طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تاثیر سقف کاذب در دکوراسیون داخلی اداری قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 1 دی 1399 در ساعت 16 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تمام افراد  بیشتر ساعات روز را در فضای کاری می گذرانند و به همین دلیل دکوراسیون داخلی اداری آرامش بخش ، اصولی و منظم از اهمیت ویژه ای برخوردار است . سقف یکی از مهمترین قسمت ها در طراحی داخلی می باشد که تاثیر چشمگیری در فضای داخلی میگذارد .

سقف کاذب با طراحی مناسب و زیبا می تواند تحولی اساسی در حال و هوای فضای کاری شما ایجاد نماید به گونه‌ای که گاهی یک دفتر کار کسل کننده را به فضایی درخور و زیبا تبدیل نماید. سقف های کاذب علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در دکوراسیون داخلی نقش عملکردی نیز داشته  و به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند . سقف کاذب با طراحی زیبا و متناسب فضایی زنده را در محیط کاری شما ایجاد می نماید و باعث افزایش بهره‌ وری کارمندان و همچنین تعامل قویتر میان آنها می گردد. در ادامه این مقاله شما را با انواع سقف کاذب مناسب جهت دکوراسیون داخلی اداری آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید ‌.

سقف کاذب فضای اداری

  • انتخاب سقف کاذب مناسب

پیش از هرچیز لازم به ذکر است که بگوییم سقف نقش مهمی در ارائه تصویر مناسب از دفتر کار شما و همچنین خدماتی که شما ارائه می دهید دارد به همین علت انتخاب مناسب برای طراحی دکوراسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

در گام اول باید متراژفضای کاری ، تهویه مطبوع ، ارتفاع سقف و موقعیت قرارگیری هواکش ها و هم چنین سبک طراحی اعم از طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن و ... را در نظر بگیریم اگر فضای تعاملی بزرگی در فضای دفتر خود دارید بحث آکوستیک بودن را باید جدی گرفت در این نوع فضاها سقف کاذب مناسب صداهای مزاحم را جذب کرده و سطح صدا را در فضای اتاق متعادل می سازد .

استفاده از گچ پاریس جهت ایجاد ظاهری مناسب در این نوع سقف ها در دفاتر کاری رایج می باشد . جهت عایق بندی صوتی اتاق کنفرانس می توان در کنار آن از قاب های چوبی و الوار ها استفاده کرد علاوه بر این استفاده از تخته های گچی نیز در سقف کاذب دفتر کار رایج می باشد زیرا این متریال علاوه بر ذخیره سازی انرژی دارای ظاهری زیبا و شفاف بوده و باعث زیباتر شدن طراحی داخلی شده و  برخی از آنها حتی محافظی در برابر آتش سوزی تصادفی نیز می باشد.

 اگر بودجه شما محدود بوده و در عین حال به دنبال ایجاد ظاهری زیبا در بازسازی ساختمان یا دکوراسیون داخلی اداری خود هستید می‌توان با اجرای نقوش مختلف بر روی آن فضای زیبا و جذاب ایجاد کنید.

  • سقف کاذب بخش های مختلف

تمام دفاتر اداری فضاهایی نظیر اتاق کنفرانس ،اتاق کارمندان ،پذیرش و غیره را دارند تمام این قسمت ها دارای هدف و کاربردی جدا و منحصر به فرد خود می باشند و به همین علت طراحی سقف کاذب باید برای هر کدام از آنها به طور خاص انجام گیرد علاوه بر بحث زیبایی باید عملکردی آن را نیز در نظر داشته باشیم ،سقف کاذب در طراحی داخلی اداری یک دفتر کار کوچک باید علاوه بر زیبایی به کاربری فضا نیز چیزی اضافه کند در ادامه  انواع قسمتهای دفتر کار و الزامات اجرای سقف کاذب مناسب در هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

  •  اتاق کنفرانس

    سقف اتاق کنفرانس

دکوراسیون لوکس اتاق کنفرانس بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در این فضا مهمترین تصمیمات دفتر کار گرفته می‌شود و در باره‌ی استراتژی ها و برنامه ها صحبت می کنند .علاوه بر آن ارتباط با شرکا و همچنین جلسات مهم با مدیران در این فضا برگزار میگردد و وجود سقف کاذب با طراحی صحیح و متناسب به این دلایل در این قسمت اهمیت دارد:

۱_ نورپردازی مناسب

۲_ایجاد ظاهری زیبا

۳_بهینه سازی مصرف انرژی

۴_پوشش تجهیزات الکترونیکی

۵_ایجاد فضایی مناسب برای تمرکز و همچنین بهره وری بالا

بنابراین بسیار مهم است که بهترین طراحی سقف کاذب را برای اتاق کنفرانس خود در نظر بگیرید.

 در ادامه ایده های طراحی سقف کاذب مناسب برای این بخش را که مناسب فضاهای کوچک میباشد را به شماعزیزان  ارائه خواهیم داد.

  • با ترکیب رنگ سفید و چوب می توان ظاهری زیبا و لوکس به سقف کاذب این اتاق بخشید جهت روشنایی و بهره وری بیشتر فضا می توان از چراغ های دکوراتیو در سقف اضافه کرد .
  • جهت ایجاد سطحی یکپارچه و زیبا می توان چوب استفاده شده در سقف کاذب را با مبلمان و دیوارها هماهنگ کنید.
  •  اگر اتاق کنفرانس بزرگی دارید می توان از یک سقف کاذب یک لایه و با استفاده از نورپردازی مخفی طراحی نمایید تا فضا حالتی طبیعی و شاداب ایجاد کنید.

 

 

3 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات