طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تایل های بتنی در طراحی نما ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 1 آبان 1402 در ساعت 11 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تایل های بتنی در طراحی نما ساختمان

نما را میتوان پوسته و بدنه ی بیرونی یک ساختمان دانست که با نگاه کردن به آن تا حد زیادی از عملکرد و کاربردی که ساختمان دارد مطلع می شویم. نمای یک ساختمان فقط نشان دهنده ی عملکرد ساختمان نیست بلکه با توجه به نکاتی که برای طراحی و ساخت آن یک معمار و کارفرما باید در نظر بگیرد، بیانگر سلیقه صاحبان ملک، فرهنگ و شرایط اقتصادی منطقه، شرایط جوی و اقلیمی و ... نیز می باشد. در واقع میتوان گفت نما هویت یک ساختمان می باشد و به همین علت است که نباید طراحی نما و ساخت آن را سرسری گرفت و باید کاملا به آن توجه نشان داد.

جایگاه نما در معماری

این همه تنوع در طراحی نما و سبک های به وجود آمده را میتوان از جمله تاثیرات بیشتر شدن اهمیت زیبایی ظاهر در تمامی جوانع و جوانب و پیدا شدن دغدغه های بیشتر در طراحی ساختمان مانند صرفه جویی در مصرف انرژی و یا سبزینگی شهری و ... دانست. در طول دوران ها همواره طراحی نما برای ساختمان های خاص و بزرگ مانند مساجد، کاخ ها، آرامگاه ها، کلیساها و ... اهمیت زیادی داشته است. اما با گذشت زمان مردم یاد گرفتن که زیبایی شهری می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد و یکی از عواملی که بر زیبایی شهر تاثیر میگذارد، نمای تک تک ساختمان ها می باشد. به همین علت دیگر طراحی نما در طراحی ساختمان های جدید و یا بازسازی نما برای ساختمان های قدیمی تر الویت پیدا کرد. به همین علت به مرور زمان سبک ها و شیوه های جدید و متفاوتی برای طراحی نما به وجود آوردند و همچنین متریال های متفاوت با ویژگی های منحصر بفردی نیز برای طراحی نما وجود دارند که ما در این مقاله به یکسری از این سبک ها و متریال ها اشاره می کنیم.

طراحی نما به کمک تایل های بتنی

سبک های مختلف در طراحی نما از زبان شرکت طراحی نما و معماری هیرادانا:

  • طراحی نما به سبک کلاسیک
  • طراحی نما به سبک مدرن
  • طراحی نما به سبک مینیمال
  • طراحی نما به سبک اسلامی
  • طراحی نما به سبک آرت دکو
  • طراحی نما به سبک شرقی
  • و ...

مصالح مختلف برای طراحی نما از زبان شرکت طراحی نما و معماری هیرادانا:

تایل های بتنیدر طراحی نما

  • سنگ

یکی از قدیمیترین و پرکاربردترین مصالح برای طراحی نما و اجرای آن سنگ می باشد. از این نما امروزه بیشتر در نما کلاسیک استفاده می شود. سنگ ها تنوع زیادی در رنگ و جنس و کیفیت و حتی هزینه دارند به همین دلیل دست معمار و کرفرما را برای استفاده از سنگ در ساخت نما حسابی باز گذاشته اند. البته که باید دقت کنید هر سنگ ویژگی های مخصوص خود را دارد و گاهی یکسری سنگ ها مناسب استفاده در بعضی مناطق نیستند.

  • آجر

این متریال نیز دارای تاریخچه ی طولانی و قدمت زیادی به ویژه در کشورمان ایران دارد. همچنین به دلیل قابل دسترس بودن و قیمت ارزان آن و تنوع کاری ای که می توان با آن انجام داد، بسیار محبوب می باشد. همچنین این متریال مزیت های زیادی از جمله عایق حرارت بودن، مانع اتلاف انرژی، دارای حس گرما و ... هم دارا می باشد.

  • فایبر سمنت

این متریال که درواقع همان پنل های سیمانی می باشند، از جمله متریال های جدی و به روز دنیا به حساب می آیند. این سری از پنل ها به این دلیل که در ساختار اصلی خود دارای فیبر می باشند، مقاومت نسبتا خوبی را به نسبت سیمان و جوب دارند. این متریال به دلیل زیبایی و حس و حالی که دارد بیشتر در سبک نما مدرن استفاده می شود.

  • شیشه

امروزه اکثر ساختمان هایی که کاربردهایی مانند تجاری، اداری و مانند این ها را دارند دارای نمایی کامل شیشه هستند و یا از شیشه به عنوان عنصر اصلی برای نمای آن ها استفاده می شود. از آنجایی که شیشه متریالی حساس می باشد، هنگامی که برای نما استفاده می شود، باید ویژگی های خاصی باشته باشد و از مقاومت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد. از اینجا در پنت هاوس ها و طراحی ویلا نیز استفاده می کنند.

  • کامپوزیت

این متریال نیز از جمله متریال هایی است که امروزی حساب می شود و در نما مدرن و نمای مینیمال به کار می رود. کامپوزیت ها متریال هایی ستند که بسیار شکل پذیر می باشند و به این دلیل که با لایه ای از آلومینیوم پوشیده شده است دارای مقاومت بالایی می باشد. همچنین دارای عمر زیاد و مقاومت خوبی در برابر حرارت و همچنین عایق صدا می باشد.

  • چوب

چوب یکی از طبیعی ترین و زیباترین مصالح برای استفاده در فضاهای مختلف یک ساختمان می باشد. از این متریال برای طراحی نما نیز استفاده می شود که جلوه ای گرم، زیبا و خاص به نمای ساختمان می بخشد. درگذشته استفاده از چوب در نما زیاد مورد استقبال قرار نمی گرفت، زیرا دارای مقاومت زیادی نبود و مورد حمله حشرات موذی قرار می گرفت. اما امروزه با راهکارهایی که پیدا شده است توانسته است با این اتفاق مقابله کنند و به همین دلیل استفاده از آن نیز مورد پسندتر واقع شده است.

  • سرامیک

در زمان های گذشته از سرامیک برای طراحی نما استفاده می شده است و هم اکنون نیز به دلیل طرح های متنوع و کیفیت های متفاوتی که برای سرامیک ها به وجود آمده اند. برای طراحی نما ساختمان هایی همچون ساختمان های اداری، تجاری و ... استفاده می شود.

  • و ...

تایل های بتنی و کاربرد آن ها در طراحی نما:

تایل های بتنی ای که دارای سطحی بسیار صاف، زیبا و صیقلی باشند را تایل بتن اکسپوز می گویند. این متریال درواقع به صورت از پیش ساخته و در ابعاد دلخواه مهندس و طراح پروژه استفاده می شود و قابلیت اجرای بسیار سریع و آسان دارد. این متریال را می توان متریالی امروزی دانست که هم در طراحی نما به ویژه نما مدرن و نمای مینیمال مورد استفاده قرار می گیرد و هم در یکسری سبک های خاص دکوراسیون داخلی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزیت های این متریال می توان به این گزینه که نیازی نیست روی آن از متریال و پوشش دیگری استفاده نمود و به همین جهت هم در عین سادگی بسیار زیباست و هم بسیار مقرون به صرفه می باشد.

تایل بتنی چیست

نتیجه گیری

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید، طراحی نما امروزه دیگر نه تنها جزیی جدا نشدنی از روند ساختمان سازی می باشد. بلکه یکی از اصلی ترین و الویت ها در این صنعت شده است. همچنین گفتیم که در طی سالها برای طراحی نما سبک های مختلفی به وجود آمده است که هر سبک ویژگی های خود را دارا می باشد و همچنین متریال های مختلفی برای اجرا کردن این طراحی نماها و سبک ها وجود دارند که با توجه به منطقه و نکات دیگر از این متریال ها می توان برای ساخت نما استفاده کرد.

یکی از این متریال ها تایل های بتنی می باشند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و به دلیل مزیت های زیادی که دارا هستند از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار می باشد. به هر حال برای داشتن یک طراحی نمای خوب باید با متخصصین این زمینه مشورت کرده و کارها را به آن ها بسپارید. شرکت طراحی نما و معماری هیرادانا یکی از شرکت های موفق در ایران می باشد که کارنامه ی پرباری در زمینه های مختلف معماری از طراحی نما کلاسیک و انواع سبک ها گرفته تا بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی و ... دارا می باشد. شما با سپردن کارهای خود به مهندسین و طراحان این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش پروژه ی خود مطمئن باشید و خیال راحتی داشته باشید.

با هیرادانا همراه باشید: 09125754921

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات