طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی اتاق خواب به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 21 ارديبهشت 1400 در ساعت 13 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک کلاسیک در طراحی و بازسازی ساختمان از قدمت بالایی برخوردار است. این سبک علی رغم ظهور سبک های نوین در طراحی ، همچنان رونق داشته و طرفداران زیادی دارد . شکوه و فریبندگی این سبک سبب ماندگاری آن در طی زمان شده است . فضاهایی که با استفاده از سبک کلاسیک طراحی شده اند ، نمود چشم گیر و مجللی دارند . به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به انتخاب این سبک برای طراحی دکوراسیون منزل خود دارند .

اتاق خواب یکی از ریزفضاهای مهم هر خانه ای محسوب می شود . توجه به طراحی دکوراسیون داخلی این بخش با توجه به صرف زمان زیاد توسط افراد، حائز اهمیت فراوان است . طراحی کلاسیک اتاق خواب می تواند جذابیت ویژه ای به این فضا داده و آرامش و اصالت را برای ساکنین آن همراه داشته باشد .

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

متراژ اتاق خواب کلاسیک

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک فضای وسیعی مورد نیاز است. اتاق خواب های بزرگ می توانند المان های مورد نیاز این سبک را به خوبی در خود جای دهند و زیبا و با شکوه جلوه گر شوند .

رنگ دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک اغلب رنگ های روشن به سایر رنگ ها ارجحیت دارند . رنگ های کرم ، بژ،شنی و سفید در سبک کلاسیک غالب هستند. رنگ قهوه ای طبیعی نیز جایگاه قابل قبولی در طراحی دکوراسیون کلاسیک دارد . اما چنانچه فردی تمایل و علاقه به استفاده از رنگ دیگری در طراحی فضای اتاق خواب داشته باشد ، طراحان شرکت معماری رنگ موردنظر کارفرما را در دستور کار خود قرار می دهند . طبیعی است که این طرح از سبک کلاسیک اصیل فاصله خواهد گرفت .

نورپردازی در اتاق کلاسیک

نورپردازی در حرفه معماری و درطراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم و حساس است . چنانچه نورپردازی در فضا به صورت علمی انجام شود ، گیرایی محیط و آرامش کاربر را در پی خواهد داشت . سبک کلاسیک نیز این امر مستثنی نیست . به طور کلی در طراحی کلاسیک به نور توجه ویژه می شود اما نورپردازی اتاق خواب باید متناسب با کاربری این فضا باشد . تامین نور کافی برای انجام کارهای روزمره و آرامش لازم برای زمان خواب نکاتی است که باید به دقت لحاظ شوند .

سرویس خواب اتاق کلاسیک

سرویس های خوابی که برای دکوراسیون کلاسیک ایده آل هستند از نوع چوبی با کنده کاری و منبت کاری ارزشمند و فاخر هستند که از پارچه مخمل مرغوب و یا چرم برای پوشش تاج آن ها استفاده شده است . این تخت خواب ها دارای ابعداد و اندازه بزرگ هستند و میز های کنار تختی نیز کاملا هماهنگ با تخت خواب خواهند بود .

به کار گیری پارچه های حریر به عنوان سایبان برای تخت خواب سبب افزایش ضریب فریبندگی و جلوه ویژه در دکوراسیون اتاق خواب می گردد . تمام عناصر به کار رفته در اتاق خواب به سبک کلاسیک از اندازه های بزرگ برخوردارند که تداعی کننده شکوه در ذهن  بیننده است .

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

مبلمان در اتاق خواب کلاسیک

مبلمان در اتاق خواب کلاسیک در تناسب با سایر عناصر موجود در فضا به کار گرفته می شود . هماهنگی از نظر رنگ ، طرح ، جنس و ابعاد کاملا ضروری بوده و عدم توجه به این موارد سبب ایجاد طرح ضعیف و نامناسب می شود . در مبلمان اتاق خواب طرح هایی به کار گرفته می شود که دارای خطوط منحنی بوده و آرامش را برای کاربران فضا به ارمغان داشته باشد .

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

دیوارها در اتاق خواب کلاسیک

برای تزیین دیوارها در اتاق خواب کلاسیک می توان از کاغذ دیواری با طرح های کلاسیک، پارچه های مخصوص ، چوب ، انواع سنگ های متناسب با فضا و یا حتی نقاشی دیواری استفاده نمود . انتخاب هر کدام از انواع فوق باید با توجه به سایر مولفه های موجود در اتاق باشد . رعایت تناسب از نظر رنگ و طرح در تمام گام های طراحی داخلی کلاسیک باید در نظر گرفته شود .

کفپوش اتاق خواب کلاسیک

بهترین نوع کفپوشی که در طراحی داخلی کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد، پارکت ها هستند. جنس چوبی پارکت با اصالت نهفته در ذات سبک کلاسیک همخوانی کامل دارد و به کارگیری آن در فضای اتاق خواب جلوه لوکس و جذابی در فضا ایجاد می نماید . همچنین در اتاق خواب های کلاسیک از فرش های اصیل و گران بها نیز استفاده می شود . طرح های طبیعی فرش های سنتی و گرما و اصالت چوب در پارکت، سبب هم افزایی زیبایی این دو المان می گردد .

 

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات