طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای رومی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 29 ارديبهشت 1396 در ساعت 20 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نمای رومی ساختمان اجرای نمای رومی | نمای رومی ویلا طراحی نمای ویلا توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا

09125754921 | 021-44274146 | 44890732

با ما تماس بگیرید.

کلیتی در خصوص معماری رومی

معماری این دوره بیشتر در مورد معابد و پرستشگاه ها چندان مورد توجه نبود ، بلکه در این دوره بیشتر در ساختن ساختمان ها و ابنیه بزرگ و عمومی خلاصه می شد . نقش و عناصر تشکیل دهنده آنها تاثیر از معماری یونانی و آتروسکی است . در معماری آتروسکی ستون ها از حالت گردی بیرون آمده و به صورت مربع  شکل می باشد . یکی از موفقیت های زیاد در معماری روم دستیابی به ملات جدید بتن بوده است به همین دلیل به نمای رومی این امکان را میداد تا بتواند دهانه های بزرگ و فضاهای وسیع را بدون استفاده از ستون و تیر بپوشاند و برای اولین بار مسئله فضاهای داخلی از طرف رومی ها بیشتر  مورد نظر بوده است لذا معماری رومی معماری فضا سازی است . طراحی نمای ساختمان رومی استفاده از ستون ها و تزینات بیشتر عملکرد زیبایی را داشتند تا برعکس معماری یونانی عملکرد هم زیبایی و سازه ایی را داشته باشد به همین دلیل در نمای رومی به جایی استفاده از ستون کامل در معماری آن می توان نیم ستون هایی را دید که فقط قاب یک ستون را دارد که نیمی از آن در دل دیوار قرار گرفته است که این قالب زنی ها بر فضاهای گسترده هرگز در دنیای کلاسیک دیده نشده است .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7-%DB%B0%DB%B5-%DB%B1%DB%B4_%DB%B1%DB%B7-%DB%B0%DB%B5-%DB%B0%DB%B3.jpg

در روم خانه ای وجود داشت که افراد متشخص در آن ها زندگی می کردند که با ساختن بناهای عظیم نماینگر روحیه رومی بوده است که در تمام قلمرو امپراطوری دارای چنین مشخصه ای بودند . یکی دیگر اتفاقات نوینی که در معماری رومی به وجود آمد وجود تاق ها گنبد و قوس در زاویه قایم کتیبه ها و اسپر که حالت ترکیب سنتوری با تاق آنها به روش جدیدی با تکیه بر ستون به وجود آمده است . در معماری یونان قسمت اسپر یک تیر افقی  می باشد و هیچ تاق در این شیوه استفاده نمی شود که در معماری رومی شاهد روند تغییر از معماری تیر عمودی و افقی متعلق به یونان و روم باستان به معماری تاق و ستونی سده های میانه هستیم که با مشاهده ویژگی شیوه تاق زنی رومی و عدم تمایل معمار رومی به دست کشیدن از تقسیم بندی سه بخشی نما حتی وقتی اسپر به یک تکه سنگی تبدیل شده بود به ستون بندی طرفین ایوان ستون دار می باشد هم چنین استفاده از گنبد ها به شکل نیم کره بر روی بدنه استوانه ای در بعضی از بناهای رومی شکل میگرفته است . بیشترین متریال استفاده شده در بناهای رومی متریال سنگ مرمر بوده است .

از رزومه ی بازسازی نماطراحی نما و بازسازی ساختمان شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا دیدن فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات