طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ملاحضات و نکات دیاگرام های معماری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 1 دی 1399 در ساعت 15 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هنگام تهیه دیاگرام معماری، موارد زیر را بخاطر بسپارید .

از شکل ها و خطوط زیاد استفاده کنید ، هیچ قانون ثابتی در مورد اشکال و خطوطی که باید در دیاگرام های معماری استفاده شود وجود ندارد ، اما سازگاری ضروری است . همیشه معنی هر عنصر را در دیاگرام خود توضیح دهید ، از یک جعبه اصلی تا یک حاشیه نقطه دار.

از یک کلید استفاده کنید

هرکسی از دیاگرام شما استفاده می کند باید بتواند آن را با یک نگاه درک کند و روند و پروسه ی طراحی داخلی و ... آنرا مجسم کند . این بدان معنی است که یک کلید در دیاگرام وجود دارد - نه برعکس ، نه پیوست شده ، بلکه در کنار نقاشی اصلی.

تعداد رنگ ها را کم کنید

دیاگرام های معماری

معماران طراح هستند، بنابراین این باید واضح باشد! از رنگ های کمی استفاده کنید . مگر اینکه بخواهید جلب توجه کنید .

از ایجاد چندین دیاگرام نترسید

دیاگرام شما هرچه بیشتر بهم ریخته شود، درک آن دشوارتر است. جدا کردن عناصر مختلف به دیاگرام های مختلف خوب است اما به یاد داشته باشید که با شکل، رنگ و خط در همه آنها سازگار باشد .

از ترکیب دیاگرام ها نترسید!

اگر بیش از یک دیاگرام دارید که همان قسمت از بازسازی ساختمان یا روند دکوراسیون داخلی را نشان می دهد و یا فرآیند مشابه، ادغام آنها در یک طرح نیز خوب است .

 پیشنهاد میشود استفاده از نرم افزارهای تخصصی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کنند .

اشتباهاتی که باید در دیاگرام های معماریاز آن اجتناب شود

هنگام تهیه دیاگرام معماری، سعی کنید از اشتباهات رایج زیر جلوگیری کنید .

ناقص بودن

اگر موردی وجود داشته باشد که در دیاگرام شما گیج کننده یا گنگ باشد، و یا آماده نیست قبل از ارائه به مشتری ، یا تلاش برای استفاده از آن به عنوان یک راهنما برای یک تیم، باید خودتان همه چیز را در آن درک کنید .

عدم تعریف

هرگز تصور نکنید آنچه برای شما روشن است برای خواننده روشن خواهد بود . اطمینان حاصل کنید که هر مورد در کلید شما توضیح داده شده است و به اختصارها و کلمات اختصاری توجه ویژه داشته باشید .

اطلاعات اضافه

دیاگرام های شلوغ بلافاصله چشم ها را خسته می کند . دیاگرام خود را تا جایی که می توانید ساده نگه دارید .

کمبود اطلاعات

با این اوصاف، اطمینان حاصل کنید که دیاگرام شما شامل تمام اطلاعاتی است که برای درک مطلب لازم است . اگر خیلی ابتدایی پیش بروید ، مشتریان بلافاصله با سوال به شما مراجعه می کنند. عناصر گمشده ، ناقص یا غیر قابل توضیح را دوباره بررسی و بررسی کنید .

نتیجه گیری

دیاگرام های معماری

گاهی دیاگرام های معماری اشکال گوناگون و متنوعی به نظر می رسد که از تقسیم بندی سرپیچی می کنند اما آنها ابزاری بسیار ارزشمند در روند طراحی داخلی کلاسیک ، طراحی نمای ساختمان و به طور کلی پروسه ی بازسازی منزل و... هستند . دیاگرام ها ابزاری موثر در برقراری ارتباط ایده ها با مشتری و مردم هستند . آنها مقدار زیادی از اطلاعات متنوع را در قسمت های کوچک متراکم می کنند. و غیررسمی بودن و انعطاف پذیری آنها به ما این امکان را می دهد که وقتی همه اطلاعات هنوز در دسترس ما نیست، با یک پروژه پیش برویم .

در آخر لازم است که بگوییم دیاگرام های معماری باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و در نهایت عبور از یک پروژه را هموار می کند .

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات