طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تازه ترین ترند های دکوراسیون در سال 2023

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 8 دی 1401 در ساعت 14 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جدید ترین ترند های دکوراسیون در سال 2023

هر ساله با توجه به ارزش های روز، رنگ سال و دیگر موارد ترفندهای مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل ایجاد می شود که استفاده از آن ها در طراحی داخلی می تواند باعث امروزی تر و لوکس تر بنظر رسیدن خانه ها شود. در سال 2022 طراحان به استفاده از بسیاری از ترفندهای سنتی و قدیمی و ترکیب آن ها با ترفندهای امروزی و مدرن روی آوردند و همین سبب خلق دکوراسیون هایی فوق العاده شده است. تنها نکته ای که برای داشتن یک دکوراسیون دفتر کار کاملا حرفه ای و زیبا مهم است که رعایت شود دریافت کمک از متخصصین و طراحان این حوزه می باشد. با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا همراه باشید تا  با بعضی از ترندهای سال 2022 و 2023 که طراحان از آن ها در طراحی داخلی منزل استفاده کرده و می کنند آشنا شوید:

ترند-ها-ی-دکوراسیون-2

ترندهای سال 2022 و 2023 در طراحلی داخلی منزل

  • آشپزخانه ی سفید

امروزه با توجه به اینکه طراحان متوجه شده اند آشپزخانه بیش از هر فضای دیگری در خانه اهمیت داشته و به عنوان قلب خانه به شمار می رود در پی طراحی خاص تر آن و توجه ویژه به آن می باشند. به همین دلیل روز به روز ترفندهای بیشتری برای شیک تر کردن آشپزخانه رو شده و ترندهای زیادی به وجود می آید. از جمله ترندهای طراحی داخلی منزل ایرانی استفاده از رنگ سفید برای آشپزخانه می باشد. این کار باعث یکدست و تمیز بنظر رسیدن آن و از طرفی بزرگتر و دلبازتر دیده شدن آن می شود. حال می توان تماما آن را با رنگ سفید یکی کرد و یا از جزییات رنگی در بعضی از قسمت های آن بهره برد.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-3

  • کانترهایی با طرح مرمر

سنگ مرمر به عنوان یکی از متریال های محبوب در دکوراسیون کلاسیک به شمار می رود و در ویلاهای لوکس به ویژه طراحی ویلا دوبلکس استفاده از این متریال را می توان به وفور مشاهده نمود. امروزه استفاده از این متریال در سبک مدرن حتی یکی از ترندهای روز طراحی داخلی منزل و طراحی ویلا دوبلکس می باشد اما از آنجایی که هم نگهداری این متریال سخت بوده و هم جابجایی وسایلی که با آن ساخته شده اند دشوار و نشدنی می باشد بیشتر از طرح آن استفاده می شود. برای مثال استفاده از کانترهایی با طرح سنگ مرمر امروزه یکی از ترندهای طراحی آشپزخانه می باشد.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-4

  • حمام های رنگی

حمام های یکدست و کسل کننده را فراموش کنید چرا که امسال سال حمام های رنگی با طرح های خاص می باشد. امروزه انسان ها متوجه اهمیت سرویس بهداشتی و حمام و آرامشی که این فضاها به افراد داده و از طرفی تاثیری که روی زیبایی دکوراسیون داخلی منزل و کیفیت آن دارند متوجه شده اند و به همین دلیل به طراحی داخلی آن بیش از گذشته توجه می کنند. همچنین استفاده از رنگ به طور کلی در خانه ها به ویژه در این فضاها افزایش یافته است. روشویی های رنگی، دیوارهایی با رنگ های ملایم، کفپوش هایی رنگی رنگی و ... از جمله مواردی می باشند که در طراحی حمام های امروزی استفاده می شود.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-5

  • استفاده از سنگ مرمر در حمام

یکی دیگر از ترندهای طراحی داخلی در حمام و سرویس بهداشتی استفاده از سنگ مرمر برای پوشش سطوح می باشد. سنگ مرمر کیفیت فوق العاده ای داشته و به دلیل استحکام خوبی که دارد می تواند عمر مفید زیادی داشته باشد. از طرفی این متریال بسیار لوکس بوده و استفاده از آن در هر فضایی می تواند باعث شیک تر و لاکچری تر بنظر رسیدن آن شود و به همین دلیل و مقابله ی آن با رطوبت این متریال برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی از ترندهای روز طراحی دکوراسیون منزل و طراحی ویلا دوبلکس می باشد.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-6

  • مبلمانی با پارچه های مخملی

در گذشته مخمل به عنوان یکی از شیک ترین پارچه ها شناخته می شده به طوری که در سبک هایی مانند کلاسیک اروپایی، ویکتوریایی و ... این پارچه بسیار مورد توجه بوده است. درواقع می توان گفت از مخمل بیشتر در طراحی داخلی منزل اشراف و پادشاهان استفاده می شده و نشانه ثروت به شمار می رفته است. امروزه این متریال کاربرد زیادی ندارد اما چندی است که توجه ها دوباره به آن برگشته است. استفاده از مبلمانی مخملی، پرده های مخملی و یا کوسن های مخملی را میتوان از جمله ی ترندهای 2022 و 2023 در طراحی داخلی منزل به شمار آورد.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-7

  • استفاده از کاشی های رنگی و طرحدار برای پوشش سطوح

یکی از جمله ترندهای دکوراسیون که باعث زیبایی بیشتر فضاهای داخلی و جان گرفتن آن ها می شود و فضا را بسیار هنرمندانه و خاص جلوه می دهد استفاده از کاشی های رنگی و طرحدار می باشد. این کاشی ها اصولا دارای طراح های سنتی یا هندسی می باشند و استفاده از آن ها به صورت نامنظم برای پوشش کف بعضی فضاها مانند بالکن و یا دیوار آشپزخانه محبوبیت زیادی دارد. نکته ای که در انتخاب این کاشی ها اهمیت بسیاری دارد این است که طرح و رنگ آن باید به سبک کلی دکوراسیون منزل خورده و هماهنگ باشد.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-8

  • استفاده از المان های درخشان

روز به روز به طرفداران عناصر شیشه ای و فلزی افزوده می شود. این عناصر بیشتر در سبک های معاصر مانند دکوراسیون مدرن، مینیمال، فرانسوی، ساحلی و ... استفاده می شوند. درواقع استفاده از این متریال ها محدودیت نداشته و می توان به هر عنوانی از آن ها استفاده نمود. برای مثال قاب های فلزی، مبلمانی با پایه های فلزی، مجسمه های فلزی، گلدان های فلزی، میزهای فلزی، عناصر تزیینی مختلف شیشه ای و ... همه و همه می توانند شکل های مختلفی از این متریال ها باشند. استفاده از این متریال ها باعث درخشندگی فضا شده و حسی از مدرن بودن و زیبایی را به فضا القا می کند و به همین دلیل امروزه یکی از ترندهای این سبک به شمار می رود.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-9

  • ترکیب عناصر سنتی و مدرن

می توان افراد زیادی را در سرتاسر دنیا مشاهده نمود که هم از ویژگی های سبک مدرن لذت برده و هم ویژگی های سبک های سنتی تر مانند سبک کلاسیک را می پسندند. به همین دلیل دوست دارند که در دکوراسیون داخلی منزل خود از تمامی این ویژگی ها در کنار هم به شکلی متعادل استفاده کنند و همین نکته بهانه ای برای ترند شدن استفاده از عناصر سنتی و مدرن در کنار یکدیگر شده است. در بازسازی ساختمان مسکونی نیز می توان مشاهده نمود که بسیاری از طراحان حرفه ای به شکلی زیبا ویژگی های مدرن را در کنار المان های سنتی آورده و ساختمانی زیبا و شیک را ایجاد می کنند.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-10

  • استفاده از سبک های محلی و بومی

امروزه طراحی داخلی منزل و دفتر کار و طراحی ویلا و ... تنها محدود به سبک های مدرن و کلاسیک نمی شود بلکه کارفرمایان و طراحان به شکلی خلاقانه و منحصر به فرد علاقه مند به استفاده از سبک های محلی و بومی تر مانند سبک روستیک، سبک بوهمیان، سبک ساحلی و ... دارند. این سبک ها دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی هستند و داشتن خانه ای به این سبک می تواند تا حد زیادی باعث منحصر به فردی سلیقه شما و خاص شدن فضای شخصی شما بشود.

  • استفاده از چرم

چرم یکی از متریال های لوکس و لاکچری در طراحی داخلی منزل ایرانی به شمار می رود که بیشتر در سبک کلاسیک استفاده می شود. این متریال برای طراحی مبلمان و دیوار بعضی از فضاها طرفداران مخصوص خود را دارد. امروزه استفاده از مبلمان چرمی دوباره ترند شده است و به همین دلیل بسیاری از طراحان داخلی منزل خصوصا در طراحی داخلی منزل ایرانی از این مبلمان و صندلی های چرمی استفاده می کنند.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-11

  • منطقه بندی فضاها

از آنجایی که آپارتمان ها و خانه های امروزی دارای متراژ کمی می باشند طراحان برای آنکه بتوانند تمامی نیازهای فضایی کارفرمایان را رفع کنند به تقسیم بندی فضاها روی آورده اند. این تقسیم بندی ها می تواند با تغییر رنگ فضا صورت بگیرد. برای مثال با تغییر رنگ گوشه های نشیمن می توان به آن ها کاربری های جدید داد و استفاده ای متفاوت از فضای نشیمن از آن ها کرد.

ترند-ها-ی-دکوراسیون-12

با هیرادانا جهت طراحی و دکوراسیون خانه خود با ترند های سال 2023 و بازدید و مشاوره رایگان از طریق شماره 09125754921 همراه باشید.

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات