طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

همه چیز در مورد میکروسمنت در نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 31 خرداد 1401 در ساعت 12 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نمای ساختمان یکی از بخش‌ های مهم در طراحی و اجرا به شمار می رود . نمای ساختمان کالبد و ظاهر ساختمان است و به بنا هویت می بخشد . بنابراین باید گویای هر چیز که درون آن اتفاق می افتد باشد .

طراحی نمای ساختمان با توجه به موقعیت و ویژگی های منطقه ، سبک طراحی ، نوع عملکرد و کاربرد بنا ، نظر و سلیقه شخصی کارفرما و … انجام می گیرد .

طراحی نمای میکروسمنت و اجرای تخصصی آن با ضمانت کاری و مناسب ترین قیمت : 09125754921

نمای-میکروسمنت-1

نمای خارجی بنا باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر مقاومت و کیفیت لازم دارای ظاهری زیبا و متناسب با ویژگی های منطقه‌ ای نیز باشد و با محیط اطراف خود همخوانی داشته باشد .  در ادامه با شرکت مهماری هیرادانا همراه باشید .

جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی نما به بخش پروژه ها مراجعه کنید .

نمای-میکروسمنت-2

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله مواد پلیمری و رزینی پوشش های متنوعی تولید می گردد که یکی از این پوشش های نوین پلیمری - سیمانی ، میکرو سمنت نما می باشد که قابلیت اجرا بر روی نمای خارجی ساختمان را دارد . البته استفاده از میکروسمنت تنها مختص به نمای ساختمان نمی باشد و برای کف های خارجی ، پله های بیرونی ، دیوار یا فضاهای داخلی مانند سرویس بهداشتی ، پله و ... نیز مورد استفاده قرار می گیرد ‌. بنابراین می توان از این متریال برای فضاهای خارجی و فضاهای داخلی بنا استفاده کرد .

میکروسمنت در سطوح افقی ، عمودی و مورب قابل اجرا است .

نمای-میکروسمنت-3

  • میکروسمنت چیست ؟

میکروسمنت یک متریال نوین و مدرن می باشد که به دلیل مزایای بسیاری که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است .

این متریال در سال ۲۰۱۵ از نگاه معماران به عنوان یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین پوشش ها انتخاب شد .

این متریال یک پوشش پلیمری ، کامپوزیت آلی - معدنی بر پایه سیمان ، مواد افزودنی و رنگدانه های معدنی و رزین می باشد .

این پوشش بدون محدودیت در متراژ و ابعاد و اندازه سطحی پیوسته ، یکپارچه و بدون درز و شکافی را ایجاد می نماید . بنابراین این امکان را برای مهندسین و معماران ایجاد می‌ کند که یک طراحی نمای منحصر به فرد ، خاص و بدون محدودیت ایجاد کنند .

نمای-میکروسمنت-4

از میکروسمنت با توجه به کاربرد و فضای مورد استفاده و همچنین سلیقه شخصی افراد می توان با ظاهری مات ، براق و نیمه براق استفاده کرد .

این متریال به شما این امکان را می‌ دهد که با ترکیب بافت های متنوع و رنگ دلخواه خود به یک طراحی خاص و منحصر به فرد مطابق با سلیقه شخصی خود دست پیدا کنید .

  • در طراحی چه فضاهایی از این متریال استفاده می شود ؟

از این متریال می‌ توان در طراحی بخش ها و فضاهای مختلفی از جمله طراحی داخلی فضاهای مسکونی ، تجاری ، اداری و … به عنوان پوشش کف ، طراحی نما و … استفاده کرد .

نمای-میکروسمنت-5

از آنجایی که این متریال در برابر آب و رطوبت از خود مقاومت نشان می‌ دهد ، می‌ توان از این متریال در طراحی فضاهای مختلف مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد .

نمای-میکروسمنت-6

  • استفاده از میکرو سمنت در طراحی نما

طراحی نمای ساختمان با استفاده از انواع مصالح و متریال های مختلفی قابل طراحی و اجرا می باشد که یکی از این گزینه ها که نمای زیبا و یکپارچه ای را به ما ارائه میدهد میکروسمنت میباشد . در واقع میکروسمنت نمای صاف ، بدون درز و یکپارچه ای را ایجاد می کند . همچنین به دلیل آنکه در برابر رطوبت هوا ، باران و هوازدگی و ... از خود مقاومت نشان می دهد ، دارای دوام و استحکام بالایی می باشد و گزینه ی مناسبی برای طراحی نما محسوب می شود .

نمای-میکروسمنت-7

میکرو سمنت یکی از مدرن ترین روش های اجرای نمای ساختمان می باشد . این متریال از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سیمان و بتن دارد .

در اجرای میکروسمنت باید سطح مورد نظر پاکیزه باشد و عاری از هر گونه آلودگی ها مانند مواد آلی ، روغنی و … باشد . زیرا باعث تضعیف چسبندگی می گردد .

جهت استفاده از این پوشش ابتدا باید پرایمر مناسب بر روی سطح اعمال گردد . سپس به منظور یکپارچگی و جلوگیری از ترک خوردگی از توری فایبر گلاس استفاده شود که این کار باعث افزایش دوام و مقاومت آن می گردد . این متریال بسیار قوی است و چسبندگی بالایی دارد . علاوه بر آن ضد آب می باشد .

طیف گسترده بافت و طرح در این متریال زیبایی بصری فوق‌ العاده‌ ای در ظاهر بنا ایجاد میکند و به دلیل تنوع در رنگ و بافت مطابق با هر سلیقه ای است .

این متریال به دلیل ظاهر زیبا ، خواص ، ضد آب ، مقاومت در برابر رطوبت و همچنین باران های اسیدی ، مقاومت در برابر اشعه خورشید و … که دارد یکی از بهترین متریال ها برای طراحی نما به شمار می رود .

سرعت اجرای نمای میکروسمنت ساختمان نسبتاً بالا می باشد و تجهیزات و ماشین آلات خاصی احتیاج ندارد و تنها به وسیله ماله کشی بر روی سطح انجام می گیرد . بنابراین قابلیت اجرا در هر تراز و ارتفاعی را دارد .

میکروسمنت دارای انواع بافت و رنگ های مختلفی می باشد و می توان با ترکیب آن با چوب ، آجر و … ظاهری خاص و متفاوت به نمای ساختمان بخشید .

نمای-میکروسمنت-8

  • مزایای میکروسمنت چیست ؟

۱ - پوشش میکروسمنت سبک می باشد و دارای وزن کمی است .

۲ - استفاده از این متریال به عنوان زیرساز رنگ های نما باعث افزایش طول عمر رنگ می شود .

۳ - قابل استفاده در انواع شرایط آب و هوایی

۴ - یکی از مهمترین مزایای این متریال انعطاف پذیری بالای آن می باشد که این امر در طراحی نما از اهمیت بالایی برخوردار است و طراح می تواند با دست بازتری طراحی را انجام دهد و نمای خاص و متفاوتی را ایجاد کند .

۵ - مقاومت ، دوام و استحکام بالا

۶ - ایجاد نمای یکپارچه ، یکدست و بدون درز های انبساطی

۷ - قابل استفاده در سقف ، کف ، دیوار و نمای ساختمان

۸ - اجرای آسان بدون نیاز به ابزار و ماشین آلات پیچیده

از دیگر مزایای این متریال می‌ توان به مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، یخبندان ، سرعت اجرای بالا ، نگهداری آسان ، تنوع در طرح و رنگ و بافت ، قابل شست و شو ، چسبندگی بالا ، سازگار با محیط زیست ، تنوع کاری و … اشاره کرد .

نمای-میکروسمنت-9

این متریال با ضخامت بسیار پایین یعنی حدودا ۳ میلی متر اجرا می گردد . بنابراین باعث کاهش حجم نخاله های ساختمانی می گردد .

این متریال در برابر آسیب هایی نظیر ترک خوردن و … بسیار مقاوم است . اما در صورت بروز چنین مشکلاتی قابل ترمیم و بازسازی است . بنابراین گزینه خوبی برای افرادی است که قصد بازسازی نمای خود و ایجاد یک نمای مدرن را دارند .

  • نظافت و شست‌ و شوی میکروسمنت

این متریال قابلیت نظافت و شستشو را دارد و با یک شستشوی جزئی و حداقلی با استفاده از شوینده های معمول و غیر اسیدی می‌ توان به کیفیت اولیه سطح رسید .

این متریال دارای سطحی صاف با نفوذپذیری و جذب آلودگی بسیار کمی می باشد .

  • اقلیم و شرایط آب و هوایی

نمای میکروسمنت سازگاری فوق العاده بالایی با انواع شرایط جوی و آب و هوایی دارد . بنابراین می توان در انواع شرایط جغرافیایی و آب و هوایی از هوای گرم و خشک تا هوای سرد و مرطوب از این متریال استفاده کرد .

  • استحکام و دوام بالای میکروسمنت

با وجود ضخامت کم ، این متریال از دوام و استحکام بالایی برخوردار است . در واقع به دلیل خواص منحصر به فرد مواد مورد استفاده در تولید ، این متریال از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است . همچنین استفاده از لاک های مخصوص در مرحله آخر نیز باعث افزایش مقاومت این متریال می گردد .

نمای-میکروسمنت-10

  • انواع پوشش های میکروسمنت

پوشش میکروسمنت با توجه به ویژگی ها و همچنین نوع فضایی که مورد استفاده قرار می گیرند به چند دسته تقسیم بندی می شوند . از انواع پوشش های میکروسمنت می‌توان به Microbase , Aquacement و … اشاره کرد .

از پوشش Microstone اغلب برای سطوح خارجی و طراحی نما استفاده می شود . از مهمترین ویژگی های این نوع پوشش می توان به ضخامت پایین حدود ۳ تا ۴ میلی متر و ظاهر سنگ مانند اشاره کرد .

  • مراحل اجرای میکروسمنت

این متریال به صورت چند لایه اجرا می گردد .

جهت آماده سازی سطح ابتدا لایه Microbase اعمال می گردد . سپس توری فایبرگلاس جهت جلوگیری از ترک خوردگی اجرا می گردد . زیرسازی میکرو سنت باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و همچنین مقاوم باشد . سپس در دو مرحله لایه بعدی که ترکیبی از رنگ و بافت دلخواه و دیگر مواد می باشد اجرا می گردد و در مرحله آخر به منظور محافظت از لایه نهایی در برابر رطوبت ، سایش ، تابش نور خورشید و … از یک لایه لاک مخصوص استفاده می شود و با توجه به کاربرد و مطابق با سلیقه کارفرما به صورت مات ، براق و نیمه براق ارائه می گردد .

  • هزینه اجرای پوشش میکروسمنت چقدر است ؟

عوامل بسیاری در هزینه نهایی طراحی و اجرای این پوشش تاثیرگذار می‌ باشد که از مهمترین آنها می توان به ابعاد و اندازه و متراژ فضای مورد نظر ، نوع کاربرد فضا ، کیفیت کار و ... اشاره کرد .

در سال ۱۴۰۱ هزینه اجرای میکروسمنت با کیفیت مطلوب برای ایجاد یک نمای مدرن و زیبای ساختمان حدوداً ۵۱۷۰۰۰ تومان در هر متر مربع می باشد .

نمای-میکروسمنت-11

قیمت میکروسمنت و هزینه اجرای میکروسمنت : 09125754921

  • ترکیب میکروسمنت با دیگر متریال ها

در طراحی نما با توجه به نوع طراحی و سلیقه شخصی کارفرما می توان از این متریال هم به شکل تنها و هم در ترکیب با سایر متریال ها استفاده کرد و نمای خاص و جذابی ایجاد کرد .

برای طراحی یک نمای زیبا و منحصر به فرد می‌ توان در کنار این متریال از دیگر متریال ها مانند چوب ، سنگ ، شیشه و … استفاده کرد و ظاهری خاص و متفاوت ایجاد کرد .

به عنوان مثال می توان با ایجاد سطحی صاف و یکدست میکروسمنت و ترکیب این متریال با سنگ های دکوراتیو مانند سنگ مرمر ، گرانیت و … نمای فوق العاده جذاب و زیبایی ایجاد کرد . ترکیب این متریال ها در طراحی نما بستگی به مهندس معمار و سلیقه افراد دارد .

  • انتخاب رنگ میکروسمنت

همانطور که به آن اشاره کردیم میکروسمنت دارای تنوع گسترده‌ ای در رنگ و بافت می باشد و با توجه به طراحی ، شما می توانید از انواع رنگ های مختلف این متریال استفاده کنید . اما از متداول ترین و محبوب ترین رنگ ها برای طراحی نمای میکروسمنت می توان به رنگ طوسی اشاره کرد . رنگ طوسی میکروسمنت ظاهری شبیه به سیمان و بتن دارد . این رنگ علاوه بر اینکه نمای زیبا و جذابی را ایجاد می کند مورد پسند بسیاری از افراد می باشد .

اما به طور کلی می توان با اضافه کردن رنگ مورد نظر به خمیر میکروسمنت به رنگ دلخواه دست پیدا کرد این متریال دارای تنوع گسترده ای از تنالیته های رنگی مختلف می باشد . برای تولید میکروسمنت به رنگ های مختلف از رنگ های اکریلیک استفاده می شود تا به خوبی با خمیر میکروسمنت ترکیب شود و رنگ دلخواه بدست آید .

از پرکاربردترین رنگ ها می توان به تنالیته های مختلف رنگ طوسی ، قهوه ای و سفید اشاره کرد .

  • چرا استفاده از میکروسمنت پیشنهاد می شود ؟

از میکروسمت می توان به عنوان یک متریال مدرن با مزایای زیاد استفاده کرد . میکروسمنت بسیار سبک می باشد . در واقع می توان گفت که این ماده از بتن سبک تر است و در عین سبک وزنی ، از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است . بنابراین با استفاده از این متریال علاوه بر کاهش وزن کلی ساختمان ، باعث افزایش دوام و مقاومت آن نیز می گردد . همچنین در اجرای میکروسمنت نسبت به بتن از آب کمتری استفاده می شود و به دلیل آنکه برای استفاده از آن از پمپاژ استفاده نمی شود ، هزینه بکارگیری از تجهیزات سنگین و گران قیمت کاهش داده و باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می گردد .

ضخامت میکروسمنت تنها ۲ الی ۳ میلیمتر می باشد و سرعت اجرای بالایی دارد .

نمای-میکروسمنت-12

  • تفاوت بتن اکسپوز و میکروسمنت

هر دوی این متریال ها نوعی پوشش به شمار می روند . اما از لحاظ ویژگی ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند . به طور کلی می‌ توان گفت که میکروسمنت به نسبت دارای ویژگی ها و قابلیت های بیشتری می باشد .

اجرای میکروسمنت نسبت به بتن راحت تر و سریع تر می باشد و در زمان کمتر و هزینه مناسب تری نصب و اجرا می گردد علاوه بر آن جهت اجرای بتن بر روی سطوح مختلف محدودیت هایی وجود دارد در صورتی که میکروسمنت قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح عمودی ، افقی و حتی مورب را دارد .

  • ایجاد سطحی صاف و یکپارچه

یکی از بهترین و مهمترین مزایای این متریال اجرای یکپارچه و بدون درز و تخلخل می باشد که باعث نگهداری ، نظافت راحت و ایجاد ظاهری زیبا می گردد .

جالب است بدانید که این متریال دارای خاصیت انعطاف پذیری است و بدون محدودیت در ابعاد و اندازه سطحی صاف و یکدستی را ایجاد میکند و این ویژگی باعث می شود که طرح به بهترین شکل و در کمال زیبایی اجرا گردد که این امر توجه معماران و طراحان را به خود جلب کرده است .

  • طراحی نمای مدرن با استفاده از میکرو سمنت

اگر سبک مدرن را برای طراحی ساختمان خود انتخاب کرده اید ، می توانیم به شما اطمینان خاطر دهیم که میکروسمنت یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی نما ساختمان شما می باشد . با ترکیب میکروسمنت با دیگر متریال ها و یا استفاده از میکروسمنت برای نمای ساختمان و ترکیب آن با سطوح شیشه ای پنجره های بزرگ و سر تا سری سبک مدرن می توان نمای مدرن و جذابی به ساختمان بخشید .

  • زیرساز پوشش میکروسمنت

یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد در اجرای انواع پوشش های مختلف که باید به آن توجه ویژه ای کرد اجرای زیرساز مناسب می باشد . هر یک از مصالح زیر ساز متناسب با ویژگی های خود را دارد . برای اجرای درست و اصولی انواع مصالح ساختمانی باید از زیرساز مناسب استفاده کرد ‌. این پوشش نیز از این قاعده مستثنا نیست .

همانطور که به آن اشاره کردیم اجرای میکروسمنت در لایه های نازک و ضخامت کم انجام می گیرد . بنابراین زیرساز آن باید صاف و بدون موج انجام گیرد .

برای استفاده از میکروسمنت در اجرای نمای ساختمان می توان از انواع زیرساز های مختلفی از جمله فایبرسمنت برد ، سمنت برد ، آکواپنل ، سرامیک ، سنگ و … استفاده کرد .

اگر در بازسازی ساختمان قصد استفاده از میکروسمنت به جای سطوح مختلفی مانند سنگ ، سرامیک و … را داشته باشید نیازی به تخریب این لایه نمی باشد و می توان به راحتی میکروسمنت را بر روی آن اجرا کرد که این کار می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه ها و سرعت بالای بازسازی ساختمان داشته باشد .

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از این متریال بر روی متریال هایی نظیر چوب که امکان باد کردن و تغییر فرم و شکل دارند اصلا توصیه نمی شود .

  • نکات مهم اجرایی پوشش میکروسمنت

۱ - یکی از مشکلات شایع پس از اجرای این متریال مشاهده ترک های موجود در سطوح زیرین می باشد . بنابراین اگر زیرسازی به خوبی انجام نگیرد به دلیل اختلاف در سرعت خشک شدن و همچنین جذب مواد در فرمولاسیون این متریال ترک های قبلی نمایان می شود . به همین خاطر باید بیش از اجرای پوشش میکروسمنت انواع درز ها ، ترک ها و بندها ترمیم گردد و یک سطح صاف و بدون درز و ترکی ایجاد شود .

به طور کلی زیر ساز میکرو سمنت باید دارای سطحی صاف و یکدست باشد تا بتوان به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد .

۲ - دومین نکته که باید به آن توجه داشته باشید اثرات مال کشی در حین اجرای این پوشش می باشد . به همین خاطر توصیه می شود . حتما این کار را به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه بسپارید . زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود نواحی مرزی بین خطوط ماله کشی و همچنین اثرات فشار اضافی بر روی ماله در هنگام کار پس از خشک شدن باعث ایجاد خطوطی تیره رنگ می شود که این امر باعث ایجاد ظاهری نامناسب می گردد .

۳ - نکته مهم دیگر که باید با دقت و ظرافت بالایی انجام شود پاکسازی سطح زیرین می باشد . همانطور که به آن اشاره شد سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی و گرد و خاک ، مواد روغنی و … باشد .

نمای-میکروسمنت-13

  • اجرای نمای میکروسمنت توسط افراد متخصص و باتجربه

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم نمای میکروسمنت در چند مرحله اجرا می شود که اگر هر یک از این مراحل به درستی انجام نگیرد باعث ایجاد خلل و مشکل در کار می شود و نمی توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد بنابراین توصیه می شود که حتماً این کار توسط افراد کاربلد و متخصص در این زمینه انجام شود ‌تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست پیدا کرد .

  • سخن آخر

طراحی و اجرای نمای ساختمان با توجه به سبک انتخابی انجام می گیرد و یکی از مهمترین مراحل پروژه به شمار می رود . زیرا به محض ورود به یک ساختمان اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند طراحی نمای بنا می باشد . علاوه بر آن طراحی نمای ساختمان می تواند در زیبا سازی شهر نیز تاثیرگذار باشد . بنابراین باید با دقت بالایی انجام شود . طراحی نما با استفاده از متریال های گوناگونی انجام می گیرد . میکرو سمنت یکی از مدرن ترین متریال ها برای طراحی و اجرای نمای ساختمان محسوب می شود و به دلیل ویژگی ها و مزایای بسیاری که دارد در زمینه معماری بسیار پرکاربرد می باشد .

اجرای صحیح این متریال می‌ تواند ظاهر زیبایی به نمای ساختمان ببخشد . بنابراین باید توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه انجام گیرد .

شرکت معماری هیرادانا یکی از بهترین شرکت های معماری در زمینه طراحی نمای ساختمان است . این شرکت همراه با تیم طراحی مجرب و حرفه ای و همچنین تیم اجرایی متخصص و کارآزموده آماده طراحی و اجرای بهترین طرح ها با مناسب ترین قیمت خدمت شما کارفرمایان محترم هستند و صفر تا صد طراحی و اجرای پروژه در کنار شما عزیزان می باشند .

جهت مشاهده طراحی نما های هیرادانا از نوع نمای مدرن یا کلاسیک و طراحی داخلی ، طراحی ویلا ، بازسازی ساختمان و ... به بخش پروژه ها مراجعه کنید . 

از طریق شماره 09125754921 با شرکت معماری و دکوراسیون ما جهت مشاوره حضوری و بازدید همراه باشید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات