طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چند ایده ی کاربردی جهت طراحی نما

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 5 مهر 1402 در ساعت 14 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کدام سبک نما را میپسندید؟

سبک مدرن و نیز سبک کلاسیک در نما خصوصا در ایران از دو سبک رایج انتخابی کارفرماها هستند که در ده سال اخیر ترازوی نمای مدرن سنگین تر از قبل شده است. برخلاف گذشته که کارفرمایان ثروتمندتر فکر میکردند نمای کلاسیک بیانگر ابهت سک ساختمان است.

طراحی نمای ساختمان | نما مدرن | نما کلاسیک

طراحی نمای ساختمان بسیار سخت و دارای پیچیدگی های بسیاری است و طراحی نما نیاز به صرف هنر، خلاقیت و توانایی بسیار بالایی دارد. نمای خارجی ساختمان این قابلیت را دارد تا در ارزش مادی ساختمان تاثیر گذار باشد و همینطور یک پیش زمینه از طراحی داخلی در فکر مخاطب ایجاد کند. زیبایی و جذابیت نما ساختمان از اجزاء تفکیک ناپذیر در نمای ساختمان محسوب میشوند چرا که این سبک و فرم نمای آپارتمان است که میتواند توجه رهگذران را به خود جلب کند پس بنابراین لازم است تا در زمینه ی طراحی نمای ساختمان لوکس دقت و توجه لازم را خرج کرد.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/aaaaa3.jpg

طراحی نمای ساختمان با یک طراحی شیک و کاربردی

هر یک از ساختمان هایی که در سطح شهر ساخته میشوند یک بخش مهم از فضای شهر ما محسوب میشوند. در نتیجه نحوه ی طراحی این نماها به طور مستقیم بر زشتی و یا زیبایی محیط شهری تاثیر میگذارد. در دنباله ی این مطلب چند ایده ی کاربردی جهت طراحی نمای ساختمان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته میشود. 

چرا نما مسئله مهمی است؟

از آنجایی که انعکاس سلیقه و شخصیت صاحبانش است پس نکنه قابل توجهی برای یک سازنده است. چرا که از نظر فروش نیز تاثیر قابل توجهی روی ملک دارد.

به کار گیری جزئیات معماری

افزودن جزئیات بیشتر معمماری در نماف شخصیت بیشتری به نما میدهد. برای نمونه کاربرد ستون ها و قوس هاف پنجره ها و پیش بند ها و ...

بازی کردن با ارتفاع

خلق پله هاف بالکن ها ، فرو رفتگی ها و ... در افزایش جذابیت نما موثر است. همچنان با استفاده از ترکیب رنگ های مختلف در این جزئیات چشم گیر تر هم خواهد شد.

برقراری توازن و تعادل

توازن بین اجزای افقی و عمودی در ایجاد جلوه های یکپارچه و متنوع نقش مهمی دارند. پس یادتان باشد در هر شرایطی از ایجاد توازن غافل نشوید.

انتخاب نمای شیشه ای و پنجره ها

نمای شیشه ای در ادارات و مراکز اداری تجاری در ایجاد نور طبیعی و بازدهی بیشتر نقش دارند. هم چنین ارتباط بصری خوبی بین داخل با خارج ساختمان ایجاد میکند.

ترکیب دو سبک مدرن و سنتی

شاید انتخاب بسیاری از کارفرما ها همین باشد. مثلا طراحی پنجره ها به سبک سنتی و سایر بخش ها به سبک مدرن. در واقع با این کار حس و حال اکنون و گذشته در هم آمیخته میشوند.

استفاده از الگویی خاص یا نماد

همواره داشتن نماد برای هر چیز به آن شخصیت و هویت میدهد. این الگوها را یتوان در خصوص فرهنگ و تاریخ و میراث محلی با هر چیز در نظر گرفت تا ساختمان با آن شناخته شود. این مورد در معروف شدن کارفرما هم موثر است.

مهم ترین بخش نمای یک ساختمان

نورپردازی مهم ترین بخش نمای ساختمان است و بیشترین تاثیر در زیبایی یک نما را دارد. اگر تمایل دارد که نمای ساختمانتان بسیار زیبا و چشم گیر باشد و قیمت بسیار مناسبی به فروش برسد حتما در طراحی نورپردازی نما هم دقت کنید.

از پروژه های نمای مدرن و نمای کلاسیک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا دیدن فرمایید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات