طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های رنگ ها و متریالهای نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مسائل و نکاتی که در طراحی نما ساختمان باید به آن توجه کرد رنگ کلی نما و متریال هایی که در نما استفاده میشود و ترکیب آنها با هم است . متریال و رنگ نما است که زیبایی و جذابیت نما ساختمان را مشخص میکنند و نشان میدهند به همین دلیل است که توجه به این دو فاکتور در طراحی باعث شخصیت دادن به ساختمان شما و حفظ اصالت بنای شما میشود . برای انتخاب متریال و رنگ آن در نما باید به این مسئله دقت داشته باشید که رنگ و متریال بتوانند اصالت و خصوصیات سبکی که برای طراحی نما انتخاب کرده اید به خوبی نمایش دهند . به عنوان مثال در سبک طراحی نمای کلاسیک و یا نمای رومی که بیشتر از سنگ و سنگ های تراورتن در اجرای نماهای کلاسیک استفاده میشود البته باید بدانید که رنگ سنگ تراورتن بسیار مهم و حائذ اهمیت است .

همچنین شاید برای طراحی نما از یک درجه رنگی استفاده کنید که این گونه از طراحی ریسک بالایی دارد و احتمال از بین رفتن زیبایی و کنتراست نمای شما بیشتر میشود . شاید با خود فکر کنید که در نماهای کلاسیک و یا رومی به طور کلی از یک رنگ و متریال برای اجرا استفاده میشود . در این نوع از طراحی نمای ساختمان یعنی نماهای کلاسیک و یا رومی به دلیل جزیات فراوان و دیتیل های تزییناتی زیاد استفاده از یک رنگ نه تنها باعث کم شدن جذابیت بلکه باعث بیشتر و بهتر دیده شدن این دیتیل ها و تزیینات در نما رومی میشود . در نماهای رومی و کلاسیک میتوان از سنگ ها و سیمان هایی در رنگ های سفید ، کرم ، طیف رنگ قهوه ای مانند شکلاتی و حتی با طراحی درست و صحیح هم میتوان از رنگ های خاکستری و دودی هم استفاده نمود .

یکی از ویژگی های ممتاز در سنگ های تراورتن وجود طیف زیاد رنگ و طرح در این نوع از سنگ ها میباشد که در طراحی و اجرای نمای ساختمان دست شما را در انتخاب رنگ و نوع طرح سنگ باز میگذارند .در بازسازی ساختمان و نما در سبک کلاسیک پیشنهاد ما استفاده از سنگ های موج دار و یا به عبارتی دارای رگه های نامنظم است . این نوع از سنگ ها در بافت خود دارای رگه های زیبا و نامنظمی هستند که در کنار هم قرار گرفتن این سنگ ها باعث زیبایی نمای ساختمان شما میشود  . باید دقت داشته باشید که میزان بودجه و هزینه ای که برای تهیه سنگ نمای هود در نظر گرفته اید در انتخاب شما بسیار نقش مهمی دارد پس بهتر است در زمینه تهیه و خرید سنگ های نما با شرکت ها و مشاورین طراحی و اجرای نمای معتبر و باتجربه همکاری داشته باشید و نظر کارشناسی آنها را در مورد سنگی که میخواهید تهیه کنید بپرسید .

تا به اینجای مقاله بیشتر در مورد رنگ و متریال در نمای کلاسیک و رومی گفتیم ولی اگر طراحی نمای مدرن را برای بازسازی نما و طراحی و اجرای نمای خود انتخاب کنیم باید از چه نوع رنگ و متریال هایی برای جذابیت بیشتر ساختمان خود بهره ببریم .

در طراحی و اجرای نماهای مدرن روند و پروسه کاری فرق چندانی با نماهای کلاسیک و نمای رومی ندارد . در بیشتر نماهای مدرن استفاده از چوب های ترموود و یا آجرهای نما بسیار مرسوم است . ولی باید توجه داشته باشید که رنگ و متریال در نماهای مدرن بسیار حساس تر از نماهای کلاسیک و رومی است . زیرا در نماهای مدرن از ترکیب چندین رنگ و متریال جهت بازسازی نما استفاده میشود . حتی یک متریال خاص مانند آجر هم دارای طیف گسترده ای از رنگ ها ، ابعاد و طرح ها میباشد . که هر کدام از این رنگ ها برای مثال در متریال آجر یک مفهوم خاص را به دنبال دارند برای مثال آجر قرمز تفاوت های اساسی با آجرهای زرد و یا نارنجی در مفهوم و احساسی که ما از ساختمان و نما دریافت میکنیم دارد . ماهیت و شخصیت آجرنما به گونه ای است که به دلیل قدمت طولانی آن در ساختمان سازی و معماری سنتی ایرانی یک حس نوستالژیک و گرمای خاصی را به ما منتقل میکند .

زیبایی و جذابیت در طراحی و اجرای نماهای مدرن تا حد بسیار زیادی وابسته به رنگ و نوع متریالی است که برای پوشش نما استفاده میکنید . یکی دیگر از پیشنهادات برای متریال های نما استفاده از سنگ ها مخصوصا سنگ تراورتن به دلیل رنج بالای رنگی آن در کنار متریال آجر میباشد . اگر طراحی درست و دقیق برای نمای خود داشته باشید و حجم و تناسب درستی را بین آجر و سنگ در نما ایجاد نمایید زیبایی و جذابیت نمای شما تضمین شده است به همین دلیل همکاری با شرکت های طراحی و اجرای نمای معتبر خیال شما را از بابت طراحی معمارانه و خلاقانه که زیبایی و منحصر به فرد بودن نمای شما تضمین میکنند راحت میشود . باید توجه داشته باشید که رنگ متریال هایی که برای نما استفاده میکنید و ترکیب آنها با هم بسیار مهم است برای مثال آجرهای تیره در کنار سنگ تراورتن دودی از اشتباهاتی است که در طراحی و اجرای نماهای مسکونی و اداری رخ میدهد . شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا به شما کارفرمایان عزیز در انتخاب رنگ بین متریال آجر و سنگ تراورتن در نماهای مسکونی استفاده و ترکیب رنگ های روشن در کنار رنگ های گرم را پیشنهاد میدهد که علاوه بر ایجاد کنتراست بصری مناسب در نمای شما باعث ایجاد یک حس گرمای عجیب در نمای شما میشود .

در بیشتر نماهای مدرن برای جذابیت بیشتر نما از چوب و ترمووود استفاده میشود . باید توجه داشته باشید که ترکیب مناسب و درست بین متریال های آجر ، سنگ و چوب بسیار مهم است . چوب هایی که دارای رنگ طبیعی هستند از بهترین گزینه برای طراحی و اجرای نماهای مدرن محسوب میشوند . ترمووود باعث تقویت شخصیت و اصالت نمای شما میشود و مهم نیست که در چه ابعاد و مساحتی از چوب در بازسازی نمای خود استفاده میکنید بلکه مسئله حیاتی ترکیب مناسب ببین متریال های مختلف و رنگ آنها با هم است . در نهایت این کمپوزیسیون مناسب  متریال ها و رنگ های مختلف با هم است که در طراحی نما زیبایی و شخصیت ساختمان شما را تعریف میکند .

در نماهای تجاری سبک و کانسپت های طراحی میتواند بسیار گسترده و وسیع باشد . در طراحی و اجرای نماهای تجاری میتوان از سبک های طراحی سنتی و آجری استفاده کنید و هم میتوانید با سبک های مدرن و یا سنگ های درجه اعلا و گران قیمت بازسازی نمای ساختمان تجاری خود را انجام دهید . یکی از فاکتورهایی که در طراحی و اجرای نماهای تجاری با دیگر نماهای ساختمانی متفاوت است این مسئله است که باید  در نماهای تجاری زیبایی و جذابیت نما به گونه ای باشد که عامه مردم را به سمت خود جذب کند و مستریان را به داخل ساختمان بکشاند . یکی از متریال هایی که بیشتر در نماهای تجاری استفاده میشود ورقه های آلمینیومی و کامپوزیتی است که از سرعت بالایی در اجرا برخوردار هستند و میتوان تابلوهای تجاری را به راحتی و زیباترین شکل بر روی آنها نصب کرد .

در مجتمع های تجاری یکی از بخش هایی که بسیار حائذ اهمیت است طراحی سردرب ورودی ساختمان تجاری میباشد این بخش باید جذابیت بالایی داشته باشد و همچنین عملکرد اصلی خود که دعوت کنندگی مشتریان است را به خوبی انجام دهد . رنگ های روشن مانند سفید ، کرم و ... عامل دعوت کنندگی خوبی را دارند . و باعث جذب بیشتر مشتریان به داخل ساختمان میشوند .   

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات