهتر است، از رنگ های مکمل یکدیگر استفاد شود.

برای طراحی اصولی باید به موقعیت قرار گیری پنجره ها در ویلا دقت کنید. پنجره ها باید دارای شیشه های شفاف بوده و مناظر بیرون را نمایان کنند. از طرفی پنجره ها تامین کننده نور طبیعی در داخل ویلا هستند، پس محل آن ها باید به درستی انتخاب شود.

طراحی حداقل یک اتاق خواب با توجه به فضای داخلی ویلا ضروری است. پس باید در فضایی مناسب و دارای ویو و چشم انداز محوطه بیرونی باشد. طراحی آشپزخانه نیز بهتر است به صورت جزیره با کابینت ها و عناصر هماهنگ با سبک ویلا انجام گیرد.

باید و نبایدها در طراحی ویلا و ساخت باغ ویلا

برای طراحی ویلا به صورت اصولی نیاز است که تمامی فضاها به دقت معماری شوند. محوطه باز و فضای سبز ویلا، باید کاملا تفکیک شده و راه های ارتباطی مجزا از باغچه برای باغ ویلا طراحی گردد. برای داشتن محیطی دلباز بهتر است، پنجره ها به صورت قدی در نظر گرفته شوند. بلندتر در نظر گرفتن سقف نیز گزینه ای عالی برای بزرگ و فراخ دیده شدن محیط داخلی ویلا است.

ویلا باید دارای اسکلت فلزی و یا بتنی مناسب بوده و کاملا ضد زلزله و مهندسی ساز باشد. بهتر است، با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای منطقه از مصالح مناسب استفاده گردد. به طور مثال ویلاهایی که در جنگل های بکر ساخته می شوند، اگر دارای سبک طبیعی و یا روستیک باشند، کاملا با فضا و محیط هماهنگ می شوند. 

Duplex-villa-design

نکات مهم در طراحی و ساخت ویلا

نورپردازی ویلا

نورپردازی ویلا باغ شامل نورپردازی محوطه، نورپردازی فضای سبز، نورپردازی نما، نورپردازی ورودی باغ ویلا و نورپردازی فضای داخلی ویلا می باشد. استفاده از نورهای موضعی و تاکیدی با رنگ های گرم مانند آفتابی در طراحی ویلا و باغ جذابیت بصری فوق العاده ای در طول شب فراهم می کند. بهتر است بدانید، درجه های مختلف تابش نور و پخش نور به پایین و یا بالا، تاثیر متفاوتی در بیننده ایجاد می نمایند.

کف سازی ویلا

کف سازی ویلا باغ با متریال های مختلفی قابل انجام است. یکی از ارزان ترین روش ها، استفاده از شن و سنگ های دانه ریز تا متوسط است. دومین روش کف سازی، استفاده از کف های بتنی با نقش و نگارهای مختلف است. روش بعدی، چیدمانی از آجرهای سفالی زیبا در کنار هم می باشد. همچنین پروفیل چوب نیز روش دیگر کف سازی در ویلا مدرن است.

طراحی و ساخت استخر ویلا کلاسیک و مدرن

یکی از مهم ترین اقدامات در طراحی ویلا و باغ، ساخت استخر است.  استخر باید از نظر محل قرارگیری، شکل و ابعاد، با ساختمان ویلا سازگاری داشته باشد. بعد از طراحی استخر، نوبت به خاک برداری و سپس آرماتور بندی می رسد. اجرای تاسیسات استخر و دیواره های بتنی و آب بندی دیواره ها نیز مراحل دیگر ساخت استخر می باشند.

Special-villa-design

سیستم های گرمایشی و سرمایشی ویلا

انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، به لوکیشن ویلا و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی آن وابسته است. به طور کلی سیستم های گرمایشی ویلاها شامل گرمایش از کف، گرمایش مرکزی، رادیاتور و شومینه می باشند. سیستم های سرمایشی نیز شامل کولر گازی، کولر آبی، فن کوئل و چیلر هستند. بسیار حائز اهمیت هست در طراحی باغ ویلا کلاسیک یا طراحی ویلا مدرن، سیستم های مکانیکی در دل فضاها مخفی بماند که باعث برهم زدن فضاها از بابت معماری نشود.  

شرایط جغرافیایی در طراحی و اجرای ویلا

شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه ای که ویلا در آن قرار دارد از مهمترین مسایل در تعیین کردن مصالحی است که باید در ساخت ویلا استفاده شود. به طور مثال شیروانی کردن سقف و عایق بندی رطوبتی از حیاتی ترین موارد برای ساخت ویلا در مناطق بارانی است همچنین در مناطق بادخیز لازم به اجرای بادگیر در ساخت خانه ویلایی است.

گاهی اوقات افراد ترجیح میدهند به جای خرید یک ویلا در منطقه ای یک قطعه زمین ویلایی خریداری کنند و مطابق با سلیقه و میل شخصی خود اقدام به ساخت و طراحی ویلا کنند تا به این نحو هم در بحث کیفیت و هم در بحث قیمت استفاده بهینه را داشته باشند.

یک دغدغه اساسی که برای افرادی که تمایل به ساخت و ساز ویلا در مناطق شمالی ایران را دارند عدم آشنایی به محیط و کافی نبودن اطلاعات در این زمینه است  و سوالی که در اینجا برای این اشخاص به وجود می آید این است که طرح و نمای ویلا چه مشخصاتی داشته باشد و یا در چه شهری بهتر است اقدام به ساخت ویلا کنند و حتی این موضوع مطرح میشود که چگونه میتوتنند به روند ساخت پروژه ی خود نظارت داشته باشند و از چه مصالح و متریال هایی در طراحی محوطه ویلا و نمای ساختمان ویلا استفاده کنند تا در کنار مقرون به صرفه بودن هزینه ها کیفیت و زیبایی کار حفظ شود.

Villa-area-design

ساخت ویلا در مناطق شمالی ایران به دلیل وجود آب و هوایی دلچسب به همراه داشتن مناظری زیبا که گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند از جمله شهرهایی است که ویلا سازی را در خود رواج داده است.

ویلا سازی در شمال ایران در ظاهر کاری بسیار ساده میباشد اما در مرحله ی اجرا دارای پیچیدگی ها و جزئیات زیادی است که نیازمند توجه بسیاری است تا مشکلی در ساخت و ساز ایجاد نشود. برای اجرای ویلا در شمال نیاز به نقشه های معماری سازه و تاسیساتی نیاز است که قاعدتا تهیه ی نقشه معماری ویلا گام اول در جهت طراحی ویلا شیک خواهد بود که کیفیت و نحوه آن در همه ی مراحل بعدی تاثیر گذار است.

در بحث ویلا سازی و طراحی نما ویلا باید به جهت تابش آفتاب و وزش باد و همچنین قرار گیری ویلا در زمین و بسیاری موارد دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

نکات مهم در بازسازی ویلای قدیمی

ویلاها معمولا بعد از ده تا پانزده سال نیاز به بازسازی پیدا می کنند. اگر قصد بازسازی ویلا به صورت اساسی دارید، حتما این کار را به شرکت های طراحی ویلا و بازسازی ویلا بسپارید. نوسازی نمای ویلای قدیمی با پولیش زدن نمای سنگی و آجری و یا نصب نماهایی از متریال های جدید انجام می گیرد. برای تغییر نقشه داخلی ویلا، نیاز به گرفتن مجوز از شهرداری دارید. تغییر نقشه شامل اضافه کردن و یا حذف کردن دیوار، اضافه کردن طبقه و ساخت پله می باشد.

با عوض کردن کفپوش ها، تغییر کابینت ها، تعویض درب ها، رنگ آمیزی و یا کاغذ دیواری کردن دیوارها نیز می توانید، دستی به سر و گوش ویلا بکشید. بازسازی محوطه بیرونی ویلا نیز تاثیر شگرفی در نوسازی ویلای شما خواهد داشت. بعد از بازسازی محوطه، نورپردازی اصولی محوطه را از یاد نبرید که با توجه به سبک کلاسیک و مدرن متفاوت هست.

Mohammadshahr-villa-design

طراحی پلان ویلا

طراحی پلان ویلا باید کاملاً مطابق با سبک زندگی مورد نظر کارفرما انجام شود. اجزای طراحی پلان باغ ویلا را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد:

فضاهای اصلی: آشپزخانه، اتاق‌ها، نشیمن، پذیرایی، سرویس بهداشتی

فضاهای تفریحی: استخر، اتاق ورزشی، اتاق بازی

فضاهای خدماتی: تأسیسات، انباری، پشت بام

نکته مهم این است که طرح ویلا باید کاملاً مطابق با انتظارات شما طراحی شود. به عنوان نمونه اگر هدف شما از ساخت ویلا ایجاد مکانی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است وجود چندین اتاق مستر باید در اولویت قرار گیرد. اما اگر به دنبال مکانی اختصاصی برای تفریحات شخصی خود هستید وجود استخر خصوصی، اتاق ورزشی یا اتاق بازی اهمیت بیشتری دارد.

عملکرد ریز فضاها در طراحی پلان چیست؟

پلان ویلا به فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، نشیمن، ناهار خوری، حمام و سرویس بهداشتی تقسیم بندی می گردد. به عنوان یک اصل کلی، مساحت آشپزخانه باید حداقل 10 درصد از متراژ ویلا را داشته باشد. به طور مثال اگر ویلا 150 متر مربع است، آشپزخانه باید حداقل 15 متر باشد. مساحت اتاق خواب نیز باید به اندازه ای باشد که قابلیت جایگذاری تخت خواب در آن فراهم بوده و مجهز به کمد دیواری باشد.

تعداد حمام ها و سرویس های بهداشتی با توجه به مساحت ویلا می تواند انتخاب شود. به طور مثال در طراحی ویلا دوبلکس لوکس در هر طبقه به طور حتم باید حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شود. راهرو های منتهی به اتاق خواب و راهرو های ورودی نیز به عنوان ریز فضاها در ویلا اهمیت داشته و با توجه به پلان باید طراحی معماری شوند. 

Facade-design-of-Lavasan-Villa

ارتباط بین محوطه سازی ویلا با طراحی نما و طراحی داخلی ویلا

هر چقدر ویلا، عالی طراحی شده باشد، بدون طراحی اصولی محوطه، ناقص به نظر خواهد رسید. طراحی محوطه ویلا برخلاف چیزی که عموم انتظارش را دارند، کاری تخصصی است که باید توسط معماران انجام گردد. سبک محوطه سازی باغ ویلا باید با طراحی نما و طراحی داخلی ویلا متناسب باشد. یکپارچگی عناصر استفاده شده در محوطه سازی و همچنین سازگاری بافت و حتی نوع گیاهان با سبک ویلا، زیبایی بیشتری به فضا خواهد بخشید. به طور مثال در ویلا کلاسیک از آب نماها و چراغ های کلاسیک در محوطه سازی استفاده می شود.

در ویلاهای مدرن نیز می توان از پروفیل های مدرن چوبی به همراه چمن در محوطه استفاده کرد. به کارگیری چراغ های دفنی در کنار مسیرهای رفت و آمد، زیبایی خاصی به محوطه بیرونی ویلا مدرن خواهد بخشید.

Villa-pool-design

طراحی باغ ویلا در زمین شیب دار چگونه است؟

طراحی و اجرای ویلا در سطح شیب دار، نیازمند رعایت اصول مهندسی و استحکام سازه است. باغ ویلا در این مناطق باید با فونداسیون مقاوم بنا شود و مصالح به کار رفته، باید دارای مقاومت فیزیکی بالایی باشند. طراحی باغ ویلا در سطوح شیب دار، چالش برانگیز به نظر می رسد، اما نقشه برداری اصولی و رعایت پیکربندی در فونداسیون می تواند این نقطه ضعف را تبدیل به نقطه قوت کند و با یک طراحی معماری و نقشه های مهندسی دقیق به یک ویلا پویا و جذاب دست پیدا کرد.

ضوابط و استانداردهای طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا به صورت اصولی احتیاج به رعایت استانداردها و ضوابط مهم زیر دارد:

  • اندازه گیری مساحت زمین باغ
  • طراحی محل قرار گیری بنا در باغ ویلا
  • توجه به تابش نور خورشید در ساعات مختلف روز در طراحی باغچه
  • اجرای ساختمان و نما، محوطه سازی، اجرای استخر و ...
  • طراحی مسیرهای ورودی و کف سازی باغ ویلا
  • پیاده سازی نورپردازی متنوع در قسمت های مختلف باغ

Luxury-villa-design

هزینه ساخت ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا چقدر است؟

هزینه ساخت ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به مساحت زمین ویلا و متراژ زیربنا تعیین می گردد. به طور کلی اگر شما خودتان تصمیم به ساخت ویلا بگیرید، باید هزینه های بالاتری را متقبل شوید. اما اگر کار را به یک شرکت طراحی ویلا بسپارید، هزینه ها به صرفه تر خواهند بود. شرکت ها عموما با توجه به حجم پروژه و لوکیشن ویلا و سبک ویلا بین 20 تا 25 درصد کل هزینه را دریافت می کنند. اما با توجه به این که شرکت های طراحی با نوع مصالح و متریال ها آشنایی دارند، آن ها را با قیمت مناسب تهیه می نمایند. در نتیجه هزینه پرداختی شما در نهایت کمتر بوده و در عین حال کیفیت ساخت بالاتری را شاهد خواهید بود. ویلای کلاسیک و ویلای مدرن طبیعتا بخاطر ضوابط و اصول مهندسی که دارند، هزینه های متفاوت به خود را دارا می باشند.

چه عواملی بر هزینه های ساخت و طراحی ویلا و باغ موثر هستند؟

هزینه ساخت ویلا در درجه اول به موقعیت مکانی ویلا بستگی دارد. منطقه و لوکیشن ویلا و موانع موجود بر سر راه ساخت و ساز در هزینه ساخت موثر هستند. به طور مثال ویلایی که در جنگل و یا در شیب زیاد ساخته می شود، به طور حتم هزینه های بالاتری در پی خواهد داشت. هزینه ویلاهای ساخته شده در روستا و مناطق بکر نیز بالاتر است، زیرا شما باید هزینه های مازادی چون راه سازی و جاده سازی را متقبل شوید.

مصالح استفاده شده در ویلا نیز در هزینه های نهایی طراحی و اجرای ویلا نقش بنیادی دارند. به طور مثال استفاده از مصالح باکیفیتی چون سنگ مرمر و گرانیت درجه یک، قیمت نهایی را بالاتر خواهد برد. به طور کلی برای برآورد هزینه ساخت ویلا، مساحت زیربنا ملاک قرار داده می شود. هر چقدر ویلا بزرگتر باشد، به طبع هزینه ساخت بالاتری خواهد داشت. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نیز، بسته به این که از عناصر ساده استفاده شده باشد و یا لاکچری، متفاوت است.

Modern-duplex-villa-design

ویلا دوبلکس در طراحی ویلا مدرن

حذف جزئیات غیرضروری و تزئینات مجلل، استفاده بهینه از فضا، بهره‌گیری از بیشترین میزان نور طبیعی و ایجاد ترکیب چشم‌نوازی از رنگ ها مهمترین مشخصات طراحی سبک مدرن هستند. گرچه طراحی ویلای مدرن فلت یا یک طبقه نیز وجود دارد اما طراحی ویلا مدرن دوبلکس رایج‌تر است. به خصوص آنکه بسیاری از افراد به دنبال طراحی ویلا کوچک هستند. 

طراحی ویلا کوچک (از طراحی باغ ویلا 500 متری تا طراحی باغ ویلا 1000 متری)

طراحی ویلا کوچک اوج هنر یک معمار است. معماری که بتواند در یک فضای محدود یک ویلای دوبلکس مدرن طراحی کند، بهترین گزینه برای طراحی است. زیرا طراح ویلا مدرن کوچک به خوبی ارزش تمام فضاهای موجود را درک کرده و طرحی با بالاترین کارایی و زیبایی را ارائه می‌کند.

خرید ویلا در شمال یا ساخت ویلا؟

پاسخ به این سؤال کاملاً به خصوصیات شخصی، شرایط زندگی و اهداف شما بستگی دارد. اگر هدف شما داشتن یک ویلای شخصی در شمال است؛ با فرایند ساخت و ساز آشنایی دارید و بودجه کافی در اختیار دارید در طراحی ویلا باغ و ساخت آن تردید نکنید. اما اگر بودجه محدودی دارید یا هدف شما سرمایه‌گذاری است خرید ویلا انتخاب بهتری است.

5 نکته در ساخت ویلا ارزان با رعایت ضوابط طراحی ویلا

- با خرید زمین کوچک در بودجه خود صرفه‌جویی کنید.

- در پرداخت هزینه طراح و مهندس معمار صرفه جویی نکنید.

- در طراحی پلان ویلا به ضروریات اکتفا کنید.

- از خرید تجهیزات زینتی صرف نظر کنید.

- طراحی باغچه ویلا و طراحی حیات ویلا را به بعد موکول کنید.

محوطه سازی ویلا با آبنما، آلاچیق و ...

محوطه سازی ویلا یا به عبارت بهتر محوطه سازی باغ ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد. اساساً مهمترین وجه تمایز خانه و ویلا وجود همین حیاط، باغ یا باغچه است. از این رو طراحی حیاط ویلا نقش مهمی در ایجاد هویت ویلا دارد. نکته مهم در محوطه سازی باغ ویلا تقسیم فضای موجود به فضاهای کاربردی، زینتی و تفریحی است. مسیرهای پیاده، مسیر سواره و پارکینگ، آلاچیق و جداره‌های اطراف از جمله فضاهای کاربردی باغ هستند. طراحی فضای سبز، آبنما و نورپردازی باغ با هدف زیباسازی انجام می‌شود. استخر و زمین بازی نیز فضاهای تفریحی باغ محسوب می‌شوند.

 اهمیت طراحی ویلا در ارتقای کیفیت زندگی چیست؟

طراحی ویلا باغ توسط افراد متخصص با استانداردهای زیبایی شناختی انجام شده و باعث بالا رفتن کیفیت زندگی می شود. همان طور که می دانید دیزاینرها می دانند از چه متریال و رنگ هایی در دکوراسیون استفاده کنند تا موجبات آرامش شما را در ویلا فراهم نمایند.

نورپردازی مناسب و استفاده از نور طبیعی نیز در کیفیت زندگی افراد ساکن در ویلا نقش دارد. به طور مثال طراحی اصولی و نورپردازی مناسب آشپزخانه باعث می شود، افراد در حین آشپزی خستگی کمتری حس کنند. تمرکز اصلی در طراحی داخلی ویلا، استفاده از نورهای طبیعی است. ویلا باید به نحوی طراحی شود که حداکثر نور طبیعی خورشید را در طول روز دریافت نماید.

تفکیک فضا نیز از فاکتورهای مهمی است که توسط طراحان مدنظر قرار داده می شود. تفکیک فضایی به افراد اجازه می دهد که برای هر فعالیت، فضای مشخص خود را داشته باشند. در ابتدا طراح از شما درباره اعضای خانواده و فعالیت های مورد علاقه آن ها همینطور فرهنگ و اقلیم را بررسی کرده و سپس پروسه ی طراحی را مطابق با خواسته های شما و ضوابط معماری انجام می دهد.

Hiradana-villa-design

طراحی ویلا چه کاربردی دارد؟

 طراحی ویلا شامل نقشه کشی و طراحی پلان، طراحی نمای ویلا و محوطه بیرونی است. طراحی و اجرای ویلا توسط شرکت ها و گروه های معماری با توجه به سلیقه مشتری در سبک های متنوعی چون ویلا کلاسیک، ویلا مدرن انجام می گردد. طراحی و ساخت ویلا می تواند از مساحت های کوچک تا بزرگ انجام شده و با هر بودجه ای قابل اجرا باشد. 

Modern-luxury-villa-design

انواع بخش های ویلا:

برای طراحی ویلا بخش های مختلف ویلا باید به صورت مجزا و با دقت طراحی معماری شوند تا نتیجه رضایت بخش باشد. بخش های مختلف ویلا عبارتند از:

آشپزخانه ویلا

آشپزخانه ویلا، یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلا و باغ است که نیاز به توجه ویژه دارد. بهترین مدل آشپزخانه برای ویلاها ، آشپزخانه اپن است. استفاده از کابینت های مدرن و یا کلاسیک کاملا بستگی به حال و هوای ویلا و سبک طراحی و ساخت ویلا دارد.

به کار گیری یک جزیره می تواند بسیار کاربردی باشد و حتی به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده شود. بهترین نور برای آشپزخانه ویلا، نور طبیعی است. آشپزخانه باید حدالامکان در محلی باشد که ویو به محوطه باز ویلا داشته باشد. با استفاده از پرده های کرکره ای می توان نور را در تمام طول روز در آشپزخانه تنظیم نمود.

اتاق خواب ویلا

معمولا در طراحی ویلا و باغ توسط افراد مبتدی خصوصا ویلا کوچک، اتاق خواب دست کم گرفته می شود. اندازه اتاق خواب باید به نحوی باشد که تخت خواب و تجهیزات دیگر، در آن جای گرفته و دارای کمد دیواری باشد. در ویلاهای بزرگتر بهتر است اتاق خواب به صورت مستر طراحی شده و دارای حمام و سرویس بهداشتی مجزا باشد. ترکیب رنگ ها نیز باید آرامش بخش بوده و از رنگ های خنثی و پاستلی استفاده گردد. در طراحی ویلا لوکس، اتاق مستر می تواند شامل جکوزی، کلوزت روم، سیستم صوتی، فضای نشیمن مجزا و غیره باشد.

Villa-interior-design-with-Hiradana

فضای نشیمن ویلا

وقتی صحبت از طراحی ویلا و باغ ویلا می شود، اولین گزینه ای که به ذهن همه ما خطور می کند ، اتاق نشیمن ویلا است. اتاق نشیمن، جایی است که به محض ورود به ویلا شاهد هستیم. این بخش، فضای اصلی ویلا بوده و محل دورهمی های خانوادگی و دوستانه است. اتاق نشیمن هر چقدر حرفه ای تر طراحی شود، گرما و صمیمیت بیشتری به افراد ساکن در ویلا القا خواهد شد حتی یک ویلای کوچک.

طراحی معماری نشیمن می تواند به سبک مدرن، کلاسیک و یا روستیک طراحی داخلی شود، اما چیزی که مهم است، نحوه چینش المان ها و استفاده از عناصر بصری است که در نهایت کار را تحسین برانگیز خواهد کرد. نور لازمه اصلی اتاق نشیمن ویلا است. حتی اگر مساحت زمین کم است، برای بهره مندی از نور طبیعی در بخش های مختلف ویلا باغ، اولویت با اتاق نشیمن است. استفاده از یک شومینه چوبی و یا سنگی در گوشه ای از نشیمن، شما را حتی در روزهای سرد زمستان نیز دلگرم خواهد کرد.

فضای غذاخوری ویلا

 فضای غذاخوری می تواند در کنار نشیمن ویلا یا تراس ویلا و یا یک اتاق جداگانه باشد، اما هر چه که هست، وجود آن ضروری است. حتما ابعاد میز را با توجه به فضای غذاخوری ویلا انتخاب نمایید. طراحی ویلا کلاسیک یا ویلا مدرن دارای ضوابط معماری برای فضاهای غذاخوری می باشد. 

Classic-villa-interior-design

ورودی ویلا

یکی از موارد مهم در طراحی ویلا و باغ، ورودی ویلا می باشد که بر اساس طراحی نقشه معماری صورت میگیرد. برای ورودی ویلا می توان از سنگفرش های زیبا، گل و گیاهان زینتی، طاق های گل، طرح های مارپیچ استفاده کرد. نورپردازی تاکیدی نیز زیبایی صد چندانی به این قسمت از ویلا خواهد بخشید.

روف گاردن ویلا

آیا می خواهید بیشترین استفاده را از مناظر اطراف ویلا و هوای عالی ببرید؟ طراحی روف گاردن ویلا به شما این اجازه را خواهد داد. روف گاردن می تواند شامل فضای سبز، آلاچیق، آبنما و حتی استخر باشد.

محوطه ویلا

برای طراحی محوطه ویلا، انتخاب های بی پایانی وجود دارند. خطوط مارپیچ، سنگ فرش ها، آبنماها، باغچه های متعدد کوچک و بزرگ، باربیکیو، آلاچیق و غیره گزینه های متداول در طراحی محوطه ویلا می باشند.

نما ویلا

بدون شک جذابیت یک ویلا در ابتدا به طراحی نما ویلا بستگی دارد. نما ویلا در حقیقت نشان دهنده اوج هنر معمار پروژه است. در نمای مدرن از عناصر و المان های نوین در نما استفاده می شود و خطوط صاف و بدون نقش و جزئیات هستند. نما کلاسیک و نئوکلاسیک نیز با طراحی نمای متفاوت قابل شناسایی هستند که سرشار از دیتیل ها و جزئیات می باشد. در نمای این ویلاها از سنگ های تراش خورده استفاده می شود. نورپردازی نما، ویلای شما را در شب رویایی و چشم نواز خواهد کرد. 

Flat-villa-design

تاسیسات ویلا

تاسیسات ویلا و باغ متشکل از تاسیسات برقی، مکانیکی، گرمایشی و سرمایشی می باشد. در این بخش از ویلا باغ می توان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مانند چیلر، موتورخانه و همچنین تجهیزاتی مانند پمپ آب و تاسیسات مربوط به استخر و غیره را قرار داد.

Specialized-villa-design

پرسش های متداول در زمینه طراحی ویلا باغ

در ادامه به برخی از پرسش های پر تکرار در زمینه طراحی ویلا و باغ ویلا میپردازیم.

آیا ساخت ویلا و یا بازسازی ویلا نیاز به مجوز دارد؟

 ساخت ویلا قطعا نیاز به مجوز دارد. اگر زمین دارای کاربری مسکونی باشد، می توانید برای اخذ مجوز ساخت اقدام کنید. بازسازی ویلا نیز اگر منجر به تخریب دیوارها، افزودن دیوار جدید، زدن پله، افزایش طبقات و غیره شود، احتیاج به مجوز خواهد داشت. برای دریافت مجوز بازسازی ساختمان نیاز است که به شهرداری منطقه مراجعه شود. بعد از مراجعه به شهرداری منطقه بعد از تکمیل مدارک، مجوز بازسازی را دریافت خواهید نمود. بهتر است بدانید بسیاری از اقدامات برای بازسازی ویلا نیازی به مجوز ندارند. برخی از این اقدامات عبارتند از: لوله کشی، نقاشی، تغییر کفپوش یا سرامیک، ساخت استخر، نماسازی، تعویض درب و پنجره و غیره.

نحوه مدیریت مالی در ساخت ویلا و باغ به چه ترتیب است؟

همان طور که می دانید قیمت مصالح و به طور کلی هزینه های ساخت و ساز به طور مدام در حال افزایش است. اما به کمک برخی از روش ها می توان قیمت تمام شده ساخت را پایین آورده و هزینه کمتری را به کارفرمایان تحمیل کرد. استفاده از مواد اولیه ارزان می تواند باعث کاهش هزینه شود، اما روش منطقی تر برای کاهش هزینه ها، سپردن کار طراحی به یک شرکت طراحی ویلا است. شرکت های طراحی بدون واسطه در کار اجرایی مشغول بوده و دارای ارتباطات موثر در بازار متریال و مصالح هستند. از این رو می توانند مصالح را با قیمت به صرفه تری تهیه نمایند. تهیه یک برنامه دقیقه و از پیش تعیین شده نیز توسط شرکت های طراحی ویلا، هزینه های اصلاحات مجدد را از بین خواهد برد.

Fashm-villa-design

راهکار کاهش هزینه طراحی و ساخت ویلا چیست؟

 یکی از مهم ترین راهکارهای کاهش هزینه طراحی باغ ویلا و اجرای ویلا، تحقیق و بررسی قیمت مصالح طراحی و ساخت ویلا قبل از خرید آن ها می باشد. شرکت های طراحی و بازسازی منزل، خرید متریال مورد نیاز خود را با کمترین قیمت انجام می دهند. از سوی دیگر این شرکت ها برآورد دقیقی از میزان مصالح و متریال مورد استفاده دارند، از این رو مصالح ویلا را به میزان لازم در ابتدای پروژه خریداری می نمایند. با توجه به این که قیمت مصالح به طور مرتب در حال افزایش است، خرید عمده در ابتدای پروژه، هزینه های ساخت ویلا را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

طراحی ویلای هیرادانا

پوشش گیاهی مناسب هر ویلا چیست؟

 پوشش گیاهی استفاده شده در محوطه ویلا و باغ به چند نوع تقسیم بندی می گردد: درختان، درختچه ها، بوته ها، گل های زینتی، گلدان ها، گیاهان پوششی و چمن. هر کدام از این پوشش های گیاهی اگر به درستی به کار برده شوند، محیطی دل انگیز ایجاد خواهند کرد. در محوطه سازی ویلای مدرن از چمن، درختچه ها و گل های متناسب با سبک ویلا استفاده کنید. گیاهانی که احتیاج مبرم به آفتاب دارند را در باغ ویلاهای جنوبی استفاده کنید. گیاهان سایه دوست را نیز در فضاهایی از محوطه که سایه بیشتر است، استفاده نمایید.

شرایط اقلیمی و خاک منطقه را حتما در پوشش گیاهی در نظر بگیرید. برخی از گیاهان در مناطق آب و هوایی مرطوب، رشد بیشتری داشته و در مناطق خشک از بین می روند. اگر ویلا در منطقه شیب دار واقع شده است، از گیاهانی مانند چمن و یا دیگر گیاهان پوششی استفاده کنید. سطح شیب دار باعث می شود که چمن، به خوبی آبیاری شده و همیشه سرسبز بماند. حتما از درختانی مانند اقاقیا، زیتون، سرو و چنار به دلیل رشد سریع در محوطه ویلا استفاده نمایید.

درختان میوه را نیز به تناسب اقلیم منطقه در محوطه ویلا باغ بکارید. اگر فرصت رسیدگی به درختان را ندارید، بهتر است از درختان میوه صرف نظر نمایید. این درختان نیاز به رسیدگی، هرس و کود دهی مرتب برای میوه دهی دارند. در ویلاهایی که در مناطق سردسیر قرار داشته و زمستان های سردی دارند، از گیاهانی مانند شمشاد استفاده کنید. شمشاد و یاس هلندی تحمل خوبی در سرما داشته و از بین نمی روند. 

نرم افزارهای معماری رایج در طراحی ویلا

برخی از نرم افزارهای معماری متداول در طراحی ویلا عبارتند از: 

Autocad 

اتوکد یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای طراحی ویلا است. دقت بالا، سرعت در ترسیم، ابزارهای فراوان از مزایای آن است. اما نقشه کشی با اتوکد در هر مرحله وقت گیر است، زیرا این نرم افزار در طراحی پلان به صورت خودکار به نقشه کش کمک نمی کند. بنابراین این نرم افزار امروزه در بین طراحان استفاده کمتری دارد.

Revit Architecture

یک نرم افزار طراحی باغ ویلا قدرتمند است که اندک اندک جایگزین اتوکد در طراحی ویلا می شود.

تری دی مکس

این نرم افزار برای ترسیم نقشه به کار نمی رود، بلکه مختص مدلسازی است. ساخت انیمیشن ها و مدل ها به کمک این نرم افزار امکان پذیر است.

جهت بازدید و مشاوره با شماره های 09125754921 تماس حاصل فرمایید

 شرکت طراحی ویلای هیرادانا با اهدافی همچون تطابق طرح با اجرا، سرعت در روند اجرای پروژه، طراحی نوین و نوآورانه و همچنین کاهش هزینه ها تا حد امکان به دنبال جلب رضایت کارفرمایان محترم بوده و آماده ارائه انواع خدمات طراحی باغ ویلا به شما عزیزان در سراسر کشور می باشد.

اقدامات شرکت ساختمانی هیرادانا در زمینه طراحی و ساخت ویلای مدرن و یا ویلای کلاسیک و بازسازی منزل با استفاده از حرفه ای ترین گروه های اجرایی: 

مشاوره ساخت ویلا:

این مجموعه با در اختیار داشتن نیروهایی متخصص و با تجربه آماده خدمات رسانی در زمینه ی مشاوره در رابطه با طراحی و ساخت ویلا است تا با ارایه ی جدید ترین الگوها در طراحی سازه و طراحی معماری ویلا و کوتاهترین زمان برای اجرای ویلا، شما را در این امر یاری کند. 

طراحی ویلای مدرن لاکچری:

طراحی با در نظر گرفتن اقلیم و فرهنگ منطقه ی جغرافیایی و همچنین خواسته ها و نیازهای کارفرما صورت میگیرد و همچنین اصول معماری و سازه مطابق با استانداردها و ضوابط لحاظ میگردد. 

طراحی و ساخت ویلا در شمال

تمامی خدمات مرتبط در ساخت و ساز ویلایی در شمال ایران توسط مجموعه هیرادانا در بالاترین کیفیت و سرعت انجتم خواهدشد.

ارائه دفترچه برای مشخصات فنی ساختمان:

این دفترچه که در بر گیرنده ی تمامی محاسباتی است که صورت گرفته و و طراحی سازه و معماری باغ ویلا پیرو مقررات ملی و آیین نامه است که تحویل کارفرما میگردد. 

جهت بازدید نمونه کار های بیشتر به بخش پروژه ها در سایت مراجعه کنید.

همچنین در انتهای این صفحه میتوانید مقالات متعددی از طراحی و ساخت ویلا مطالعه کنید.

9 / 10
از 128 کاربر
ارسال نظر
فرشاد : کارهای گروه معماری شما یک سال گارانتی کا ...
112 3
نظر شما چیست ؟
غزل مراد نیا : ممنون ارز توضیحاتتون
106 2
اینکه کارهاتون یکسال گارانتی دارن عالیه
alireza ghafary : بینظیر
104 3
hodoodan cheghadr mishe hazine bazsazi vila 550 metri?
Zahra : بسیار عالی
107 2
موفق باشید پروژه هاتون فوق‌العادس
محمد مهمدی جعفر ... : ویلاسازی
99 2
لواسان هم کار میکنید؟
محمد صفزی : ویلا
104 3
شما چابهار هم کار میکنید ؟
پگاه پرندین : هیرادانا
89 2
نمونه کارهاتون خیلی زیباست ممنون از سایت خوبتون موفق باشید
EHSAN : AMIRI
44 2
AWSOME
امیر کاریز نویی : ویلا مدرن
43 2
فوق العاده هستش کاراتون.برای چند کار تو شهریار باهاتون تماس میگیرم.ممنون از شما.موفق باشید
mehrdad : one of the best outstanding
44 1
نظر شما چیست ؟
mohsin : the best
45 1
نظر شما چیست ؟
رضوانی : کار
42 3
واقعا از همکاری با شما راضی هستم ممنونم👏
ساناز : عالی ترینین خوشحالم که له شما اعتماد کرد ...
43 2
نظر شما چیست ؟
محمدرضا قلی پور : بسیار آموزنده
46 2
بسیار مطلب جالب و آموزنده ای بود،موفق باشید
پرستو : ویلا
41 1
باتشکر از شرکت خوب هیرادانا واقعا اجرا پروژه دقیقا همونیه که طراحی کرده بودین،خیلی ممنونم بابت دقت و ظرافت کارتون خسته نباشید
مختاری : عالی هستید
47 2
نظر شما چیست ؟
Azita : طراحی داخلی
43 2
The best❤️❤️
پگاه : هیرادانا
40 1
نمونه های طراحی ویلا بسیار زیباست ممنون از سایت خوبتون
رضوانی : کار
50 1
موفق باشین 💯💯👍
Parya : ویلا
47 1
خیلی مطالب مفیدی بود موفق باشید
یوسفی : نام دقیق شرکت
47 3
نام دقیق شرکت شما هیردانا است یا ویلا هیرادانا ؟
YOUSIF : خیلی ممنونم بابت دقت و ظرافت کارتون خسته ...
43 1
نظر شما چیست ؟
محمدی : هزینه
43 1
لطفا هزینه های طراحی ویلا را هم در این صفحه قید میکردید . پرمحتوا بودن . کجا میتونیم نمونه کارهای شما را مشاهده کنیم ؟
Z.A : ویلا
46 3
نمونه کارهاتون خیلی عالیه . موفق باشید.
sami : بی نظیر و کاربلد خسته نباشید بسیار عالی
46 1
نظر شما چیست ؟
معصومه مصدق : ویلا
10 3
ویدیو ها و مقالاتتون در لینک دین واقعا فوق العاده و کاربردی هست لذت میبرم از همراهی شما🌺🌺🙏🙏
Pegah : اجرا
9 0
کارهاتون بی نقص و زیباست موفق باشید
کرمیان : ویلا
11 1
نمونه طراحی هایی که انجام دادین خیلی زیباس میشه من از همین طراحی ها انتخاب کنم؟یا برای هرکی باید جدا طراحی کنید؟
فاطمه اصغری : ویلا
12 1
عالی بود از سایت هم کارهاتون رو دیدم عالی و خلاقانه بودن😍
مژگان : طراحی ویلا
5 1
واقعا سبک کاراتون بی‌نظیر هست جناب موسوی اینستاتون هم دنبال می‌کنیم لذت میبریم
ناهید : طراحی ویلا شیک
7 2
سلام در خارج از ایران هم طراحی ویلا انجام میدید ؟
مدیریت : پاسخ
4 1
با عرض سلام. بله ملک شما هرجایی که باشه ما بابت صفر تا صد خدمات طراحی ویلا در خدمتتون هستیم. به شماره واتساپ موجود در سایت جهت هماهنگی پیام بدید.
مهتاب صبور : طراحی ویلا
8 0
ویلای چمستان رو خیلی خاص کار کردید چند تا پلان میزنید قبل کار؟
علیرضا : طراحی باغ ویلا
7 1
طراحی باغ ویلا در لواسان انجام دادید؟
غفاری : طراحی ویلا مینیمال
10 1
طراحی ویلا سبک مینیماا انجام میدین ؟ دیدم یه کار خاصی تو لواسان انجام داده بودید؟
سالار : طراحی ویلا مدرن دوباکس
3 0
سلام روز بخیرر من ویلا مدرن دوبلکس مد نظرم هست و متراژ زمین ۸۰۰ متر هست البته فضایی هم حهت استخر و محوطه سازی و آلاچیق و آبنما میخوام لطفا جهت بازدید تشریف بیارید
مدیریت : پاسخ
3 0
سلام لطفا از طریق شماره 09125754921 یا تلگرام جهت ارسال ادرس ویلاتون و هماهنگی جهت طراحی ویلا وقت بگیرید.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات