طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای ساختمان در ارومیه

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 خرداد 1399 در ساعت 14 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نما مهم ترین قسمت در ساختمان است و به عبارتی هویت اصلی آن به حساب می آید. یک نما با طراحی موفق و منحصر به فرد خود ، معرف شخصیت صاحب خانه و مالکان آن ساختمان می باشد. از جمله نتایجی که در راستای اجرای یک نمای زیبا و موفق محقق می شوند ، می توان به افزایش قیمت خانه و جذب افراد و رهگذران در خرید آن اشاره کرد. علاوه بر این نتایج مطلوبی که گفته شد ، یک نما با طراحی زیبا ، تاثیری زیبایی شناسانه و روانی را بر کل منطقه و محدوده ی اطراف خود می گذارد که این کار از مهم ترین بخش های طراحی به حساب می آید.

اولین گام برای داشتن یک نمای زیبا و درعین حال موفق و کاربردی ، که مطابق با سلیقه ی شما به گونه ای منحصر به فرد طراحی و اجرا شود ، شناختن سبک مورد علاقه ی شما است. نمای مدرن یا کلاسیک ، نمای کلاسیک یا نئوکلاسیک ، نمای رومی یا تلفیقی ویا نمای مدرن یا پست مدرن ؟ این هاهمه سوالات و ابهاماتی هستند که ممکن است پیش از طراحی نمای ساختمان در ذهن ما به وجود آیند اما نگران نباشید ، ما در این مقاله سعی داریم ویژگی دو سبک کلاسیک ( رومی ) و سبک مدرن را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید سبک مورد علاقه ی خود را انتخاب کرده و در طراحی نمای آپارتمان خود به کار ببرید. پس همراه ما در شرکت معماری هیرادانا باشید و این مقاله را از دست ندهید. همچنین اگر به دنبال یک شرکت بازسازی ساختمان معتبر در ارومیه می گردید تا با خیال راحت از نتیجه ی طراحی ، نمای ساختمان خود را به آن بسپارید ، شرکت معماری هیرادانا در شعبه ی ارومیه با گرد هم آوردن کادری جوان ، توانا و ماهر پروژه های شما را پذیرفته و در نهایت زیبایی و مطابق با علاقه ی شخصی شما و خانواده تان به اجرا می رساند.

قبل از طراحی نمای ساختمان مورد نظر ، باید به نکاتی از جمله جنس مصالح و متریال های انتخابی ، عمر و دوام مصالح برای هماهنگی بیشتر نمای طراحی شده با اقلیم منطقه ، پلان و دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار دقت شود. به همین علت بهتر است این کار را بر عهده ی یک مجری ساختمان در ارومیه بسپارید تا در نهایت زیبایی و در عین حال پایداری ، نمای شما را طراحی کند. به طور مثال با توجه به اقلیم شهر ارومیه ، مصالح مورد استفاده در طراحی نمای آپارتمان ها ، بیشتر مصاحی مقاوم و ضد آب هستند تا در مقابل رطوبت و بارندگی مقاومت لازمه را از خود نشان دهند ، در عین حال این مصالح باید به گونه ای انتخاب شوند و در نما به کار بروند که به زیبایی نمای ساختمان شما بیفزایند.

طراحی نمای کلاسیک ( رومی )

طراحی نمای ساختمان در ارومیه

اگر به دنبال سبکی در حوزه ی طراحی نمای آپارتمان ها می گردید که ساختمان شما را بسیار لوکس و مجلل نشان دهد ، سبک رومی به شما پیشنهاد می شود ، همچنین این سبک مناسب کسانی است که به طراحی نمای کلاسیک علاقه ی بسیاری دارند. نمای رومی که با نام نمای کلاسیک هم شناخته می شود ، امروزه بسیار محبوب و ترند شده است از جمله دلایل و شاخصه هایی که منجر به محبوبیت این سبک بسیار زیبا شده است می توان به تاثیر مثبتی اشاره کرد که بر قیمت خرید و فروش بیشتر ساختمان ها می گذارد ، البته دلایل زیادی وجود دارند که به محبوبیت طراحی نماهای لوکس به سبک رومی افزوده اند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

یکی دیگر از این دلایل و ویژگی ها ، توجه بسیار به جزئیات و المان های پرکار است. سرستون های کله گاوی ، قوس های بزرگ ، ستون های کوتاه تزیینی ، ستون های کاذب کار شده در نما ، ستون هایی با سطح مقطع دایره ای شکل ، انواع کتیبه ، گلویی و ... همه از جمله المان های پر کاری هستند که در طراحی نماهای رومی به کار می روند.

یکی از چیزهایی که این سبک همراه با طراحی نمای لوکس و جذاب برای شما به ارمغان می آورد ، متمایز جلوه دادن نمای شما از نمای ساختمان های اطراف می باشد. این کار نتیجه ی توجه بسیار به تناسبات و جزئیات سنگی در طراحی و اجرای نمای کلاسیک و لاکچری به سبک رومی است.

طراحی نمای ساختمان در ارومیه

نکته ی آخر در رابطه با سبک رومی در طراحی نما مربوط به مصالح استفاده شده در این سبک می باشد. در دسترس بودن مصالح برای طراحی نما به سبک رومی یکی از دلایل محبوبیت و گسترش این سبک می باشد. از جمله مصالح به کار رفته در طراحی نما به این سبک می توان به سنگ با کیفیت و مقاوم تراولتن که فراوانی معادن آن در ایران باعث کاهش قیمتش شده اند و سیمان سفید اشاره کرد. نکته ای که در مورد سیمان سفید وجود دارد این است که اجرای آن به مهارت زیادی نیاز دارد اما به علت قیمت پایین تر در این گونه نماها به کار می رود.

طراحی نمای مدرن در ارومیه

طراحی نمای ساختمان در ارومیهط

اگر جزو کسانی هستید که به نماهایی با طراحی ساده علاقه دارند این سبک بسیار مناسب شما می باشد. علاوه بر سادگی از ویژگی های دیگر این سبک می توان به ترکیب دو یا چند متریال ، به کاربردن خطوط عمودی و افقی ، پرهیز از جزئیات پیچیده و ایجاد عمق و فضاسازی اشاره کرد. البته با توجه به ویژگی هایی که برای این سبک جذاب گفته شد ، اگر نمی خواهید طراحی نمای مدرن  شما بیش از حد ساده به نظر برسد ، می توانید از ترکیب چند متریال در طراحی خود به کار ببرید اما دقت داشته باشید که از جزئیات بیش از حد در کار خود به استفاده نکنید.

با ترکیب احجام بازی کنید. شما می توانید با ترکیب دو یا چند حجم ، نمایی زیبا و چشمگیر را خلق  کرده که توجه هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند. این ایده ی زیبا بسیار مناسب ساختمان هایی است که دارای شکست و اختلاف در چند سطح می باشند.

از ویژگی های دیگر سبک معماری مدرن ، استفاده از پنجره های بزرگ و کشیده می باشد. پس اگر می خواهید یک ساختمان با نمایی مدرن طراحی کنید بهتر است از پنجره های بزرگ استفاده کنید. نکته ی دیگری که در مورد پنجره ها در طراحی و اجرای نمای ساختمان وجود دارد ، این است که در سبک مدرن حتما نباید پنجره ها هم اندازه و هم شکل انتخاب شوند و در یک راستا قرار بگیرند.

آخرین نکته در مورد مصالحی است که در این سبک به کار می روند. به طور کلی مصالحی که در این سبک به کار می روند عموما بتن ، شیشه ، فلز ، چوب و یا سنگ هستند.

طراحی نمای ساختمان در ارومیه

 

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات