طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک و کاربرد آن در خانه های امروزی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 13 شهریور 1400 در ساعت 10 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سبک های لوکس و البته بسیار پرطرفدار در طراحی ، سبک کلاسیک و یا همان سنتی می باشد . استفاده از این سبک در بسیاری از خانه ها و یا طراحی ویلا به چشم می خورد . با این که در گذر زمان همه چیز به سمت مدرن شدن پیش رفته است اما باز هم بسیاری از افراد دکوراسیون کلاسیک را ترجیح می دهند . در ادامه ی این مقاله شما کاربران محترم را با ویژگی های این سبک آشنا خواهیم کرد .

فرقی نمی کند که شما از سبک کلاسیک در طراحی ویلا استفاده می کنید یا در دکوراسیون یک آپارتمان برخی نکات وجود دارد که برای دستیابی به این سبک باید به آن ها پایبند باشید . این نکات به شرخ ذیل می باشد .

استفاده از متریال با کیفیت

همان طور که پیش تر اشاره کردیم ، دکوراسیون کلاسیک سبک بسیار لوکس و لاکچری خواهد بود از این رو متریال استفاده شده در این سبک نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد . بخشی از متریال های استفاده شده در این سبک به شرح زیر خواهد بود .

  • چوب درختانی نظیر راش ، گردو
  • استفاده از سنگ های قیمتی نظیر مرمر
  • به کار بردن پارچه هایی نظیر ابریشم

استفاده از تزئینات و گچ بری

در دکوراسیون کلاسیک دیوارهای ساده و بدون تزئینات ابدا به چشم نمی خورد . در این سبک شما شاهد گچ بری ها و تزئینات بسیار لوکس و شلوغ خواهید بود که جذابیت فضا را چندین برابر می کند . به یاد داشته باشید که استفاده از ستون نیز در این سبک اهمیت ویژه ای دارد .

دکوراسیون کلاسیک و کاربرد آن در خانه های امروزی

رنگ ها

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک ، استفاده از رنگ هایی نظیر طلایی ، شکلاتی و یا شتری بسیار رایج می باشد . همچنین از مبلمان لوکس با چوب های ارزشمند نظیر درخت گردو، برای زیبا تر کردن بیشتر فضا استفاده می شود .

اکسسوری در سبک کلاسیک

استفاده از مجسمه ی بزرگ و انتیک همچنین استفاده از لوسترهای بزرگ و پر نور یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون کلاسیک می باشد . فرش ها نیز در این سبک بسیار پر نقش و نگار خواهد بود و اغلب دارای رنگ های گرم است . به یاد داشته باشید که استفاده از اکسسوری ها و وسایل عتیقه می تواند تا حد زیادی فضای مورد نظر شما را به سمت کلاسیک شدن سوق دهد .

نور پردازی

در این سبک وجود نور طبیعی خورشید اهمیت ویژه ای دارد برای همین از پرده های نازک استفاده می شود تا بتوان از نور خورشید به خوبی بهره مند شد .

تقارن در چیدمان وسایل

یکی از مهم ترین نکات در دکوراسیون کلاسیک ، رعایت تقارن در دکوراسیون داخلی می باشد . اگر به این سبک علاقه مند هستید در چیدمان وسایل ، تقارن را رعایت کنید . شما می توانید وسایل تزئیناتی را به صورت جفت تهیه نمایید زیرا این کار در رعایت هر چه بیشتر تقارن به شما کمک خواهد کرد .

آشپزخانه

به کاربردن کابینت با طرح و نقش فراوان که عموما به رنگ طلایی باشد ،  به یاد داشته باشید که متریال کابینت ها باید بهترین کیفیت ممکن را دارا باشد علاوه بر این پرده ی آشپزخانه بهتر است از جنس حریر باشد .

دیوارها

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک از کاغذ دیواری با رنگ های طلایی و یا قرمز استفاده می شود . یکی دیگر از ویژگی های این کاغذ دیواری ها ، وجود

اتاق خواب

 

استفاده از پارچه های ابریشم به عنوان رو تختی ، و یا به کار بردن چوب های با کیفیت مانند راش برای وسایلی نظیر تخت خواب از دیگر ویژگی های این سبک می باشد .

دکوراسیون کلاسیک و کاربرد آن در خانه های امروزی

نما در سبک کلاسیک

در طراحی ویلا به سبک کلاسیک ، از سنگ های لوکس برای طراحی نما استفاده می شود . همچنین در فضای باز و حیاط ویلا آب نماهای لوکس نصب خواهد شد .

کلام آخر:

در این مقاله با برخی از ویژگی های دکوراسیون کلاسیک آشنا شده اید قطعا با خواندن این ویژگی ها به این نکته پی خواهید برد که سبک کلاسیک ،  بسیار گران قیمت خواهد بود زیرا تمامی متریال به کار برده شده در این سبک باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند .  لوکس بودن وسایل در طراحی داخلی به سبک کلاسیک نیز به چشم خواهد خورد .

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات