طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی بیشتر با چگونگی تعمیرات نما ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با نگاهی به تاریخ معماری میتوانیم متوجه شویم که نما در معماری به دو بخش نمای داخلی و خارجی تقسیم میشود و نمای خارجی یکی از عناصر و بخش های مهم معماری است که زیبایی و شکوه یک اثر معماری را تضمین میکند و معماران و شرکت های معماری و طراحی و اجرای نما توجه خاص و ویژه ای به نمای ساختمانی دارند . ولی با این وجود یک نمای ساختمان تا هر میزان که با کیفیت و زیبا باشد بدون نگهداری مناسب دچار فرسودگی میشود در صورتی که میتوان با یک برنامه ساده و تعمیرات ساختمان مناسب و صحیح طول عمر مفید نما ساختمان را به شکلی فزاینده افزایش داد .

تمام اثار معماری و ساختمان ها در تمام دنیا برای داشتن نمای مناسب و همیشه باکیفیت و زیبا چندین بار دست به تعمیرات و ترمیم نمای خود زده اند که این مسئله خود نشان دهنده اهمیت بالای تعمیر نمای ساختمان را نشان میدهد . اما باید بدانیم که نماهای امروزی و مدرن تفاوت های اساسی با نماهای سنتی و قدیمی دارند . در گذشته و به طور سنتی نمای ساختمان با متریال هایی با خود و بدنه ساختمان تلفیق میشدند ، متریال هایی مانند  سیمان و ماسه و ... که در انتها نقاشی ها و کنده کاریها نمای اصلی ساختمان را شکل میدادند . ولی در نماهای امروزی و  طراحی و اجرای نمای مدرن  متریال ها به بدنه و سازه ساختمان چسبیده میشوند و مانند این است که از سازه و بدنه ساختمان فاصله دارند . این نماها را با ملات و یا دیگر متریال ها به بدنه ساختمان میچسبند و فیکس میشوند و تعمیرات و ترمیم آنها باید به گونه ای باشد که استحکام و جاگیری آنها سست نشود و ثابت بمانند ولی در ساختمان های قدیمی خرابی ها مانند ترک خوردگی و شکاف ایجاد میشوند که تعمیرات و ترمیم آنها نیاز به روش های مخصوصی دارد.

بیشتر ما فکر میکنیم که زمانی که قسمتی از نمای ما دچار خوردگی و افتادگی شده باشد و یا بخشی از آن بشکند نیاز به تعمیرات نما وجود دارد در حالی که نگهداری از نما به رفع مشکل های زیرسازی و اشکالات فنی هم مرتبط است و نادیده گرفتن این موارد ممکن است خطرناک تر از مواردی باشد که قابل روئیت هستند برای مثال ترک هایی که بر روی نما ایجاد میشوند ممکن است عمق بالایی داشته باشند و به دیوارهای ساختمان برسند . در برخی موارد هم تعمیرات نما معنای عام تری به خود میگیرد برای مثال تعمیرات و تعویض پنجره ها ، درب ها و یا تراس ها و نرده ها هم بخشی از تعمیرات نمای ساختمانی محسوب میشوند .  

در نماهای سنگی و طراحی و اجرای نمای کلاسیک تعمیرات نما نیازمند تجربه و تخصص بالاتری است ، برای مثال اگر حجم و ابعاد و اندازه سنگ ها بزرگ باشد عملیات برش و چسباندن سنگ ها باید در ارتفاع انجام شود . با توجه به این مسئله که باید سنگ تعمیر شده و یا تعویض شده هماهنگ و مشابه با دیگر سنگ های نما باشد و به دلیل اینکه سنگ های بخش های دیگر دچار فرسودگی و تغییر شکل در طول زمان میشوند بهتر است به ترمیم و پاکسازی دیگر سنگ ها هم اقدام کنید .

در بعضی مواقع تعمیرات نما به صورتی شکل میگیرد که حداکثر شباهت با نمای قبلی حفظ شود در این مواقع از لغت ترمیم نما بیشتر استفاده میشود . در این حالت برای رسیدن به حداکثر رضایت و کیفیت و زیبایی مطلوب بهتر است که تمامی نما مورد ترمیم قرار بگیرد . برای مثال در نماهای ساختمانی که بخشی از آن ترک خورده و یا جدا شده است میتوان عملیات ترمیم نما را آغاز کرد . اگر سنگی جدا شده باشد میتوان با طرق مختلفی مانند پیچ و رولپلاک و یا چسب های مخصوص نما را بار دیگر احیا کرد . بعد از جانمایی و فیکس کردن سنگ تمامی بخش های نما را با روغن و رنگ های مخصوص بازسازی نما شروع میشود تا تمامی نما به یک شکل درآید و با این فرایند بخش ترمیم شده در میان نما پنهان میشود و دیگر مانند یه وصله در نما نشان داده نمیشود .

میتوان در بازسازی نما و تعمیرات نما از شرکت طراحی و اجرای نما  درخواست کرد که با استفاده از موادی مانند رنگ های روغنی ، کیلر و یا سیلر نما را پوشش دهند ، این کار باعث میشود که تمامی روزنه ها و شکاف های نما مسدود شود و دیگر نگرانی بابت نفوذ رطوبت ، آلایند ها و رسوبات به  داخل نما و ساختمان نداشته نباشید .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات