طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و دکوراسیون داخلی با سبک ویکتوریایی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 دی 1398 در ساعت 13 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک های طراحی دکوراسیون داخلی در بازسازی ساختمان زیاد است و متنوع . برای بازسازی منزل میتوانید متناسب با سلیقه و نظر شرکت معماری و طراحی داخلی از این سبک ها در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید تا جلوه ای زیبا به منازلتان بدهید . در مقاله های پیشین راجع به بسیاری از این سبک ها مانند سبک کلاسیک ، مدرن ، مینیمال و ... صحبت کرده ایم . یکی از سبک هایی که برای ایجاد دکوراسیون لوکس در منازل پیشنهاد میشود سبک ویکتوریایی است . این سبک برای فضاهایی اشرافی و مجلل بسیار پر کاربرد است و میتوان نمونه هایی زیبا و شیکی از این سبک در دکوراسیون داخلی منازل خلق کرد .

این سبک دارای چه ویژگی هایی است ؟

1 - رنگ در سبک ویکتوریایی

بازسازی و دکوراسیون داخلی با سبک ویکتوریایی

رنگ اولین عنصری است که در فضای خانه نظرها را به خود جلب میکند و این مورد در همه ی سبک ها حضور دارد . رنگ ها در سبک ویکتوریایی بسیار با وقار و با شکوه است و جلوه ای ممتاز به محیط میدهد . اما رنگ هایی که در این سبک دکوراسیون لوکس استفاده میشوند بیشتر در طیف رنگی تیره هستند تا فضاهایی جذاب ایجاد کنند. رنگ هایی مانند سرمه ای ، قهوه ای ، زرشکی ، قرمز تیره و سبز مخملی رنگ هایی هستند که برای سبک ویکتوریایی بیشترین کاربرد را دارند . این رنگ ها را میتوان هم بر روی دیوار ها مشاهده کرد و هم برای مبلمان خانه استفاده میشوند .

2 - پوشش کف و سقف در سبک ویکتوریایی

بازسازی و دکوراسیون داخلی با سبک ویکتوریایی

یکی از عنصر مهم در این سبک حضور تزئینات بسیار است که همین باعث شده است این سبک را سبکی اشرافی و مجلل بنامند . مانند سبک کلاسیک این سبک نیز به جزئیات و تزئینات در فضای داخلی خانه اهمیت بسیاری میدهد . این تزئینات را میتوان در سقف منازل ویکتوریایی مشاهده کرد که با استفاده از گچ بری های فراوان شکل هایی زیبایی از تزئینات را به منازل هدیه میکنند . استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح ها و نقش های متعدد و متنوع از گل دار تا نگاره در سطوح دیوار و حتی سقف نیز کاربرد دارد . فریم هایی طلایی رنگ نیز به عنوان بخش دیگری از تزئینات در این سبک رایج است و جلوه ای دیگر به دیوار های بازسازی خانه میدهد . در نمونه های قدیمی تر از این سبک در کشور های اروپایی مانند انگلیس استفاده از نقاشی برای سقف منازل نیز مرسوم بوده است . برای کف خانه نیز استفاده از کفپوش های چوبی مناسب تر است و حضور فرش بر روی این کفپوش ها جذابیتی بیشتر به محیط میدهد .

3 - مبلمان در سبک ویکتوریایی

بازسازی و دکوراسیون داخلی با سبک ویکتوریایی

تجملات در این سبک بیشتر خود را در سبک مبلمان خانه نشان میدهد . حضور مبلمانی مجلل و با شکوه ، حضور عناصر و اشیا زینتی و تزئینی ، منابع نوری درخشان و خیلی از عناصر دیگر در این فضا یافت میشود . مبلمان منازل در این سبک دارای تزئیات زیادی است . مبلمانی چوبی با کنده کاری ها و ایجاد اشکال متنوع بر روی آنها در این سبک به چشم میخورد . اشکال منحنی و فرم های انحنا دار برای مبلمان ویکتوریایی پر کاربرد است . مبل ها ابعاد بزرگی دارند و ظرافت های خاصی بر روی آنها دیده میشود . همانطور که گفته شد حضور فرش نیز در این سبک زیاد به چشم میخورد . فرش هایی نفیس و گران بها که نمونه هایی زیبایی از آنها در فرش های ایرانی به چشم میخورد بسیار پرطرفردار بوده است . عنصر دیگر در این طراحی داخی منزل پرده ها هستند که ضخامت بیشتری از پرده های معمولی دارند و بیشتر به رنگ های سفید و طلایی در آمده اند . و در آخر عناصر تزئینی و زینتی در سبک ویکتوریایی است که بخش زیادی از فضا را به خود اختصاص میدهند. از ظروف چینی و کریستال ها گرفته تا مجسمه های بزرگ و کوچک همه جز جدانشدنی سبک ویکتوریایی هستند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات