طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مطب پزشک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 خرداد 1401 در ساعت 3 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان باید با روانشناسی این محیط آشنا باشیم تا به طراحی فضایی ایده آل برسیم . مسلما طراحی این فضا با دکوراسیون اداری و طراحی بازسازی خانه تفاوت دارد و در تعمیرات ساختمان و بازسازی ساختمان باید حساب دیگری در طراحی این فضا باز کرد .

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا طراح داخلی و مجری دکوراسیون مطب پزشک با تمامی کاربری ها و در انواع سبک ها و همچنین دکوراسیون کلینیک های پزشکی آماده طراحی داخلی ، نظارت و اجرای دکوراسیون تضمینی پروژه کارفرمایان عزیز با حداقل هزینه و زمان و حداکثر کیفیت میباشد .

 

جهت مشاوره حضوری و آنلاین در اسرع وقت از طریق شماره 09125754921 با هیرادانا در تماس باشید .

دکوراسیون-مطب-1

در این مقاله از شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم شما را با طراحی مطب های پزشکان آشنا کنیم .

جهت مشاهده نمونه کارها به بخش پروژه ها مراجعه کنید .

دکوراسیون-مطب

قدم اول در طراحی

اولین قدم برای شروع طراحی مطب های پزشکان این است که زمینه ی فعالیت و تخصص آنها را بررسی کنیم . طراحی مطب های پزشکی میتواند متناسب با هر تخصص پزشکان شکل و شمایل متفاوتی را به خود بگیرد . همانطور که معلوم است نقاط اشتراک زیادی را میتوان در طراحی مطب های پزشکان بر شمرد . اما تفاوت هایی اساسی میتواند شخصیت فضایی هر کدام از این تخصص ها را تعریف کند .

دکوراسیون-مطب-2

دکوراسیون لوکس مطب زیبایی ، چشم ، رایولوژی ، اطفال و ... با بهترین قیمت و متریال : 09125754921

مسلما مطب اطفال با مطب یک روانپزشک یا یک متخصص زیبایی تفاوت میکند . این تفاوت ها در انتخاب رنگ ، بافت ، متریال و نورپردازی ها خود را نشان میدهد و میتواند نقاط اشتراکی را نیز داشته باشند . پس میبینید که شناخت تخصص پزشک میتواند مجری دکوراسیون داخلی را در طراحی فضای این مطب ها کمک کند .

دکوراسیون-مطب-3

ایجاد ارتباط مناسب بین بیمار و پزشک

یکی از مواردی که میتواند به آرامش حال بیمار کمک کند ، این است که بتواند ارتباط خوب و قوی را با پزشک خود برقرار کند . اما از چه راهی میتوان این ارتباط را بین بیمار و پزشک برقرار کرد . ایده ی جذابی که میتوان برای این مسئله بیان کرد این است که دکوراسیون داخلی را بر اساس علاقه مندی ها و سرگرمی های مورد علاقه پزشک و سازگار با روحیات او طراحی کرد . به طور مثال اگر پزشک علاقه مند به گل و گیاه است ، حضور گیاهان مناسب با محیط و حفظ بهداشت آنها و یا نصب تابلوهای نقاشی از گل و گیاه میتواند نشانگر روحیات پزشک باشد . یا اگر علاقه مند به ماشین باشد میتواند از ماشین های کوچک دکوری برای تزئین مطب خود استفاده کند . این ایده میتواند یک حس آشنایی و اعتماد را بین مراجعه کننده و پزشک ایجاد کند و بر روند درمان نیز تاثیر مثبتی دارد .

دکوراسیون-مطب-4

بهترین ایده ها در دکوراسیون مطب پزشک با طراحی داخلی از صفر تا صد : 09125754921

دکوراسیون-مطب-4/2

دکوراسیون فضای درمانی

فضای درمانی درواقع همانطور که از نامش مشخص است فضایی که با بیماران و پزشکان و پرستاران و ... در ارتباط می باشد و هدف از وجود اینگونه فضاهایی رفع مشکلات و بیماری های جسمی و روحی افراد مختلف می باشد . درواقغ فضای درمانی می تواند شامل مطب ، درمانگاه ، بیمارستان ، کلینیک و ... باشد و هر کدام از این ها عناصر و تجهیزات متفاوتی برای دکوراسیون دارند . اما به طور کلی برای انجام دکوراسیون فضاهایی که به عنوان فضای درمانی شناخته می شوند یکسری اصول و قوانین وجود دارد که باید رعایت شوند .

دکوراسیون-مطب-5

انواع فضاهای مورد نیاز در یک واحد درمانی

  • اتاق پزشک

یک واحد درمانی و یا مطب پزشک درواقع با وجود پزشک است که معنا پیدا می کند و هویت درمانی به خود می گیرد . به همین علت از جمله فضاهایی که این واحد باید داشته باشد ، اتاقی مخصوص پزشک می باشد . در این اتاق مریضان مراجعه کرده و معاینه می شوند و صحبت های لازمه با پزشک نیز در این اتاق صورت می گیرد . با توجه به نوع تخصصی که پزشک دارد و خدماتی که واحد درمانی ارائه می دهد می تواند ابعاد این اتاق و تجهیزاتی که در آن قرار دارد متفاوت باشد . اما به طور کلی یک میز و صندلی برای پزشک ، صندلی برای مراجعه کننده و کمدها و قفسه هایی برای نگهداری اسناد و مدارک و تجهیزات مورد نیاز پزشک در دکوراسیون این اتاق استفاده می شود .

دکوراسیون-مطب-6

  • فضای انتظار

فضای انتظار یکی از جمله فضاهایی در واحد درمانی می باشد که می تواند تاثیر زیادی روی رفاه بیمارانی که به آن جا مراجعه می کند بگذارد .

دکوراسون-مطب-6/2

این فضا درواقع همانطور که از نام آن مشخص است فضایی است که بیماران می توانند در آن به انتظار نشسته تا نوبت معاینه شان برسد .

دکوراسیون-مطب-7

دکوراسیون لوکس مطب با بهترین شرکت دکوراسیون داخلی مطب : 09125754921

به صورت کلی این فضا دارای صندلی هایی می باشد که هر چقدر این صندلی ها بیشتر و راحت تر باشند ، رضایت افراد بیشتر جلب خواهد شد . چرا که هم تمامی افراد می توانند بنشینند و هم در زمان طولانی انتظار خسته و آسیب دیده نخواهند شد .

دکوراسیون-مطب-8

با توجه به متراژ مطب می توان از انواع صندلی ها و یا مبلمان برای این فضا استفاده نمود . بعضی از مطب ها دارای صندلی هایی در کنار هم به صورت ردیفی بوده و در بعضی از مطب ها نیز از انواع مبلمان مدرن و ویکتوریایی و نئوکلاسیک و .. بهره می برند .

دکوراسیون-مطب-9

  • اتاق استراحت

اتاق استراحت درواقع فضایی است که مخصوص کارمندان و منشی ها و دستیاران پزشک طراحی داخلی می شود تا در صورت خستگی ، این افراد بتوانند زمانی را در آنجا به استراحت گذرانده یا ناهار و میان وعده ی خود را میل کنند . این فضا می تواند روی تامین رفاه کارمندان و میزان رضایت آن ها از محیطی که در آن کار می کنند تاثیر بگذارد و در نتیجه هر چقدر که آن ها راضی تر باشند ، بازتاب رضایت آن ها به بیماران رسیده و آن ها نیز راضی تر خواهند بود . این فضا می تواند شامل میز و مبلمان و یا حتی تخت خوابی ساده باشد . هر چقدر که این فضا به اتاق منشی و دستیاران و آبدارخانه نزدیک تر باشد ، کار آن ها برای رسیدگی به بیماران و استراحت نمودن نیز راحت تر خواهد شد .

دکوراسیون-مطب-10

  • اتاق دستیار پزشک و منشی

پزشکان با توجه به نوع خدمات و درمانی که ارائه می دهند به دستیار و یا دستیارانی و همچنین برای منظم شدن کارهای مطب نیز به منشی نیازمند می باشند . از این رو برای آنکه این افراد بتوانند فعالیت های خود را به صورت منظم و حرفه ای انجام دهند نیز به فضایی مخصوص احتیاج دارند . برای مثال اتاق منشی باید در ارتباط مستقیم با فضای انتظار بیماران باشد تا این فرد بتواند به بیماران نوبت داده و موارد مربوط به آن ها در پرونده شان ثبت نماید . دستیاران نیز نیازمند فضایی مخصوص و نزدیک به اتاق پزشک بوده تا بتوانند کارهای لازمه مانند گرفتن فشار و قند و ... را انجام داده و بعد از دریافت نتیجه ی آن ، آن را به پزشک مربوطه تحویل دهند ، در این صورت پزشک می تواند با دید بازتری به معاینه ی بیمار بپردازد .

دکوراسیون-مطب-11

  • اتاق نگهداری از کودکان

این فضا یکی از جمله فضاهایی می باشد که وجود آن در واحد درمانی می تواند باعث جلب نظر بیماران و رضایت بیشتر آن ها از این فضای درمانی باشد . درواقع این اتاق همانطور که مشخص است برای نگهداری کودکان طراحی می شود و به همین دلیل با عناصر و رنگ و شکلی که توجه کودکان را جلب نماید باید دکوراسیون شود . از جمله مزیت های این فضا می توان به آسایش بیشتر والدین و تامین رفاه آن ها ، در صورت بیمار بودن کودک کمتر شدن استرس آن به دلیل همراهی با دیگر کودکان و به طور کلی آرامتر شدن جو مطب اشاره نمود . به همین دلیل توصیه می شود اگر متراژ مطب این اجازه را به شما می دهد حتما فضایی هر چند کوچک برای نگهداری کودکانی که همراه والدین خود و یا به عنوان بیمار به مطب آورده می شوند ، طراحی شود .

دکوراسیون-مطب-12

  • و ...

انواع کفپوش در فضای درمانی

کفپوش ها فضاهای درمانی اصولا به صورت تک لایه و چندلایه ساخته می شوند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی می باشد و ویژگی های مختلفی را دارا می باشد .

دکوراسیون-مطب-13

  • کفپوش های تک لایه

کفپوش هایی که به صورت تک لایه می باشند اصولا دارای پی وی سی بوده که با فیلر و یا مواد پر کننده تهیه می شوند و در فضاهای درمانی مورد استفاده قرار می گیرند . از جمله ویژگی های این نوع کفپوش این است که به دلیل کم بودن لایه ی پی وی سی آن ، از قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر کفپوش ها برخوردار می باشد و برای مساحت های بالا نیز می تواند به صرفه باشد . درواقع می توان گفت هر چقدر که پی وی سی این کفپوش ها بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد .

دکوراسیون-مطب-14

همچنین باید به این نکته توجه نمود که این نوع کفپوش به راحتی خش پذیر و آسیب پذیر می باشد و بعد از خش افتادن به این دلیل که خاصیت آنتی باکتریال خود را از دست می دهند باید تعویض گردند و این کار می تواند در نهایت صرفه ی اقتصادی نداشته باشد و کارفرما را هر چند یکبار مجبور به صرف هزینه نماید . همچنین از آنجایی که این نوع کفپوش از انواع مواد پر می شوند رنگ یکدست و واضحی ندارند و می توان گفت که کدر نیز می باشند . کدر بودن آن باعث تمیز به نظر نرسیدن فضای درمانی شده و در دید بیماران نکته ی جالبی نمی باشد و تاثیری منفی دارد .

  • کفپوش های چند لایه

این نوع کفپوش ها خود دارای انواع مختلفی می باشند که نوع پی وی سی آن ها به دلیل ضخامت زیادی که پی وی سی در آن دارد در مقابل رطوبت بسیار مقاوم بوده و خاصیت آنتی باکتریالی قوی ای دارد . همچنین این کفپوش ها به سختی آسیب دیده و در برابر ضربه ، محلول های رنگی و ... نیز مقاومت بسیار خوبی را دارا می باشند . همچنین در این نوع کفپوش از فیلر و مواد پرکننده و ... استفاده نشده است به همین دلیل بسیار شفاف بوده و حس پاکیزگی را به محیط درمانی می بخشد . تمامی این ویژگی ها و مزایا به این دلیل است که برای تولید این نوع کفپوش از تکنولوژی های پیشرفته ی روز دنیا استفاده می شود و با توجه به همین موضوع می توان گفت هزینه ی تهیه و استفاده ی این نوع کفپوش نسبت به کفپوش تک لایه بیشتر می باشد . اما از آنجایی که عمر مفید آن بیشتر است می توان گفت در دراز مدت انتخابی به صرفه محسوب می شود . چرا که یکبار استفاده از آن در فضای درمانی می تواند تا سال های سال بماند و نیاز به هزینه ی دوباره برای کارفرما ایجاد نکند .

همچنین انواع کفپوش های دیگر مانند لمینت ها ، سنگ ، سرامیک ، پارکت ها و ... را نیز در واحدهای درمانی مانند مطب ها و کلینیک های خصوصی می توان استفاده نمود . ولی نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که برای فضای درمانی باید از کفپوش هایی با رنگ روشن استفاده نمود تا فضا پاکیزه تر بنظر برسد و حس بهتری به بیماران و مراجعه کنندگان القا شود . از طرفی از آنجایی که امکان آلودگی به دلیل رفت و آمد بالا در این گونه فضاها زیاد است بهتر است از کفپوش هایی استفاده شود که تمیز کردن و نگهداری از آن ها بسیار راحت می باشد .

انواع سبک های دکوراسیون فضای درمانی

فضای اداری نیز مانند دیگر فضاها می تواند به انواع سبک ها دکوراسیون شود اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که هر چقدر سادگی فضای اداری بیشتر باشد دسترسی افراد به قسمت های مختلف راحت تر بوده و نیازهای آن ها راحت تر تامین خواهد شد . به همین علت می توان گفت سبک هایی مانند سبک مینیمال ، سبک مدرن ، سبک اسپرت و ... از محبوب ترین سبک ها برای دکوراسیون فضای درمانی می باشند .

دکوراسیون-مطب-15

دکوراسیون فضای درمانی به سبک مدرن

دکوراسیون مدرن از جمله سبک های محبوب در سرتاسر دنیا در هنر طراحی داخلی و صنعت ساختمان سازی می باشد . دکوراسیون مدرن دارای ویژگی های زیادی می باشد که همین ویژگی ها سبب شده اند تا این سبک ، سبکی مناسب برای تمامی فضاها با هرگونه کاربری و ماهیتی باشد . از جمله ویژگی های سبک مدرن می توان به توجه زیاد این سبک به سادگی در تمامی مراحل طراحی و اجرا ، استفاده از المان های ساده و ظریف به عنوان اکسسوری ، استفاده از رنگ های روشن و خنثی به عنوان رنگ های قالب فضا ، استفاده از احجام و فرم های ساده و چهارگوش ، طراحی فضاها به صورت باز و خلوت و ... اشاره نمود . همین ویژگی ها سبب شده اند تا سبک مدرن بتواند سبکی باشد که سال ها ترند بوده و زیبایی فضایی که به این سبک دکوراسیون شده است از بین نرود و قدیمی نشود  . همچنین یکی از مزیت هایی که سبک دکوراسیون مدرن در مقایسه با بسیاری از سبک های دیگر دارد این است که روز به روز عناصر بیشتر و موارد مربوطه ی بیشتری به این سبک طراحی می شوند و همین امر خلاقیت طراحان در طراحی دکوراسیون فضا و همچنین منحصر به فرد بودن دکوراسیون ها و تنوع در آن را بیشتر می کند .

دکوراسیون-مطب-16

دکوراسیون فضای درمانی به سبک مینیمال

سبک مینیمال نیز یکی از محبوب ترین سبک ها در سرتاسر دنیا در دکوراسیون داخلی به شمار می رود و در کشور ما ایران نیز روز به روز به طرفداران آن افزوده می شود . هدف و ارزش اصلی این سبک این است که از حداقل وسایل در دکوراسیون استفاده شود و تنها در فضا عناصری که دارای کاربرد مشخصی می باشند مورد استفاده قرار بگیرند . از طرفی این سبک به استفاده از عناصر چند کاربردی نیز علاقه ی زیادی دارد و می توان مشاهده نمود که اغلب تنوع رنگی در دکوراسیون فضای درمانی به این سبک کم مونده و تمامی رنگ ها روشن و دارای تنالیته ای نزدیک به هم می باشند .

دکوراسیون-مطب-17

از جمله مزیت های این سبک دکوراسیون برای فضای درمانی این است که خلوتی آن باعث آرامش بیشتر بیماران شده و حواس آن ها را پرت نکرده و با از بین تمرکز آن ها باعث استرس و عصبانیتشان نمی شود . درواقع می توان گفت کارشناسان متوجه شده اند که هر چقدر یک فضا شلوغ تر و دارای عناصر و اسباب بیشتری باشد به افراد استرس بیشتری می دهد و ذهن آن ها را مشغول می کند به همین علت سبک مینیمال را می توان سبکی بسیار مناسب برای دکوراسیون فضای درمانی دانست . این سبک به دلیل داشتن فضاهای باز و عاری بودن از عناصر زیادی باعث بزرگتر و دلبازتر دیده شدن فضای درمانی نیز می شوند .

دکوراسیون-مطب-18

دکوراسیون فضای درمانی به سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک را می توان سبکی دانست که تلفیقی از سبک مدرن و سبک دکوراسیون کلاسیک می باشد . سبک کلاسیک سبکی است که به تعادل و تقارن ، استفاده از رنگ های تیره و متریال هایی مانند چوب ، ایجاد حس شکوه و جلال و ... علاقه ی زیادی دارد و با سبک مدرن هم که در بالاتر آشنا شدید . حال سبک نئوکلاسیک را با توجه به این توضیحات می توان اینگونه توضیح داد که هم از ویژگی های سبک مدرن و هم از ویژگی های سبک دکوراسیون کلاسیک در طراحی دکوراسیون استفاده می کندد . این سبک نه آن حجم از شکوه و جلال و جلوه گری سبک کلاسیک را دارا می باشد و نه در آن از سادگی زیادی سبک مدرن خبری است . سبک نئوکلاسیک سبکی میانه برای ایجاد اعتدال میان این دو سبک می باشد . برای دکوراسیون فضاهای درمانی به ویژه مطب پزشکان و یا کلینیک های خصوصی ، این سبک سبکی بسیار مناسب است چرا که هم تا حدی جلوه گر و زیباست و جزییات ظریفی دارد و هم شیک و امروزی به شمار می رود .

دکوراسیون-مطب-19

نکات قابل توجه در دکوراسیون فضاهای درمانی

  • توجه به نوع پوشش سطوح

همانطور که گفتیم یکی از فاکتورهایی که در طراحی دکوراسیون فضای درمانی اهمیت زیادی دارد ، تمیز بنظر رسیدن آن است که طراحان برای رسیدن به این منظور در ابتدا از رنگ های ساده و روشن استفاده می کنند . همچنین پوششی که برای سطوح مختلف استفاده می شود باید طوری باشد که به راحتی قابل پاکیزه شدن باشد و در برابر رفت و آمد مداوم افراد مقاومت زیادی داشته باشد و بتواند عمر مفید خوبی داشته باشد .

دکوراسیون-مطب-20

  • توجه به نورپردازی

یکی دیگر از موارد پر اهمیت در طراحی تمامی فضاها و به ویژه فضای درمانی چگونگی وارد شدن نور طبیعی به فضا و شدت و مقدار آن می باشد . در ابتدا باید دقت نمود که شدت زیاد نور می تواند به افراد استرس وارد کند اما نور طبیعی به طور کلی دارای انرژی مثبت زیادی می باشد . همچنین روی مصرف انرژی و زیبایی محیط نیز تاثیر می گذارد . نور مصنوعی نیز باید به گونه ای در فضا طراحی و استفاده شود که تمامی فضاها به صورت کلی روشن شوند . در این نوع فضاها رنگ نور اهمیت زیادی دارد و از رنگ هایی مانند زرد بهتر است که استفاده نشود .

دکوراسیون-مطب-21

  • استفاده از ترکیب رنگ مناسب

همانطور که گفتیم رنگ هایی که در فضای درمانی برای دکوراسیون آن استفاده می شود می تواند روی دید افراد نسبت به آن فضا تاثیر بگذارد . نکته ای که در این میان برای انتخاب رنگ اهمیت دارد این است که در ابتدا فضا را روشن و پاکیزه و سپس ساده نشان دهد . به همین دلیل بهترین رنگ ها برای ترکیب شدن و استفاده در طراحی دکوراسیون فضای درمانی رنگ های روشن ، ملایم و خنثی می باشند . از جمله ی این رنگ ها می توان به رنگ سفید ، طوسی ، صورتی روشن ، سبز ، آبی روشن و ... اشاره نمود .

دکوراسیون-مطب-22

  • استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تهویه ی مناسب

سیستم های گرمایشی و سرمایشی می توانند روی رفاه افراد مراجعه کننده در طول فصول مختلف تاثیر زیادی بگذارد . از آنجایی که ممکن است افراد مدت زیادی را در واحد درمانی به انتظار بنشیند ، گرم شدن و یا سرد شدن زیاد آن فضا می تواند آزار دهنده باشد . از طرفی روی آلوده بودن یا نبودن محیط نیز تاثیر می گذارد . سیستم های تهویه ی مناسب نیز از دیگر مواردی می باشند که برای فضای درمانی حتما باید استفاده شوند . چرا که در فضای درمانی داروها و محلول ها دارای بوهای مختلفی می باشند که اگر در فضا ماندگار شوند ممکن است آزار دهنده شود .

  • طراحی سرویس بهداشتی

یکی از جمله فضاهایی که فضای درمانی حتما باید آن را دارا باشد ، سرویس بهداشتی می باشد . بهتر است که در صورت وجود متراژ مناسب سرویس بهداشتی به صورت زنانه و مردانه طراحی شود تا افراد برای استفاده از آن راحت تر باشند . این فضا نیز کمک می کند تا رفاه مراجعه کنندگان تامین شود و رضایت آن ها از فضای درمانی جلب شود . از طرفی برای دستیاران و منشی و افرادی که در فضای درمانی مشغول به کار هستند نیز وجود این فضا الزامی است .

  • استفاده از اکسسوری های خاص در فضا

از جمله اکسسوری هایی که می توان برای دکوراسیون فضای درمانی استفاده نمود ، تابلوها و عکس هایی با مضامین مربوط به خدماتی است که آن واحد درمانی ارائه می دهد . برای مثال اگر فضایی که قرار است دکوراسیون شود یک کلینیک زیبایی می باشد می توان با تصاویر مربوط به عمل های زیبایی و ... فضا را دکور نمود . همچنین استفاده از گیاهان در این نوع فضا نیز مجاز می باشد و تاثیر خوبی روی محیط و افراد می تواند بگذارد . به همین دلیل استفاده از گیاهان به عنوان اکسسوری برای فضای درمانی توصیه می شود .

دکوراسیون-مطب-23 

دکوراسیون داخلی مطب دندان پزشکی لوکس با بهترین شرکت دکوراسیون : 09125754921

  • طراحی فضا به گونه ای راحت

فضای درمانی باید به گونه ای طراحی شود که برای افرادی که از آن استفاده می کنند چه کسانی که در آن کار می کنند و چه مراجعه کنندگان و بیماران ، راحت باشد به طوری که آن ها بتوانند ساعت های طولانی ای را در آن بدون خستگی و آُیب دیدگی بگذرانند .

هزینه ی انجام دکوراسیون فضاهای درمانی

هزینه ی فضای درمانی نیز مانند دیگر فضاها برای طراحی و اجرای دکوراسیون به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله ی این عوامل می توان به متراژ واحد درمانی ، عناصر و تجهیزاتی که در آن استفاده می شود ، خدماتی که ارائه می دهد ، تیمی که مسئول طراحی و اجرای پروژه می باشد ، سبک دکوراسیون و متریال هایی که استفاده می شود و ... اشاره نمود . هر کدام از این موارد تاثیر مستقیمی روی هزینه ی نهایی دارند و برای آنکه بتوان هزینه ی حدودی نهایی را گفت باید در ابتدا این موارد را بررسی نمود و با برنامه ریزی درست و مناسب ، هزینه ی نهایی را به صورت حدودی درآورد .

توجه به بهداشت محیط

مسلما در فضایی درمانی مهم ترین مسئله ای که باید به آن توجه کرد ، بهداشت محیط است . بهداشت محیط مطب پزشکان باید به طور مرتب کنترل شود . استفاده از متریالی مناسب در بازسازی ساختمان و کف و دیوار مطب پزشکان که بتوان به راحتی آنها را تمیز و ضد عفونی کرد . استفاده از وسایل بهداشتی مانند بطری های ضد عفونی کننده دست که میتوان بر روی دیوار مطب نصب کرد تا مراجعه کنندگان از آن استفاده کنند .

دکوراسیون-مطب-24

شرکت هیرادانا طراح و مجری دکوراسیون کلینیک ها و مطب های پزشکی : 09125754921

توجه به حال مراجعان و رفاه آنها

چون افراد در مطب پزشکان ممکن است مدت زیادی را در انتظار نوبتشان بنشینند ، حضور اسباب و وسایلی که بتواند آنها را سرگرم کند میتواند مفید باشد . حضور یک تلویزیون میتواند وسیله ای سرگرم کننده برای افراد باشد . یا حضور یک کتابخانه کوچک به همراه مجلات مرتبط با سلامت و بیماری ها میتواند فضای انتظار را به فضایی جذاب تبدیل کند . از دیگر مواردی که در جهت رفاه حال مراجعین باید در مطب پزشکان طراحی شود ، سرویس های بهداشتی سنتی و فرنگی ، آبخوری ها و حضور مبلمانی مناسب و راحت میتواند برای راحتی و آسایش بیماران نقش بسزایی داشته باشد .

دکوراسیون-مطب-25

هم چنین حضور گیاهان و گلدانها علاوه بر این که بر زیبایی فضا تاثیر دارد ، میتواند عطر و رایحه ای خوش را نیز در فضا پراکنده کند و فضایی مطبوع را در داخل مطب به وجود آورد .

دکوراسیون-مطب-26

طراحی و دکوراسیون داخلی فضاهای درمانی مانند کلینیک ها و مطب های پزشکی دارای حساسیت بالاتری نسبت به دیگر کاربری ها هستند . کانسپت و طراحی که برای این گونه از فضاها توسط گروه معماری هیرادانا پیش بینی و طراحی می شود ، به دلیل ارتباط مستقیم آنها با افرادی که دارای شرایط روحی و جسمی خاصی هستند ، باید طوری باشد که بتوانیم محیطی متناسب و استاندارد را برای این افراد فراهم آوریم .

دکوراسیون-مطب-27

به همین دلیل است که توجه به نوع فعالیتی که در آن مطب و یا کلینیک درمانی انجام میشود بسیار حائز اهمیت است و باید با توجه به این مسئله معماری داخلی پیش برود ، علاوه بر این موضوع که پایه و اصول معماری دکوراسیون داخلی مطب را شکل می دهد ، زیبایی و جذابیتی که توام با آرامش برای مراجعین باشد هم دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد .

دکوراسیون-مطب-28

گروه معماری هیرادانا از سال 1391 که فعالیت حرفه ای خود را شروع کرده است توانسته است با کلینیک های برجسته و پزشکان صاحب نامی بابت پروژه های طراحی مطب رادیولوژی ، طراحی مطب دندان پزشکی در تهران ، طراحی مطب زیبایی ، و ... در سطح کشور برای طراحی داخلی فضاهای مطب آنها همکاری کند و فضایی لوکس و در خور آنها را طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی نماید .

جهت طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون لوکس مطب خود از طریق شمارع 09125754921 با هیرادانا در تماس باشید .

9 / 10
از 18 کاربر
ارسال نظر
ویدا : دکوراسیون مطب
6 0
دکوراسیون مطب دکتر نجف بیگی رو دیدم .واقعا بی نظیر بود گفتند که کار شرکت هیرادانا بوده . شما اصفهان هم تشریف میارید ؟
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام بله دکوراسیون مطب زیبایی دکتر نجف بیگی عزیز از صفر تا صد توسط شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا انجام شد. در سراسر ایران در خدمت هموطنانمون هستیم. در تلگرام جهت هماهنگی بازدید و مشاوره پیام بزارید.
حسین : دکوراسیون روانپزشکی
2 0
سلام وقت بخیر 85متر مربع که واقع در ونک جهت مطب روانپزشکی نیازمند طراحی میباشم هزینه طراحی چقدر میشه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات