طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک اروپایی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 21 ارديبهشت 1400 در ساعت 14 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی در اروپا نیز مانند سایر نقاط جهان از دیرباز مورد توجه بوده است. هنر طراحی و معماری در اروپا با گذشت زمان دستخوش تغییرات تکمیل کننده شده و سبک های جدیدی را به معرض نمایش گذاشته است . به همین دلیل با بررسی سبک های معمارانه در اروپا با اصول مشترکی برخورد می شود . می توان گفت سبک های جدیدی که در اروپا بروز پیدا می کنند همان سبک قدیمی طراحی اصلاح شده است که نیازهای کاربران را مورد توجه قرارداده است .

دکوراسیون کلاسیک اروپایی یکی از شیوه های طراحی داخلی پرطرفدار است که از این قاعده مستثنی نیست . به عبارت دقیق تر دکوراسیون کلاسیک اروپایی دربرگیرنده پنج سبک طراحی متفاوت دیگر است. گوتیک ، روکوکو، ویکتوریایی، باروک و کلاسیک سبک های طراحی هستند که سبک کلاسیک اروپایی را شکل داده اند . برای آشنایی دقیق تر با سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک، در ادامه سبک های فوق معرفی می شوند .

طراحی دکوراسیون گوتیک

گوتیک سبکی هنری است که مبدا پیدایش آن کشور فرانسه می باشد . از این سبک بیشتر در طراحی داخلی محیط های مذهبی کلیساها استفاده می شود . اساس این سبک طراحی بر مبنای ایجاد محیط تاریک و رعب آور بوده و حس ترس آمیخته با هیجان را به کاربران القا می کند. هر چند این سبک طراحی را تعداد کمی از افراد برای طراحی منزل خود به کار می گیرند اما گوتیک برای افرادی که به دنبال رمز و راز و هیجان هستند، جذاب است.

دکوراسیون کلاسیک اروپایی

خط های صاف و زاویه های شکسته از ویژگی های بارز این سبک معماری است. رنگ های مورد استفاده در این سبک اغلب رنگ های تیره هستند و رنگ مشکی در اکثر طرح ها به عنوان رنگ اصلی و غالب در نظر گرفته می شود. در کنار رنگ مشکی یک رنگ دیگر برای طراحی انتخاب می شود که می تواند یکی از رنگ های زرشکی، سبز، بنفش و یا حتی سفید و آبی روشن باشد .

طراحی دکوراسیون روکوکو

فرانسه زادگاه سبک روکوکو در طراحی دکوراسیون است . این سبک طراحی ویژگی های مشترک و شباهت زیادی به سبک طراحی باروک دارد. هدف اصلی ایجاد این سبک در معماری، اعتراض به افراط عمیق در کاخ ها و اشرافی گری بوده است . به همین دلیل سبک طراحی روکوکو به ایجاد فضاهای صمیمی منتج می شود که کاربران در آن احساس راحتی و آرامش می نمایند .

رنگ های به کار گرفته شده در سبک روکوکو از طیف رنگ های روشن و گرم هستند . اغلب رنگ هایی که طراحان برای خلق اثر ماندگار در این سبک به کار می برند ، عبارتند از طلایی ، مرواریدی ، کرم و... . همچنین برای تامین روشنایی در این سبک طراحی، نورطبیعی خورشید نسبت به منابع نوری مصنوعی ارجحیت دارد .

دکوراسیون کلاسیک اروپایی

طراحی دکوراسیون ویکتوریایی

خواستگاه سبک طراحی ویکتوریایی انگلستان بوده است. این سبک طراحی به ایجاد فضاهای شلوغ می انجامد و ویژگی بارز آن توجه زیاد به جزئیات لوکس در فضا است. رنگ های مورد استفاده در این سبک از میان تن رنگی تیره انتخاب می شوند. اما برخلاف سبک گوتیک رنگ مشکی در این سبک جایگاهی ندارد .

در گذشته استفاده از نور طبیعی در این سبک به اندازه حداقل بوده است زیرا تصور عمومی بر این بوده که نور برای بدن انسان مضر است . با پیشرفت علم و تکنولوژی و تصحیح این دیدگاه، نور خورشید نیز در طراحی ویکتوریایی ورود پیدا نمود .

طراحی دکوراسیون باروک

باروک سبک طراحی متعلق به کشور ایتالیا است . تعادل در تمامی المان های موجود در این سبک طراحی به چشم می خورد. سبک طراحی باروک سبب ایجاد فضایی زنده و پویا دردکوراسیون می گردد . این سبک طراحی علاوه بر ایجاد دکوراسیون لوکس ، محیطی شاد و زیبا را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد .

رنگ غالب به کار گرفته شده در باروک، طلایی است. طراحی باروک بدون استفاده از رنگ طلایی ناقص خواهد بود و از اصالت خود را از دست خواهد داد . رنگ های بژ، کرم، قرمز تیره، قهوه ای سوخته و ... در طراحی سبک باروک و هماهنگ با رنگ طلایی استفاده می شود . منابع نور مصنوعی در این سبک مورد توجه قرار دارند و به عنوان منبع اصلی تامین کننده روشنایی فضا محسوب می شوند .

سبک طراحی کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک اروپایی

به کارگیری سبک طراحی کلاسیک  در بازسازی و طراحی ساختمان ها ، سبب بروز محیطی فاخر و مجلل می گردد . در این شیوه طراحی مهم ترین المان مورد توجه طراحان رسیدن به طرحی منظم و متقارن است که شکوه را به بیننده ارائه نماید . رنگ های روشن مانند کرم، طلایی، بژ و به طور کلی رنگ های گرم در این سبک طراحی مورد استفاده قرار می گیرند. نور طبیعی اولویت اصلی طراحان سبک کلاسیک است .

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات