طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری بوتیک هتل سنگ سیاه

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 25 دی 1399 در ساعت 13 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نام پروژه:  بوتیک هتل سنگ سیاه- شیراز
دفتر معماری: دفتر معماری استاک
معماران: علی سوداگران، نازنین کازرونیان، محمد‌امين نجابت
مساحت زمین: ۵۶۰ مترمربع
مساحت بنا: ۱۲۸۰ مترمربع
کاربری: هتل
جوایز:
- رتبه اول ساختمان‏های عمومی سیزدهمین دوره جایزه معماری و معماری داخلی ایران ، ۱۳۹۹
- رتبه سوم گروه ساختمان‏های عمومی ، بیستمین دوره جایزه معمار ، ۱۳۹۹

این پروژه به عنوان ساخت یک اقامتگاه سنتی در بافت قدیمی شیراز ، محله سنگ سیاه ، به مساحت 560 متر مربع، بین و در همسایگی پنج ساختمان ثبت ملی در دوره های ایلخانی، زندیه، قاجار و پهلوی تعریف شده است .

معماری هتل سنگ سیاه

استراتژی

 بازسازی ساختمان این پروژه اقدامی برای تجربه نوسازی و ارائه راهی برای گسترش آن به بافت تاریخی است به شکلی که ساختار اجتماعی و فرهنگی را تغییر دهد و زندگی جدیدی ایجاد کند . اما بحث اصلی در نوسازی مقابله با الگوهای شبه تاریخی در نظر گرفته شده توسط نهادهای تصمیم گیرنده است که به دنبال اعتبارسنجی ساختمان معاصر و تقلید از اصل با کدهای آشنا و تزئینی هستند، اما در این زمینه یک خواندن تنوع تاریخی ساختمانهای همسایه از گنبد ایلخانی 700 ساله تا سقف گالوانیزه  ساختمان دوره پهلوی ، این پروژه به جلوگیری از رمزها و نقوش رایج کمک کرد و سعی کرد در زمان سیر تاریخی یک بنای زمان خود باشد .

مساحت کم پلاک های مسکونی و مشکلات مالکیت و ثبت نام در زمینه سرمایه گذاری خصوصی از دیگر مشکلات است که وارد کردن کاربری های جدید را دشوار و وقت گیر می کند ، بنابراین به جای تجمیع پلاک ها و تعریف یک مجموعه مقیاس بزرگ ، ما به الحاق فکر کردیم با وجود منابع مالی محدود و عدم امکان کسب تملک یکباره، ما طراحی و ساخت را با یک هسته اولیه آغاز کردیم و برنامه گسترش آن را به زمین های مجاور و در نهایت گسترش آن به بافت را دادیم . در طول ساخت هسته اصلی ، دو پلاک مجاور بر اساس پیش بینی های اولیه به دست آمد ، که در حال حاضر در دست ساخت است و چندین پلاک دیگر در مرحله دستیابی و طراحی داخلی هستند . از آنجا که ما این پروژه را به عنوان بخشی از زمینه در نظر می گیریم و موفقیت آن به احیای مجدد زمینه بستگی دارد و شیوع زندگی در زمینه را به ساخت یک یا چند ساختمان محدود نمی کند ، امیدواریم که این ایده را برای افزایش تأثیر توسعه دهیم وهمچنین شیوع زندگی در زمینه استفاده کنندگان از این ساختمان را گسترش دهیم . کارکنانی که با همکاری با مجموعه ما می توانند ساکن بافت یا ساکن جدید بافت شوند تصمیم گیری برای ادغام و نه جمع باعث می شود که پروژه برای همیشه زنده بماند ، ذرات به مجموعه های بزرگتری برای عملکردهای مختلف با موقعیت و نسبت یکسان متصل می شوند و انتقال در سطوح مختلف شبکه ارتباطات خارجی را در داخل تولید می کند و در این زمینه زندگی می کند. تاریخ می سازد.

هتل سنگ سیاه

روند طراحی بوتیک هتل

بستر پروژه یک موزه سایت بهم پیوسته با قدمت چند صد ساله است. ما سعی کردیم پروژه را در امتداد ساختمانهای اطراف و بر اساس نیازها، فناوری و امکانات زمان خود طراحی کنیم . از این رو گونه ها ، هندسه ، جرم ، بافت و رنگ را از محیط اطراف برداشتیم . انتقال های منطبق هندسه خارجی ، هندسه داخلی منظم و نمودار داخلی نیازهای پروژه را برآورده می کند . بنابراین ، مطابق الگوی حیاط میانی ، تمام دهانه های رو به داخل و خط آسمان بر اساس مجاورت با بناهای اطراف به ویژه مسجد تاریخی میرزا هادی تشکیل می شود . انحنای ملایم فرم ورودی تلاشی است برای دعوت مهمانان به مرکز یک ساختمان درون گرا و تمام آجری با یک گذر مارپیچ قیفی شکل که دسترسی داخلی و پیش بینی های توسعه در آینده را در سطوح مختلف فراهم می کند و با بالا آمدن به پروژه گسترده تر می شود . سقف در وسط سایت موزه سنگ سیاه با علائم راهنمای شناسایی بناهای تاریخی اطراف .

معماری هتل سنگ سیاه

گسترش زندگی از پلاک به پلاک پیشنهادی برای احیای بافت تاریخی است ، اما همیشه ناتمام خواهد ماند .

شما میتوانید با مراجعه به سایت شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا مقالات دیگری را در زمینه ی طراحی نما ، طراحی داخلی منزل ، طراحی دکوراسیون اداری و بسیاری از موارد مرتبط با معماری را مطالعه بفرمایید .

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات