طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک به کمک انواع پتینه کاری

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 7 بهمن 1400 در ساعت 11 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون به طور کلی به هنری می گویند که باعث در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف در یک فضا می شود . به صورتی که هم فضا را زیباتر کرده و هم باعث بهره ورتر شدن فضا و کیفیت بهتر آن می شود . می توان گفت که از ابتدا تا کنون به دلایل مختلف سبک های گوناگونی در دکوراسیون پدید آمده است که به عنوان مثال می توان از سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک اسپرت ، سبک شرقی و ... نام برد . سبک کلاسیک را می توان یکی از قدیمی ترین سبک ها در دکوراسیون و معماری دانست که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته است همچنان خود را سرپا نگه داشته و محبوبیتش را پیش مردم و علاقه مندان به دکوراسیون حفظ کند . به طور کلی می توان گفت این سبک ، سبکی مجلل و شیک می باشد که در تلاش برای نشان دادن اصالت ، وقار ، زیبایی و به رخ کشیدن جزییات مختلف می باشد .

 

انواع کارایی های دکوراسین کلاسیک :

  • توجه به نظم ، اعتدال و تقارن

یکی از اصلی ترین مشخصه ها و ویژگی های اجرای دکوراسیون به سبک کلاسیک رعایت تقارن و به واسطه ی آن ایجاد تعادل و نظم در فضا می باشد . تمامی عناصر در سبک کلاسیک برای خود جای مخصوصی داشته که حتما باید در همان جا قرار بگیرند تا بتوانند بهترین ظاهر را به فضا بدهند . برای مثال مبلمان در سبک کلاسیک باید کاملا روبروی هم دیگر یا به شکلی در قرینه ی یکدیگر قرار بگیرند . این ویژگی را در تک تک عناصر مختلف در سبک کلاسیک باید رعایت نمود و می توان گفت هم در طراحی نما و در طراحی دکوراسیون اهمیت ویژه ای دارد .

  • استفاده از رنگ های گرم

از انجایی که دکوراسیون کلاسیک تلاش می کند تا وقار و اصالت را در کنار شیک و فاخر بودن به مخاطبین خود نشان دهد و حس گرما و صمیمیت را نیز به آن ها القا کند ، استفاده از رنگ های تندی مانند نارنجی ، قرمز ، زرد و ... در این سبک توصیه نمی شود . این سبک بیشتر مشتاق استفاده از رنگ هایی مانند بژ ، قهوه ای ، کرم و ... می باشد و این تنالیته ی رنگی را می توان در تک تک عناصر دکوراسیون استفاده نمود . البته باید دقت نمود که برای استفاده از این رنگ ها و ترکیبشان با یکدیگر باید از متخصصین کمک گرفته تا بهترین نتیجه را بگیرید .

دکوراسیون کلاسیک به کمک انواع پتینه کاری

  • استفاده از متریال های طبیعی و خاص

متریال هایی مانند چوب که بافت خاصی داشته و برگرفته از طبیعت و حس فاخر و زیبا و گرمای طبیعت می باشند در دکوراسیون کلاسیک محبوبیت زیادی دارند . این متریال به دلیل بافت و ویژگی های خود می تواند برای ساخت انواع عناصر از میز و صندلی تا کابینت و پارتیشن مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین به خوبی می تواند با عناصر دیگر مانند شیشه و ... ترکیب شود و کارهای زیبای زیادی را پدید آورد . از دیگر مزیت های چوب می توان به این نکته توجه کرد که می توان آن را در رنگ ها ، بافت ها و ابعاد مختلف در بازار پیدا نمود و طبق سلیقه ی خود از آن در دکوراسیون کلاسیک استفاده نمود .

  • استفاده از تزیینات

یکی از ویژگی های دکوراسیون کلاسیک که منحصر به فرد است و در کمتر سبکی می توان آن را مشاهده نمود استفاده از تزیینات زیاد می باشد . در این سبک از انواع گلدان ها ، تابلوها و انواع وسایل تزیینی فاخر برای زیباتر کردن محیط و فضا می توان استفاده نمود . البته که اغراق در هر چیزی نتیجه ی عکس داده و در دکوراسیون هم باعث نازیبا دیده شدن محیط می شود . برای همین بهتر است در این سبک برای دکوراسیون کردن فضای خود حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا نتیجه ی نهایی زیبا و رضایت بخش باشد .

  • توجه به جزییات

جزییات سبک کلاسیک است که آن را تبدیل به سبکی خاص و پایدار کرده است . این سبک در تمامی قسمت ها به جزییات توجه می کند . از جمله ی این جزییات می توان به پای ستون ها ، به دسته ی مبل ها ، کناره های کمدها ، پوشش دیوارها که ممکن است با پتینه و یا کاغذ دیواری و ... انجام شود و ... اشاره نمود . پتینه را می توان یکی از پر طرفدار ترین پوشش های سطوح در این سبک دانست که زیبایی ای خاص به دکوراسیون داخلی می دهد .

  • و ...

 

پتینه چیست ؟

پتینه را می توان هنری دانست که با استفاده از رنگ و مواد دیگر می توان به سطح بعد بخشید و باعث زیباتر شدن آن شد . پتینه کاری به وسیل ایجاد برآمدگی و فرورفتگی و ... به روش های مختلف می تواند طرح های مختلفی را روی سطوح مختلف پدید بیاورد . به طور کلی این هنر را می توان هنری برای کهنه کردن سطوح دانست که باعث جلوه ی بیشتر و خاص تر دیده شدن آن می شود .

 

دکوراسیون کلاسیک به کمک انواع پتینه کاری 

اصول مورد نیاز برای اجرای آن در دکوراسیون کلاسیک :

یکی از روش های پینه کاری که در سبک کلاسیک بسیار محبوب می باشد . پتینه کاری به وسیله ی ورق طلا می باشد . این روش به این گونه می باشد که ابتدا رنگ مورد نظر روی دیوار زده ، پس از آن که رنگ خشک شد چسب مخصوص را رقیق شده روی آن میزنیم و قبل از خک شدن کامل ورق های زینیتی طلا روی آن میچسبانیم . بعد از این مرحله باید با پارچه ای آرام روی آن را ماساژ داده تا کار به صورت نهایی دربیاید . از انواع دیگر پتینه کاری در سبک کلاسیک می توان به پتینه کاری روی چوب ، پتینه با ورق نقره ، پتینه کاری با طرح سنگ و یا چوب ، دکوپاژ ، پتینه کاری طرح تذهیب ، موتیف و ... اشاره نمود . هر یک از این روش های پتینه روش مخصوص خود را برای اجرای دکوراسیون دارند که برای انجام دادن آن ها به طوری که باعث زیبایی سطح شود باید حتما در انجام آن مهارت داشته و از توانایی لازم برخوردار باشید . وگرنه ممکن است تیجه ی نهایی آن چیزی که دوست دارید نشود .

 

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که برای رسیدن به دکوراسیونی با این سبک باید تمامی این ویژگی ها را در تمام روند طراحی و اجرای دکوراسیون دخیل نمود . یکی از گزینه هایی که می توان در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار داد و فضای داخلی را زیباتر و متفاوت تر از قبل کرد پتینه می باشد . همانطور که گفتیم پتینه انواع مختلفی دارد که در سبک های مختلف به کار می روند . اما به طور کلی اغلب سبک های پتینه کاری اگر با توجه به رنگ های مورد نظر سبک کلاسیک صورت بگیرد می تواند در این سبک مورد استفاده قرار بگیرد . پتینه کاری برای پوشش سطوح مختلف می تواند به خاص تر شدن فضای داخلی ساختمان شما منجر شود و مخاطبین را به ستایش فضا وا دارد . اما باید دقت نمایید برای انجام هر گونه کاری مربوط به دکوراسیون داخلی بهتر است که از مشاورین و متخصصین این زمینه کمک بگیرید . چرا که باید تمامی عناصر و جزییات در دکوراسیون کلاسیک در هماهنگی کامل یکدیگر بوده و همدیگر را تکمیل کنند تا باعث زیبایی محیط شوند . یکی از شرکت هایی که در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه فعالیت های گسترده ای انجام داده است شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا می باشد . شما با تکیه بر تجربه ی این افراد می توانید کار خود را به آن ها سپرده و از نتیجه ی پروژه خیالتان راحت باشد .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات