طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک اسلامی چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 شهریور 1400 در ساعت 12 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک های معماری گوناگونی وجود دارند که هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند . تنوع بالا در سبک های مختلف معماری این امکان را می دهد تا هر شخص با هر سلیقه ای بتواند به یک سبک علاقه مند شود و در صورت لزوم پیرو آن باشد .

یکی از مشهورترین و البته پرطرفدارترین سبک ها ، اسلامی نام دارد . می توان از این سبک در طراحی داخلی و یا معماری یک مکان استفاده کرد .

شرکت دکوراسیون هیرادانا در این مقاله شما کاربران محترم را با ویژگی های سبک اسلامی آشنا خواهد کرد . اصالت و فرهنگ در سبک اسلامی حرف اول را میزند . این سبک از معماری در ابتدا تحت تاثیر معماری ایرانی ، رومی و ... قرار گرفته بود . می توان این سبک را غنی از معنویات و تفکر فلسفی در نظر داشت .

  • ·       ویژگی های معماری اسلامی

دالان

دالان یک راه رو است که دارای پیچ و خم می باشد . استفاده از پیچ و خم در دالان این امکان را می دهد که دید افراد نسبت به حیاط محدود شود . از این جهت حریم شخصی صاحب خانه نیز حفظ خواهد شد .

حیاط

در معماری اسلامی ، حیاط یکی از مهم ترین عناصر می باشد .  در سبک اسلامی حیاط عموما در مرکز خانه قرار دارد و به تمامی بخش های دیگر خانه راه دارد . در گذشته  از حیاط به منظور برگزاری مراسمات مذهبی ، عروسی و ... استفاده می شد . در معماری امروزه دیگر شاهد ساخت حیاط به سبک قدیم نخواهیم بود .

 آشپزخانه

در طراحی داخلی به سبک اسلامی ، آشپزخانه به دور از نشیمن ساخته می شد . برای راحتی بیشتر در حین کار ، این مکان نزدیک به آب انبار ها قرار می گرفت .

حوض

با قرار دادن حوض در حیاط ، صاحبان خانه می توانستند گل و گیاهان را آبیاری و یا اقدام به شست و شوی لباس و ظروف کنند . جالب است بدانید در گذشته حوض علاوه بر کاربردی که داشت به زیبایی هر چه بیشتر حیاط نیز کمک می کرد . شما می توانید به منظور طراحی فضا به سبک معماری اسلامی با مشاورین ما در شرکت دکوراسیون هیرادانا تماس حاصل بفرمایید .

سبک اسلامی چیست ؟

  • ·       سبک اسلامی در طراحی داخلی  

ظروف سنتی

استفاده از ظروف ساده ی سفالی یکی از ویژگی های اصلی در طراحی داخلی به سبک اسلامی به شمار می رود . جالب است بدانید که برخلاف دکوراسیون کلاسیک ، هیچ اجباری در استفاده از وسایل لوکس در این سبک وجود ندارد . کوزه ی گلی نیز می تواند به عنوان یکی از زیباترین اکسسوری ها در خانه قرار بگیرد .

سماور

بدون شک در هر خانه ی قدیمی سماور به چشم می خورد . این وسیله علاوه بر زیبایی ، کاربردی نیز می باشد . می توان از سماور به عنوان یک اکسسوری در طراحی داخلی به سبک اسلامی استفاده کرد .

فرش

استفاده از فرش با طرح و نقش اسلامی ، یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که در این سبک باید به آن پایبند بود . به کار بردن فرش های قیمتی و دست بافت نیز می تواند گزینه ی مناسبی باشد . استفاده از فرش با طرح و نقش فراوان را می توان یکی از شباهت های میان سبک اسلامی و دکوراسیون کلاسیک در نظر داشت .

شیشه های رنگی

پنجره های بلند یکی دیگر از ویژگی خانه های طراحی شده به سبک اسلامی می باشد . پنجره ها عموما با شیشه های رنگی تزئین شده اند . با تابیدن نور خورشید در طول روز به شیشه های رنگی ، نمای بسیار زیبایی در خانه بوجود خواهد آمد .

سبک اسلامی چیست ؟

رنگ ها

به کار بردن رنگ ها در این سبک اهمیت فراوانی دارد . برخلاف دکوراسیون کلاسیک در این سبک ، از رنگ های گرم نظیر قرمز و یا آجری استفاده می شود . جالب است بدانید که این رنگ ها یادآور طبیعت نیز می باشد .

طاقچه

 از طاقچه در معماری اسلامی و خانه های قدیمی به منظور نگه داشتن اکسسوری ها استفاده می شود . عموما وسایلی نظیر گرد سوز ، آینه و یا شمعدان بر روی طاقچه قرار می گرفت و به زیبایی خانه کمک شایانی می کند .

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران محترم را با سبک اسلامی و ویژگی های آن آشنا کرده ایم .شرکت دکوراسیون هیرادانا با سال ها تجربه می تواند به شما در بازسازی ساختمان ، طراحی داخلی و ... یاری برساند .

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات