طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع متریال در طراحی نما را بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 25 آبان 1400 در ساعت 14 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اولین نکته ای که هر خریدار ، بیننده و رهگذری از یک ساختمان می بیند و متوجه آن می شود ظاهر بیرونی آن است . به همین علت است که امروزه طراحی نما دیگر میان همه جا افتاده است و یک امر مهم هم در زیبایی شناسی و هم در امور اقتصادی مربوط به ساختمان محسوب می شود . طراحی نمای یک ساختمان باعث قضاوت اولیه ی افراد درباره ی ساختمان می شود و می تواند کیفیت کلی طراحی ساختمان را به افراد بفهماند . همچنین از آنجایی که کاربری یک ساختمان را تا حدود زیادی می توان از نمای آن متوجه شد می توان گفت نما هویت یک ساختمان است و اگر نباشد جدای از تمام نازیبا به نظر رسیدن و ... ، بی هویت هم جلوه می دهد .

 

انواع سبک ها در طراحی نما از زبان شرکت طراحی نما و معماری هیرادانا :

  • سبک مدرن در طراحی نما
  • سبک کلاسیک در طراحی نما
  • سبک مینیمال در طراحی نما
  • سبک صنعتی در طراحی نما
  • سبک اسلامی در طراحی نما
  • سبک آرت دکو در طراحی نما
  • و ...

  انواع متریال در طراحی نما را بشناسیم

انواع متریال در طراحی نما از زبان شرکت طراحی نما و معماری هیرادانا :

  • استفاده از آجر در طراحی نما

آجر در طراحی نما به ویژه در ایران دارای تاریخچه ی بسیار زیادی می باشد . این متریال با گذشت این همه سال و قدمت ، هنوز هم یکی از رایج ترین مصالح برای طراحی نما در ایران می باشد و می توان گفت از قیمت مناسبی هم برخوردار است . البته با این که این متریال متریالی قدیمی است اما می توان گفت امروزه کاربردها و طراحی های بسیار زیبا و مدرنی با آن می شود که به جلوه ی ساختمان حس و حالی خاص و زیبا را می بخشد و به دلیل مزایای زیادی که دارد ، از جمله قابل دسترس بودنش و حس گرمایی که به مخاطب می بخشد . همچنان طرفداران خود را حفظ کرده است و جای خودش را در هنر طراحی نما و صنعت ساختمان سازی محکم نگه داشته است .

 انواع متریال در طراحی نما را بشناسیم

  • استفاده از سیمان سفید در طراحی نما

سیمان سفید از آن دسته متریال ها است که در نظر معماران سبک مدرن بسیار محبوب می باشد و این به آن دلیل است که نمای مدرن ، نمایی ساده و در عین حال زیباست و میطلبد که برای آن از مصالحی استفاده نمود که هم در اجرا راحت می باشند و هم زیبایی و سادگی را یکجا به ساختمان بدهند و به همین منظور است که سیمان سفید گزینه ی مناسبی برای طراحان این سبک بنظر می رسد . این متریال همچنین عمر طولانی ای دارد و به دلیل اجرای آسان سرعت ساخت نما تا حد زیادی بالا می رود .

  • استفاده از سنگ در طراحی نما

سنگ ها به دلیل تنوعی که در نوع ، جنس و بافت و ... دارند گزینه ی محبوبی برای استفاده در طراحی نما هستند . از آنجایی که سنگ مقاومت زیادی در مقابل عوامل طبیعی از خود نشان می دهد و همچنین ذرات معلق در هوا را به راحتی به خود جذب نمی کند و نتیجتا ظاهر نسبتا تمیزی در مقابل بقیه ی متریال ها دارد مورد علاقه ی کارفرمایان و طراحان برای استفاده در نما هستند . همچنین سنگ ها با توجه به جنس و نوعشون می توانند در کانسپت ها و سبک های مختلف طراحی نما مانند نمای کلاسیک و ... قابل اجرا باشند و حس و حالی شیک ، ساده ، طبیعی و ... را به نمای ساختمان ببخشند .

  • استفاده از چوب در طراحی نما

با گذر زمان استفاده از چوب هم در طراحی داخلی هم در طراحی نما گسترش پیدا کرده است و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است . این متریال هم که هم می توان به نوع طبیعی تر و هم می توان به صورت پرداخته شده از آن استفاده کرد ، حس و حالی شیک و در عین گرم و صمیمی به ساختمان می بخشد و جلوه ای خاص به آن می دهد . همچنین از دلایل دیگر محبوبیت چوب می توان به این گزینه که چوب به دلیل تنوعی که در رنگ و ابعا آن می توان ایجاد کرد و مانورهای زیادی روی آن در طراحی نما داد ، اشاره نمود .

  • استفاده از فایبر سمنت در طراحی نما

نماهایی که از این متریال ساخته شده اند درواقع از پنل هایی تشکیل شده اند که سیمانی هستند و دارای فیبر می باشند . این متریال نسبت به چوب یا سیمان مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می دهد و در کنار این ، دارای زیبایی و جذابیت زیادی نیز می باشد . از جمله مزایای این متریال مقاومت بالا در برار حریق و عدم خورده شدن توسط حشرات می باشد و همچنین می توان به سرعت بالای اجرای آن در نما به دلیل از پیش ساخته بودن آن اشاره کرد . این نوع متریال ها اغلب در نمای مدرن و ... مورد استفاده قرار می گیرند و محبوبیت بالایی دارند .

  • استفاده از کامپوزیت در طراحی نما

کامپوزیت را می توان متریالی محبوب در نمای مدرن دانست . این متریال دارای تنوع در رنگ و ابعاد می باشد و به همین دلیل طرفداران زیادی در سالها گذشته پیدا کرده است و استفاده ی بیشتری از آن در طراحی نما می شود . از آنجایی که می توان گفت وزن این پنل ها به طور کلی زیاد نمی باشد ، سرعت اجرای آن بالا می باشد و دارای قیمت نسبتا خوبی نیز می باشد . البته که مانند دیگر متریال ها در کنار تمام خوبی هایی که دارد یکسری معایب هم دارد که می توان به مقاوم نبودن آن در برابر حریق و ضربه اشاره نمود .

  • استفاده از استیل گالوانیزه در طراحی نما

استیل گالوانیزه یک نوع متریالی است که در مقال حریق و حرارت از خود مقاومت زیادی نشان می دهد . از آنجایی که این متریال به صورت ورقه ورقه قابل دسترس است می توان آن را در شکل و ابعادی برید و استفاده نمود . استفاده از متریال هایی مانند ورق استیل گالوانیزه در کنار متریال هایی مانند چوب بسیار زیبا و مدرن بنظر برسد و جلوه ی خاصی دارد . از جمله دلایلی که این متریال هم داخل کشور و هم خارج کشور محبوبیت زیادی را دارا شده است استفاده ی آسان از آن و سرعت بالا ذر اجرای نما می باشد .

  • استفاده از شیشه در طراحی نما

با گذشت زمان و با پدید آمدن انواع سبک های جدید ، اهمیت چشم انداز بیشتر شد و همچنین کیل به وارد کردن نور طبیعی به داخل ساختمان زیادتر از گذشته شد . از این رو ساختمان های تمام شیشه ای و یا ساختمان هایی که شیشه از متریال های اصلی نمای آن محسوب می شود ساختمان هایی زیبا ، مدرن و منحصر به فرد به شمار رفتند و طرفداران زیادی را به خود جذب کردند . باید توجه کرد که در این نوع ساختمان ها به کیفیت شیشه و عایق بودن و انواع ویژگی های مورد نیاز و مهم دیگر یک نما ، دقت نمود تا ساختمان در کنار زیبا بودن ، ایمن و مقاوم هم باشد .

  • استفاده از بایرامیکس در طراحی نما
  • استفاده از سرامیک در طراحی نما
  • و ...

  انواع متریال در طراحی نما را بشناسیم

سخن آخر

نمای یک ساختمان می تواند در سبک های مختلفی که بالاتر به یکسری از آن ها اشاره نمودیم طراحی و ساخته شود و همچنین از آنجایی که هر سبک متریال های مخصوص به خودش را دارد که جز هویت آن سبک محسوب می شود ، می توان از متریال های گوناگون نیز استفاده نمود که هر یک از این سبک ها و متریال ها در طراحی نما یا دارای ویژگی ها و مزایا معایبی هستند که بهتر است قبل از استفاده از آن ها کمی با این ویژگی ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به کاربری ، موقعیت جغرافیایی ، وضع اقتصادی و دیگر شرایطتان تصمیم درستی گرفته و بهترین نما را با کمک یک شرکت طراحی نما و معماری ، طراحی کنید . شرکت طراحی نما و معماری هیرادانا از جمله شرکت های ایران در این زمینه است که کارنامه ی پربار و کارهای موفقیت آمیز زیادی در سراسر کشور دارد که می تواند به راحتی به شما کمک کرده و نتیجه ی رضایت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد .

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات