طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک دکوراسیون کلاسیک ایرانی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون یکی از بخش های لاینفک معماری امروز است . سبک های گوناگونی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد . انتخاب سبک طراحی کاملا منطبق با سلیقه و نظر کارفرمایان صورت می گیرد و نمی توان نوع خاصی از طراحی را نسبت به سایر سبک ها برتری داد .

در برهه کنونی رقابت تنگاتنگی بین سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن در جریان است. آنچه در نگاه اول به ذهن متبادر می گردد این است که، طراحی داخلی مدرن برنده این میدان خواهد بود . اما با کمی تامل مشخص می شود که دکوراسیون کلاسیک ایرانی همچنان جایگاه والایی در بین مردم جامعه دارد. با توجه به لوکس گرایی و تمایل به تجملات در جامعه، همچنین به دلیل جلوه اشرافی سبک کلاسیک، طراحی به کار رفته در بسیاری از منازل ایرانیان هنوز منطبق بر دکوراسیون کلاسیک ایرانی است .

سبک کلاسیک در طراحی

کلاسیک یک سبک آشنای سنتی و قدیمی در سراسر جهان است. علی رغم قدمت دیرینه این سبک در طراحی معماری ، شکوه و جلال نهفته در این سبک، انکار ناپذیر است . مردم انگلستان سبک کلاسیک را با نام ویکتوریا می شناسند و در کشور فرانسه، لویی نامی است که برای این سبک انتخاب شده است .

نظم موجود در سبک کلاسیک یکی از ویژگی های بارز این شیوه طراحی است. همچنین در طراحی به سبک کلاسیک ، المان های فاخری مورد استفاده قرار می گیرد. عناصری که در طراحی داخلی به سبک کلاسیک ایرانی وجود دارند ، عبارتند از:

  • مبل استیل

    دکوراسیون کلاسیک ایرانی

کلیه عناصر به کار گرفته شده در سبک کلاسیک ایرانی نفیس و باشکوه هستند. مبلمان استیل نیز به دلیل جلوه اشرافی و مجلل ، در طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه مطلوبی دارند. به عبارت بهتر مبلمان استیل جزء لاینفک دکوراسیون کلاسیک ایرانی است . میزهای سرویس مبلمان نیز در طراحی کلاسیک مورد توجه خاص هستند و اغلب در نوع و جنس و طرح با مبلمان همخوانی و تناسب بسیار نزدیک دارند .

  • فرش دستباف گرانبها

    دکوراسیون کلاسیک ایرانی

یکی از المان های موثر و مهم در طراحی کلاسیک ایرانی، فرش است. فرش های دستباف و اصیل ایران زمین زینت بخش منازل با این سبک طراحی هستند . فرش های ایرانی نه تنها در ایران و بین ایرانیان بسیار محبوب هستند بلکه در تمام کشورهای جهان ، نام فرش ایرانی پرآوازه  گشته است .

  • پرده بلند

    دکوراسیون کلاسیک ایرانی

پرده های بلند تکمیل کننده فضاهای با طراحی کلاسیک هستند و پرده های کوتاه به هیچ عنوان در دکوراسیون کلاسیک ایرانی استفاده نمی شوند . پرده ها در سبک کلاسیک اغلب از نوع آستر دار انتخاب می شوند و از لحاظ ارزش ریالی ، مستلزم صرف هزینه زیاد هستند . رنگ پرده ها باید با سایر عناصر موجود تناسب داشته باشند . به طور کلی در سبک کلاسیک ایرانی، یک رنگ غالب برای المان های موجود در فضا در نظر گرفته می شود .

  • لوسترهای باشکوه

    دکوراسیون کلاسیک ایرانی

لوسترهای باشکوه و گرانبها در طراحی دکوراسیون لوکس و اشرافی کلاسیک از منظر بینندگان بسیار جذاب بوده و فضایی فریبنده و گیرا را ایجاد می نمایند . این لوسترها علاوه بر تامین روشنایی و نور مورد نیاز فضا ، جلوه بصری لازم در سبک کلاسیک را نیز به خوبی تامین می نمایند. تامین نور در مقیاس بالا در طراحی کلاسیک بسیار مهم است و معماران شرکت دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای به این امر دارند .

  • کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در طراحی به سبک دکوراسیون کلاسیک ایرانی متداول و مرسوم است. به کارگیری انواعی از کاغذ دیواری که رنگ های ملایم و طرح های ظریف دارند ، از ایجاد شلوغی و بی نظمی در فضا جلوگیری می کنند . به همین علت کاغذ دیواری هایی که رنگ های تند و طرح های شلوغی دارند، در این سبک کمتر به چشم می خورند .

  • عتیقه جات و اشیا قدیمی

بیشتر افرادی که سبک کلاسیک ایرانی را برای طراحی منزل خود انتخاب نموده اند، از عناصری که عتیقه محسوب می گردند در چیدمان فضای خود استفاده می کنند . این عناصر کاربردی نیستند اما حس خوشایندی را به حاضران در محیط القا می نمایند و تداعی کننده سبک زندگی گذشتگان و آداب و رسوم پیشینیان هستند .

یکی از مطالب جالب توجه در طراحی داخلی کلاسیک ایرانی، برتری زیبایی و جلوه بصری به کاربردی بودن المان های موجود در محیط است . مجسمه های بزرگ، گلدان های لوکس، تابلو فرش های فاخرو ... عناصری هستند که در این سبک بسیار به چشم می خورند و هیچ کاربردی برای ساکنین ندارند و صرفا به جهت خلق محیط زیباتر و با شکوه تر در ترکیب دکوراسیون گنجانده شده اند .

 

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات