طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تزیینات نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 19 فروردین 1396 در ساعت 19 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از جمله آراستگی هایی که در نمای ساختمان میتوان انجام داد :

- به کار بردن قاب ها و میلگردهایی با فرمهای مختلف در پنجره

- استفاده کردن از روکش هایی که خاصیت بازتاب کنندگی دارند در قسمت ستون هایی که در کنار درب ورودی ساختمان قرار میگیرند زیرا این کار باعث میشود تا ساختمان از اندازه ی واقعی خود حجیم تر جلوه کند و زیبایی بیشتری به همراه داشته باشد .

- ایجاد کردن شیارهای در برخی از سطوح دیوار که این کار نه تنها موجب بالا از بین رفتن خاصیت عایق صوت و حرارت بودن دیوار نمیشود بلکه موجب میشود تا ضخامت ظاهر ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و دید بصری بهتری به وجود بیاید .

- ایجاد کردن یک منحنی کوچک در بالای بخش ورودی علاوه بر اینکه بر قسمت ورودی تاکید میکند و موجب شاخص شدن ورودی ساختمان میشود تا مجموعه صمیت بیشتری پیدا کند و در نتیجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند .

- استفاده کردن از اندود هایی به رنگ سفید در نما سازی ساختمان و به خصوص در بخش ورودی ساختمان که به نوعی نور پردازی به شمار میرود که موجب میشود که توجه هر چه بیشتر بیننده را به خود جلب کند .

- استفاده کردن از مصالحی با رنگ های تیره مثلا سنگ گرانیت در بخش های پایین نما و به کار گیری مصالحی با رنگ های روشنتر در بخش های بالاتر باعث میشود تا وزن بصری نما بالاتر رفته و جذابیت کلی ساختمان بیشتر بشود و همینطور به نوعی استحکام و پایداری را به مخاطب خود القا میکند و به همین دلیل افراد با اطمینان و احساس امنیت بالاتری به ساختمان پای میگذارند . این کار باعث میشود تا ساختمان به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم شود که ارتفاع و حجم ساختمان را کمتر نشان میدهد و تناسبات بصری بهتری ایجاد میکند .

- ترفند دیگری که در زیبا سازی و طراحی نما وجود دارد به کار بردن خطوط سفید در قسمت نما اصلی ساختمان و یا چهارچوب و دور پنجره ها و به خصوص پنجره هایی که فرم دایره ای شکل دارند است و این کار موجب میشود تا مجموع ترکیب بندی بهتر و متناسب تر به همراه شکل و فرم ظاهری مناسبتری دارند .

نمای ساختمان با هر کاربری که داشته باشد واسطه ای است میان درون ساختمان و دنیای بیرونی ساختمان و به شکل ساده تر زبان ساختمان است که با محیط اطراف و بیننده ها ارتباط برقرار میکند بنابراین نحوه ی اجرای صحیح و اصولی آن به نوعی موجب تقویت کردن و تحکم بخشیدن هر چه بیشتر به ساختمان میشود و قدرت تکلم و بیان ساختمان را به نمایش عموم میگذارد . 

  طراحی نمای ساختمان | اجرای نمای ساختمان | نمای مدرن | نمای کلاسیک | بازسازی نمای ساختمان به صورت تخصصی طراحی داخلی ساختمان | بازسازی ساختمان

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات