طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دلایل انتخاب سبک مدرن برای طراحی ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 26 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سبک های طراحی ویلا که امروزه طرفداران زیادی دارد ، سبک طراحی مدرن است . ویلاهایی که طراحی آنان از سبک مدرن پیروی می کند ، ساده و به دور از تجملات و زرق و برق هستند و اکثر افراد با این سبک طراحی به خوبی ارتباط برقرار می کنند و آرامش مورد نیاز خود را در این فضاها پیدا می کنند .

برجسته ترین ویژگی سبک مدرن ، سادگی در طراحی و اجرا است . بر خلاف طراحی داخلی کلاسیک استفاده از جزئیات و عناصر غیر کاربردی در این سبک به هیچ وجه جایی ندارد و تنها لوازم ضروری و مورد نیاز در فضاهای مدرن حضور خواهند داشت . همچنین دکوراسیون طراحی مدرن از رنگ های خنثی تشکیل می شود و اغلب طرح های مدرن به صورت تک رنگ اجرا می شوند .

دلایل انتخاب سبک مدرن برای طراحی ویلا

انتخاب سبک و دکوراسیون داخلی ویلا با توجه به درخواست کارفرما صورت می گیرد و مشاوران شرکت معماری نقشی در این رابطه ندارند . کار اصلی شرکت دکوراسیون داخلی پس از گزینش سبک طراحی آغاز می شود . طراحان با توجه به موقعیت ملک مورد نظر و ایده آل های مورد توجه کارفرما ، بهترین طراحی ممکن را ارائه می نمایند .

دلایل گزینش سبک مدرن برای طراحی ویلا

اغلب کارفرمایانی که سبک مدرن را برای طراحی ویلای خود انتخاب می نمایند ، دلایل زیر را برای توجیه انتخاب خود ارائه می دهند.

  • طراحی منحصر به فرد

    دلایل انتخاب سبک مدرن برای طراحی ویلا

استفاده از سبک طراحی مدرن نتایج بسیار متنوع و خلاقانه ای به دنبال دارد . داشتن ویلایی خاص و منحصر به فرد که مشابه آن وجود نداشته باشد ، برای برخی از کارفرمایان اولویت داشته و بسیار مهم است . سبک مدرن به راحتی می تواند نتایج مورد انتظار این گروه را ایجاد نماید . همچنین در این سبک معماران نگران وجود تقارن در طرح خود نیستند و به سادگی می توانند کاربردی ترین فضای ممکن را طرح ریزی نمایند . در طراحی مدرن به تعادل طرح نهایی دقت و توجه می شود و فضاهای بدون استفاده و به اصطلاح پرت در این سبک طراحی به حداقل می رسد .

  • بهره گیری از نور طبیعی

پنجره های بزرگ عنصری پرکاربرد در طراحی ویلا مدرن است . وجود این پنجره ها در اغلب ساختمان ها ، در نگاه اول کاملا جلوه گری می نماید و احساس خوشایندی را به بیننده القا می کند . پنجره های با ابعاد بزرگ سبب بهره گیری کامل از نور طبیعی خورشید می شود و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی محاسن برخورداری از نورخورشید را نیز با خود به همراه خواهد داشت .

با توجه به موثر نبودن تقارن در سبک طراحی داخلی مدرن ، می توان در قسمت های مختلف ویلا از پنجره هایی با ابعاد و اندازه ها و حتی طرح های متفاوت استفاده نمود ، بدون اینکه نقصی در نتیجه ارائه شده به وجود آید .

دلایل انتخاب سبک مدرن برای طراحی ویلا

  • گسترش بنا در آینده

سبک طراحی مدرن به کاربر این امکان را می دهد که در صورت نیاز در زمان های آینده ، اقدام به گسترش بنای ویلا نماید . برای بزرگ کردن بنای اصلی به راحتی می توان بناهای جانبی را ایجاد نمود و نگرانی از بابت تغییر نامطلوب فرم بنا وجود نخواهد داشت . 

  • سازگاری با اکوسیستم

    دلایل انتخاب سبک مدرن برای طراحی ویلا

طراحی ویلاهای مدرن کمترین آسیب را به طبیعت می رسانند . در حقیقت این سبک طراحی همخوان و هماهنگ با اکوسیستم است . در این سبک طراحی به حداکثر بهره وری از منابع انرژی به شدت توجه می شود . اتلاف انرژی در این ویلاها به میزان حداقل خواهد بود .

یکی از المان های مورد توجه طراحان شرکت طراحی ویلا در زمینه طراحی ویلای مدرن ، ایجاد جریان صحیح هوا در فضای داخل ویلاست . گروه مهندسین سعی در ایجاد و طراحی شرایطی هستند که به استفاده حداکثری از انرژی بیانجامد  و در صورت امکان بازتولید انرژی نیز در دستور کار معماران برجسته قرار دارد .

  • ماندگاری در طی زمان

ویلاهای مدرن در طی زمان جذابیت های خود را حفظ می نمایند و مالکان این ویلاها با مرور ایام دچار دلزدگی نسبت به ویلای خود نمی شوند . ایجاد ارتباط با ویلای مدرن به سادگی صورت می گیرد و جلوه بصری ویلای مدرن برای کاربران به راحتی قابل درک است . در حقیقت در همراهی ویلاهای مدرن ، زمان و باورهای شخصی نقشی نداشته و گدر زمان از گیرایی ویلا  چیزی کم نمی کند .

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات