طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی معماری مجتمع تجاری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون تجاری برای طراحان و معماران امری بسیار چالش برانگیز است . ماحصل طراحی مجتمع تجاری درشهرسازی تاثیر شگرفی دارد که نمی توان آن را نادیده انگاشت . همچنین بازسازی و طراحی معماری مجتمع های تجاری نیازمند دقت و تمرکز روی نکات و جزئیات زیادی است و طراحان بدون لحاظ نمودن المان های مربوطه نمی توانند به طرح موفقی دست یابند .

طراحان نکته سنج ، نکات زیر را طراحی معماری مجتمع تجاری مدنظر قرار داده و با ایجاد و اجرای یک طرح درخور و مناسب ، زمینه موفقیت فروشندگان و فعالان اقتصادی مجتمع را فراهم می نمایند . 

  1. طراحی داخلی مسیر شفاف و واضح برای بازدیدکنندگان

    طراحی معماری مجتمع تجاری

مسیرهای تردد مشتریان باید به گونه ای طراحی شود که بیشتر مسافت طی شده توسط هر شخص از مقابل واحدهای تجاری صورت گیرد . همچنین درک مسیرهای عبور و مرور توسط مشتری ، باید به سادگی صورت گیرد و بازدید کننده کاملا متوجه مسیر طی شده توسط خویش و فروشگاه های واقع شده در هر راهرو شود . از جانمایی مناسب پله برقی، آسانسور و راه پله ها نیز نباید غافل شد .

  • نورپردازی در نما و طراحی داخلی

طراحی معماری مجتمع تجاری

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی، مخصوصا طراحی داخلی مدرن برای همگان کاملا واضح و روشن است . می توان از طیف نورهای مختلف بر اساس کاربری فضا در قسمت های مختلف مجتمع تجاری استفاده نمود . بهتر است ابعاد روانشناسی نیز در این زمینه در نظر گرفته شود و نورپردازی به گونه ای صورت گیرد که بازدیدکنندگان جذب همان چیزی شوند که مورد نظر طراح بوده است .

  • ورودی مجتمع

  1. طراحی معماری مجتمع تجاری

ورودی مجتمع تجاری اولین المانی است که مشتریان با آن برخورد دارند . طراحی یک ورودی چشم گیر که رهگذران را مجذوب خود نماید می تواند عامل بسیار مهمی در افزایش بازدید از مجتمع و در نهایت فروش بیشتر گردد .

  • طراحی یک وید فریبنده در مرکز مجتمع

    طراحی معماری مجتمع تجاری

در نظر گرفتن یک وید یا به عبارت دیگر یک حیاط در مرکز مجتمع می توانند باعث جذب مشتریان زیادی شود. تعبیه نمودن المان های جذاب در این بخش به حدی اثر گذار است که گاها مشتریان تنها به منظور بهره گیری از امکانات این بخش پا در مجتمع می گذارند . نتیجه بازدید بیشتر قطعا فروش بیشتر و شهرت مجتمع خواهد بود .

  • طراحی تابلوهای راهنمای گیرا و جذاب

طراحی اصولی و مطلوب تابلوهای راهنما و سردر فروشگاه ها و سایر علائم راهنمایی کننده ، باعث ایجاد ارتباط قوی مشتریان با فروشگاه شده و حس آرامش را در آنان ایجاد می نماید .

  • ارائه خدمات مرتبط با سایت مجتمع

در طراحی مجتمع تجاری بهتر است نوع خدماتی که مطلوب سایت مجتمع است لحاظ گردد. قطعا بی توجهی به این عامل مانع از جذب مشتری خواهد شد . طراحی بهترین مجتمع لوازم الکتریکی در منطقه ای که بازدیدکنندگان به سمت خرید پوشاک تمایل دارند، موجبات شکست را فراهم خواهد نمود .    

    رموز موفقیت در طراحی معماری تجاری

طراحی معماری مجتمع تجاری

دانستن رمز و راز پروژه های اجرا شده موفق می تواند راهنمای طراحان و معماران در مرحله مطالعه و طراحی گردد . بررسی نمونه های قوی می تواند ایده های خلاقانه جدیدی را نیز به ذهن متبادر سازد . با دقت در پروژه های معروف در زمینه طراحی مجتمع تجاری ، این نتیجه حاصل می شود که رمز موفقیت هر شرکت معماری در طراحی داخلی مجتمع تجاری، توجه وافر به همه قسمت ها و بخش های پروژه است . در طراحی اینگونه پروژه ها به قسمت سرویس های مجتمع همان قدر توجه شده که به بخش واحدهای تجاری شده است .

همچنین طراحی بخش هایی از مجتمع تجاری که در مجتمع مسکونی یا مجتمع اداری نیز وجود دارند، به یک صورت انجام نمی شود. در واقع تمامی بخش ها و قسمت های مجتمع تجاری فراخور همان مجتمع به خصوص طراحی می گردد و مشتری به وضوح شاهد تفاوت بخش های این مجتمع با سایر مجتمع ها خواهد بود. عدم بذل توجه به این نکته می تواند باعث ارائه طرحی ناموفق از شرکت طراحی داخلی گردد .

مکان یابی صحیح برای ایجاد یک مجتمع تجاری نیز حائز اهمیت فراوان است . خیابان های جانبی مجتمع تجاری باید کشش لازم برای ایجاد مجتمع مدنظر را داشته باشند . داشتن لوکیشن قوی سایت مورد نظر برای ساخت پروژه تاثیر غیر قابل انکاری در موفقیت مجتمع تجاری خواهد داشت . دقت و توجه به نکات ریز و کوچکی که گاها از دید طراحان و معماران به دور می ماند می تواند عامل مهمی در کسب موفقیت و یا شکست پروژه گردد .

برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص طراحی داخلی کلاسیک ، طراحی داخلی منزل ، دکوراسیون لوکس به وبسایت رسمی گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید . 

 

 

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات