طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای یک ساختمان را می توان به نوعی شناسنامه و یا معرف یک ساختمان در نظر داشت از این روی می توان به این نتیجه رسید که فرآیند طراحی نما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید این پروسه زیر نظر شرکت طراحی نما معتبر انجام شود .

در این مقاله قصد داریم تا شما کاربران عزیز و محترم را با انواع نمای ترکیبی و ویژگی های آن آشنا کنیم از شما عزیزان می خواهیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال

طراحی نمای ترکیبی ساختمان چیست ؟

در بسیاری از ساختمان ها می توان شاهد طراحی نمای ترکیبی بود . در این حالت به جای به کار بردن  از یک نوع متریال ، از چندین آیتم گوناگون استفاده می شود .

علت استفاده از نمای ترکیبی در ساختمان ها چیست ؟

یکی از اصلی ترین علت ها به منظور استفاده از نمای ترکیبی در ساختمان ، کاهش هزینه ها می باشد . می توان این سبک را در ساختمان با تعداد طبقات بسیار زیاد مشاهده کرد .

از طرفی زیبایی خاصی که این سبک از طراحی نما دارد نیز یکی دیگر از علت های پرطرفدار بودن این سبک می باشد .

جالب است بدانید این سبک از طراحی نما جزو طراحی نما مدرن محسوب می شود . از این روی اگر قصد پیروی از سبک مدرن را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از چندین متریال به این منظور استفاده کنید .

ترکیب سنگ و آجر جهت طراحی نما

می توان این ترکیبی را یکی از مشهور ترین و البته پرکاربرد ترین ها در نظر داشت . یکی از علت های محبوبیت این نما دوام و مقاومت بسیار بالای آن می باشد . ترکیب آجر و سنگ که غالبا از سنگ تراورتن استفاده می شود ، بسیار مقاوم خواهد بود از این روی می توان از آن در هر آب و هوا و اقلیمی استفاده کرد .

انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال

این متریال در برابر آتش سوزی و حرارت نیز مقاومت بسیار چشمگیری دارد .

متریال کامپوزیت و سنگ و به کار بردن آن در طراحی نما مدرن

به کار بردن ورقه های کامپوزیت و سنگ در کنار هم نیز علاوه بر ایجاد نما مدرن ، ظاهر بسیار زیبایی پدید خواهد آورد . از این روی ترکیب این دو آیتم در کنار هم طرفداران بسیار زیادی دارد .

کامپوزیت دوام چندانی در برابر باد و باران نخواهد داشت . از این روی به شما عزیزان پیشنهاد می شود که در اقلیم های بارانی از این متریال استفاده نکنید .

این متریال را می توان جزو ارزان ترین ها در نظر داشت . هم چنین هزینه ی نصب آن نیز به علت آسان بودن فرآیند کار بسیار پایین تر از دیگر متریال های می باشد .

ترکیب کامپوزیت و سنگ اسلبکو

استفاده از سنگ اسلبکو در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و می توان گفت که به نوعی ترند شده . سنگ اسلبکو از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده از این روی می توان این متریال را گزینه ی بسیار مناسبی به منظور طراحی نما مدرن ساختمان در نظر داشت .

به کار بردن دو آیتم چوب و کامپوزیت در کنار هم به منظور طراحی نما

این سبک از طراحی نما علاوه بر زیبایی ، از مقاومت مناسبی نیز برخوردار می باشد . هم چنین نصب و اجرای آن به زمان زیادی احتیاج نخواهد داشت .

این متریال تنوع رنگی بالایی نیز دارد از این روی می توان سبک های گوناگونی نظیر نما کلاسیک را نیز با این متریال پیاده کرد .

خوب است بدانید که کامپوزیت نسبت به دیگر متریال ها از مقاومت و عمر طولانی برخوردار نمی باشد . از این روی بهتر است قبل از آغاز فرآیند نصب به اقلیم  و آب و هوای محیط توجه داشته باشید  .

ترکیب سیمان و ورقه های فلزی

سیمان را می توان یکی از ارزان ترین متریال های موجود به منظور طراحی نما در نظر داشت . این آیتم تنوع رنگی بسیار بالایی نیز دارد و با شکل پذیری آسان این امکان را می دهد تا بتوان انواع سبک ها نظیر نما کلاسیک را نیز با آن اجرا کرد .

انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال

در بسیاری از اقلیم ها می توان از ترکیب سیمان ورقه های فلزی استفاده کرد . به یاد داشته باشید که این متریال مقاومت بسیار چشمگیری در برابر باد ، باران و ... دارد .

ترکیب کامپوزیت و جی اف ار سی

جی اف آر سی یکی از جدید ترین متریال ها به منظور طراحی نمای ساختمان می باشد . می توان از این متریال به منظور طراحی نما مدرن استفاده کرد .

این آیتم در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم بوده است هم چنین از وزن بسیار کمی برخوردار است که این فاکتور بار وارد بر ساختمان را تا حد زیادی کنترل خواهد کرد .

می توان از این ترکیبی در هر اقلیمی استفاده کرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت .

ترکیب گچ و آجر و ایجاد انواع سبک ها

می توان مقاومت این دو متریال را تا حد چشمگیری قابل قبول در نظر داشت . این دو آیتم به خوبی در کنار هم قرارمی گیرند و یک نمای بسیار زیبا خلق می کنند .

می توان سبک های گوناگونی اعم از نما مدرن ، نما کلاسیک و غیره را با این متریال طراحی کرد .

هزینه ی این ترکیب چندان زیاد نخواهد بود . از این روی متریال گچ و آجر در این زمینه نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد .

ترکیب پنل های فلزی

پنل های فلزی یکی از آیتم های بسیار کاربردی می باشد که با هر متریالی قابلیت ترکیب شدن دارد می توان از این آیتم به صورت عمودی ، افقی و یا مورب در نمای یک ساختمان استفاده کرد .

به یاد داشته باشید که با استفاده از این آیتم می توان به نما مدرن نیز دسترسی پیدا کرد .

سرامیک و قابلیت ترکیب شدن

یکی دیگر از متریال های قابل ترکیب سرامیک می باشد . این آیتم از مقاومت بسیار زیادی برخوردار می باشد از این روی می توان در هر اقلیمی از آن استفاده کرد .

هزینه ها بر چه اساسی تعیین خواهد شد ؟

یکی از مهم ترین و البته اساسی ترین فاکتورها در تعیین هزینه های نهایی ، متریال مورد استفاده می باشد . بعد از آن متراژ و تعداد طبقات یک ساختمان نقش بسیار اساسی در تعیین هزینه های نهایی ایفا می کند .

سختی کار ، نصب ، دستمزد کارگران و ... نیز جزو دیگر هزینه ها می باشد .

شما می توانید به منظور تخمین دقیق هزینه ها به منظور طراحی نما یک ساختمان با یک شرکت طراحی نما معتبر مشورت کنید .

انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال 

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با متریال های ترکیبی به منظور طراحی نما ساختمان آشنا کرده ایم از آن جایی که این فرآیند یکی از تخصصی ترین پروسه های معماری می باشد ، بهتر است با مشورت یک شرکت طراحی نما این پروسه را آغاز کنید .

شرکت طراحی نما هیرادانا با سال ها تجربه و انجام بسیاری از پروژه های بزرگ در سطح کشور ، گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور برای شما عزیزان می باشد .

انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال

شما کاربران گرامی می توانید به منظور آشنایی با پروژه های این شرکت به وب سایت هیرادانا مراجعه نمایید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات