طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اجرای نما مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 5 بهمن 1401 در ساعت 10 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

متریال های قابل استفاده در اجرای نما مدرن

متریال های قابل استفاده در نمای مدرن بسیار متنوع هستند و در بحث متریال هایی که در این خصوص میتوان استفاده کرد لازم است نکاتی را در نظر گرفت تا عمر نمای ساختمان افزایش بیابد و مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد. با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا همراه باشد.

قبل از آغاز مرحله ی نماسازی لازم است تمامی سطح کار تمیز شود به طوری که عاری از هر گونه گرد و غبار، زنگ زدگی، دوده و آلودگی باشد چرا که این موارد میتوانند با ملات ها ترکیب شوند و مقاومت آن ها را تحت تاثیر قرار دهند.

متریال-نما-مدرن-2

در صورتی که قصد دارید یک نمای آجری اجرا کنید، به منظور جلو گیری کردن از جذب شدن آبی که در ملات وجود دارد توسط اجر ها لازم است تا ابتدا آجر ها را زنجاب کنیم به این صورت که قبل از استفاده از آجرها ابتدا باید آنها را در آب سیراب کرد و همچنین لازم است تا از ملاتی استفاده کنیم که نسبت بین اجزای تشکیل دهنده ی آن مثل آب، سیمان، ماسه و آهک رعایت شده باشد تا نهایت قدرت را در چسبندگی داشته باشد. در این گونه از نماها بهتر است ترتیب چیدن آجر ها به صورت کله و راسته باشد تا نهایت درگیری را با هم داشته باشند و در مجموع نمای آجرا شده پایستگی بیشتری داشته باشد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آجر هایی که در آجر چینی استفاده میشوند از آجرهایی که در نماسازی استفاده میشوند متفاوتند و آجر های نماسازی باید عاری از هر گونه ترک خوردگی و یا آلودگی های شیمیایی باشد و مقاومت بالایی در برابر یخبندان داشته باشند.

استفاده کردن از سیمان هایی که خاصیت ضد سولفاتی دارند در نماهای بتنی، آجری و یا سیمانی به منظور جلوگیری کردن از حمله سولفاتها و از بین رفتن زیبایی و استقامت نما لازم است.

6 نوع متریال به روز در نمای مدرن

ترمووود

برای علاقه مندان به عناصر گرم مانند چوب این متریال جدید به نام ترمووود که نام دیگر آن چوب نیم سوز است، گزینه ای عالی است زیرا با مهندسی صورت گرفته روی این متریال، در برابر هر شرایط جوی مقاوم شده و علاوه بر زیبایی نگرانی از آسیب دیدن آن وجود ندارد.

نمای کرتین وال شیشه ای

این نما که جزء دسته ی نماهای خشک محسوب میشود، انتخاب خوبی برای طراحی نما علاقه مندان به متریال شیشه و فضای نورانی داخل ساختمان است. معمولا از ترکیب شیشه با آلمینیوم ساخته میشود که موجب سبکی آن میشود و از فریم لس روی آهن محبوب تر است.

نمای اچ پی ال

ورق های فشرده شده لمینت به نام فرمیکا هستند که هم مناسب نمای داخلی و هم خارجی ساختمان میباشد و ساختار فشرده و متراکمی دارند که در ابعاد مختلف در بازار موجود میباشند.

نمای اسپایدر شیشه ای

نمای شیشه ای زیبا که از ترکیب شیشه و استیل ساخته میشوند.

نمای کامپوزیت

این نما برخلاف سایر متریال محبوبیت کمتری دارد زیرا از ورق های فلزی نرم ساخته میشود و مقاوت کمی دارد و در اثر ضربه دفرمه میشود. اما عیب بزرگتر آن ایمن نبودن و ضد حریق نبودن آن خصوصا در فضاهای تجاری و ساختمان های اداری است. با این حال در رنگ های مختلف قابل دسترس است و برای کارفرمایانی که عجله دارند به علت راحتی کار، سریع تر اجرا می شوند.

نمای سی ان سی

بسیار زیبا، با دوام، مقرون به صرفه، سرعت بالا در اجرا، ضد آب و مقاوم است.

متریال-نما-مدرن-3

4 نکته در اجرای نمای مدرن

سادگی در فرم و ظاهر

همانطور که گفته شد سادگی از اصلی ترین ویژگی های نمای مدرن می باشد به طوری که این سادگی در همه ی جزییات و قسمت های طراحی نما نفوذ کرده است. برای مثال طراحان در طراحی نمای مدرن از فرم های ساده استفاده کنه و تلاش می کنند تا نما را با استفاده از ترکیب یک فرم به شکل های مختلف متنوع و خلاقانه جلوه دهند.

استفاده از رنگ های خنثی

یکی دیگر از مواردی که سادگی این سبک به آن نفوذ کرده است مبحث رنگ هاست. در این سبک از رنگ های روشن و خنثی بیشتر از هر رنگ دیگری استفاده می شود و اگر قرار باشد از رنگی به جز این رنگ ها استفاده شود طراح شرایطی را باید رعایت کند. برای مثال در طراحی نما به سبک مدرن از دو یا سه رنگ بیشتر نمی توان استفاده نمود.

استفاده از متریال های متنوع ولی به صورت محدود

در انتخاب متریال ها نیز طراحان آزاد هستند اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که تنها دو یا سه متریال می توان برای نما استفاده نمود چرا که بیشتر از آن باعث شلوغی نما شده و آن را از سادگی در می آورد.

متریال-نما-مدرن-4

توجه طراحی پنجره ها و بالکن ها

از آنجایی که در این سبک نمی توان از جزییات و المان های تزیینی در طراحی نما استفاده نمود طراحان سعی در ایجاد زیبایی با استفاده از همان المان های موجود در نما مانند پنجره ها و بالکن ها و ... دارند. به همین دلیل در نمای مدرن می توان اصولا مشاهده نمود که طراحان در این بخش خلاقیت زیادی به خرج داده اند به طوری که قسمت تاثیرگذاری از نما شده اند.

از پروژه های طراحی نما کلاسیک و بازسازی نما شرکت معماری هیرادانا نیز دیدن فرمایید.

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات