طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 اسفند 1399 در ساعت 16 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یک کلینیک برای افراد یادآور انتظار و اضطراب می باشد و اگر فضا دلگیر نیز طراحی شده باشد این اضطراب  و انتظار دو چندان می شود و باعث ایجاد فضای خسته کننده می گردد اما اگر طراحی داخلی این کلینیک‌ها درست و اصولی باشد مطمئناً پس از گذشت مدتی کسب و کار شما نیز با افزایش تعداد مراجعین مواجه شده و رونق بیشتری می یابد بنابراین توصیه می‌شود طراحی این گونه فضاها را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا دکوراسیون داخلی مطب تاثیر نامناسب و نامطلوبی بر احساس و آرامش مراجعین نگذارد .

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

در طراحی داخلی اینگونه فضاها عوامل بسیار زیادی موثر می باشد که ما در ادامه در این مقاله مهم‌ ترین و تاثیرگذارترین آنها را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد با ما همراه باشید ؛

  • اهمیت رنگ در طراحی داخلی مطب زیبایی

    طراحی داخلی کلینیک زیبایی

رنگ ها یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در ایجاد حس آرامش در هر محیطی می باشند که باید به درستی و با دقت انتخاب شود . به این نکته توجه داشته باشید که مراجعینی که به این مراکز مراجعه می کنند در اغلب موارد تا حد زیادی دچار اضطراب و تشویش هستند بنابراین پیشنهاد می‌شود رنگ هایی را برای طراحی داخلی مطب انتخاب کنید که تداعی کننده حس آرامش در محیط باشد .

 به کارگیری برخی از رنگ ها همچون رنگ قرمز ، زرد ، نارنجی و قهوه ‌ای باعث افزایش این اضطراب در افراد میگردد بنابراین پیشنهاد می شود از استفاده از این رنگ ها در فضاهای داخلی مطب خودداری نمایید .

 بهترین انتخاب برای بازسازی دکوراسیون مطب های زیبایی رنگ های مربوط به طیف رنگ های روشن و سرد می باشد این رنگ ها شامل رنگ سبز کم ، رنگ آبی و صورتی  میباشد رنگ های نام برده شده در کنار رنگ سفید می‌تواند احساس سرزندگی و آرامش کم‌ نظیری در فضا ایجاد نماید .

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

  • طراحی اتاق پزشک

    طراحی داخلی کلینیک زیبایی

یکی از مهمترین بخش های یک کلینیک زیبایی اتاق پزشک می باشد طراحی این اتاق باید به گونه ای باشد که برای تجهیزات مورد نیاز پزشک ، میز پزشک و جایگاه معاینه بیمار فضای کافی وجود داشته باشد و عدم توجه به هر کدام از این موارد ذکر شده باعث می شود که فضا بی نظم و نامرتب به نظر آید و این موضوع تاثیر نامناسب و نامطلوبی بر احساس آرامش پزشک و بیمار خواهد گذاشت .

یکی از ایده های کاربردی و جالب این است که می توانید قسمتی از اتاق را با استفاده از پارتیشن از سایر قسمتهای آن جدا کرده و این قسمت را به عنوان جایگاه معاینه قرار دهید این امر موجب می‌شود تا در فضا نظم بیشتری حاکم شود .

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

نکته دیگر در این اتاق توجه به رنگ دیوار ها می باشد که در قسمت قبلی به این موضوع اشاره کردیم .

  • جایگاه منشی

    طراحی داخلی کلینیک زیبایی

در بدو ورود اولین کسی که مراجعین به آنجا می روند جایگاه منشی می باشد . مهمترین نکته در طراحی جایگاه منشی که باید مد نظر بگیریم این است که آن را در قسمتی قرار دهیم که مراجعین به راحتی بتوانند آن را پیدا کنند .

طراحی و رنگ این جایگاه باید با سایر قسمت های کلینیک هماهنگی ایجاد نماید و بتواند هارمونی جذابی را در محیط خلق کند .

نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر  منشی  فایل های مرتبط با بیماران را نگهداری می کند بهتر است برای نگهداری آنها فضایی را در نظر داشته باشید که به جایگاه منشی نزدیک باشد ، این کار باعث می شود که اطراف جایگاه منشی منظم و مرتب باشد.

  • سالن انتظار

    طراحی داخلی کلینیک زیبایی

سالن انتظار تنها سالنی است که مراجعین ممکن است زمان زیادی را در آن به انتظار بنشینند بنابراین این مکان می تواند تا حد چشم گیری بر روی روحیه مراجعین تاثیر گذار باشد به همین دلیل در این فضا باید از رنگ ها و المان هایی در طراحی استفاده کنیم که نمایانگر تخصص و شغل شما باشد .

پیشنهاد می شود از مبل های راحتی ، تابلو و بروشورهای مرتبط با تخصص شما  ، نورپردازی اصولی و مناسب و … در این سالن استفاده کنید .

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

 همچنین در این سالن استفاده از گل و گیاهان نیز جهت ایجاد حس سرزندگی و نشاط توصیه می شود در دسترس قرار دادن مجلات و کتاب ها نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در طراحی این قسمت به آن توجه نمایید .

شما می توانید برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص دکوراسیون کلاسیک ، طراحی داخلی اداری ، دکوراسیون لوکس و سایر مقالات به وبسایت گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات