طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای ساختمان کلاسیک و مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 16 ارديبهشت 1397 در ساعت 15 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نمای ساختمان بایدها و نباید ها

با توجه به اجبار شهرداری به ارائه طراحی نما و تصویب آن در کمیته نما و منظر شهری، مسئله طراحی نما ساختمان در سالهای اخیر تبدیل به یک الزام برای کلیه ساختمان ها شده است. سازندگان اکنون توجه بیشتری به طراحان نما ساختمان و انواع سبک های مختلف، مصالح متفاوت دارند. با توجه به این موضوع به شرح سبک های مختلف نمای ساختمان و آسیب شناسی آن، اصول و ویژگی های نماها، انواع متریال ها و نحوه اجرا،نورپردازی و ضوابط و مقررات می پردازیم:

سبک های مختلف در طراحی نما

1. طراحی نمای کلاسیک

این نما که با عنوان نمای رومی نیز شناخته می شود، در کشور ما سابقه چندانی ندارد، پیشینه آن احتمالا به دو سه دهه برمیگردد . این نما مورد پسند عده ای خاص از مردم و سازندگان است. یکی از دلایل محبوبیت این نما عدم وجود سبک خاصی در نماهای امروزی و مدرن، که نظر مردم را به خود جلب کند میباشد و اینکه از لحاظ حسی به دلیل وجود معیارهایی در این نما از جمله تقارن، جزئیات زیاد، تناسبات طلایی و... به واسط متریالی مانند سنگ، می تواند حس عظمت، زرق و برق و نوعی از خودنمایی را به معرض نمایش گذارد که از ویژگی هایی است که میتواند باعث رضایت مشتری شود. این شیوه نماسازی در نبود سبک زیبا، شاخص و قابل قبول طراحی نما کلاسیک اکنون بخش قابل ملاحظه ای از طراحی نماهای کشور را به خود اختصاص داده است.

2. طراحی نمای مدرن

این نوع نما از اصول طراحی وقوانین  معماری مدرن تبعیت می کند. تفاوت اساسی چنین نماهایی با نماهای کلاسیک حذف تزئینات و ساده تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده و صریح فرم ها در نما است. مصالح بکار رفته نیز بر خلاف نمای کلاسیک معمولاً بیش از یک مصالح است. از آسیب شناسی این گونه نما در شهر میتوان به موردی اشاره کرد که از اهمیت زیادی برخوردار است، اینکه  آنچه گاهی در نماهای طراحی شده در ایران مشاهده می شود تعدد مصالح بکار رفته در اینگونه نماها، شکستگی بیش از حد فرم ها، استفاده از فرم های نامتعارف و بهم ریختگی نماست که با هدف جذابتر کردن نما انجام می شود ولی اغلب نتیجه ای نامطلوب دارد. شهرداری اکنون ضوابطی تدوین کرده که از تعدد مصالح، استفاده از فرم های نامتعارف و بهم ریختگی بیش از حد نما جلوگیری کند.  

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/modern%2008.jpg

از نمونه پروژه های نما مدرن , اجرای نمای ساختمان و بازسازی نمای ساختمان شرکت معماری هیرادانا دیدن فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات