طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی نمای ساختمان با کامپوزیت و سنگ گرانیت

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 22 آذر 1399 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 همانطور که دکوراسیون منزل و طراحی داخلی منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است به نمای ساختمان نیز باید بسیار توجه کرد . 

بازسازی ساختمان و نوسازی با یکدیگر متفاوت هستند ، بازسازی به معنی تعمیرات و اقدامات برای ترمیم ساختمان می باشد ، اما نوسازی به فرایندی گفته می شود که روی بناهای تاریخی انجام میشود که آن بنا حفظ شود .

 مصالح ساختمانی که برای بازسازی ساختمان انتخاب می‌شود باید متناسب با نوع اقلیم و آب و هوا باشد مصالح ساختمانی می توانند با یکدیگر ترکیب شوند و یک طراحی نمای مدرن و زیبا را بسازند .

 سنگ گرانیت

نمای ساختمان

 سنگ گرانیت از زمانهای قدیم در کاربرد طراحی داخلی و خارجی استفاده می شده ، گرانیت برش خورده در جاهای مختلفی از قبیل ساختمان سازی سنگ فرش ها و غیره استفاده می شود .

 سنگ یکی از متریال های بسیار مقاوم می باشد که در مصارف ساختمانی تنوع بسیار بالایی دارد که علاوه بر مقاومت به عنوان زینت بخشیدن به فضای ساختمان هم کمک می کند .

سنگ گرانیت دارای مزایای بسیاری می باشد از قبیل

 تنوع طرح ورنگ

طول عمر بالا و قیمت مناسب

مقاوم در برابر خوردگی

مقاوم در برابر خراشیدگی و ساییدگی

 معایب سنگ گرانیت

 وزن بالایی دارد و باعث می‌شود بار زیادی بر ساختمان وارد شود .

چسباندن این سنگ با ملات زمان زیادی را نیازمند است .

 عایق حرارتی و صوتی نمی باشد .

قیمت گرانیت از سنگ چینی و تراورتن بیشتر می باشد .

طراحی نمای ساختمان

در ادامه ی مقاله می‌خواهیم به بازسازی ساختمانی که با سنگ گرانیت می باشد بپردازیم و بازسازی آن را با کامپوزیت مقایسه نماییم .

 کامپوزیت یکی از نماهای مدرن ساختمانی می باشد که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است . کامپوزیت از دو یا چند ماده مختلف ساخته شده است که از دو ورق آلومینیومی و یک لایه پلاستیک پلی اورتان تشکیل شده است .

نمای ساختمان کامپوزیت

 از ویژگی های نمای کامپوزیت می توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد. لایه بیرونی ورق کامپوزیت در بیرون از ساختمان دیده می‌شود و در ابعاد و رنگ های مختلف موجود است. طراحی نمای مدرن کامپوزیت از نظر وزنی بسیار سبک بوده و از دیگر ویژگی های این متریال می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی اشاره کرد و حتی آتش نمی تواند قسمت های بالاتر به راحتی سرایت کند. هنگام تمیز کردن آن می توان با کمترین هزینه و راحتی بسیار آن را تمیز کنید .

 برای نصب کامپوزیت نیازمند نیروی ماهر می‌باشیم .

کامپوزیت یکی از مهمترین متریال هایی است که در بازسازی و گاهی در طراحی نمای کلاسیک و اغلب نمای مدرن از آن استفاده می‌کنند مهمترین دلیل استفاده آن شکل پذیری، سیری ناپذیری خواص آکوستیک و مقاومت آن در برابر آتش است که معماران و طراحان نمای ساختمان از آن استفاده می کنند .

علاوه بر مواردی که گفته شد هنگامی که می خواهید آن را تعمیر کنید به راحتی تعمیر میشود.

 طراحان برای بازسازی و طراحی ساختمان آن را با شیشه ترکیب می‌کند و ترکیب فوق العاده ای به دست می آید .

 یکی از اصلی ترین دلایل بازسازی نمای ساختمان گرانیت و تبدیل آن به کامپوزیت این می باشد که امروزه ساختمان ها رو به پیشرفت و مدرن شدن می روند ولی در نمای گرانیت دیگرخبری از امروزی بودن به نظر نمی رسد . 

انواع نماهای کامپوزیت در ساختمان

1 نمای کامپوزیت به روش فیکس

2 نمای کامپوزیت به روش سوپرفیکس

3 نمای کامپوزیت به روش هنگ

 در نصب کامپوزیت به روش فیکس ورق ها به صورت پیچ و پرچ بر روی سازه آلومینیومی متصل می شوند و سرعت بالایی در اجرا دارند. در بین ورق ها برای ایجاد نمای زیباتر تسمه ای از جنس ورق و چسب های پلی اورتان استفاده می کنند در این روش می‌توان از زیرسازی آهنی و همچنین آلومینیومی استفاده کرد .

در نصب کامپوزیت به روش سوپرفیکس توسط نبشی آلومینیومی روی سازه آهنی فیکس می شود. در این روش درزها دیده نمی‌شود و یکپارچگی ورق ها به چشم می خورند که از روش هنگ زیباتر به نظر می آید .

در نصب کامپوزیت به روش هنگ پیچ و پرچ روی نما دیده نمی شود جابجایی ورق ها امکان پذیر هست و اگر یکی از ورقه ها را اشتباه قرار داده باشیم می توانیم آن را جابجا کنیم که نیازی به آب بندی و زیرسازی ندارند .

شما میتوانید سایر مقالات منتشر شده در خصوص مراحل بازسازی نما ، انواع نمای ساختمان و همچنین دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی کلاسیک و ... را با مراجعه به سایت هیرادانا مطالعه کنید.

 

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات