طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هزینه محوطه سازی باغ ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 بهمن 1402 در ساعت 10 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هزینه محوطه سازی باغ ویلا

آنچه که در پروژه های محوطه سازی ویلا مد نظر طراح قرار دارد طراحی و اجرای فضایی زیبا و دلنشین و همچنین روحیه بخش متناسب با سبک طراحی ویلا می باشد.

یکی از مهمترین فاکتور ها در طراحی و اجرای پروژه های ویلایی هزینه محوطه سازی ویلا می باشد که عوامل زیادی در آن تاثیر گذار است، در این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم به طور کامل به بررسی آن بپردازیم.

طراحی و اجرای یک فضایی زیبا در محوطه هر بنایی باعث جذابیت بیشتر آن می‌ شود و تاثیر چشمگیری در ذهنیت افراد از یک ویلا دارد. بنابراین در محوطه سازی طراحی و اجرای درست و اصولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و می توان گفت که به همین علت است که اغلب زمان و هزینه زیادی صرف محوطه سازی یک پروژه ویلایی میگردد.

مراحل محوطه سازی ویلا

محوطه سازی مراحل مختلفی دارد که در میزان هزینه نهایی تاثیرگذار می باشد. به عنوان مثال هرچه ساختار طراحی و فضاسازی گسترده تر و پیچیده تر باشد. طبیعتاً هزینه‌ ها نیز افزایش پیدا میکند و ایجاد فضای مدرن و ساده در طرح کلی باعث کاهش هزینه ها می گردد.

به طور کلی یک طرح به دوقسمت تقسیم بندی می گردد. بخش اول محوطه سازی سخت می باشد که شامل پیاده‌ روها، دیوار و مسیرها می گردد و بخش دوم، محوطه‌ سازی نرم نام دارد که شامل انتخاب و کاشت گیاهان متناسب با اقلیم و آب و هوای سایت ویلا می باشد و هر بخش دارای هزینه های متفاوتی می باشد که در آخر قیمت نهایی را مشخص می کند.

 هزینه محوطه سازی باغ ویلا

  • ابعاد و اندازه سایت

ابعاد و اندازه های سایت تاثیر مستقیم بر هزینه های نهایی محوطه سازی ویلا دارد و طبیعتاً هر چه ابعاد و اندازه سایت بزرگ تر باشد ، باعث افزایش هزینه ها نیز می گردد.

لازم به ذکر است که هرچه محوطه سازی ویلا دقیق تر و تخصصی تر بررسی و اجرا شود قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود.

هزینه‌ های طراحی و اجرای محوطه سازی متناسب با تخصص طراح متغیر است. اما به طور کلی طراحان در محوطه سازی جنوبی و شمالی بودن ساختمان، نیاز کارفرما و میزان نورگیری محوطه را مورد بررسی قرار می‌ دهند.

  • انتخاب متریال

یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر هزینه نهایی محوطه سازی انتخاب متریال و یا مصالحی می باشد که قصد دارید در طراحی از آن استفاده کنید.

انتخاب متریال پس از طراحی سایت و متناسب با نوع طراحی سبک انتخابی و اقلیم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اجزایی و المان هایی که قصد طراحی و اجرای آن را در محوطه ویلای خود دارید، نیز در انتخاب متریال تاثیرگذار می باشد. به عنوان مثال ممکن است که شما ما قصد طراحی آلاچیق، استخر و یا یک باربیکیو را در محوطه خود داشته باشید.  بنابراین لازم است که با طراحان و متخصصان در این زمینه مشورت کنید تا اجزا و متریال مناسب برای فضای سبز ویلایتان را به شما معرفی کند.

  • انتخاب گل و گیاه

از دیگر عوامل تاثیر گذار در هزینه نهایی طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا انتخاب نوع درخت و گل و گیاهی می باشد، که قصد استفاده از آن را دارید در حقیقت پوشش گیاهی مهمترین المان فضای سبز می باشد.

در واقع باید گفت که بخش چشمگیری از هزینه نهایی محوطه سازی صرف درخت و گیاهانی می‌شود که قصد استفاده از آن را دارید البته این گیاهان توسط طراحان و مهندسین لنداسکیپ طبق فاکتورهایی از قبل مورد بررسی قرار گرفته به کارفرما ارائه می شود تا بتواند متناسب با سلیقه شخصی و همچنین میزان بودجه آن را انتخاب نمایید.

  • انتخاب المان ها

محوطه سازی ویلا متناسب با سلیقه شخصی افراد ، اندازه فضای در دسترس، میزان بودجه، سبک انتخابی و ... شامل المان های گوناگونی می شود که از مهمترین آن ها می‌ توان به احداث استخر، آبنما، انواع زمین بازی، باربیکیو، طراحی آلاچیق، طراحی مجسمه در محوطه و … اشاره کرد که متناسب با سلیقه شخصی افراد می توان هر یک از این المان ها را حذف و برخی را طراحی و اجرا کرد.

تعداد المان های اجرا شده و اندازه آنان نیز بر هزینه نهایی پروژه تاثیر گذار می باشد.

 هزینه محوطه سازی باغ ویلا

  • انتخاب سبک

از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه نهایی محوطه سازی ویلا انتخاب سبک می باشد.

همان طور که می‌دانید در محوطه سازی ویلا، باید از همان سبکی استفاده شود که در طراحی داخلی ویلا و همچنین طراحی نمای ویلا از آن استفاده کرده اید تا فضایی هماهنگ و مناسب ایجاد شود.

سبک های زیادی در معماری وجود دارد که افراد متناسب با ان دازه فضا، سلیقه شخصی و میزان بودجه یکی از آنها را جهت طراحی پروژه خود انتخاب می کنند. اما از پرکاربردترین سبک ها می‌توان به طراحی به سبک کلاسیک و سبک مدرن اشار کرد.

در دکوراسیون کلاسیک به دلیل استفاده از طرح های شلوغ و پیچیده و همچنین استفاده از متریال های طبیعی و گرانقیمت هزینه بیشتری در بر دارد. اما سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک به دلیل ایجاد طرح های ساده تر هزینه کمتری در بر دارد.

البته تنها انتخاب سبک در هزینه نهایی تاثیر گذار نمی‌باشد. زیرا ممکن است در طراحی محوطه به سبک مدرن از المان های بیشتری مانند استخر، آلاچیق و غیره و در فضای بزرگتری اجرا شود و یا یک کوچک با المان های کمتر به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شود بنابراین انتخاب المان‌ ها و اندازه محوطه ویلای شما در این مبحث تاثیر بسیاری دارد.

طراحی به سبک کلاسیک در بسیاری از ویلاها دیده می‌شود. این سبک فضایی مجلل و باشکوه را ایجاد می کند و اغلب در محوطه سازی ویلا هایی که دارای متراژ بالای هستند مورد استفاده قرار می گیرد. اما در محوطه سازی به سبک مدرن المان و عناصر مدرن و پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و از آلاچیق و آبنما استفاده می شود.

نورپردازی در این سبک مانند سایر سبک ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در طراحی به سبک مدرن از طیف نوری گسترده ای در طراحی استفاده می‌شود. اما در دکوراسیون کلاسیک اغلب رنگ سفید برای محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • طراحی راه های دسترسی

یکی از دوست داشتنی ترین و محبوب ترین راههای دسترسی مسیر های بتنی می باشد که امروزه استفاده از آن در محوطه سازی بسیار رواج پیدا کرده است. این مسیرها دارای ظاهری جذاب و زیبا می باشند و علاوه بر آن به دلیل نوع قالب بندی آن ها قابلیت این را دارند که به هر شکلی که دوست دارید، آنها را طراحی کنید. بنابراین می تواند تمام نیاز شما را از طراحی یک مسیر زیبا و جذاب به بهترین شکل ممکن برطرف کند. علاوه بر آن رنگ زیبا و خاص آن در ترکیب با فضای سبز اطراف فضای زیبایی را ایجاد می کند.

مسیر های بتنی دارای قیمت مناسبی نسبت به ظاهر زیبایش دارند.

برای مسیر می توان از سنگ ریزه و سایر موارد نیز استفاده کرد.

  • افراد متخصص و با تجربه

ناگفته نماند که انتخاب تیم طراحی و اجرا نیز در هزینه نهایی تاثیر گذار می باشد. در واقع عدم استفاده از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه نه تنها نتیجه ای بی کیفیت و نامناسب را در بر دارد، باعث کاهش هزینه ها نیز نمی گردد. بلکه دوباره کاری در اجرا باعث می‌شود که شما هزینه بیشتری را صرف این کار کنید.

شرکت معماری هیرادانا با انتخاب کادری مجرب و حرفه ای در زمینه محوطه سازی ویلا و لنداسکیپ آماده ارائه بهترین و بروزترین خدمات با مناسب ترین قیمت خدمت شما کارفرمایان محترم می باشد.

 هزینه محوطه سازی باغ ویلا

  • مراحل اجرای پروژه

محوطه سازی ویلا با هر سبک و اندازه ای دارای مراحل مختلفی می باشد که عبارتند از:

مرحله اول: در این مرحله ایده پردازی و همچنین مشاوره با کارفرما انجام می گیرد.

مرحله دوم : در مرحله دوم کانسپت و طرح اولیه متناسب با شرایط محوطه و سلیقه کارفرما انجام می گیرد .

مرحله سوم: در این مرحله طرح اصلی تایید و با جزئیات دقیق تری طراحی می گردد.

مرحله چهارم: برآورد هزینه های محوطه سازی و ارائه آن به کارفرما.

مرحله پنجم: در این مرحله طرح وارد مرحله اجرایی می گردد.

  • نورپردازی

در معماری نور به عنوان عنصری مهم و اساسی محسوب می شود. در محوطه سازی جهت ایجاد ظاهری زیباتر در شب المان و فضاهای مختلف از جمله درب ورودی، استخر، درخت و آلاچیق ها و ... باید دارای روشنایی کافی باشند.

نورپردازی باید به گونه ای باشد که علاوه بر تامین نور مورد نیاز باعث ایجاد فضایی زیبا تر شود، انتخاب نوع نورپردازی و وسعت اجرای آن نیز از دیگر مواردی می‌باشد که در هزینه نهایی تاثیر گذار است.

  • سخن آخر

محوطه سازی ویلا به دلیل تاثیر مستقیمی که بر روحیه ساکنین دارد و همچنین در نمای کلی ویلا تاثیرگذار می باشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، محوطه سازی اگر درست و اصولی و توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه طراحی و اجرا شود می‌تواند فضای فوق العاده زیبا و همچنین کاربردی را حتی در فضاهای کوچک برای شما ایجاد کند.

شرکت معماری هیرادانا طراجی و نظارت و اجرای صفر تا صد پروژه کارفرمایان عزیز خود را به عهده خواهد داشت.

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات