طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک فضای نشیمن چه ملزوماتی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 30 مرداد 1400 در ساعت 9 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خانه محیطی است که ما در آن زندگی می‌ کنیم و در طول شبانه روز ساعات طولانی را در آن سپری می کنیم بنابراین طراحی دکوراسیون آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

شرکت معماری هیرادانا و طراحان تیم حرفه ای ما همواره در تلاشند تا با به کارگیری از ایده های جدید و خلاقانه ، استفاده از رنگ های مختلف و متریال های گوناگون فضایی آرام بخش ، زیبا و راحت را برای افراد طراحی کنند .

همانطور که میدانید فضای یک خانه از اتاق ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است که یکی از مهمترین بخش ها که طراحی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد طراحی دکوراسیون داخلی فضای نشیمن می باشد .

این فضا جز فضاهای عمومی محسوب شود .

اتاق نشیمن فضایی برای دورهمی های خانوادگی و تماشای تلویزیون و ... در خانه می باشد بنابراین دکوراسیون آن باید به گونه‌ ای باشد که افراد هنگامی که در آن قرار می گیرند احساس راحتی و آرامش کنند .

در صورت امکان بهتر است این بخش در فضایی دورتر از قسمت ورودی و پذیرایی منزل باشد از طرفی نیز بهتر است با فضای آشپزخانه فاصله کمی داشته باشد اما در خانه های کوچک که دارای متراژ کمی هستند فضای هال و پذیرایی یکسره طراحی می شوند تا با این روش فضای باز تری در محیط خانه ایجاد شود .

  • طراحی نشیمن به سبک کلاسیک

طراحی داخلی منزل با استفاده از سبک های گوناگونی قابل طراحی و اجرا می باشد بدیهی است که برای طراحی قسمت نشیمن نیز باید از همان سبکی استفاده شود که طراحی سایر بخش های خانه از آن پیروی می کند ، یکی از لوکس ترین ، مجلل ترین و باشکوه ترین سبک ها برای طراحی دکوراسیون داخلی بخش نشیمن سبک کلاسیک می باشد .

دکوراسیون کلاسیک فضای نشیمن چه ملزوماتی دارد ؟

لازم به ذکر است که اگر فضای منزل شما دارای متراژ کمی بوده و کوچک می باشد پیشنهاد می‌ شود از این سبک برای طراحی داخلی آن استفاده نکنید زیرا این سبک به دلیل استفاده از طرح های شلوغ و پیچیده باعث می‌ شود که فضای منزل شما کوچکتر از آنچه که هست به نظر آید اما اگر فضایی منزل شما بزرگ است و قصد ایجاد یک فضای فوق العاده لوکس و مجلل را دارید پیشنهاد ما به شما عزیزان سبک کلاسیک می باشد در حقیقت هر چقدر فضای منزل شما بزرگتر باشد این سبک می ‌تواند جلوه بهتری پیدا کند .

از مهمترین ویژگی های سبک کلاسیک می توان به استفاده از اشکال مستطیل شکل و زاویه دار در طراحی ، استفاده از طرح های زیبا و پیچیده ، ایجاد تقارن در طراحی و استفاده از رنگ های غنی و متریال های طبیعی اشاره کرد .

  • استفاده از شومینه

یکی از مهمترین عناصری که در طراحی نشیمن به سبک کلاسیک از آن استفاده می شود شومینه می باشد در حقیقت در طراحی نشیمن های سبک کلاسیک طراحی یک شومینه کلاسیک زیبا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های دکوراسیون کلاسیک ایجاد تقارن در طراحی می باشد شما باید هنگام طراحی شومینه و چیدمان عناصر در اطراف آن توجه زیادی داشته باشید به عنوان مثال اگر شومینه در وسط یک دیوار طراحی می شود شما می توانید در دو طرف آن به شکل قرینه از دو قاب و ... برای تزیین دیوار استفاده کنید .

  • انتخاب رنگ

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک اغلب از رنج های غنی استفاده می‌ کنند از پرکاربرد ترین رنگ ها در این سبک می توان به رنگ های بژ ، قهوه ای ، کرم ، طلایی ، استخوانی ، آبی ، سبز ، بنفش ، نقره ای ، سفید و غیر اشاره کرد .

  • چیدمان بخش نشیمن در سبک کلاسیک

همان طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم از مهم‌ ترین ویژگی‌ های سبک کلاسیک ایجاد تقارن در طراحی است و این ویژگی در چیدمان وسایل نیز مشاهده می‌ شود .

در چیدمان ، مبل ها و چراغ های زمینی یا دیواری ، اکسسوری ها و غیره باید به شکل قرینه چیدمان شود به عنوان مثال برای چیدمان یک فضای نشیمن زیبا میتوانید یک شومینه کلاسیک زیبا در وسط دیوار و طراحی دو قاب دیواری با دیوارکوب های زیبا در دو طرف آن و چیدمان مبل به گونه‌ ای که شومینه در محوریت آن قرار گرفته شده باشد می باشد .

موقعیت فرش را در مرکز فضای نشیمن خود قرار دهید و مبلمان را در اطراف ان چیدمان کنید .

دکوراسیون کلاسیک فضای نشیمن چه ملزوماتی دارد ؟

مبلمان این سبک دارای طرح های پیچیده و کنده کاری های بسیار زیبا بر روی چوب طبیعی می باشد .

برای رنگ مبلمان نیز می‌توانید از رنگ‌ های مختلفی اعم از رنگ آبی فیروزه ای ، قهوه ای ، کرمی و غیره استفاده کنید در حقیقت انتخاب رنگ پارچه مبلمان به پالت رنگی که برای طراحی فضای نشیمن در نظر گرفته اید بستگی دارد .

شرکت معماری هیرادانا همراه خوبی برای کارفرمایان عزیز جهت طراحی داخلی به سبک دکوراسیون کلاسیک می باشد .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات