طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک مطب و کلینیک باید چگونه باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 12 بهمن 1400 در ساعت 11 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون به طور کلی دارای اهمیت زیادی می باشد و روز به روز به این اهمیت افزوده می شود . در واقع دکوراسیون را می توان هنری دانست که باعث در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف در یک فضا می شود و در نتیجه باعث بهره ور تر شدن فضا و زیباتر شدن آن می شود . از جمله دلایلی که باعث پر اهمیت شدن دکوراسیون می شود می توان به این نکته اشاره نمود که فضاهایی با کاربری های یکسان زیادی وجود دارد و اغلب افراد آن فضایی را انتخاب می کنند که هم از لحاظ ظاهری شیک بوده و هم بتوانند رفاه آن ها را تامین نموده و پاکیزه بنظر برسد . یکی دیگر از نکاتی که باعث ترغیب فضاهای مختلف برای داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب می شود این است که افراد زیادی در سرتاسر دنیا قضاوت اولیه ی خود را بر اساس ظاهر انجام می دهند و همین نکته است که سبب می شود تا اگر شما یک فضای اداری ، تجاری و یا هر گونه فضایی که در رفت و آمد مشتریان می باشد را دارا هستید ، به داشتن دکوراسیونی شیک و مناسب برای آن فکر کنید .

 

دکوراسیون مطب :

یکی از فضاهایی که در رفت و آمد افراد زیادی می باشد ، مطب ها و کلینیک ها می باشند . از آنجایی که افراد مراجعه کننده به این فضاها اغلب زیاد و همچنین بیمار می باشند نیاز است که رفاه آن ها تامین شده و فضا را به گونه ای دکوراسیون نمایید که رضایت این افراد جلب شود .

 دکوراسیون کلاسیک مطب و کلینیک باید چگونه باشد ؟

فضاهای مورد نیاز برای یک مطب :

از جمله ویژگی هایی که برای داشتن یک دکوراسیون مطب خوب باید به آن ها توجه نمود عبارتند از : ایجاد فضاهای مورد نیاز افراد مختلف مانند فضای انتظار بیماران ، فضای نگهداری کودکان ، فضایی مخصوص برای منشی ها و دستیاران پزشک ، فضای درمانی و فضای استراحت و ... .

فضای انتظار را می توان فضایی دانست که بیماران هنگام منتظر ماندن برای رسیدن نوبتشان و ویزیت شدن توسط پزشک می توانند در آنجا بنشینند و وقت خود را بگذارنند . به همین علت این فضا باید دارای مبلمانی مناسب بوده و مساحت کافی برای نشستن بیماران را داشته باشد ، در غیر این صورت می تواند باعث عدم رضایتمندی و یا شلوغی و هرج و مرج در مطب شده و آسایش و آرامشی که در این فضا لازم است را مختل کند .

فضای نگهداری کودک نیز فضایی است که به کودکان اجازه می دهد در آنجا مانده و سرگرم باشند تا والدین خود به کار خود یعنی ویزیت شدن توسط پزشک برسند و همچنین اگر خود کودک بیمار باشد به او کمک می کند با در کنار هم سن و سالان خود بودن از استرس کمتری رنج بکشد و زمان را آسوده تر طی کند .

وجود فضایی برای دستیاران و منشی های پزشک بسیار ضروری می باشد و این فضا باید به گونه ای باشد که تمامی اسناد و مدارک و دستگاه های مربوطه را بتوان در آن نگهداری نمود و در صورت نیاز بتوان به راحتی به آن مدارک دست یافت .

همچنین وجود یک فضای استراحت نیز این اجازه را به افراد و کارکنان می دهد که هنگام خستگی استراحتی کوتاه داشته تا بتوانند با انرژی دوباره به کار خود مشغول شوند و به بیماران رسیدگی کنند .

وجود یک فضای درمانی کوچک برای تزریق های سریع و یا گرفتن فشار و کارهایی که دستیاران پزشکان نیز روی بیماران انجام می دهند ، برای فضای مطب ها الزامی می باشد و نبود آن می تواند باعث پیچیده شدن و طول کشیدن بسیاری از کارها شود .

 دکوراسیون کلاسیک مطب و کلینیک باید چگونه باشد ؟

سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون مطب :

همانطور که می دانید در دکوراسیون داخلی اغلب فضاها سبک های مختلفی وجود دارد که دکوراسیون مطب نیز از این قضیه مستثنا نیست . در دکوراسیون مطب سبک های مختلفی همچون سبک کلاسیک ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک نئوکلاسیک ، سبک اسپرت و ... وجود دارد . هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های مختلفی میی باشند و در روند طراحی و اجرای آن ها باید به نکات ویژه ی خاصی توجه نمود .

 

سبک کلاسیک در دکوراسیون مطب چگونه است ؟

یکی از سبک های محبوب در سرتاسر دنیا در دکوراسیون داخلی ، سبک کلاسیک می باشد . دکوراسیون کلاسیک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته است از گذشته تا امروز خود را در مزره ی محبوب ترین سبک ها در تمامی هنرها نگه داشته و جایگاه خود را حفظ کند . می توان گفت این سبک بیشتر مورد استفاده در فضاهای بزرگ می باشد . به این دلیل که تمامی ویژگی ها و عناصری که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند دارای شکوه و جلوه ی ویژه ای می باشند . البته اینطور نیست که در فضاهای کوچکتر نتوان از این سبک بهره مند شد ، اما کیفیت آن در مقابل فضاهای بزرگ کمتر خواهد بود . از جمله ویژگی های این سبک در دکوراسیون مطب می توان به این موارد اشاره نمود :

  • توجه به رعایت تقارن

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون تمامی فضاها رعایت تقارن می باشد . قرینه قرار دادن عناصر به صورتی که انگار تمامی عناصر در جای خود قرار گرفته اند ، کمک می کند تا دکوراسیون مطب دارای نظم بیشتری بوده و به بیماران احساس آرامش بیشتری منتقل شود و اطمینان و رضایتی ناخودآگاه آن ها را در بر بگیرد .

  • استفاده از پرده هایی شیک

یکی از نکاتی که باعث می شود فضای یک مطب شیک و امن بنظر برسد ، استفاده از پرده می باشد . البه که باید توجه داشت نور طبیعی بهتر است که به اندازه ی کافی وارد فضا شده و حس و حالی تازه را به محیط ببخشد . اما استفاده از پرده به صورت تزیینی و یا حتی در صورت لزوم برای پوشاندن پنجره ها می تواند تاثیر زیادی روی دکوراسیون مطب بگذارد .

  • استفاده از صندلی ها و مبلمان چوبی ولی راحت

فضای انتظاری که بیماران در آن باید منتظر باشند تا نوبت ویزیتشان برسد ، نیاز است که دارای صندلی ها و مبلمان مناسب باشد . این مبلمان حتما باید راحت و استاندارد بوده تا افراد بتوانند زمانی راحت و بدون درد را در آن بگذارنند . حال در دکوراسیون کلاسیک باید دقت نمود که این مبلمان و یا صندلی ها حتما مطابق با این سبک بوده و از ویژگی های مبلمان های مخصوص مطب نیز برخوردار باشند .

  • میز منشی از جنس چوب

چوب یکی از مصالحی است که در دکوراسیون کلاسیک بسیار پر کاربرد می باشد . از دیگر مصالحی که در دکوراسیون کلاسیک بسیار پر استفاده می باشد ، می توان به سنگ ها اشاره نمود . با توجه به مساحت مطب و بودجه ی کافرما می توان از سنگ یا چوب برای قسمت های مختلف استفاده نمود . برای مثال اگر مساحت کلینیک یا مطب به اندازه ای بزرگ باشد که بتوان یک میز بزرگ برای منشی در ورودی در نظر گرفت می توان از سنگ برای آن استفاده نمود و اگر مساحت کوچکتر باشد می توان میزی چوبی و کوچکتر برای منشی طراحی نمود .

  • استفاده از گلدان ها و قاب عکس های متناسب با دکوراسیون کلاسیک به عنوان عنصر تزیینی در دکوراسیون مطب

 یکی از نکات ویژه ای که سبک دکوراسیون کلاسیک در دکوراسیون مطب دارد ، این است که می توان از عناصر تزیینی در فضا به وفور استفاده نمود . در فضای مطب نیز می توان از گلدان ها و یا قاب عکس ها برای تزیینی فضا و همچنین بخشیدن حس سرزندگی و نشاط به محیط استفاده نمود که این انرژی و گرما در کنار شیک و اصیل بودن به مخاطبین و بیماران نیز منتقل می شود و می تواند نتیجه ی مثبتی داشته باشد .

  • و ...

 دکوراسیون کلاسیک مطب و کلینیک باید چگونه باشد ؟

کلام آخر

شرکت معماری هیرادانا یکی از جمله شرکت های مطرح در سرتاسر ایران است که در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون دارای تجربه های زیادی می باشد و شما می توانید با سپردن پروژه ی دکوراسیون مطب خود به مهندسین و طراحان این شرکت پروژه ی خود را در بهترین حالت ممکن به انجام برسانید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات