طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

روش های طراحی داخلی با کاربری اداری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 30 آذر 1399 در ساعت 17 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویژگی های فیزیکی و روانی افراد تاثیر گرفته از دو عامل مشخص و وراثت و محیط است . فضای خانه دیگر فضایی که انسان امروزی بیشترین وقت خود را در آن سپری می‌کند نیست ، به واسطه زندگی مدرن انسان زمان زیادی را در محل کار خود می گذراند به همین دلیل عوامل موجود در محیط کار به راحتی می‌تواند عملکرد و رفتار و خلق و خوی فرد را تحت تاثیر قرار دهد این  موضوع راندمان و بالا بودن کارایی فضای کار از جمله موضوعاتی است که نحوه طراحی داخلی با دکوراسیون اداری را در همان ابتدای کار تحت تاثیر قرار می دهد در ادامه ی مقاله عوامل مهم ذر طراحی دکوراسیون یک محیط اداری رو بررسی میکنیم .

نقش نور در محیط کار

نقش نور در طراحی  اداری

 می‌دانیم که به نسبت شغل های مختلف محیط های کاری گوناگون تعریف می شود .گاهی مشاغل در محیط های باز و گاهی هم در محیط های بسته هستند .بیشترین میزان چگونگی تنظیم نور در محیط بسته بسیار اهمیت دارد . کمبود و استفاده بیش از حد از نور تاثیرات بدی روی نیروی کار و همچنین راندمان کار دارد .

موضوع نور علاوه بر تاثیر بینایی و مسائل روانی افراد هم تاثیر دارد . برای مثال کار در محیط بسته با نور کم و همچنین در فضای پر نور نه تنها موجب خستگی چشم می شود بلکه باعث بالا رفتن تحریک پذیری روانی فرد می‌شود دیده می‌شود که افرادی که در چنین محیط های فعالیت می‌کنند بازده مناسبی نخواهند داشت .

برای اینکه نور مناسب داشته باشیم باید هنگام طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن و هم چنین اجرای دکوراسیون دقت لازم را به خرج دهیم.

بررسی تاثیرات آلودگی صوتی در محیط اداری

در محیط کار روزانه تعدادی از سلول‌های شنوایی در اثر مواجهه با صدای زیاد در محیط کار از بین می رود که البته این موضوع کاملاً به نوع کار و میزان آلودگی صوتی بستگی دارد .

در فضاهای اداری و محیط‌های بسته این اتفاق کمتر اتفاق می‌افتد و بیشتر خود را به صورت آسیب روانی بروز می دهد ، خسارت ناشی از آلودگی صوتی شدید تنها به گوش محدود نمی‌شود بلکه کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد مانند سردردهای مزمن بعد و در حین کار، ناراحتی معده ،کاهش مقاومت بدن در مقابل آسیب ها خستگی مفرط و... . امروزه تدابیر زیادی در این زمینه اندیشیده شده و با استفاده از متریال و دیوارهای عایق می توان آلودگی صوتی را کاهش داد .

آلودگی صوتی در محیط اداری

برای اینکه بتوانیم محیط کار را شبیه به دکوراسیون خانه ایده آل بکنیم باید راهکارهای زیر را اجرا کنید.

  از نصب کردن تابلو های کوچک روی دیوارهای بزرگ خودداری کنید . با این کار دیوار  کوچک به نظر می‌رسد و همچنین تابلوهای هنری باید دو سوم پهنای دیوار را پوشش دهند .

اگر قصد دارید دیوارهای فضای داخلی مرتفع به نظر برسند از تعدادی تابلوی عمودی در کنار هم یک کاغذ دیواری با خطوط عمودی یا متریال های دیگر که نمایانگر خطوط عمودی هستند استفاده کنید ‌.

 درپروسه ی رنگ آمیزی اگر انتخاب در بین طرح ها و رنگ ها برایتان سخت است و نمیتوانید به راحتی انتخاب کنید بهتر است از یک شرکت معماری و بازسازی ساختمان کمک بگیرید که تمامی پروسه ی طراحی رت قبل از اجرا برایتان طراحی کند.

 

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات