طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اکسسوری های کلاسیک مناسب دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 تير 1400 در ساعت 10 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

استفاده از اکسسوری ها تکمیل کننده دیزاین هر فضا و طراحی داخلی است . عدم به کارگیری از اکسسوری ها ، باعث کم شدن گیرایی فضا می شود لذا لازم است تا با به کارگیری از اکسسوری های هماهنگ با هر محیطی ، جلوه و زیبایی آن را بیشتر نموده و نقایص احتمالی موجود در آن را بر طرف کرد .

در انتخاب اکسسوری برای هر فضا ، باید به سبک طراحی دکوراسیون آن دقت شود و عناصری به فضا اضافه شوند که از نظر سبک طراحی یکسان و مشابه هستند . به عنوان مثال انتخاب اکسسوری های مدرن برای دکوراسیون مدرن ایده آل است و حضور این گونه عناصر در دکوراسیون کلاسیک موضوعیت نخواهند داشت و به شکل وصله ای ناجور به چشم خواهند آمد .

 اکسسوری های کلاسیک مناسب دکوراسیون

انواع اکسسوری های کلاسیک

اصول دکوراسیون کلاسیک بر مبنای خلق جلوه های فاخر و فریبنده در محیط است . از این رو ، در این سبک از طراحی برای تکمیل دکور از اکسسوری های مجلل و لوکس استفاده می شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می گردد .

  • ·      کنسول های منبت کاری شده

اولین پارامتری که با حضور در فضاهای کلاسیک نظر بینندگان را به خود جلب می کند ، کنسول های زیبا و پرکاری هستند که با استفاده از هنر دست استادان منبت کار ، ساخته شده اند . وجود این اثر هنری در طراحی دکوراسیون کلاسیک باعث ایجاد ارتباط با محیط و یادآوری پیوند دیرینه مردم ایران زمین با صنایع دستی فاخر و بی نظیر است .

به طور معمول در روی کنسول های یاد شده ، لاله های کریستالی زیبایی نیز به کار گرفته می شود که جلوه این مولفه را در فضا ، دو چندان می کند . آینه ای که در ساخت آن قاب منحصر به فردی برای آن در نظر گرفته شده است نیز ، تکمیل کننده این اکسسوری کلاسیک خواهد بود .

  • ·      عتیقه جات

طراحی داخلی به سبک کلاسیک علی رغم زیبایی بی حد آن ، بسیار گران بها و ذی قیمت محسوب می گردد زیرا در این سبک طراحی ، عناصری به چشم می خورد که هم از نظر بهای مادی بسیار گران قیمت هستند و هم ارزش معنوی بالایی را در خود نهفته دارند . عتیقه جات را می توان از عناصر جدا ناشدنی سبک کلاسیک به شمار آورد که استفاده از آنها برای پیروان این سبک بسیار جذاب می باشد .

تلفن های قدیمی ، گرامافون و لوازم دیگری از این دست ، مولفه هایی هستند که وجود آنها در فضا ، تداعی گر حس نوستالژیک عمیقی برای بیننده بوده و جلوه بصری محیط را ارتقا می بخشند .

  • تابلوهای نفیس و ذی قیمت

تابلوهای باشکوه یکی از المان های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک هستند . این عناصر اغلب دارای ابعاد بزرگی می باشند و در نقاط کانونی فضا نصب می گردند . این تابلوها از نظر قدمت نیز قابل توجه هستند و در برخی مواقع جزء دسته عتیقه جات محسوب می گردند . جنس تابلوها می تواند نقاشی و اثر دست بزرگان و هنرمندان شهیر ایرانی باشد و یا دست بافته هنرمند اصیل فرش باف ، در گوشه ای از این سرزمین پهناور . در هر صورت این عنصر فاخر ، جلوه بی نظیری به هر فضایی که در آن قرار گیرد ، خواهد داد .

 اکسسوری های کلاسیک مناسب دکوراسیون

ساعت های ایستاده و رومیزی

استفاده از ساعت در تمامی فضاها امری متداول و رایج می باشد . از این رو طرح های بسیار متفاوتی برای این محصول در بازار وجود دارد که افراد می توانند نوع ایده آل آن را به راحتی پیدا و تهیه نمایند . برای به کارگیری این عنصر در سبک کلاسیک باید انواعی از آن انتخاب شوند که دارای همخوانی با اصول طراحی این سبک باشند . می توان گفت که ساعت های ایستاده و رومیزی یکی از اصیل ترین پارامترهایی هستند که از دیرباز زیبنده طراحی فضا به سبک کلاسیک بوده اند . این ساعت ها در طرح و نقشه بسیار متنوع هستند و اغلب نظر افراد را به سرعت به سمت خود جلب می کنند . ساعت های رومیزی بیشتر برای تزئین سطح بالای شومینه مناسب هستند و چنانچه شومینه در طراحی داخلی کلاسیک به عنوان نقطه کانونی لحاظ شده باشد ، استفاده از این عنصر در این بخش بسیار مطلوب خواهد بود .

 اکسسوری های کلاسیک مناسب دکوراسیون

8 / 10
از 8 کاربر
ارسال نظر
صدف : اکسسوری های کلاسیک خیلی سنگینو و یجوری ه ...
3 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات