طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی در نماهای دو نبش

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 شهریور 1398 در ساعت 14 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از اصلی ترین مسائلی که در خرید یک ملک و ارزش اقتصادی آن بسیار حائذ اهمیت و مهم است دو نبش بودن و یا به اصطلاحی دو بر بودن ساختمان و زمین اصلی ملک میباشد . زمانی که ملک و ساختمان شما از دو خیابان و یا گذری بر داشته باشد به این معنی میباشد که ساختمان شما دو نبش است . زمانی که ملک و ساختمانی این ویژگی را داشته باشد ارزش اقتصادی و مالی آن نسبت به دیگر ساختمان های اطراف خود افزایش پیدا میکند . به همین دلیل است که مالکان و خریداران به اینگونه از ساختمان ها علاقه بیشتری دارند و به همین دلایل است که طراحی نما و بازسازی نما در ساختمان های دو نبش اهمیت خاصی پیدا میکند . در طراحی و بازسازی های نماهای دو نبش یکی از فاکتورهای اساسی بحث نماد سازی و شاخص کردن اینگونه از نماهای ساختمانی میباشد .

حال ما در شرکت طراحی و اجرا نمای ساختمان هیرادانا در این مقاله سعی داریم که ویژگی هایی که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر این گونه از ساختمان ها میشود را بررسی کنیم علاوه بر این شما عزیزان میتوانید از بخش پروژه های ما با نمونه کارهای ما در زمینه طراحی و بازسازی ساختمان و اجرای نمای ساختمان های دو نبش و دیگر ساختمان ها دیدن فرمایید .

سبک نمای مدرن یا سبک نمای کلاسیک

طراحی و بازسازی  در نماهای دو نبش از حساسیت بالانری برخوردار است و همچنین ذوق هنری و معمارانه بیشتری را طلب میکند . طراحی و معمار نمای شما با بررسی و در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند چگونگی گذرها و عرض آنها دست به طراحی نمای شما میزند . سبک های مختلفی را میتوان برای طراحی نمای ساختمان های دو نبش درنظر گرفت ولی مسئله اصلی نوع طراحی و پرزانته آن میباشد . هر یک از سبک های طراحی نما مانند طراحی نمای مدرن طرفداران مخصوص به خود را دارند و همچنین نماهای کلاسیک و یا رومی جذابیت و شکوه خاصی را به ساختمان شما میدهند . ولی ما در اینجا میخواهیم نما در ساختمان های دو نبش را بررسی کنیم ، سبک کلاسیک نما شکوه و عظمت خاصی را به ساختمان شما میدهد که مثال زدنی میباشد حال اگر نمای شما دو نبش باشد عرض ساختمان شما به نوعی بیشتر میشود و این مسئله به نوع طراحی سبک کلاسیک کمک بسزایی میکند زیرا طراحی و معمار فضای بیشتر و گسترده تری برای طراحی و اجرای جزییات دارد ولی دقت داشته باشید که طراحی و اجرای نمای کلاسیک به مراتب هزینه های بیشتری برای طراحی و اجرا نسبت به دیگر سبک های طراحی نما دارد . سبک طراحی نمای مدرن یکی از بهترین سبک ها برای نماهای دو نبش محسوب میشود زیرا شما میتوانید با طراحی و استفاده از چند متریال در کنار هم یک نمای جذاب و گیرا و منسجم را طراحی و اجرا کنید . این گستردگی متریالی و حجمی در نماهای مدرن به شما این امکان را میدهد که دو نمای ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن به هم متصل کنید و در انتها یک نمای واحد داشته باشید.

شاخص کردن نما

نماهای دو نبش این امکان را به شما میدهند که بتوانید راحت تر از نماهای یک بر به فکر شاخص کردن و نماد سازی نما و ساختمان باشید . با در نظر گرفتن چنیدن فاکتور مانند عرض کلی نمای شما و تعداد طبقات مجاز برای ساخت میتواند طراحی نما ساختمان و نماد سازی آن را انجام دهید ولی دقت داشته باشید که هرچه میزان ارتفاع ساختمان شما افزایش پیدا کند طراحی و شاخص کردن نمای شما حساس تر میشود و نیازمند دقت و مهارت بیشتری دارد . برای شاخص کردن نمای خود میتوانید از سمبل ها و مواردی استفاده کنید که از فاصله های مشخصی دیده و رویت شوند . از متدهای رایج رعایت اصل تقارن است که بیشتر در نماهای کلاسیک استفاده میشود که دو نمای شما را کاملا متقارن طراحی و اجرا میکند . و یا میتوانید از اتصال دو نمای خود به روش های گوناگون مانند خطوط ، احجام و یا متریال ها فکر کنید ، در نهایت ویژگی های ساختمان شما و محله شما در انتخاب نوع این نماد سازی بسیار مهم هستند .

هارمونی در متریال های نمای دو نبش

در ساختمان هایی که بیش از یک نما دارند هماهنگی و هارمونی که متریال ها با هم ایجاد میکنند بسیار مهم و حائذ اهمیت است . موارد مختلفی هستند که میتوانند در زیبایی و هارمونی متریال ها مهم باشند مانند تعداد متریال های نما , متراژ هر کدام از متریال ها ، متریال اصلی و بیس نما و ... . طراح و معمار شما با در نظر گرفتن تمام این مباحث نمای شما را شکل میدهد و باید بتواند هارمونی و هماهنگی بین دو نمای شما ایجاد کند که علاوه بر داشتن کنتراسیت کافی در رنگ و متریال زیبایی و جذابیت ساختمان شما حفظ شود . همچنین در نظر گرفتن ساختمان های اطراف و متریال غالب آنها میتواند به شما در طراحی کمک کند .

6 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات