طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و مراحل اجرای روف گاردن سنتی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 11 بهمن 1401 در ساعت 10 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ایده ها و مراحل اجرای روف گاردن سنتی

در گذشته تمام منازل مسکونی مزین به فضای باز سبزی بودند که ساکنین اوقات فراغت خود را در آن سپری می کردند. در دنیای مدرن امروز، آپارتمان نشینی موجب حذف حیاط ها و باغچه های زیبا و کوچک خانگی شده اند. خلا وجود این فضاهای زیبا و آرام بخش در زندگی، مردم را دچار مشکلات خاصی نموده است. معماران فعال در شرکت معماری برای برطرف کردن مسائل و معزلات پیش آمده طرحی تحت عنوان بام سبز یا روف گاردن ارائه نموده اند. با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا همراه باشید.

طراحی روف گاردن دارای مزایای زیادی است که از آن جمله می توان به بهبود و سالم سازی هوای شهرها، جلوگیری از اتلاف انرژی و افزایش طول عمر مفید بام ساختمان اشاره نمود. برای این کار، ایده های مختلف و متفاوتی مطرح شده است که افراد متناسب به علاقه مندی خود می توانند یکی از این طرح ها را انتخاب نمایند. طراحی روف گاردن سنتی یکی از شیوه های اجرای بام سبز است که به دلیل نوستالژیک بودن برای افراد جالب و جذاب است.

بام-سبز-سنتی-2

مراحل اجرای روف گاردن سنتی

روف گاردن ها در سطوح متفاوت و با کیفیت های مختلفی اجرا می شوند. یک روف گاردن می تواند در حد قرار دادن چند گلدان سبز در پشت بام باشد و یا اینکه از طراحی کلاسیک بهره مند باشد. به طور معمول طراحی بام سبز مشتمل بر اجرای دو مرحله است. مرحله اول اختصاص به انجام کارهای عمرانی و آماده سازی زیرساخت های لازم از قبیل زه کشی و ایزولاسیون بام دارد. در مرحله دوم محوطه سازی انجام شده و فضای سبز ایجاد شده و المان ها و عناصر مورد نیاز مانند آلاچیق ها، مبلمان باغی، کباب پز و ... افزوده می گردد.

بام-سبز-سنتی-3

ایده های جذاب برای طراحی روف گاردن سنتی

حوضچه های آب و آبنماهای کوچک در حیاط های خانه های ویلایی قدیمی، یکی از جاذبه های این گونه منازل محسوب می شد. برای اجرای روف گاردن سنتی نیز می توان از وجود این گونه المان ها بهره گیری کرد. حوضچه هایی که در بام سبز سنتی مورد استفاده واقع می شوند، اغلب از جنس فلز هستند و یک تندیس زیبا در میان آن به چشم می خورد.

چمن کاری در تمامی سبک های روف گاردن از دکوراسیون مدرن تا کلاسیک، استفاده می شود. چمن ها به دلیل اینکه تداعی گر خاطره پارک و فضاهای سبز هستند، مناسب برای طراحی بام سبز هستند.

یکی از عواملی که در طراحی داخلی همواره مهم شمرده می شود، نورپردازی است. تامین نور بام سبز در هنگام شب موردی است که نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی است. نورپردازی شکیل در روف گاردن منجر به ایجاد فضایی رومانتیک و عاشقانه می گردد که مطلوب نظر مصرف کنندگان خواهد بود.

بام-سبز-سنتی-4

چیدمان میزهایی برای صرف غذا و نصب اجاق گاز در روف گاردن می تواند خاطرات ماندگاری برای کاربران ایجاد نماید و خلا وجود حیاط های قدیمی و شب نشینی های آن را از بین ببرد.

باورهای نادرست در رابطه با بام سبز

بام-سبز-سنتی-5

در کنار مزایای فراوان بام سبز، معایبی نیز برای آن عنوان می شود که کاملا صحیح است اما با انجام اقدامات پیشگیرانه می توان مانع از بروز آنها شد. علاوه بر معایبی که در این مورد مطرح هستند، ایرادات بی پایه ای نیز برای این طرح برشمرده می شوند که اساسا نادرست است. برخی از این باورهای غلط عبارتند از:

  • باغ بام ها سبب نشت آب و مایعات از پشت بام می شوند.
  • بام های سبز سبب بروز مشکلات ساختاری برای سازه می شوند.
  • هزینه ساخت و نگهداری آنها بسیار بالاست و این طرح توجیه اقتصادی ندارد.
  • بام های سبز صرفا جهت برخورداری از زیبایی در منظر شهرها ایجاد  می شوند.

با کمی دقت مشخص می شود که این باورها از روی اطلاعات نادرست ایجاد شده اند. چنانچه برای بازسازی و ساخت بام سبز، اقدام به برون سپاری و واگذاری پروژه به شرکت طراحی دکوراسیون شود، بروز مشکلات ساختاری و نشت آب منتفی خواهد بود. همچنین هزینه طراحی بام سبز بستگی به سبک طراحی آن دارد و می توان از انواع روف گاردن های ارزان برای پشت بام ها استفاده نمود.

بازدید و مشاوره رایگان: 09125754921

9 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات