طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نمای کامپوزیت چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 16 اسفند 1400 در ساعت 10 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نمای ساختمان یکی از مهمترین مراحل در طراحی و اجرای پروژه محسوب می شود ، طراحی نما در سبک های مختلفی از جمله نمای کلاسیک و نمای مدرن قابل طراحی و اجرا است .

طراحی و اجرای نمای ساختمان با استفاده از انواع متریال ها و روش های مختلفی قابل اجرا است .

نمای کامپوزیت یکی از انواع نماهای ساختمان می باشد که در حال حاضر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است . با ظهور مدرنیسم در حوزه معماری استفاده از مصالح مدرن و پیشرفته بیش از پیش مورد توجه معماران قرار گرفت ، ورق های کامپوزیت آلومینیومی یکی از اصیل ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز می باشد ، نمای کامپوزیت برای بار نخست در کشور آلمان ابداع و به دلیل کیفیت مطلوب و نداشتن محدودیت در طراحی نما و اجرای آن ، مورد بسیار مورد استقبال قرار گرفت .

نمای کامپوزیت چیست ؟

نمای کامپوزیت یکی از بهترین مصالحی است که در طراحی نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد . نمای کامپوزیت از جنس ورق آلومینیوم است که به شکل پنل و با ابعاد و اندازه هایی که توسط طراح نما تعیین شده است اجرا می گردد .

  • از نمای کامپوزیت در طراحی نمای چه ساختمان هایی استفاده می شود ؟

از نمای کامپوزیت برای طراحی نمای ساختمان های تجاری ، اداری ، تفریحی و مسکونی استفاده می شود .

نمای کامپوزیت ظاهری زیبا و نمای منحصر به فردی به نمای ساختمان می بخشد .

  • ‍ پانل های آلومینیومی چیست ؟

پانل ها ترکیبی از یک لایه مواد پلی اتیلن و دو لایه ورق آلومینیوم می باشد . در میان دو لایه آلومینیومی ، لایه پلی اتیلن قرار می‌ گیرد در واقع لایه پلی اتیلن حکم هسته مرکزی را دارد و دارای یک پوشش از نوع زرین یا pvdf می باشند .

ضخامت ورق های کامپوزیت ۴ تا ۵ میلی متر است و با توجه به سلیقه افراد در طیف وسیعی از رنگ ها به بازار عرضه می گرد .

  • دلیل محبوبیت نمای کامپوزیت چیست ؟

از مهمترین دلایل محبوبیت این نما می توان به هزینه نسبتاً پایین نصب و اجرا ، سرعت بالای اجرا ، تنوع رنگ و قابل استفاده در انواع شرایط اقلیمی اشاره کرد .

انواع نمای کامپوزیت چیست ؟

  • کامپوزیت پانل ضد باکتری

در ساخت آلومینیوم کامپوزیت پانل ضد باکتری میان دو ورق آلومینیوم از هسته پلی اتیلن سبک و ضد آلاینده استفاده می شود لایه رنگی که در سطح این کامپوزیت ها قرار می گیرند ضد باکتری می باشند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند .

  • کامپوزیت پانل نانو

کامپوزیت پانل نانو بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند و به دلیل استفاده از مواد نانو در فرآیند تولید ورق های آلومینیوم پانل نانو ، این محصولات دارای خاصیت خود تمیز شوندگی و ضد آلایندگی می باشد یعنی با استفاده از این نما هیچ نگرانی در مورد تمیز کردن نمای ساختمان وجود ندارد زیرا این نماها آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب نمیکند .

این ورق ها در برابر مواد قلیایی و اسیدی از خود مقاومت بالایی نشان می‌ دهند .

  • کامپوزیت پانل رنگی

این پنل ها که به آن پانل های رنگارنگ نیز گفته می‌ شود از چند لایه رنگ و یک لایه پوشش درخشان ساخته می شود .

جالب است بدانید که این پانل ها بر اساس زاویه تابش نور به آنان در رنگ های مختلف قابل رویت می باشند .

  • پانل ضد حریق

این پانل ها یکی از جدیدترین نوع آلومینیوم محسوب می شود و از هسته پلاستیکی نسوز تشکیل می شود . هسته مرکزی پانل های ضد حریق به دلیل این که دارای خاصیت ضد آتش هستند به سختی آتش می‌ گیرند و هیچ گاز مضری ندارد .

  • کامپوزیت طرح سنگ

از سه لایه رنگ لمینت شده بر روی سطح آلومینیومی کامپوزیت طرح سنگ استفاده می شود .

این کامپوزیت ها به دلیل طرح های مختلف سنگ ساختمانی که بر روی آن ها ایجاد می شود یکی از زیباترین نوع ورق های کامپوزیت به شمار می رود .

  • کامپوزیت با پوشش خش دار

پانل های کامپوزیت با پوشش خش دار شامل دو ورقه آلومینیومی می‌ شود که به وسیله یک هسته پلی اتیلن به هم وصل می شود و همانطور که از نامشان پیداست پوشش آلومینیومی سطحی این ورق ها به شکل خش دار می باشند ، این کار با استفاده از روش آنودایز انجام می گیرد .

این ورق ها به دلیل ظاهر زیبایی که دارند در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند .

  • نمای کامپوزیت چه مزایایی دارد ؟

یکی از مزایای این نما ما وزن سبک پانل های آلومینیوم کامپوزیت می باشد . این سبکی باعث می شود که بار اضافی بر سازه بنا وارد نشود ، کاهش وزن یک ساختمان باعث کاهش نیروی زلزله بر سازه می گردد علاوه بر آن به دلیل وزن پایینی که دارد حمل و نقل و نصب آن آسان میباشد .

نمای کامپوزیت چیست ؟

یکی از مهم‌ترین مزایای نمای کامپوزیت مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی می باشد ، تابش نور خورشید باعث کاهش دوام و عمر این نماها نمی گردد . همچنین اگر در معرض رطوبت قرار قرار بگیرند ، دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود .

سطح این ورق ها صیقلی می باشد . بنابراین نور خورشید را منعکس می‌ کند و میزان کمی از گرمای آن را جذب میکند . لایه پلی اتیلن که درون این پنل ها قرار می گیرند نقش سد حرارتی را ایفا می‌ کنند که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد .

از دیگر مزایای ورق آلومینیوم کامپوزیت می توان به تنوع رنگی آن اشاره کرد . این ورق ها دارای پوشش های رنگی متنوعی می باشد و افراد می توانند با توجه به سلیقه شخصی خود انواع رنگ ها را انتخاب کنند و ظاهری فوق العاده زیبا و جذاب در نمای ساختمان ایجاد کنند .

یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌ های نمای آلومینیومی کامپوزیت اجرای سریع آن است . در واقع این پانل ها به صورت آماده در بازار موجود می باشند و به راحتی در دسترس هستند .

پیش ساخته بودن پانل های آلومینیوم کامپوزیت اجرای نمای ساختمان را بسیار راحت کرده است و سرعت روند اجرای پروژه را بالا می برد .

جالب است بدانید که آلومینیوم ماده ای انعطاف پذیر می باشد ، نمای آلومینیومی کامپوزیت قابلیت برش کاری نیز دارد و قابل برش ، خم و سوراخ کردن است .

این پانل ها در اشکال و طرح های مختلف با توجه به نوع طراحی نما خصوصا در نمای مدرن ساخته می شود و مطابق با طراحی اجرا میگردد و هیچ محدودیتی در شکل پذیری این ورق ها وجود ندارد .

این پانل ها نوعی عایق صوتی ، رطوبتی و حرارتی نیز محسوب می شود . آلومینیوم در برابر حرارت از خود مقاومت نشان می دهد علاوه بر آن در برابر رطوبت نیز دچار خوردگی نمی شود .

نمای کامپوزیت چیست ؟

به دلیل اینکه لایه پلی اتیلن در میان دو لایه آلومینیومی قرار داده می‌ شود ، مانع از انتقال حرارت می گردد و باعث کاهش انتقال سر و صدا در ساختمان نیز می گردد .

  • معایب نمای کامپوزیت چیست ؟

نمای کامپوزیت دارای قابلیت ها و مزایای بسیاری می باشد به همین خاطر استقبال افراد قرار می‌ گیرد . اما مانند دیگر نما ها دارای معایبی نیز می باشد از معایب این نما می توان به مقاومت نسبتا پایین در برابر ضربه و امکان رشد و تکثیر حشرات اشاره کرد .

  • عوامل موثر بر قیمت نمای کامپوزیت چیست ؟

اجرای این نما هزینه نسبتا بالایی دارد . در واقع هم هزینه خریداری پانل های آلومینیومی بالا می باشد و هم قیمت اجرای این نما نسبتا بالا است .

این نما بر اساس نوع آلیاژ آلومینیوم ، مواد لایه میانی و رنگ لایه بیرونی و ضخامت دارای قیمت های متفاوتی می باشد . علاوه بر آن روش اجرای نمای کامپوزیت نیز عاملی موثر در قیمت تمام شده این نما ها دارد .

  • سخن آخر

طراحی نمای آلومینیوم کامپوزیت یک نمای منحصر به فرد به شمار می‌ رود و ظاهری بسیار جذاب و متفاوت به ساختمان می بخشد .

لازم به ذکر است که اجرای نمای کامپوزیت باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام گیرد تا بتوان به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد. در اصل اگر اجرای نمای پانل های آلومینیومی کامپوزیت به درستی و توسط افراد ماهر در این زمینه انجام گیرد ، از دوام و استحکام مطلوبی برخوردار می‌ شود که این امر باعث طولانی تر شدن عمر نما می گردد .

نمای کامپوزیت چیست ؟

شرکت معماری هیرادانا یکی از بهترین شرکت های طراحی نما در داخل و خارج از کشور می باشد . تیم طراحی و اجرای هیرادانا آماده ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت خدمت شما کارفرمایان محترم است .

جهت مشاوره رایگان و طراحی نما یا بازسازی نمای خود با شرکت معماری هیرادانا از طریق سایت در ارتباط باشید .

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات