طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 12 اسفند 1399 در ساعت 11 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
  • اهمیت مسیر ورودی در محوطه سازی

یکی از عوامل مهمی که در محوطه سازی طراحی ویلا ، حیاط یا باغ باید به آن توجه داشت مسیری است که شما را از درب به سمت ساختمان اصلی باغ و یا حیاط هدایت می کند .

 اگر شما ایده‌ای دارید که مسیر ورودی و هدایت تان به سمت مرکز را از فضاهای دیگر در محیط جدا کند ، اهمیت بسیار  ویژه ای در محوطه سازی تان خواهد داشت . می توان گفت معمولاً این راه ورودی به وسیله سنگ فرش های به هم پیوسته یا منقطع با  طراحی های گوناگون ، پل‌ها یا دالان های تزیینی و یا به وسیله گیاهانی که به صورت پیوسته در حاشیه مسیر کاشته میشوند در محوطه سازی ها دیده می شوند .

  • اهمیت فضای سبز و گلکاری در محوطه سازی

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

محوطه سازی در عصر حاضر تقریباً با گل و گیاه کاری های بسیار منظم و خاص معروف می باشد .

البته باید گفت امروزه شما به ندرت می توانید یک محوطه سازی را بدون گلکاری های زیبا و خاص ببینید .

یک نکته‌ای که در گل و گیاه کاری در محوطه سازی از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به ابعاد کلی باغ یا حیاط و همچنین سبکی است که بنا به میل شما برای محوطه سازی در نظر گرفته می شود .

گیاهان همیشه با توجه به فرم و اندازه فضایی که در اختیار شما است با اشکال مختلفی فضای شما را آراسته و زیبا می کنند .

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

یکی از جذاب ترین ایده ها در بخش گل کاری محوطه سازی این است که با استفاده از گیاهان سبز فضاهای مختلفی در محیط ایجاد می کنند و به بیانی دیگر فضاهای مختلف باغ یا حیاط را با کمک گیاهان می توانند از هم جدا کنند .

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

استفاده از گیاهان همیشه سبز با پایه های کوتاه و یا درختچه های مینیاتوری یا گلدان های گل یک دست و خاص که با تعادل در کنار هم چیده شده اند ایده جذابی در این فضا سازی ها خواهد بود .

  • استفاده از استخر یا حوضچه در محوطه ساز

     

یکی از جذاب ترین پیشنهاد ها در محوطه سازی استفاده از حوضچه های آب و یا استخر ها در محیط می باشد .

البته این انتخاب را میزان فضایی که شما در اختیار دارید مشخص می کند یعنی بسته به فضایی که در حیاط منزل یا ویلایی که شما در اختیار دارید و میتوانید از حوضچه های آبی با اندازه های متفاوت استفاده کنید .

به شما پیشنهاد می شود هر قدر هم که فضایتان مختصر باشد باز هم در پروسه محوطه سازی از حوضچه های آب کوچک و متناسب با فضا در محیط تان استفاده کنید . این کار باعث می‌شود که انرژی خوب و حس تازگی و طراوت را در فضای تان ایجاد کنید .

  • استفاده از آلاچیق در محوطه سازی

    عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

یکی از راه‌هایی که محوطه سازی شما را بسیار کامل خواهد کرد و فضای دلچسبی را برای تان به وجود می آورد استفاده از آلاچیق ها در محوطه سازی می باشد .

این پیشنهاد یکی از پرکاربرد ترین طراحی ها در محوطه سازی به حساب می آید . انتخاب آلاچیق یا فضای نشیمن نیز با توجه به اندازه کلی محیط  صورت می گیرد .

آلاچیق ها معمولاً متناسب با طراحی و سبک محوطه سازی حیاط یا باغ شما می‌تواند جنس طراحی های مختلف و اندازه مختلفی داشته باشد .

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

از آلاچیق های چوبی کلاسیک گرفته تا آلاچیق های مدرن همه از جنس سنگ یا طراحی های بسیار جدید می ‌توانند انتخاب‌های بسیار شیک برای محوطه سازی شما باشد .

  • استفاده از نورپردازی در محوطه سازی

    عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

امروزه  محوطه‌سازی تنها خلاصه به استفاده از سازه ها و فضاسازی های مختلف نمی‌شود بلکه شما علاوه بر تمامی این گزینه ها ، موارد دیگر نیز در محوطه سازی دارید که به زیباتر شدن و شکیل تر شدن محیط تان کمک شایانی می کنند و جلوه ی آن را دو چندان خواهد کرد .

یکی از عوامل که امروزه در محوطه سازی اهمیت بسیار فراوان و چشمگیری پیدا کرده و زیبایی محیط بیرونی ویلا را چند برابر افزایش داده است نورپردازی می باشد .

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

نورپردازی در باغ ها یا حیاط ویلا ها به صورت های مختلفی و طبق اصول معماری  صورت می‌گیرد .

یکی از نورپردازی ها این است که می توانید از لامپ های ایستاده و ثابت در مسیر ورودی باغ یا حیات تان استفاده کنید و یا از ریسه های چشمک زن متحرک در مسیرهای دلخواه حیاط و یا باغ تان استفاده نمایید .

نورپردازی در بازسازی و محوطه سازی باغ یا حیاط می‌تواند بسته به سلیقه خودتان کم یا زیاد استفاده شود البته معمولاً نورپردازی تزئینی در حاشیه استخر یا حاشیه سنگفرشهای مسیر ورودی در میان باغچه و گلکاری های موجود در باغ و در کنار محل‌های نشیمن باغ دیده می‌شوند .

  • استفاده از شومینه های مخصوص محوطه سازی

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

گودال ها یا چاله های آتش امروزه یکی از پرکاربردترین سیستم های گرمایشی در محوطه سازی فضاهای باز به  شمار می‌آیند شاید جالب باشد که بدانید این گودال های آتش با گاز کار می کنند و انواع مختلف آن ها با طراحی داخلی کلاسیک و مدرن را می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید .

عوامل موثر در محوطه سازی ویلا

گزینه بعدی برای داشتن سیستم گرمایشی در فضای باز ساخت چاله هایی میباشد که دیوار آن به وسیله سنگ های نما و ضد آتش آراسته شده است و شما با استفاده از هیزم جهت آتش افروختن و ایجاد گرما در این چاله ها استفاده کنید و پس از استفاده آن را خاموش کنید .

 

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
امیر : سلام عالی بود
0 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات