طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با سبک نمای ساختمان استرچ متال

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نماهای استرچ متال در واقع نماهایی هستند که زیرسازی و سازه آنها و به صورت نمایان است به عبارتی در نما ساختمان دیده میشود . در سبک نماهای مدرن استرچ متال به نوعی اجرا و زیرسازی و مصالح اجرایی کاملا دیده میشوند و به عنوان بخشی از طراحی نما و نما محسوب میشوند . نمایان بودن و یا اکسپوز بودن که از شاخصه های اصلی نماهای سبک مدرن است به راحتی با سبک استرچ متال قابل طراحی و اجرا میباشد . از نماهای استرچ متال در مواقعی استفاده میشود که میخواهیم از صلب بودن نما بکاهیم که در مواقعی که از اشکال هندسی بزرگ و حجم های با تناسبات بزرگ استفاده میشود صلبیت نما بیشتر خود را نشان میدهد و یا اگر ساختمان به دلایل سازه ای و معماری فضاها و محیط های داخلی باعث شده است که در نما بخش های بزرگی به صورت صلب دیده شوند ، سبک های سنتی و قدیمی و یا حتی سبک طراحی نمای کلاسیک  شاید به شما این امکان را ندهند که بتوانید از طراحی نمای زیبایی برخوردار باشید و نمای شما بشدت سنگین و بدون تناسبات درست هندسی بین فضاها و بخش های صلب و شفاف شکل بگیرد . در بعضی موارد حتی ممکن است که سیستم های تاسیساتی و مکانیکی از روی نما به بخش های ساختمان ارتباط داشته باشند و این مورد میتواند شما را در طراحی نما بشدت محدود کند و نتوانید آن طور که باید طراحی و سبک نما را به شکلی زیبا و معمارانی طراحی کنید . در این مواقع شرکت طراحی و اجرای نما ساختمان معتبر به دنبال راه حل هایی برای سبک تر کردن نما از نظر متریالی و بصری هستند . که یکی از روش ها میتواند استفاده از متریال هایی سبک باشد که که علاوه بر مقاوت بالا ، زیبایی نما را حفظ کنند و سبک نما را از بین نبرند .

در این میان سبک طراحی نمای مدرن استرچ متال میتوانند به راحتی خواسته های معمارانه و زیبایی شناسانه معمار و طراح نما را برآورده کند و با این متریال میتوان به تناسبات درستی بین بخش های صلب و سبک رسید و به یک طراحی نمای مدرن زیبا و خلاقانه دست پیدا کرد . در طراحی و اجرای نماهای استرچ متال بدون در نظر گرفتن طرح نما و کانسپتی که برای آن انتخاب شده است ، شما برای یک نما و یک جهت ساختمان دید های مختلفی دارید به عبارتی در نماهای استرچ متال دید به نما از هر طرف فرم متفاوتی به نما میدهد و همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم در نماهای استرچ متال زیرسازی نما خود را نشان میدهد و اگر به صورت مستقیم به نما مشاهده شود این زیرسازی میتواند زیبایی های خود را به خوبی نمایان کند . حال اگر از پشت به نما نگاه کنید زیرسازی را مشاهده نمیکنید و اگر از طرفین و با زاویه های مختلف نما را آنالیز کنید دیدی مابین این دو نقطه بصری از نما را مشاهده میکنید یعنی چیزی مابین دید کامل زیرسازی و مشاده نکردن زیرسازی های طراحی شده برای نما ساختمان را خواهید داشت . در نماهای استرچ متال طرح ها و نقوشی که بر روی متریال و نما طراحی و اجرا میشوند از همیت بالایی برخوردار هستند در اصل این طرح ها هستند که نمای شما را شکل میدهند و زیبایی آن را تضمین میکنند . حال باید با توجه به نوع ساختمان و کاربری آن و ابعاد و ارتفاع نما این نوع از طرح های شکل بگیرند تا تناسبات درستی برای نما برقرار شود . و باید دقت داشته باشید که هر ابعاد و اندازه ای برای این نقوش نما تعریفی خاص را برای ساختمان شما به دنبال دارند و زیبایی ساختمان شما به آنها وابسته است پس باید به این موارد دقت کامل داشته باشید .

در بازسازی ساختمان  و یا طراحی و اجرای نماهای استرچ متال جز زیر مجموعه های سبک نمای مدرن محسوب میشود . در اصل از نماهای استرچ متال برای نماهای دوپوسته استفاده میشود ، در نماهای دو پوسته میتوان از نورپردازی در بین لایه های نما و پوسته ها بهره برد که زیبایی خاصی به نمای ساختمان در شب میدهند . در هنر معماری و نمای ساختمان امروز نورپردازی تنها برای روشن کردن و مشخص کردن ساختمان در شب نیست به ویژه در ساختمان های تجاری که زیبایی و جذابیت نما بسیار مهم است ، نورپردازی با هدف ایجاد جذابیت و گیرایی بصری  و ایجاد جلوه های خاص برای نما انجام میشود که باعث جلب نظر و توجه عابرین و درنهایت بیشتر کردن مشتری ها شود . در همین راستا نماهای دوپوسته که میتوان نورپردازی ها را در بین دو پوسته انجام میشود و به راحتی با یک طراحی زیبا میتوان نورپردازی با طرح های زیبا بر روی نما ایجاد کرد .

در واقع هدف از ایجاد طرح ها در نماهای استرچ متال و نماهای دوپوسته بوجود آوردن شخصیت و پرستیژ منحصر به فرد و خاصی برای ساختمان و نمای مورد نظر است تا از دیگر ساختمان ها متمایز شود . که نورپردازی در پشت این طرح های خاص به این امر کمک بسزایی میکند و ساختمان شما را بسیار خاص تر و ویژه تر از دیگر رقبایتان میکند . هنر و پدیده نورپردازی در معماری و صنعت ساختمانی با سرعت زیادی در حال پیشرفت و بروزشدن است ، استفاده از تکنولوژی های جدید نورپردازی که دارای تنوع چشمگیر و زیبایی هستند میتوانند به طرح هایی که بر روی نماهای دو پوسته و استرچ متال اجرا شده اند ، زیبایی خاصی بدهند و ساختمان شما از هر نظر خاص و با پرستیژ متفاوت نمایان کنند .

در طراحی و اجرای نمای ساختمان در سبک استرچ متال به دلیل سه بعدی بودن نقوش و طرح ها  نورپردازی توسط بیرون و تورفتگی های نقوش نما شکل خاصی به خورد میگیرد ، دربعضی جاها نور گم میشود و سایه و نیم سایه تشکیل میشود  که اگر نورپردازی با توجه به این موارد انجام گیرد میتوان فرم ها و شکل های مختلفی را با نور بوجود آورد که شاخص شدن ساختمان شما را بدنبال دارد  . همه ما میدانیم که در نورپردازی نما ساختمان نیازی به روشن کردن تمام بخش های نما وجود ندارد . و به عبارتی نورپردازی لایه ای و رشته ای نما را بسیار زیباتر میکنند . در این نوع از سبک نما یعنی سبک نمای مدرن استرچ متال  از نورپردازی در بخش ها و مناطق خاصی استفاده میشود . میتوان از نورپردازی تصاعدی در پشت طرح های نمای استرچ متال استفاده کرد که با محو کردن بخش های مختلف نوری و ایجاد سایه های مشخص شده نمای شما را بیش از پیش معمارانه و خاص میکنند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات