طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های طراحی و اجرای سبک نما رومی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

طراحی و اجرای نمای رومی به صورت خلاقانه و کاربردی در نما ساختمان

امروزه یکی از محبوب ترین نماهای ساختمانی نمای رومی است که این نما را میتوان با انواع سنگ های طبیعی و سیمان طراحی و اجرا کرد . از نمای رومی میتوان در آپارتمان ها و ساختمان های بلند و در بازسازی ویلا و نمای ویلا استفاده کرد.

نمای رومی در طراحی نما ساختمان از جدیدترین و بروز ترین نماهای ساختمانی بحساب می آید و با اینکه هزینه طراحی و اجرای بالاتری نسبت به دیگر نماها دارد ولی به دلیل شکوه و عظمت و زیبایی که دارد و به دلیل اینکه به ساختمان شخصیتی خاص میبخشد در میان نماهای ساختمانی ، نمای مدرن و نمای کلاسیک محبوبیت خاصی را بین کارفرمایان پیدا کرده است . در اینجا ویژگی های بارز و اصلی نما رومی را بیان میکنیم :

طراحی نما کلاسیک با متد و روش های مدرن و روز دنیا 

در میان انواع سبک های بازسازی نما ساختمان و متریال های موجود برای نما ، سبک نما رومی یکی از محبوب ترین ها و پرطرفدارترین ها است . نوع پیچیدگی و جزییاتی که در طراحی و اجرای نما رومی و نما کلاسیک وجود دارد یکی از دلایل جذب افراد به این نما شده است . متریال و مصالحی که در نما رومی استفاده میشود و نحوه استفاده از آنها باعث متفاوت شدن نما رومی با دیگر سبک های نما ساختمان میشود و این متریال ها و نحوه اجرای آنها  نما ساختمان را لوکس و شیک میکنند . عمده متریال هایی که در نما کلاسیک و نما رومی استفاده میشود سنگهای تراورتن ، گرانیت ، مرمر و ... میباشد .

البته در بعضی از نماهای کلاسیک به جای استفاده از سنگ از سیمان استفاده میشود با این کار هزینه اجرا و متریال پایین می آید و در هزینه ها صرفه جویی میشود حال بهتر است با تفاوت های این دو نوع متریال برای نماهای کلاسیک اشنا شویم .

نما رومی سیمانی

نمای رومی که با سیمان اجرا میشود شکوه و زیبایی خاصی نسبت به دیگر نماهایی دارد که با سیمان اجرا میشوند . و در اصل زیبایی و عظمتی که نماهای رومی سیمانی دارند با دیگر نماهای سیمانی قابل مقایسه نیست . در اصل نمای کلاسیک به دلیل داشتن پیچیدگی و جزییات و تزیینات بسیاری که در طراحی و اجرای آن وجود دارد موجب زیبایی بیش از اندازه این نما در مقایسه با دیگر نماها میشود . با توجه به اینکه نمای رومی سیمانی نسبت به نمای روی سنگی هزینه کمتری دارد بسیاری از کارفرمایان از این نوع نما استفاده میکنند البته بهتر است که از سیمان سفید استفاده کنیم تا جزییات و تزیینات بهتر دیده شوند و جلوه بیشتری در نما داشته باشیم . نمای کلاسیک سیمانی بیشتر در ویلاها و نما ویلا استفاده میشود و برای کسانی که میخواهند ویلایی شیک و لوکس و بی نظیر داشته باشند مناسب است .

شما میتوانید در این بخش پروژه های نما کلاسیک و نما رومی شرکت بازسازی ساختمان و معماری هیرادانا را مشاهده کنید .

نما رومی سنگی

نما کلاسیک وقتی با سنگ های طبیعی طراحی و اجرا میشود به شیک ترین و زیباترین درجه خود میرسد . نما کلاسیک سنگی بیشتر در آپارتمان ها مسکونی ، اداری ، تجاری و ... استفاده میشود . نما کلاسیک و نما رومی لوکس و شیک است و از منحصر به فرد ترین سبک های نما ساختمانی بحساب می آید . سنگ هایی که در نما رومی سنگی استفاده میشود مواردی مانند تراورتن ، گرانیت و مرمر هستند و نوع رنگ و بافت این این سنگ ها باید به شکلی باشد که جزییات و تزیینات به خوبی دیده شوند برای مثال بهتر است از رنگ های سفید ، کرم و قهوه ای استفاده کنید تا شکوه و عظمت ساختمان به بالاترین درجه خود برسد.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات