طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مطب زیبایی طبق الگوهای برتر دنیا

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 21 دی 1400 در ساعت 15 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مطب پزشکان یکی دیگر از فضاهایی است که افراد در طول روز به ‌مراتب در آن جا حضور پیدا می‌کنند . از این روی می توان نتیجه گرفت طراحی دکوراسیون مطب پروسه ای زمان ‌بر و البته دشوار خواهد بود . لازم است در این زمینه از افراد متخصص یاری بجویید . شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما کاربران عزیز و محترم را با طراحی دکوراسیون مطب زیبایی و نکات کلیدی در این زمینه آشنا کند .

رعایت برخی نکات در طراحی دکوراسیون مطب ضروری است . می‌توان این فضا را نسبت‌ به دیگر محیط‌ها حساس‌تر در نظر داشت . زیرا علاوه بر رعایت استاندارهایی چون زیبایی ، باید بر فاکتورهایی نظیر بهداشت محیط نیز پایبند بود .

انتخاب اکسسوری مناسب برای مطب زیبایی

 وجود اکسسوری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بسیاری از طراحان بزرگ در سرتاسر دنیا آن را پیشنهاد می‌کنند . برای حفظ آرامش بیماران می‌توانید به سراغ گیاهان بروید . قرار دادن دو یا چند گلدان می‌تواند آرامش محیط را تا حد چشمگیری افزایش دهد . در صورت امکان می‌توانید یک اکواریوم نیز برای طراحی دکوراسیون مطب تهیه کنید .

شما می‌توانید برای طراحی دکوراسیون مطب زیبایی ، نمونه کارها و یا تصاویر بیماران را بر روی دیوار به نمایش بگذارید . همچنین می‌توانید از مجلات و کتاب‌هایی با این موضوعات نیز استفاده کنید .

دکوراسیون مطب زیبایی طبق الگوهای برتر دنیا

نورپردازی در طراحی دکوراسیون مطب

 بسیاری از طراحان بزرگ جهان استفاده افراطی از نورپردازی را صحیح نمی‌دانند . بهتر است نورپردازی اتاق انتظار بیماران بسیار ملایم باشد . این کار می‌تواند از اضطراب افراد نیز تا حد بسیار زیادی بکاهد . می توانید به منظور تامین نور در اتاق انتظار از هالوژن سقفی نیز استفاده کنید .

بهتر است برای طراحی نورپردازی از پزشک نیز نظر خواهی کنید .

پارتیشن‌بندی

ایجاد حریم و تقسیم‌بندی فضاها نیز یکی دیگر از مراحل طراحی دکوراسیون مطب محسوب می‌شود . می‌توانید از پارتیشن با متریال‌های گوناگونی به این منظور استفاده کنید . بهتر است  اتاق انتظار و اتاق پزشک با یکدیگر فاصله داشته باشند تا حریم خصوصی بیماران حفظ شود . جالب است بدانید که پارتیشن در انواع شیشه‌ای مات براق چرمی و چوبی فلزی و غیر موجود می‌باشد . هر یک از نظر هزینه و کارایی نیز با یکدیگر متفاوت اند .

تعویض روکش تجهیزات

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، نظافت و بهداشت یکی از نکات بسیار مهم در طراحی دکوراسیون مطب است که باید به آن پایبند بود . از این روی بهتر است وسایل و تجهیزاتی را انتخاب کنید که بتوان روکش آن را برای هر بیمار تعویض کرد با انجام این کار از شیوع برخی بیماری ها نظیر ویروس کرونا نیز جلوگیری کرده اید .

بهتر است به هنگام ورود به مطب نیز یک پک بهداشتی شامل الکل و ماسک نیز در اختیار بیماران قرار دهید تا به طور کامل تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده باشید .

اتاق انتظار در کلینیک و یا مطب پزشک

می توان یکی از مهم ترین بخش های یک مطب را اتاق انتظار در نظر داشت . شما می توانید در این بخش چندین کتاب و یا مجله با موضوعات پزشکی قرار دهید ، تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند . در طراحی دکوراسیون مطب زیبایی شما می توانید تصاویری از نمنه کارهای پزشک را نیز چاپ کرده و در اختیار افراد قرار دهید .

بهتر از مبلمان راحتی و با کیفیت در این بخش استفاده کنید . زیرا ممکن است برخی از بیماران شرایط جسمی مناسبی نداشته باشند .

دکوراسیون مطب زیبایی طبق الگوهای برتر دنیا

سرویس بهداشتی       

این بخش از طراحی باید پیرو یک سری نکات و قوانین بهداشتی جهانی باشد . برای مثال اگر سرویس بهداشتی دارای توالت فرنگی است ، حتما از روکش یک بار مصرف بر روی آن استفاده کنید . شما می توانید از شمع و یا عود های معطر نیز در این فضا استفاده کنید .

توصیه ی ما به شما برای انتخاب کاشی ، رنگ های روشن است . زیرا به آسانی قابل تمیز شدن می باشد و در صورت بروز کوچک ترین لکه می توان برای نظافت آن اقدام کرد .

به منظور حفظ بهداشت محیط قرار دادن آیتم هایی نظیر دستمال کاغذی ، مایع دستشویی و غیره نیز توصیه می شود .

آشپزخانه ی مطب

برخی از افراد در طراحی دکوراسیون مطب ، برای این بخش اهمیت زیادی قائل نمی باشند . کارمندان و یا پزشکان می توانند در آشپزخانه استراحت و یا غذا میل کنند . بهتر است این بخش جایی دور از اتاق انتظار و اتاق پزشک قرار بگیرد تا حریم شخصی افراد حفظ شود و آن ها بتوانند در آرامش کامل اندکی استراحت کنند .

چیدمان وسایل در اتاق پزشک

چیدمان تجهیزات پزشکی باید به نوعی باشد که مزاحم رفت و آمد افراد نشود . هم چنین تعبیه ی یک شیر آب و سینک در اتاق پزشک ضروری است . چیدمان وسایل در هر مطب با نقشه و متراژ های گوناگون انجام خواهد شد . بنابراین نمی توان در این زمینه از یک الگوی خاص پیروی کرد .

طراحی سقف

توجه به جزئیات و ریزه کاری ها می تواند در جذابیت دکوراسیون مطب شما تاثیر گذار باشد . در مطب ها و یا کلینیک های زیبایی افراد ساعات طولانی بر روی تخت دراز می کشند . از این روی ممکن است برای آن خسته کننده و دشوار باشد . شما می توانید با ایجاد تزئینات بر روی سقف این مشکل را نیز رفع کنید . طرح های گوناگونی به این منظور موجود است که شما می توانید بر اساس بودجه و سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب کنید .  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در شرکت معماری هیرادانا تماس حاصل بفرمایید .

وجود تهویه مناسب

وجود تهویه ی مناسب علاوه بر تازه کردن هوا ، تاثیر بسیار زیادی بر روی انتقال برخی بیماری ها نظیر ویروس کرونا دارد . ازاین روی در صورت امکان اقدام به طراحی چندین پنجره در هر یک از بخش های دکوراسیون مطب کنید . در صورت عدم وجود این آیتم می توانید از دستگاه های تصفیه کننده ی هوا استفاده کنید .

میز پذیرش منشی

طبق استاندارهای جهانی میز منشی معمولا در مسیر ورودی قرار می گیرد . میز ها انواع گوناگونی دارند . اکثرا نام پزشک و یا لوگوی کلینیک پزشکی با اندازه ی بزرگ بر روی آن درج می شود ، که این کار را می توان انتخاب هوشمندانه و مثبتی در نظر داشت . به منظور جلوگیری از خستگی منشی و کارمندان بهتر است به سراغ انتخاب صندلی های طبی و با کیفیت بروید . زیرا در غیر این صورت افراد خسته خواهند شد و به همان نسبت بازدهی کاری بسیار کمی خواهند داشت .

نصب پرده برای پنجره ها و تقسیم فضا

برای پوشاندن پنجره ها می توانید از پرده های کرکره ای استفاده کنید . هم چنین در اتاق پزشک نیز می توانید برای جداسازی و شخصی سازی فضا از پرده های ضخیم به رنگ سفید استفاده کنید .

اهمیت رنگ در مطب زیبایی

رنگ های روشن مانند سفید و یا صورتی گزینه ی بسیار مناسبی برای دکوراسیون مطب های زیبایی می باشد . شما می توانید از رنگ های آرامش بخشی نظیر سبز و یا آبی نیز استفاده کنید .

دکوراسیون مطب زیبایی طبق الگوهای برتر دنیا

کلام آخر:

در این مقاله شما کاربران گرامی را با برخی از نکات جهانی در خصوص طراحی دکوراسیون مطب آشنا کرده ایم . این نکات تنها بخش اندکی از مواردی است که برای دستیابی به یک دکوراسیون استاندارد باید به آن پایبند باشید .

شما کاربران محترم می توانید به جهت انجام خدماتی در زمینه ی معماری و یا طراحی داخلی با مشاورین ما در این شرکت تماس حاصل بفرمایید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات