طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی بیشتر با بازسازی نمای ساختمان های قدیمی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمانی هیرادانا با بیش از صد و پنجاه پروژه موفق در رزومه چندین ساله خود در امور بازسازی نما ، بازسازی نماهای قدیمی و طراحی و اجرای نمای ساختمان سابقه و تجربه بالایی دارد و با دارا بودن تیمی متشکل از مهندسین و طراحان و معماران مجرب و با دانش بالای آکادمیک توانایی کامل در طراحی و اجرای سبک های مختلف نما ساختمان مانند طراحی نمای مدرن ، طراحی نمای کلاسیک و یا رومی را با بهترین کیفیت و کمترین بودجه دارند .

بازسازی نما ساختمان

چرا باید نمای یک ساختمان را بازسازی کرد و بازسازی نما چه مزیت هایی را بوجود می آورد ؟ کدام متریال ها و مصالح برای نما و بازسازی نما مناسب هستند ؟

به جداره و منظر بیرونی یک ساختمان نما ساختمان میگویند و در نگاه و برخورد اول با یک ساختمان در ابتدا با نمای ساختمان مواجه میشویم ، زیبایی و ویژگی های یک نمای ساختمان است که شخصیت و پرستیژ بنا را تعریف میکند به همین منظور برای ایجاد یک هویت منحصر به فرد برای یک بنا باید به طراحی و اجرای نما ساختمان ، سبک نما ، مصالح بکار رفته در نما بسیار دقت کرد . همچنین میتوان گفت که نمای یک بنا و ساختمان نشان دهنده موقعیت اجتماعی و اقتصادی ساکنین آن ساختمان است و عرصه ای است که در معرض دید عموم مردم قرار دارد .

چرا باید نما ساختمان را بازسازی کرد ؟

دلایل مختلفی میتواند به بازسازی نما منتهی شود ولی دلایل عمده و اصلی در بازسازی نما این موارد هستند :

  • بالا بودن هزینه و بودجه برای تخریب کامل ساختمان و ساخت یک بنای جدید
  • بخشیدن یک جلوه جدید و نو به بنا
  • تغییر کاربری ساختمان که باعث میشود نما گذشته همخوانی با کاربری جدید نداشته باشد
  • در مجتمع های اداری و تجاری بازسازی نما به جلب توجه مشتری و جذب مشتری بسیار کمک میکند
  • فرسودگی نمای قدیمی
  • تخریب و از بین رفتن نمای قدیمی

برای بازسازی نما ساختمان خود از چه روشی و چه متریالی استفاده کنیم ؟

عمده ساختمان های قدیمی کشور به روش سنتی تر و یا ملاتی ساخته شده اند که نیاز به بازسازی در این ساختمان ها و نماها بسیار دیده میشود . متریال ها و مصالح مختلفی برای طراحی و اجرای نما امروزه در کشور وجود دارد که برای مثال میتوان از متریال های سنگ ، کامپوزیت ، آجرنما ، سیمان ، ترمو وود  ، کرتن وال و ... نام برد که روش اجرای هر کدام از این متریال ها بخصوص است ولی میتوان آنها را  به دو صورت عمده خشک و یا تر تقسیم بندی کرد .

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات