طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

خلاقیت و ایده در طراحی نما ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از ما به دیلایل مختلفی دست به بازسازی نمای خود میزنیم که میتواند قدیمی شدن نمای فعلی و یا فرسودگی و خرابی های ممتد نما از دلایل بازسازی ساختمان  و نما باشد . حال باید در ابتدای بازسازی نما دست به طراحی نمای خود بزنید در طراحی نما ایده های ناب و خلاقانه از مهمترین فاکتور ها برای رسیدن به یک نمای زیبا و منحصر به فرد است . با علم بر اینکه طراحی و بازسازی نما یک امر کاملا تخصصی و حرفه ای است ولی در اصل برای داشتن یک نمای زیبا و معمارانه باید دارای یک روح هنرمندانه و خلاق داشت ، طراحی زیبا و نحصر به فرد در نما علاوه بر زیبایی که به ساختمان شما میدهد باعث بالارفتن ارزش مالی ملک شما میشود .

ارزش اقتصادی که نمای ساختمان به ملک میدهد صرفا از طریق استفاده از متریال های مرغوب محقق نمیشود بلکه طراحی زیبا و خلاقانه و با رعایت اصول زیبایی شناسی و معماری است که باعث انسجام و زیبایی و هارمونی بین بخش های مختلف نما و متریال های مختلف میشود که در نهایت به ارزش اقتصادی ملک شما افزوده میشود .  شرکت بازسازی ساختمان هیردانا در این مقاله و دیگر مقالات خود سعی در بازگو کردن ایده های ناب و بکر در طراحی و اجرای نمای ساختمانی در سبک ها و متریال های مختلف است شما عزیزان میتوانید با تماس با شرکت هیرادانا از مشاوره رایگان تیم طراحی و مهندسی ما در امور تعمیرات ساختمان ، بازسازی نما ، طراحی نما و اجرای نما بهره ببرید .

شما کارفرمایان عزیز میتوانید تمام ایده های خود را در طراحی سبک های مختلف نما ساختمان مانند طراحی نمای کلاسیک  و طراحی نمای مدرن را در طراحی و اجرای نمای خود مشاهده کنید . هیرادانا تمام تلاش خود را در اجرایی کردن ایده های شما انجام میدهد . البته باید دقت داشته باشید که نباید ایده های خود را محدود کنید که آیا این ایده اجرای هستند و یا نیستند . باید تمام ایده های خود را با شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان خود در میان بگذارید و آنها شما را برای رسیدن به اجرای مناسب ایده خود راهنمایی کنند . شرکت های متخصص دارای تجربه بالایی هستند و میتوانند روش و متدهای اجرایی مختلفی را برای ایده شما به شما پیشنهاد دهند و بتوانند تاییدیه های لازم شهرداری را برای ساختمان شما تهیه نمایند .

بیشتر ما از دادن ایده های خود در زمینه های غیر تخصصی خود هراس داریم و ایده های خود را در جمع بیان نمیکنیم . ولی باید در نظر داشته باشید که وقتی پای بازسازی نمای ساختمانتان در میان باشد نیابد هراسی برای بیان ایده های خود داشته باشید و باید آنها را رسا و بلند بیان کنید . شرکت بازسازی نمای هیرادانا با تجربه بالای طراحی بیش از صد پروژه موفق در کشور میتواند به راحتی ایده های شما را گسترش دهد و به اجرایی ترین شکل ممکن برای شما ایده هایتان را طراحی و اجرا کند .

برای داشتن ایده های ناب و منحصر به فرد میتوانید با مشاهده و نکاه دقیق تری به ساختمان ها و نماهای منطقه  و محل خود بپردازید و حتی امروزه به راحتی میتوان از شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی مختلف ایده های دست اول و نویی را برای طراحی و اجرای نمای ساختمان خود پیدا کنید .

برای ایده پردازی های اولیه نیازی به دانش بالای معماری و انجام محاسبات دقیق و متره وجود ندارد . شما تنها با داشتن چندین عکس و یا با طراحی ایده های خود بر روی کاغذ میتوانید شروع به خلق ایده های مناسب برای نمای ساختمان خود کنید و در انتها این موارد را در اختیار طراحان نمای خود قرار دهید که بتوانند شما را برای رسیدن به ایده های خود راهنمایی کنند . باید توجه داشته باشید که ایده پردازی و طراحی نما کاملا با هم متفاوت هستند برای ایده پردازی حتما نیازی به دانش بالای معماری نیست ولی طراحی و شکل دادن به این ایده ها نیازمند دانش معماری و مهندسی است که تمام جوان و مسائل معماری باید در آنها رعایت شود به همین دلیل است که باید ایده های خد را به طراح با تجربه نما بسپارید و ایده های شما را از تمام جوان مورد بررسی قرار دهد و آنها را طراحی کند . طراحان نما ایده های شما را بوسیله دانش آکادمیک خود با رعایت نکات و ضوابط طراحی و اجرای نما ساختمان تبدیل به نقشه های اجرایی میکنند که در نهایت ایده های شما به نمای اصلی ساختمان منتهی میشود .

در بعضی موارد ممکن است که برای بیان ایده های خود جهت طراحی نما به معماران دچار مشکل شوید و نتوانید آن چیزی که در ذهن دارید را به درستی متوجه طراحان نمای خود کنید . در این موارد بهتر است که به تهیه عکس های مشابه با ایده های خود بپردازید تا بتوانید راحت تر ایده ها و کانسپت های ذهنی خود را به شرکت طراحی و اجرای نما بفهمانید . همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم میتوانید با گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مختلف و اینترنت عکس های مورد نظر خود را پیدا کنید ، این مطلب تنها در ایده پردازی صدق نمیکند و در باب انتخاب نوع و رنگ و بافت متریال ها هم میتوان به شما کمک بسیاری کند .

در این حالت طراحان و معمارن شما به راحتی با سلیقه و خواسته شما آشنا میشوند . و می توانند به راحتی شما را در طراحی نمای خود راهنمایی کنند .

10 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات